Kisalföld logö

2018. 04. 22. vasárnap - Csilla, Noémi 12°C | 23°C Még több cikk.

Nem emelkedik a hődíj, csökken az alapdíj

Sopron - Nem drágul a távhő Sopronban, mivel az önkormányzat nem hárítja át az emelkedést a lakosságra. Három százalékkal mérséklődik az alapdíj.
A lakossági távhődíjról tartottak rendkívüli közgyűlést hétfőn. Az előterjesztés szerint az önkormányzat nem hárítaná át a 2008-ra számított inflációs értéket a lakosságra.

– Összesen hatezer lakást, mintegy tizennyolcezer embert érint a változás – mondta el képviselői érdeklődésre Horváthné Seregély Jolán irodavezető. Fodor Tamás polgármester hozzátette, a Sopron Holding ily módon kieső bevételét a város költségvetéséből pótolják. Komornoki László, a Sopron Holding vezérigazgatója elmondta, egy évre számítva hatvanezer forint az alapdíj lakásonként, mely évente hatezer forinttal csökken majd. Hruby József (MSZP) felszólalt és kifejtette, számításai szerint a lakások havonta körülbelül 190 forinttal fizetnek majd kevesebbet.

Végül a képviselők elfogadták a határozati javaslatot, mely szerint nem emelkedik a hődíj, az alapdíj pedig három százalékkal csökken. A lakosság így csaknem ötvennyolcmillió forint plusz áfa kedvezményt kap az önkormányzattól.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Cseter János 2008. január 13. 13:58
    „Ritka eset, ha valaki már e rendszerben átlátható bérlapot kap, sőt el is igazodik rajta! Az meg mégritkább, hogy a jogos bérét ki is képes harconi! Mert ugyebár az nem divat e rendszerben, hogy a tisztességes munká ért tisztességesen meg is fizetik a dolgozókat!
    Viszont, azt kétlem, hogy a parkolásért bezsebelt díjak útját valakiknek az orrára kötik a bezsebelői! Az, hogy járda nem lesz belőla az biztos! De lehet, hogy járdahasználati díjat ki fognak agyalni. Sőt a kövér embereknek dupla díjat kell fizetni, mert őt jobbann koptatják a járdákat! Sőt lehet, hogy kövéreknek tilos a bemenet táblát is fognak gyártatni! Mert majd nem férnek el a kereskedelemnek kiadott járdákon és kirakott árutól!”
  • 20. látó 2008. január 12. 18:25
    „Látnotok kellene, végre mire is kellett a Holding, nem másra, mint káoszra a pénzügyi finanszírozás területén, ez a napnál is világosabb..mindkét oldalnak jó a zavarosban halászni, az árát úgyis a lakosság egésze fizeti meg!”
  • 19. Jógyerek 2008. január 11. 22:01
    „Cseter János!
    Igen így van. A havi bérpapíromat bátran meg merem neked, vagy bárki másnak mutatni bármikor!
    Ugyan nem ide tartozik, de az elmardt ügyeleti pénz, szabadságok, stb... még kitesz kb. 1.3 millió Ftot (ez 3 és fél évi elmardadt pénz) amit könyvelő számolt ki és akkor ebben még nincs benne a késedelmi kamat!
    Mindezt nem siránkozásnak szánom mert a munkámat meg ennek ellenére szeretem, ezért tanultam.

