Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Csehovban jártak az Audi ETO szurkolók - Galéria

A hétvégi BL mérkőzésre a szurkolók is elkísérték csapatukat, s ha már orosz földre léptek, megnézték Moszkvát.

Gellért Tamás, a Szurkolói Egyesület alapító tagjának beszámolója:

"A Bajnokok Ligája idei kiírásában a Győri Audi ETO KC a C.S Oltchim Rm. Valcea, az S.D. Itxako csapatával játszik. Hozzájuk csatlakozott az október első hetében selejtezőt nyert Zvezda Zvenigorod. Az első körben a győrieket Oroszországba szólította a sorsolás, s ahogy az elmúlt években mindig, most is voltak szurkolók a mérkőzésen.

Hosszas szervezést követően október 22-én este gyülekezett a győri tábor a Keleti-pályaudvaron. A hálókocsik elfoglalásakor már mindenki tudta, közel 40 órás utazás vár ránk. Az első este viszonylag gyorsan telt, előkerültek a hazai falatok. Éjszaka Záhonynál többen végignézték, hogyan cserélik le a vasúti kocsik kerekeit az európai szabványtól eltérő, szélesebb nyomtávú síneknek megfelelőekre. Aztán az ukrán határőrök zavarták meg az aludni kívánó drukkereket. Péntek délelőtt már Lvovnál járt a csapat, de a viszonylag kényelmes körülmények miatt senki nem érezte fárasztónak az utat. Éjszaka megint dolgoztak a határőrök, előbb az ukránok, majd az oroszok. A hosszú menetidőhöz képest percre pontosan, helyi idő szerint pár perccel 10 óra előtt ért be a vonat Moszkva Kijevi pályaudvarára. Rövid helyszíni szemlét követően a még mindig nehéz csomagokkal elindult a társaság a metró felé. Jó félórás utazást követően már az Izmailovo Vega szálloda halljában vártuk a szobakulcsokat.

Szurkolók a Zvezda Zvenyigorod-Audi ETO mérkőzésen

Városnézésre indult a tizennégy fős csoport. A meglepően tiszta és gyors metró a belváros felé vitte a szurkolókat. A Forradalom terétől indult a városnézés. Az Állami Történelmi Múzeum épülete mellett értük el a Vörös teret. Azok, akik valaha tanultak oroszul, erre biztosan emlékeztek. A Kreml vörös téglás fala, a GUM áruház és a Vaszilij Blazsennij Székesegyház jellegzetes hagymakupolás épülete megfogott mindenkit. A GUM áruházban kiderült, ez már nem a hetvenes-nyolcvanas évek sorban állós boltja, ma már a világ leghíresebb üzletláncai találhatók meg az épület falai között.
A Vaszilij Blazsennij Székesegyház megmutatta az ortodox vallás jellegzetességeit. Rövid séta következett a Moszkva folyó partján, és máris a Kreml másik oldalán járt a győri társaság. Itt két részre szakadtunk, az egyik csoport a Kreml belső részét nézte meg, míg a másik a Fegyverpalota felé vette az irányt. Utóbbiak nem bánták meg a kitérőt, hiszen a múzeumban őrzik a 16. századtól a cári műhelyekben készült kincseket. Ruhák, ékszerek, hintók, szánok, étkészletek, fegyverek sokasága tekinthető meg a termekben. A városnézést követően a csapat visszatért a hotelbe, de azok, akik még bírták a sétát, megcélozták a város sétálóutcáját, az Arbatot. Ez az utca inkább a felső tízezer számára nyújt vásárlási lehetőséget, de a turista megtekintheti Puskin emlékházát, a zeneszerző Szkrjabin múzeumát és több helyen is megkóstolhatja az orosz sört is. Mivel este a múzeumok már zárva voltak, néhány korsó sörrel zártuk a belvárosi sétát.

Másnap, kiadós reggelivel kezdtük a napot a hotelben, majd a csomagokat a Kijevi pályaudvaron hagytuk. A Kurszkaja állomásra indultunk, innen ment Csehovba a városkörnyéki vasút. Másfél órás utazást követően megérkeztünk Csehovba. Bár volt térképünk és néhányan jártak már a csarnokban, három Zvezda-szurkolótól kértünk útbaigazítást. Ajánlottak egy útvonalat, de elvetettük, végül ők is velünk jöttek a csarnokig.
Az impozáns épületnél az igazgató fogadta a győri küldöttséget, és rövid sétára invitált bennünket. Mint később kiderült, a moszkvai Magyar Nagykövetség tájékoztatta az igazgatót, hogy a követségi dolgozókon kívül Magyarországról is érkeznek szurkolók. A létesítmény 3000 férőhelyen kézilabdapályát, 20x40 méteres bemelegítő pályát, 8 sávos feszített víztükrű medencét foglal magába. Mindezt szép parkosított terület veszi közre.
A számunkra lefoglalt lelátórészt elfoglalva, izgatottan vártuk a mérkőzést. Sajnos a találkozó nem úgy alakult, ahogy szerettük volna. A csapat "fejben" nem volt ott, az ötgólos vereség soknak tűnik, de a mérkőzés alatt féltünk, hogy nagyobb zakót is kaphatunk.

Szurkolók a Zvezda Zvenyigorod-Audi ETO mérkőzésen

A meccset követően bevásároltunk a közeli boltban, majd irány az állomás.
A Moszkvába tartó úton ismerkedtünk az orosz valósággal: a zsúfolt szerelvényre alig fértünk fel, ülőhelyről pedig csak álmodoztunk. A leszállást követően a Kijevi pályaudvar közelében töltöttük el a vonatindulásig hátralévő időt, majd fél tíz után ismét befészkeltük magunkat a hálókocsikba. Fáradtan, kicsit csalódottan, de sok élménnyel telve nyújtózott el mindenki. Hazafelé a már az odaúton megtapasztaltakat éltük át: orosz, ukrán határőrök, vámosok, majd a magyar határ előtti kerékcsere.
Az éppen aktuális vasúti sztrájkot Szolnokon éltük át, így lemaradtunk a budapesti csatlakozásról. Egyre fáradtabban és mérgesebben vártuk a keletiben a fejleményeket. Negyed négy előtt sikerült mindenkinek kényelmesen elhelyezkedni az IC kocsijában, és öt óra előtt már Győrött voltunk.

Hamarosan következik a már megszokott valceai túra, majd néhány nappal később a spanyol kirándulás."

Olvasóink írták

• 2. RickCartman 2009. október 30. 13:46
    „tisztelet,azoknak ajánlom, akik "divatszurkolóként" a tévé elől pocskondiázzák a sportolókat(bármilyen sportágban),vagy akik a tavalyi BL-döntő előtt itt a honlapon kommunistáztak, mert nem kaptak jegyet Veszprémbe(pedig se előtte, se utána meccsen sosem voltak).Igen, a szurkolási kultúrát is tanulnunk kell,ez is egy életforma.”
  • 1. dudi1977 2009. október 29. 21:41
    „Minden tisztelet a tiétek, gratulálok a szervezőknek. Maximális gratuláció a szurkolásig.
    A meccs olyan volt, amilyen - azért a jobb szélső Vasas-szurkoló sem semmi....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bokszbajnok akar lenni az elhunyt győri ökölvívó szerelme

Országos bajnokságon bokszol a májusban Ausztráliában elhunyt győri ökölvívó, Nagy András egykori… Tovább olvasom