Másodszor állították le az M85-ös építését Sopronnál avagy száguldás a simlibe

2011 óta többször ígértek utat, mint ahányszor leállították a tervet. Út meg sehol. Persze a miniszteri esőmenőknek a Pereszteg-Fertőszentmiklós szakasz is a kisujjában lenne.

Levonva a következtetést, semmit sem ér a kormány legújabb agyszüléménye, az 1 sávos út, Sopron és Csorna közé tervezett szakasza, amit gyorsforgalminak nevezni hülyeség, így aztán M85-ösnek is csak csúfolni lehet, ha egyszer megépül.

Aki például csak egyszer utazott Sopronból vasárnap este Nagycenk felé, és látta a szembejövő, összefüggő kocsisort, amely Ausztriába tart, annak nem kell közlekedésmérnöknek lennie, hogy rájöjjön, égetően és rövid időn belül szüksége lett volna a városnak egy elkerülőútra, a térségnek pedig egy 2x2 sávos gyorsforgalmira, legalább egy hasonlóan nagyszabásúra, mint Csorna és Győr között. (Aki pedig nap mint nap munkaidő után Ausztriából hazafele megküzd a határ és a várost átszelő, elkerülőnek csúfolt út minden nehézségével, az araszoló kocsisorral, az előtt le a kalappal.)

Hogy a politikusok a választások előtt kamuztak egy nagyot, az szót sem érdemel, hiszen 2011-ben egyszer már leállították a Pereszteg és Sopron közötti beruházást. Részleteket itt olvashat >>

A 85-ös főút két fideszes országgyűlési képviselő területét is érinti, Firtl Mátyás és Gyopáros Alpár is büszkén kampányolt az útépítésekkel. Korábbi blogomban leírtam, azt ígérték a közlekedéssel kapcsolatban:

Gyopáros Alpár (3-as választókerület, Csorna):
– az M85–86-os gyorsforgalmi út építése
- újabb gyorsforgalmi utak építése
- mellékutak felújítására
- a buszok és a vasút korszerűsítése

Firtl Mátyás (4-es választókerület, Sopron):
- a 84-es, 85-ös utak fejlesztése

Folytatva a kronológiai áttekintést, egy éve, 2013 novemberében arról írtunk a gyorsforgalmi úttal kapcsolatban, hogy még a 2050 is kérdéses. Erről itt olvashat >>

Firtl Mátyás tavaly októberben 2020-ra ígért utat Sopron és Pereszteg közé, amikor Peresztegnél az út mellett tájékoztatta a sajtót. Az ígéretet itt olvashatja >>

Firtl szavait tudta Lázár János felüllicitálni és a 2018-as dátumot dobott a nép közé. Ezen pedig itt szörnyülködhet >>

Sőt, az ígérgetésbe Szájer József is beszállt, még szeptemberben, mindenféle kormányzati szándékról beszélt >>

Fodor Tamás, soproni polgármester is M85-ösről és elkerülőről beszélt, amelyet összekapcsolt a soproni gazdaságfejlesztéssel még októberben >>

Vagyis a tavaszi, de legkésőbb az őszi kampányban szinte már meg is épült az út, teszteltük is, képzeletben :D >>

Szóval 2014 decemberére maradt egy sávocska, ráadásul a fejlesztési minisztérium kamudumája is több sebből vérzik, erről itt olvashat >>

Kamu például, hogy azért épül később Vitnyéd–Pereszteg szakasz, mert a meglévő 85-ös főút itt alig érint települést, és a forgalom is kisebb. Utazott már azon a szakaszon a T. fejlesztési minisztériumből valaki? Látta Pereszteg és Fertőszentmiklós között a 70-es táblákat? Vajon milyen lehet az az út, amelyen esőben csak 70-en lehet közlekedni?

Úgy tűnik Budapesten a hivatalos magyarázatokban a legjobbak. Vagy ők az igazi esőmenők?

S vajon miért büntetik már másodszor Sopront és a térségben élőket? Szűkös a költségvetés, spórolni kell? Rosszul szerepelt Sopronban a fideszes polgármester-jelölt az őszi választásokon? Gyártson Ön is összeesküvés-elméleteket a hülye miniszteri magyarázkodás helyett!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!