Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 8°C Még több cikk.

Hová és miért terelnek a táblák?

József hívta fel a figyelmet egy furcsa táblaegyüttesre Győrben.

A tereléseknél használatos tábla kiegészítve a kötelező haladási irány táblával általában azt jelenti a táblák felé haladók számára, hogy erre kell tovább menniük. Nomármost mindez balesetveszélyes szituációhoz vezethet, hiszen azt sugallja, hogy az Abda felé haladóknak erre kellene tovább menniük  - szemben az elkerülőről a belváros felé lehajtó forgalommal (erre utal a behajtási tilalmat jelző tábla). Ehhez persze még néhány záróvonalat is át kellene lépni, de egy rutintalan vezetőt simán bevihet a málnásba...

Mindez Győrben, a 821-es útról és az 1-es főútra lehajtó útszakasz tövében, ráadásul jópár napja látható így. 


A múlt héten Győrben megakadt a szemem egy közlekedési táblán (pontosabban táblákon). Azóta is minden alkalommal, mikor ránézek, arra gondolok, hogy vajon mit jelenthetnek ezek a táblák így egy kupacban! Már egy hete biztosan kint vannak, és talán még baleset sem történt; szeretném elérni, hogy ne is történjen! Talán azt, aki ismerős errefelé, nem zavarja, de lehet, hogy egy ritkábban erre közlekedőt megtévesztene.



Mivel egy egyirányú útról van szó, elég veszélyesnek találom a táblákat. Remélem, elgondolkoznak azok is, akik kitették, hogy mekkora felelőtlenséggel végezték munkájukat... és persze ha valami baleset történne, megjelennének, és elvinnék a táblát, hogy ott nem volt semmi, csak nehogy késő legyen!

A táblák Győrben a 821-es útról a belváros irányába letérő útszakasz tövében találhatók.

Köszönettel: Szűcs József  

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. nagy_greg 2011. január 28. 14:46
    „A tábla az a gyalogosoknak van. Láttam már autóból... nem zavaró.”
  • 39. Angels777 2011. január 21. 22:11
    „Abda irányából a Győr felé haladó forgalom ezt a táblát csak visszapillantóból láthatja!!! Aki meg itt behajatna az áttér egy záróvonalon + 2-3 sávon..... innen nézve már vicces a kép”
  • 38. INVEKTUS 2011. január 17. 19:26
    „:P
    koment nulla cik hulla
    nem téma legalább van mit irni”
  • 37. sx486 2011. január 17. 16:26
    „Ez nemérdekes , ez semmi. Ebből a városnak és az országnak nincs pénze.Ilyeneket nem kell észrevenni.
    A reklámokat kell figyelni, mert ott van a pénz.Szerte az országban a reklámokkal van tele az autóutak
    többsége, az útbaigazító tábláknak már nem jut elég hely, vagy eldugják.Budapestről már nem is beszélek!”
  • 36. fortuna54 2011. január 14. 17:52
    „Punka,a suzukik embereknek vannak gyártva,nem pedig goriláknak.”
  • 35. omarhulm 2011. január 14. 09:30
    „AZT NEM VESZIK ÉSZRE HONNAN LETT KÉSZÍTVE A KÉP? EBBŐL A SZÖGBŐL ÉS MAGASSÁGÁBÓL CSAK A KISALFÖLD SZERKESZTŐSÉGÉBŐL LEHETSÉGES... (lásd google earth)
    Úgy látszik már maguknak is "tudósítanak".”
  • 34. HDI-206 2011. január 13. 22:53
    „Egyet értek a kép készítőjével, beküldőjével! Itt nem azon van a hangsúly hogy ő fel akart-e hajtani forgalommal szemben , hanem sajnos vannak sofőrök akik ott is nyugodtan behajtanak ahol egyértelmű a tiltás....
    Ezt a táblákat nézve volt miröl beszélniük a tanulókocsiban utazóknak is!
    15:10-kor a táblák még a "helyükön voltak", de 16:25-kor már valaki bedöntötte a behajtani tilos tábla alá!”
  • 33. Peti85 2011. január 13. 17:34
    „32. sorok_közt 2011.01.13. 17:30 <<<< rájöttek hogy el..... a lépést...”
  • 32. sorok_közt 2011. január 13. 17:30
    „16:10-kor jártam arra: NINCSENEK OTT A TÁBLÁK ! ! ! (csak a behajtani tilos)”
  • 31. Peti85 2011. január 13. 16:45
    „30. BsBe 2011.01.13. 16:42<<< igy van az nem ostobaság hogy a gyalogosnak szól stb stb....”
  • 30. BsBe 2011. január 13. 16:42
    „Peti85 2011.01.13. 12:22 Az egyik eszében se fordult meg, hogy előtte ez a tábla a lehajtón volt elhelyezve, mert a másik oldalon is dolgoztak...és ide csak összerakták.
    Mi van??? Azt hiszem ez eddig a legnagyobb ostobaság amit itt olvastam. Mi az, hogy egy közlekedési táblát "csak úgy összerakták...
    Nem az "az újságíró is szép mondhatom..." hanem aki összerakta.”
  • 29. Peti85 2011. január 13. 16:39
    „Na jó...akinek meg annyi az esze hogy ezen lovagol hogy az a tábla úgy van, az meg is érdemli. Nem tudom, de nekem nem jutna eszembe ott felmenni. Az nem így lenne kitáblázva.

