Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

A biztonság győri karikái

Együtt ünnepelte az Audi-gyár 15. születésnapját a 47 törzsgárdatag 1992. november 25-e ködös őszi nap volt. Göncz Árpád államfő sajtóirodája bejelentette, hogy magyarországi látogatásra hívták meg II. Erzsébet királynőt. Fegyelmit kapott egy rendőr, mert a kisgazdák rendezvényére szolgálati autóval sört szállított. A gazdasági hírek között elsőként szerepelt, hogy az ingolstadti Audi Győr mellett döntött, a német cég autógyárat épít a megyeszékhelyen.
1993 januárjában a kapuvári kórház szülészetén felsírt egy csecsemő. Hegyi Attila néven anyakönyvezték. Egy hónapos Attila, amikor kétmillió német márka törzstőkével bejegyzik a győri Audi Hungaria Motor Kft.-t. Amikor az édesapa olvassa az újságban a hírt, még nem tudja, hogy rövidesen a győri Audi alkalmazottja lesz. Azon negyvenhetek egyike, akiket tizenöt év múlva, 2008. adventjének harmadik vasárnapja előtt három nappal mint alapítókat, törzsgárdatagokat köszöntenek.


Az Audi gyárépítésbe kezd

A törzsgárdatagok köszöntése nem a régi, szocialista idők találmánya. A bajorok is ismerik. Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója a negyvenhetek tiszteletére rendezett ünnepségen azt mondja, akik tizenöt évet eltöltöttek a győri gyárban, akár harmincéves törzsgárdajutalmat is kaphatnának, annyi minden történt másfél évtized alatt.

Németi  József auditor
Németi József auditor

Hegyi Attila féléves, gőgicsél, már érzelmeket tud kifejezni szülei nagy örömére, amikor a győri Audi felveszi az első munkatársait. Közöttük van az édesapa Hegyi Attila is. A család egy szoba-konyhás lakást komfortosít, mert a gyerekük érkezése megváltoztatta a világot. Az Audi gyárépítésbe kezd.

Juhász László logisztikai vezető: – Tizenöt évvel ezelőtt kezdtem az Audinál, a gyárkaput azonban nem tudtam átlépni, mert akkoriban nem volt kapu és nem volt gyár sem. A Csaba utcában bérelt a cég irodákat, a logisztikán én voltam az egyetlen ember. Az Audit tudatosan választottam, az Audit véletlenül nem választja senki. 1993-ban Magyarországon az egyetlen komoly alternatívát az ingolstadti cég jelentette.

Czechmeister Mónika, az Audi sajtószóvivője
Czechmeister Mónika, az Audi sajtószóvivője

1998 januárjában Hegyi Attila születésnapi tortáján öt gyertya ég. A gyermek óvodába jár, kedvenc játékai az autók. Édesapja először hozza el magával a győri gyárba. Boldogan foglal helyet egy kabrió ülésén. Három hónap múlva a győri Audiban megkezdődik a TT Coupé összeszerelése. A motorok mellett immár autókat is gyártanak Győrben.


Húsz százalékkal magasabbak a bérek

Thomas Faustmann ügyvezető igazgató: – Folyamatosan figyelemmel kísérjük a magyarországi fizetéseket. Versenyképesek akarunk lenni és azok is maradunk. Úgy vélem, nálunk húsz százalékkal magasabbak a bérek, mint másutt.

Kovács Evelyn titkárnő, 15 éves törzsgárdatag: – A tizenharmadik havi bér általános a győri Audiban, ezt karácsony előtt megkapja minden dolgozó. Sokan csak 14. haviként emlegetik, de valójában prémium az a juttatás, amit májusban fizet a vállalat a dolgozóknak nyereségrészesedés címén. Ennek összege beosztástól, teljesítménytől és képzettségtől függően egy hónaptól több hónapig terjedő bérnek felel meg.
Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója és Hegyi Attila
Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezető igazgatója és Hegyi Attila

2001-ben Hegyi Attila nyolcéves, a babóti általános iskola tanulója. A család megvásárolja az első komoly számítógépet. Ekkor az Audiban már működik a motorfejlesztő központ, átadták a 28 ezer négyzetméteres vasúti csatlakozással rendelkező logisztikai csarnokot, amikor 2001 májusában egy újabb autó, az Audi A3 összeszerelése is megkezdődik Győrben.

Horváth Zsolt műszakvezető: – Ha azt kérdezi tőlem, hogyan lehet összeegyeztetni a német precizitást a magyar lélekkel, akkor az a válaszom, hogy dolgozni mindenhol kell, nem csak az Audiban, másutt sem tűrik a hanyagságot, a linkséget. Némi igazság van abban, hogy ha valaki egy hét után nem mond fel az Audiban, akkor tíz évet biztosan itt dolgozik. Aki nem tud megbarátkozni a kötöttséggel, rövid idő alatt kirostálódik.

Juhász László logisztikai vezető
Juhász László logisztikai vezető

Abból élünk, hogy dolgozunk

Hegyi Attila tizedik születésnapjára saját szobát kap. A család Kapuvárra költözik, egy nagyobb lakásba. Attila szobájában stócban állnak az Audi makettautók, amelyeket édesapja visz neki a gyárból. Az Audi tizedik születésnapjára miniszterelnöki vendéget kap Medgyessy Péter személyében. 2003 szeptemberében Győrbe látogat a Volkswagen akkori elnöke, dr. Bernd Pischetsrieder és Martin Winterkorn, az Audi AG elnöke is, aki azóta a VW-konszern élén áll.

2007-ben Hegyi Attila 14 éves. Szakmunkásképzőbe jár, építőipari szakon. Műszaki vonzódása megmaradt, autókat azonban már nem rajzol, amelyekre sosem felejtette el felrajzolni a négy karikát, az Audi szimbólumát. Bár a család nem Audival jár, a négy karika megmaradt kedvencnek. Mindeközben az Audiban évente majdnem kétmillió motor készül és 2007 decemberétől az A3 Cabriolet-t is Győrből szállítják a világpiacra.

Együtt ünnepelte az Audi-gyár 15. születésnapját a 47 törzsgárdatag
Együtt ünnepelte az Audi-gyár 15. születésnapját a 47 törzsgárdatag

2008-ban Hegyi Attila pont annyi idős, mint a győri Audi. Édesapja Kapuvárról naponta Győrbe jár dolgozni, ahol hatezer munkatársával együtt idén 1,9 millió motort és több mint hatvanezer járművet gyártottak. Tizenöt év alatt 16 millió motort és négyszázezer autót.

Hegyi Attila, az édesapa: – A fiam tudja azt, hogy ha az apja nincs otthon, akkor mit csinál. Közvetve a családom is munkavállaló az Audiban, hiszen ha valaki adott esetben tizenkét órás műszakot vállal, az családi háttér nélkül nem megy. Tudja azt is a gyerek, hogy a családnak az Audi jelenti a biztonságot, abból élünk, hogy dolgozunk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Égő lesz az Izzó

Ha lenne listája a kihaló technológiáknak, akkor a villanykörte, azaz a hagyományos izzó lenne a… Tovább olvasom