    El lehet gondolkodni, hogy ki szorul rá és mire.
    Akinek autója van azok nem fizetnek magasabb parkolási dijat ebben az évben a tavalyihoz viszonyitva. ugy gondolom, hogy akkor ez is támogatás és a be nem fizetett pénzzel az autósok engem is károsítanak hiszen abbol a pénzből az én javamra is kerülhetne uj járda vagy bármi más.
    Kedves Creat!
    Nekem a fűtésdíjamból engednek el, neked meg a parkolódÍjbol azzal, hogy nem emelnek holott lehet, hogy kevesebb óraszámmal többet keresel mint én vagy bárki más.
    a nyugdija azért utazzon ingyen a buszon, vonaton, stb... mert Ő már megdolgozott érte. Én meg akkor azt mondom, hogy én meg havi tö9bb tÍzezer Ftnyi adót, TB-t és egyebeket fizetek akkor én is ingyen akarok utazni. te meg ha irigyled a távhőtámogatást akkor ám gyere és lakj panelban! Majd meglátod, hogy egy 55 nmes lakás fűtéséért és melegvizéért mennyit fogsz fizetni és akkor talán össze tudod hasonlitani, hogy mondjuk ennyi pénzből egy 100 nm-es lakást is ki lehetne fűteni ahol egyedi a fütés.”
  • 18. Cseter János 2008. január 11. 21:14
    „Kedves Olvasótársaim! E rovat azért van, hogy egymás tapasztalatait megosszúk és megoldást tegyünk közzé! E cikkhez az is hozzá tartozik, hogy, ha nem működne hatékonyan a népnyúzás, akkor nem volna miről írnunk! Azok a nyugdijasok akik a hatalomváltogatás előtt 230-240 órát dolgoztak a szakterületükön megkapták az akkori bérkiáramlás 75%-át az lett a nyugdíjuk! Ma ezek a szakemberek ennyi órával csupán 88 ezret kapnak? Hát ez szégyen , ha így van! Az én munkakörömben dolgozók ennyi órával közel 180-200 ezret keresnek. Ebből kapnak 150 ezer nyugdíjat. Jogosan! Persze azokét akik, az előbb említett időben mentek nyugdijba azoknak csupán a mai nyugdíjak felét kapoják meg. A többit ellopják a számolgatók! Ugy, ahogy a "jogyerekeket" is megrövidítik a jogos bérük helyett a munkájuk gyümölcse ott is aprópénz! Ki kell harcolni a jogos a kornak megfelelő bérezést! Vannak rá lehetőségek és példák! Segítsük egymást és ne ugorjunk egymásnak, hisz ez utóbbit akarja a tolvaj banda!”
  • 17. Jógyerek 2008. január 11. 18:59
    „Creat!
    Csak egy kérdés. Van autód?”
  • 16. Jógyerek 2008. január 11. 17:02
    „Az önkormányzat gyógyszerre és egyebekre is ad sok embernek rendszeres több ezer Ftos segélyt! Ez az egyik. A másik, panel an sok nyugdíjas is van. A nyugdíjast sem kel, feltétlenül támogatni és nem kell nekik ingyen utazni ha már igy nézzük. Tudod, sok nyugdíjasnak magasabb a nyugdíja mint az én szaros 88 ezer Ftom amit havi 230 - 240 órárt kapok a munkámért az egészségügyben. Akkor ezt nem lehet rászorultsági alapon nézni? vagy pl.: azért mert valakii kismama és/vagy 3 évesnél nem idősebb a gyermeke miért is utazhatnak ingyen a buszon? Tudod, ismerek oylan kismamát aki ezt ignbyveszi és a férje pedig hazaviszi az 1500 - 1800 Euros fizetést havonta.”
  • 15. creat 2008. január 10. 11:10
    „Jógyerek 2008.01.09 11:17

