Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Kritika az új soproni buszos utas tájékoztatásról

Egy soproni blogger alaposan körbejárta a soproni buszos utas tájékoztatást. S meg is írta tapasztalatait.

A belső kijelzők különböző busztípusokon különböző helyekre kerültek, például az Ikarus 280-asokon a sofőrfülke hátulján van, a Credo -kon pedig a folyosó fölött, középen. Ami biztos, hogy akár szóló, akár csuklós, csak egyetlen kijelző került a buszokba, és ez nem biztos hogy mindenki által látható. A rendszert egy számítógép vezérli, mely a sofőrfülkében található. Automatikusan, GPS alapján kerül közlésre a megállóinformáció, viszont ez néhol hibádzik, (szerintem) valószínűleg rosszul van bejelölve a megálló helye a rendszerben, mert például a GYSEV Pályaudvar megállóhelyet túl korán mondja be, mindkét esetben.

Még egy apróság, főleg körjáratoknál érdekes, hogy a busz ahogy beér a papírforma szerinti végállomásra, azonnal törli a kijelzőket (a külsőket is, mert összhangban van), és jópár másodperc kell, amíg újra kikerül az infó, tehát aki ott vár, egy darabig nem tudja, milyen busz is állt meg előtte.

Ami a hangot illeti, a bemondó egy férfi, megfelelően korrekt a hangja, bár az érthetőség nagyon buszfüggő. Valamelyik buszon ordít, valamelyiken alig hallani, és van olyan is, ahol teljesen le van halkítva, feltételezem, ez még a közeljövőben változni fog. Van olyan eset, amikor két megálló túl közel van egymáshoz, ilyenkor nincs ideje felsorolni az összes átszállást, hanem egyszer csak abbahagyja, és bemondja a megálló nevét. Észrevettem hogy időnként akad, gondolom ez is megoldódik majd. Pár hónapja még fennállt az a probléma, hogy csak ennyit lehetett hallani: "..ő megállóhely: *megállóneve*" vagy "..járat *végállomás* felé" tehát az eleje lemaradt, de ezt mostanra rendbe tették. Az év elején egyetlen darab buszon hallottam dallamot is, azóta nem, azért remélem, hogy lesz.

Az írás itt folytatódik >>

Olvasóink írták

  • 14. vízibicikli 2011. november 14. 15:09
    „Egyetértek a cikkíróval, hogy nem jó gyakorlat, hogy a megállóban álló busz letörli a külső kijelzőit. Szerintem már a külső végállomás előtti utolsó megálló után át kéne útközben állítania, hogy a végállomásra aztán már úgy érkezzen meg, hogy már a másik végállomás van kiírva, pl. a 7-es a nyomdához már ne nyomdás, hanem jerevános kiírással érkezzen meg, hiszen az ott várakozókat már nyilván az érdekli, hogy a felszállásuk után melyik végállomás felé megy majd a busz.
    Az is jó lenne, ha a hátsó kijelzők kiírásait egységesítenék, mert jó pár buszon olyan kicsi a szám, hogy alig látszik.”
  • 13. sup7ra 2011. november 11. 21:06
    „Off
    Én meg azt szeretném, ha -tisztelet a kivételnek (ez a többség) - a sofőr legalább bólint,ha napszaknak megfelelően köszöntöm.”
  • 12. bgabri 2011. november 11. 15:22
    „nekem egyértelmű volt,de nem csak magamra gondoltam.csak épp semmilyen pénz és bankkártyát nem fogadott el.”
  • 11. matuskaszilveszter 2011. november 11. 08:05
    „8. IkvaHírLACEE 2011.11.10. 19:45
    #7 szerintem elég egyértelmű a használata, mint ahogy az a videón is látható

