Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Akadálypályát építettek a zebrán - A közút válaszolt

Győr - A Nádor-aluljárónál fotózta le ombi nevű tudósítónk a gyalogosátkelő-rendszert, ahol "korlátozott" az átjutás. A győri útkezelő válaszolt olvasóink felvetéseire.



A kisalfold.hu olvasójának felvetésére  az alábbi választ küldte a győri útkezelő szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke, Máthé-Tóth Péter: "A Lidl Áruház előtt lévő, parkolói bejáratot keresztező szigettel megosztott gyalogátkelőhelynél a magánberuházó Lidl Áruház épített szalagkorlátot a szigetben lévő közvilágítási oszlop és a jelzőtábla védelme érdekében, mivel megépítésük óta többször megsérültek.

Találgatni nem szeretnék, hogyan születhetett az elkerített megoldás ötlete, de tény: nem közlekedésszervezők, nem intézményünk és nem az önkormányzat építtette az elkorlátolást. A történethez még annyit, hogy az építése után felszólítottuk a Lidl Áruházak Kft-t a korrekcióra, melyre ígéretet is kaptunk."

Előzmények

Tisztelt Kisalföld!

Sajátságos forgalomszervezési objektumra bukkantam ma Győrben. A köz okulása érdekében szeretném megosztani az élményt az olvasótársakkal.

Sokáig kanyarogtunk a győri Nádor aluljró híres sraffozott területét kerülgetve, manapság kapkodjuk a lábunkat a Szent István úti rövid zöldjelzések miatt, vagy koncentrálunk a Gárdonyi utcai féloldalas villanyrendőrnél. Közben találgatjuk, hol tanulta a szakmáját az a közlekedésszervező, akinek ezeket köszönhetjük.



2007 ápilisában Mosonszentmiklós főutcáján rejtélyes zebra tűnt fel, írt is róla a lap.
A Magyar Közút Kht. tett feljelentést ismeretlen tettes ellen, az ügyben nyilatkozó rendőr alezredes kifejtette, három év szabadságvesztéssel is büntethető az ismeretlen útfestő.
Mert - idézem a cikkből - "a gyalogátkelőhely kijelölésének megvannak a szabályai. Ezt az adott út fenntartójának kell kezdeményeznie, majd a szükséges intézkedések megtételét követően engedélyezik a zebra kijelölését."



A képeken látható gyalogátkelőhelyet is alaposan megszakérthették, körültekintően, környezet- és gyalogosbarát módon.

Üdvözlettel: ombi

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. Goldmund 2009. június 25. 10:32
    „A szalagkorlát megépítését nem kellett engedélyeztetni? Ha igen, mégiscsak felelősek a hatóságok is!