    Miattam aztán tarthattok buta parasztnak vagy bárminek... A pesti esetről is megvan a véleményem... Érdekes...én mér nem mentem szembe soha fel ott, vagy az autópályára vagy bárhova??? Pedig nem csak nappal vezetek...

    Na hajrá lehet osztani...”
  • 28. Hyppolit 2011. január 13. 14:33
    „Madarász, szimpatikus a pozitív hozzáállásod, de én kétlem amit írsz.Ugyanis a munkagödrök elkorlátozását az erre vonatkozó szabályok, előírások világosan tartalmazzák. Na most, a képen látható -sajnos sok! helyen tapasztalható- műanyag-szalagozás minden, csak nem elkorlátozás! Azon csodálkozom, hogy még munkavédelmis illetékes nem intézkedett ez ügyben.Ami a halszálkás terelőt és kikerülésjelzőt illeti, az pedig nem a gyalogosforgalom terelésére, "megvédésére" rendszeresített forgalomtechnikai jelzés. Egyébként munkagödröt, munkaterületet szigorúan csak úgy szabad elhatárolni, hogy illetéktelenek részére "megközelíthetetlen" legyen.Ez lévén íratva, de hát a magyar-gyakorlat erre szigorúan fittyet hány!”
  • 27. Madarász 2011. január 13. 14:16
    „Szerintem a tábla a gyalogosnak is jelezheti, hogy ne essen bele a gödörbe, hanem kerülje ki. ;)”
  • 26. Mankapunka 2011. január 13. 13:53
    „http://www.origo.hu/auto/20110111-200-ezres-gyorshajtas-suzukival.html

    Ez is jó flamo,látszik felakarnak zárkózni a BMW-sek közé.”
  • 25. Hyppolit 2011. január 13. 13:51
    „Egy tény, mégpedig az, hogy forgalomtechnikailag ellentmonásos táblák vannak kihelyezve, nincs funkciójuk, kihelyezésük ilyen formában a fotó alapján indokolatlan. Szerintem a lehajtó ágra "feltévedni" gyakorlatilag lehetetlen, ennek ellenére a mai ínséges időben ott kellene felhasználni a jelen táblákat, ahol meg ilyenek "hiányoznak". Mert Győrben bőségesen lenne máshol is helyük, így meglepő számomra, hogy néhány kommentelő csak ezen az egy "táblakáoszon" akad fenn!”
  • 24. Mankapunka 2011. január 13. 13:51
    „miracle

    Igen,sajnos a behajtani tilos tábla is a hülyék miatt van kriakva,meg a táblatelepítés szabályai miatt is ki kell rakni,ha megnézed az összes lehajtót,azoknál mind kint van a behajtnai tilos tábla.
    Kormányrendeletben ki van adva.

    De,ha ti olyan ügyesek vagytok,akkor menjetek szembe ott,és bitonyítsátok be,hogy ti vagytok az okosabbak.

    Flamo. Nagy vas az 5 tonnától indul és 40 tonnáig tart nálunk. Ja,végülis ezekkel is lehet hosszabbítani,de itt legalább már van hálófülke és lehet <moderálva>”
  • 23. Flamo 2011. január 13. 13:45
    „Suzukisokat ne szídjuk, "nagyvasakat" (gondolom nem mozdony) vesznek f..rokhosszabbítónak!!:-)
    Ha a táblák "alumóniumból" lennének már biztos eltűntek volna...oszt probléma megoldva.
    Lehet, hogy ez a kordon egyik új formája akar lenni, és semmi köze a közlekedéshez?!
    Lehet, hogy média trükk, mert, ha valaki behajt és lesz egy kis baleset, egyből lehet tudósítani!!!!
    Mennyit is kap a olvasó tudósító egy jó észrevételért?? .......ugye-ugye? lesznek még ilyen táblák....”
  • 22. miracle 2011. január 13. 13:34
    „Mankapunka
    Minek van ott a behajtani tilos tábla, azt sem láthatja senki, nem igaz?”
  • 21. Goldmund 2011. január 13. 13:17
    „17.hsz-ra:
    Hát, ha csak "iderakták", akkor eszük egy deka se volt!
    Ha egy táblát nem használnak, rakják az út szélével párhuzamosan úgy, hogy az úttestnek háttal legyen. Jelen esetben ez azt jelentené, hogy a szalagkorlát felé lenne állítva és más irányokból sem lehetne látni.
    De azért érdemes félreérthető módon kirakni, hadd gondolkodjanak a közlekedők, vajon a behajtani tilos tábla van ott tévedésből vagy ez...”
40 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ez a Bohémélet? Nem, ez a Rent!

A győri Rent című rockopera kivitelében és értelmezésében inkább vállalja a megosztó, mint a sikerhajhász jelzőt.
Tovább olvasom