Egyperces

2019.08.14. 13:41

Letiltatnák a CBA reklámját

Az Egyenlítő Alapítvány szerint az áruházlánc Icuka - Piros nyár a CBA-ban című reklámfilmje nyíltan szexista, megsérti a reklámetikai kódexet és a reklámtörvényt.

Az Egyenlítő Alapítvány szerint a CBA Piros a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó, sértő módon ábrázolja. A filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott „pirossal", gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak - tette közzé nemrég a reklámmal kapcsolatban állásfoglalását az alapítvány.


A Media1 cikke szerint, az alapítvány úgy véli: az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalmunkra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját. Tisztünk felhívni a figyelmet arra, hogy ez a reklám sokakat sérthet, összezavarhatja a fiatalokat és káros hatással lehet a befogadók mentális egészségére.


Az alapítvány szerint a CBA reklámtörvényt is megsérti, a jogszabály értelmében ugyanis tilos az olyan reklám, amely a gyermekek és a fiatalkorúak szellemi, vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja, különösen többek között, ha szexualitásra utal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!