    Nagyon nem értem, hogy tudod a fűtéstámogatást a mobil telefonokkal összehasonlítani?
    A mobil szolgáltató egy magán cég, ő olyan kedvezményt ad, amit épp megkiván az üzleti érdeke. Ehhez nekünk épp úgy semmi közünk, mint nekem a te pénzedhez vagy fordítva. Viszont a fűtéstámogatás az általunk befizetett adóklból történik és mivel én is dobok a nagykalapba, ugyancsak lehet közöm ahhoz, hogy mire költi az önkormányzat.
    Most mégegyszer leírom, hogy nekem avval van csak gondom , hogy azért mert valaki panelban lakik, az nem jelenti azonnl azt is, hogy anyagilag támogatni kell. Ha messzebb nem látnál el, legalább a lépcsőházban nézz körül, hogy hány autó van a tulajdonban, kinek telik mobilra, internetre, stb... és utána gondold végig, hogy ezeknek kell-e támogatást adni helyből....
    Nem panelban is laknak olyanok, akiknek gond a napi betevőt előteremteni, meg a fűtőanyagot, meg a gyógyszert, én úgy gondolom, ezeket az embereket kell támogatni.”
  • 14. Cseter János 2008. január 10. 09:51
    „Az már csak természetes, hogy az "Alpdíj" mérhetetlen és gátlástalan!
    Ebbe belefér minden, aminek a költségeit nem kell bizonítani! Ez a ködösítés! A laikusok pedigelhiszik azt, amit a szolgáltató bizonyítékok nélkül állít! Mert ugyebár sokkal könnyebb elhinni azt amit egy-egy önkormányzai cég állít! Főleg, ha a képviselőink egy-egy "igazgatási" posztra vannak oda delegálva! Naná, hogy nem azért, hogy a tényleges költslgeiket és az alapdíjazásért bezsebelt összegek közti különbségeket mérlegeljék! Ném véletlenűl szabadúltek el ezek az "alapdíj" nevű pénzforrás feltatálások a szolgáltató cégeknél!
    Persze a jógyerekek mindent elhisznek, ha a felnőttek a mérés ellnőrzés nélküli számlázásokkal etetik!”
  • 13. Jógyerek 2008. január 09. 18:54
    „A fűtés, melegvíz az szolgáltatás! ha tönkre megy valahol a cső amig odaér hozzád is a meleg és a melegvíz azt ebből az alapdíjból fedezik. Ámr
    bár megtehetnék, hogy nincs alapdíj és akkor is ugyanennyit fogsz fizetni vagy még többet mert akkor majd beleépítika melegvíz, fűtés díjába. Ez igy jobb lenne??”
  • 12. Cseter János 2008. január 09. 13:54
    „Kedves "Jógyerek" A hasonlatod nem felel meg a valóságnak! Úgyan is a mobol telefon ára annyi amenyit kifizet érte a vevő! Az, hogy mi a neve az árnak semmi nem változtat, mivel az elasási érték! A szolgáltatási díj az más! Természetesen az nem alapdíj, még, ha annak is nevezik. Ezt bizonyítja az a tény, hogy a vevő nem mondhat le arról a bizonyos "alap díjról" ami bele van kalkulálva a vétel árába! Az, hogy az "alapdíj" nak nevezett összeg határig nem számláznak e szolgáltatásért ez a vevő csalogató kedvezmény!De semmikép sem alapdíj! Hisz ezért szolgáltatnak. Tehát adnak ellenértéket. A többi cég viszont nem ád ellenértéket, nem szolgáltat semmit és nem is dolgozik megérte! Csupán a rendelet alkotókkal paktálnak le jogtalan díj zsebelésének a legalizálásért!”
  • 11. Jógyerek 2008. január 09. 11:17
    „Creat és a többiek!
    Támogatni aki rászorul!?
    Igazad van, de... Mi panelban lakunk és mindenki megkapja a kedvezményt ez az egyik. A másik... ha te veszel egy mobil telefont és tegyük fel, hogy a havi kereseted 290 ezer ft az enyém meg sajnos csak 80 ezer akkor Te milyen jogon beszéled le 100%-ban az alapdíjad amikor ugysem vagy rászorulva...?
    Na, látod, ez épp olyan mint a távhő. Aki meg irigyli ezt a 3% illetve 10%-ot az jöjjön el panelba lakni és majd megtudja, hogy az egyedi fűtés és a távfűtés közt mi a különbség árban. Mindenkinek joga van panelházba költözni! Tudod mi az alapdijat nyáron is feizetjük azért, hogy a rendszert fenn tudják tartani míg aki gázzal fűt azoknak nyáron nincs fix alapdij. Mielött elkezdünk irigykedni a másikra elöbb gondolkodjunk el egy kicsit.”
  • 10. creat 2008. január 09. 07:33
    „kérdőjelek
    Egyet kell értenem sopronival, hogy végre a fejekben is meg kellene történni a rendszerváltásnak!
    Én nem a támogatást ellenzem, hanem azt, hogy a támogatást a rászorulóknak kellene adni. Az, hogy valaki panelban lakik, nem jelenti alapvetően azt, hogy támogatni kell. Támogatni akkor kell valakit, ha anyagi és egyéb egyéb családi körülményeket tekintve rászorul.”
  • 9. dani 2008. január 08. 21:29
    „Hruby Józsefnek!
    inkább fel se kellett volna állni... Pláne úgy h hülyeséget beszél. És még számolt is hozzá.. jaj-jaj”
  • 8. kérdőjelek 2008. január 08. 21:20
    „kedves creat!