    Talán sokan emlékeznek még arra, hogy a Nádor aluljáró átadása után a belváros felől jövő két sáv leszűkült egy sávra (fehér csíkkal jelölték: forgalomtól elzárt terület), hogy aztán újra megjelenjen, mint a Mészáros Lőrinc utcára balra kanyarodó sáv. Legalább fél év kellett az illetékeseknek, mire rájöttek, hogy felesleges oda a csíkozott terület. Azóta sejtem, mekkora észlények dolgozhatnak ott.”
  • 32. atomboy 2009. június 25. 10:11
    „7. hozzászólás htamasss
    Vigasztal, ha azt mondom, Szegeden is vannak ilyen barmok, akik engedelyezik? Sot, az orszag mas reszen is...”
  • 31. Gab2000 2009. június 24. 20:13
    „És mikor lesz hajlandó a 2-2 db 40km/h és előzni tilos táblákat eltüntetni a Porsche Győrnél és az ott épült Mc´Donaldstól ugyanis hetek óta egy k.....szott melós sem dolgozik ott.
    Észnélküliségek netovábbja van Győrben röviden ennyi.”
  • 30. zotya975 2009. június 24. 19:45
    „Ha már itt tartunk a 83-as úton az új baumax, és a benzinkút között van egy körforgalom. A benzinkútról a tábla szerint csak jobbra a körforgalom irányába szabad kihajtani, a kamionoknak, autószállító trélereknek esélyük sincs ilyen szögben kifordulni a kötelező irányban így -mivel választásuk nem marad- szabálytalanul balra a most épülő Meki felé fordulnak ki a kútról a sávokat elválasztó szigeten keresztül. Gondolom a kivitelező nem tudta, hogy a kútra kamionok is járnak, meg azt sem, hogy egy ekkora jármű milyen szögben tud fordulni.”
  • 29. ombi 2009. június 24. 16:53
    „Máté-Tóth úr szavaiból kiderül, a képeken látható agyszülemény nem tőlük származik, a Lidl építői a ludasak.
    Ám kérdem Máthé-Tóth úrtól, a helyszínnél maradva, az Eszperantó utca Mészáros Lőrinc utca felőli végére is a Lidlesek tervezték a kanyart? Mert azt egy autóbusz nem tudja bevenni a záróvonal átlépése nélkül! Ha kételkedik a szavamban, álljon ki pár percre a lefotózott zebrához és figyelje a buszforgalmat! Kicsit jobbra fordulva láthatja a kereszteződést, ahol a Fészek felől jövő járművek kanyarodnak rá az Eszperantó utcára. A hosszú buszok, teherautók még durvábban rákényszerülnek hogy igénybe vegyék a szembejövők sávját, gyakran tolatásra kényszerítve a balra kanyarodshoz besorolt autókat.
    Vagy Máthé-Tóth úr jó érzéssel kerékpározik végig a Tihany Árpád úton, képes arra, hogy sávján belül elfogadható tempóval bevegye a kereszteződéseknél kialakított éles kanyarokat? Ugyanezt meg tudja tenni a Fehérvári út-Körkemence sarkon is? Ha igen, milyen tempóval?
    Máthé-Tóth úr biciklizett már le a Kossuth hídról a Rónay Jácint utca irányába? Nem harapta el a nyelvét a kerékpárutak feljáróin?
    Szorult már be a kereke a kerékpárutakon gyakran látható hosszanti barázdákba?
    A Gárdonyi utca-Árpád út kereszteződésbe is a Lidlesek böffentették bele a kerékpárút stoptáblás megoldását? Hogyan kell onnan egyenesen továbbhaladni? Ha Ön is tologatja pár útkereszteződésben az autóját, akkor elfogadom a várható "át kell tolni" válaszát, egyébként miért tenném?
    Folytassam?
    Vagy tudásukban, vagy mentalitásukban sokat kell még fejlődniük a győri közlekedésszervezőknek.
    Máthé-Tóth úrnak az a mondata tetszett legjobban, ami 2008.09.18-án jelent meg a lapban: "azt gondolom mindig jobb a gyalogossal konfrontálódni, mint egy autóval..."
    Az összes puhatestű közlekedő magán érzi ennek a fajta hozzáállásnak a következményeit.”
  • 28. Pedró 2009. június 24. 13:59
    „Bruha-ha-ha....
    DE DÚRVA!!!”
  • 27. kolombela 2009. június 24. 13:55
    „Biztos megmaradt a kivitelezőnek az anyag, gondolta felhasználja.”
  • 26. AHA. 2009. június 24. 13:21
    „Szerintem ezt román vagy ukrán "vendégmunkások" csinálták,akik még betonozott utat sem nagyon láttak.”
  • 25. santiago 2009. június 24. 13:13
    „Sajnálom e remekmű alkotójának az anyját :D...Egyébként miért lett volna nehezebb megoldani úgy, hogy egyenes legyen a zebra, és akkor a turisztikai látnivaló is zavartalanul tündökölhetne?!”
  • 24. Géby 2009. június 24. 13:00
    „Hát ez kész. :)”
  • 23. edie 2009. június 24. 12:31
    „Szerintem fotocellásra kellene csinálni a szalagkorlátot és akkor nincs katrabonc a gyalogosok számára:D
    Megnézném hogy kommandózza át magát az a marha amelyik megtervezte!”
  • 22. roliboy 2009. június 24. 11:51
    „Én még azt a csökkent képességű "szak"embert..<moderálva> aki megtervezte az Árpád út Árkád felőli végén található lámpás kereszteződést.... a barma! Aki járt már arra autóval sztem tudja mire gondolok.....”
  • 21. osztógép 2009. június 24. 11:02
    „butaságból ebben az országban nincs hiány...sajnos...”
  • 20. Freya 2009. június 24. 10:46
    „Ehhez csak gratulálni tudok a szakembereknek! :) Vagy inkább szakbarbároknak! :-)
    14. aquila ---> Nekem is ez jutott eszembe, ahogy ránéztem a képre! :-D :-D :-D”
  • 19. Haru 2009. június 24. 09:56
    „Hát ez nagyon jó.”
  • 18. mecsoka 2009. június 24. 08:42
    „:D”
  • 17. krisztian75 2009. június 24. 08:41
    „Ami itt Győrben az utóbbi 2 évben "közlekedési módosítások" címszóval végbe megy, az maga a pokol. Olyan érzésem van, mintha sose vezette volna egy métert se az illető, aki ezt kitalálta. Aki meg jóvá hagyta, beültetném 7től este 7ig egy kocsiba, és haladjon - na de nem ám suliszünetben... Pocsék Áruk Fóruma lett Győr közlekedési szempontból (kivételek persze vannak).”
  • 16. santiago 2009. június 24. 07:54
    „A zebrán igyekezni kell, és aki beér a szalagkorlátba, az védettséget élvez, majd megpróbálkozhat a következő zebrával! :D IDIÓTÁK!!!!”
  • 15. mir 2009. június 24. 06:23
    „14.

    :)”
  • 14. YZF-R6 2009. június 23. 22:16
    „Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a magyar nem csak közlekedni nem tud, de utat építeni sem :D
    Gratulálok minden közreműködőnek!! :)”
33 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sopronban árad az Ikva - Tudósítóink fotóival

Tovább olvasom