    FELTÉVE HOGY MŰKÖDIK:-)”
  • 10. molten13 2011. november 10. 22:29
    „Miután évek óta világszínvonalú buszok közlekednek kisvárosunkban, teljesen indokolt volt egy ilyen rendszert kiépíteni. Mi a bánatnak kellett volna ezen a pénzen még újabb buszokat beszerezni? Hát semmi nem elég a sok elégedetlenkedőnek?”
  • 9. 1soproni 2011. november 10. 20:08
    „Vajon az ilyen beruházások nélkül mennyire lehetne csökkenteni a menetjegyek, bérletek árát? Lehet, hogy annak jobban örülnének az utasok.”
  • 8. IkvaHírLACEE 2011. november 10. 19:45
    „#7 szerintem elég egyértelmű a használata, mint ahogy az a videón is látható”
  • 7. bgabri 2011. november 10. 18:53
    „ma szerettem volna jegyet venni a gépből,de sajnos 2 helyen sem sikerült.nem vagyok zseni,de analfabéta sem a technikai eszközökhöz.semmi leírás nincs a használatáról. ezért ma 300 ft-ért kellett utaznom 2X is.
    ????????????????????,”
  • 6. Karcsika 2011. november 10. 16:50
    „Eddig is megvoltunk nélküle.
    Én másra költöttem volna a pénzt.
    Sok kicsi sokra megy.”
  • 5. sopron700 2011. november 10. 15:31
    „Köszönet jár a Kisalföld Volán vezetésének,hogy nehéz gazdasági helyzetükben is állandó fejlesztéseket( Beruházásokat) hajtanak végre,megálló felépítmények építésével, mint a járműforgalomban,utastájékoztatásban. Ezen rendszer folyamatos finomításokon megy át,javítva a tényszerű,valós helyzetnek megfelelő tájékoztatást.Hangerő beállítás, alapbeállításon felül,külső zajszint szerint erősíti vagy csökkenti a hangerőt, automatikusan.Többször találkoztam a tájékoztató oszlopok karbantartójával aki folyamatosan - hétvégén is- végzi munkáját, mi utasok - érdekében.”
  • 4. Paragulis 2011. november 10. 15:23
    „Szerintem felesleges pl.a12 es járaton átszállási lehetőségként a 12/a járaton bemondani,illetve fordítva.
    Ugyanakkor a Mátyás kir. u.ban a 11-es és a 7-es járat átszállási lehetőségét nem közli a rendszer,pedig ezekben az esetekben útvonal változás történik.
    Jó lenne erre is gondolni a későbbiekben történő programozásnál.”
  • 3. GeryM41 2011. november 10. 15:05
    „2. Kuvasz
    Ez valóban megfontolandó lenne, pl. a rendszer felismerhetné hogy az adott járatnak azonos a célállomása, így azt nem mondja be. Efajta szűrés jelenleg is van a rendszerben, mert csak azokat az átszállási lehetőségeket mondja be ami 30 percen belül érkezik.”
  • 2. Kuvasz 2011. november 10. 14:03
    „Én nem a technikához, a tartalomhoz szólnék.
    Olyan átszállási lehetőségeket is bemond, ami nem létezik. Pl. A mikoviny úton senk nem fog az 1-es járatról a 2-es járatra átszállni.
    A Várkerület Árpád u. megállónál, vagy a festő köznél felesleges bemondani az átszállási lehetőségeket, hiszen senki nem fog átszállni, nincs is megálló, csak pár száz méterre.
    Az átszállás klasszikusan azt jelenti, hogy valaki irányít változtatva, a jelen járattól eltérő másik irányban kívánja útját folytatni. Ha valaki a Mátyás kir. utcában leszáll az 1-esről, nem fog az ugyanoda tovább menő 10-es járatra átszállni.
    Ezeket meg kellene fontolni.”
  • 1. KLJ_54 2011. november 10. 09:38
    „A rendszer védelmében:
    A GPS rendszer realtime nem pontos mozgás közben!
    Az 5 méteres pontosság elérése akkora áldozatot kíván a vételi oldalon, mely csak katonai eszközöknél nem számít!
    Évekig használtam az éppen legújabb eszközöket amíg hollandban melóztam (Kamion) és azt lehet látni, hogy az autópályán pontos de már mondjuk Paris Rungis városrészében tétovázik.
    Nem az olcsójános kategóriát adta a cég hanem a legújabbakat!

    Magát a konkrét rendszert amit a soproni cég használ nem ismerem csak a szegedieket, ahol a vezető képes hangerő változtatásra és pár apróságot kezelni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emlékdiplomákat adtak át Sopronban

Ebben az évben is városházi ünnepség keretében adták át a soproni nyugdíjas pedagógusoknak az… Tovább olvasom