    szerintem akármennyi is a kedvezmény és a csökkenés mértéke, csak örülhetünk. mármint aki lakótelepi lakásokban lakik. sajnos nem értem a mérhetetlen egót!! miért nem lehet örülni annak hogy egy panelban lakó ember /család, nyugdíjas../ kevesebbet fizet? ilyen alapon: miért vannak tömegközlekedési eszközök, ha én egyáltalán nem is használom?? rohadjon meg a többi?! vicces
    kedves soproni: a közgazdasági eszmefuttatásodnak semmi értelme. sztem sokan nem tudják értelmezni pontosan /köztük én sem/.nem hiszem hogy az a helyes, ha hosszas levezetésekbe kezdesz. hidd el tudnék én is olyat írni, amihez nem lenne közöd... de semmi értelme.
    sszerintem több empátia és szolidaritás kellene.”
  • 7. soproni 2008. január 08. 21:04
    „Kösz a "jó tanácsot" ,de ha tudod ,hogy ki vagyok akkor azt is tudnod kell ,már egy ideje nem vívok háborút, mivel magam is beláttam a valóság és az igazság egy olyan mezsgye amelyre még nem érett társadalmunk..de bízok benne, előbb utóbb a fejekben lezajlik a rendszerváltás, mert ez generációm utolsó reménye! (itthon)”
  • 6. jótanács 2008. január 08. 20:07
    „Kedves soproni! Ha az vagy akinek hiszlek üzenem: NE VIVJ OLYAN HÁBORÚT amiben nem nyerhetsz, még ha igazad van akkor sem, foglalkozzál azzal amivel megbíztak és az eredmény nem marad el!”
  • 5. soproni 2008. január 08. 19:45
    „akkor a valóság (nettó értéken): a Holdingnak eddeg éves szinten kb 500 milla bevéltele volt az alpdíjon, ebből ugye az következik a matematika mai állása szerint ,hogy a csökkenés nominál értéken pontosan 15 millió Ft relálértéken azzal ,hogy nem emelt kb 8-9%-t az árbevétel csökkenése cirka 60 millió! A kulcs és a lényeg természetesen a költségvetés bújtatott támogatásán van, ha valaki veszi a fáradságot és áttanulmányozza az Önkormányzat 2006 és 2007 évi. költségvetését magától is rájöhet (ha van egy minimális vénája a közgazdaságtan alapjaihoz) ,hogy 2007-ben Városunknak eme cége 1,5-szer!!!!!! annyiba került mint 2006-ban és ha azt a mondatot vesszük, hogy a különbözetet 2008-ban az Önkormányzat más költségvetési sorokon fínanszírozza...hát akkor az azt jelenti ,hogy 2008 még többe fog kerülni és vajon miért is van mindez így.... Emlékezzetek! Miért is hozták létre a Holdingot! Kik támogatták...és mi a végeredmény!!!!!”
  • 4. creat 2008. január 08. 13:08
    „Wombats
    A cikk címében 3 % van.
    Attól, hogy te nem értesz egy kérdést, még nem biztos, hogy hülye kérdés...
    És hogty tudd, a panel program támogatással sem értek egyet.
    A demagógiáról: ,,valaki, aki olyan tanokat hirdet, amikről tudja, hogy hamisak, olyan embereknek, akikről tudja, hogy idióták." (Wikipedia)
    A szocialista és szociálisan érzékenység az két külön dolog, de ebbe nem mennék most bele!
    De hogy lásd, hogy mennyire vagyok szociálisan érzékeny, igenis, azt mondom, hogy támogassuk a rászorultakat, de a rászorultságot egyénileg mérlegeljük és ebbe nálam nem fér bele az az ok, hogy panelban lakik. Nem attól rászorult, hogy ott, lakik, hanem attól, hogy olyanok az anyagi és egyéb körülményei. Nem mondok mást, nézz körül a lakótelepen, hogy milyen autók állnak a ház elött.”
  • 3. Cseter János 2008. január 08. 09:53
    „Évtizedek óta írom a véleményem, az olyan lakosságot érintő fosztogatások ellen mint azok a díj tételek amiért a szolgáltató nem szolgáltat, értéket sem ad, sőt meg sem dolgozik érte! Egyedűl a vezetékes telefon alapdíjátol lehet megszabadúlni, úgy hogy lemondja az ember ezt afajta szolgáltatást! Ma már annak is örülhet az ember, hogy nem emelik az ilyen fajta "díj-bezsebeléseket"! Az meg szinte csoda, hogy akadnak olyan emberek, akik nem hívei e gátlástalan árdrágításonak, ami ebbe a rendszerben dívik! Ijen embereket kellene minden városba inportálni! A családi házak fütése a számitásaim szerint csupán fele a panel beton- gettóénak négyzetméterenként!”
  • 2. Wombats 2008. január 08. 09:34
    „A támogatás, amit az önkormányzat az embereknél hagy nem kevesebb, mint 70 millió forint! Egyébként pedig a támogatás összege 13,5%, nem pedig 3%. A 190 Ft sem stimmel ily módon, hanem kb. 5-600 Ft havonta. Milyen hülye kérdés az, hogy miért kell a távhős lakásokat támogatni????? Ilyen alapon a buszon utazást se támogassa az önkormányzat, meg a panelprogram 1/3-át se tegye hozzá! Micsoda demagóg szöveg! Creat! Egy magát szocialistának valló hozzászóló ennyire érzéketlen szociálisan? Ejnye, ejnye!”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyugodt osztrákok: Nem nyelte el őket a bűnözés

Sopron-Fertőmeggyes - Az osztrákok alapvetően elégedettek a biztonsági helyzettel a schengeni… Tovább olvasom