Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Közgyűlés: az M9-es gyorsforgalmi a fejlődés útja

Az év első rendkívüli közgyűlésén döntöttek arról, hogy Sopron is csatlakozik az M9 Területfejlesztési Tanácshoz. A város létrehozna egy stroke központot is.


18. 30.:
A rendkívüli ülés utolsó napirendi pontjában döntés született arról, hogy az Erzsébet-kórház is részt vehet az egészségügyi intézmények fejlesztését támogató 73 milliárd forintos pályázaton. A tervek szerint 3,5 milliárd forintból Sopronban is létrehoznának egy stroke központot. Ezáltal javulna a térségben élők gyógyulási esélyei.

18.19.: Változik az Alfa Gyógyszertár nyitvatartási rendje. Hétfőtől péntekig 8-18.30ig, illetve 8-17-ig tart nyitva, vasárnap azonban zárva lesz. Az intézmény viszont részt vesz az ügyeleti szolgálatban.

18.15.: A képviselők döntése értelmében Sopron is csatlakozott a tanácshoz.

18.06.:
A tervezett M9-es gyorsforgalmi út a téma. Fodor Tamás polgármester elmondja, hogy hátrányos a városra és a térségre nézve az az elképzelés, amely szerint a gyorsforgalmi út kezdőpontja nem Sopron, hanem Kőszeg lenne. Hozzáteszi, ahhoz, hogy a Sopron-Fertőd kistérség fejlődni tudjon, autópályára lenne szükség. Tény, hogy Peresztegig megépül a gyorsforgalmi út, ám ennek folytatása Szombathely felé csupán kétszer egy sávon haladna. A polgármester újabb érvet említ, mégpedig a vasutat, hiszen Szombathely felé van vasúti összeköttetés.
Az M9 Területfejlesztési Tanács azzal a céllal alakult meg, hogy lobbizzon ezért. A tagsági díj, évi 250 ezer forint. A napirendi pont lényege, hogy Sopron is csatlakozzon a munkatanácshoz.

17.57.:
  Véget ért a zárt ülés. A képviselők döntöttek arról, hogy Keglovich László részére Sopronért Emlékérmet adományoznak. Emellett határoztak a Kulturális, Sport és Oktatási Bizottság nem képviselő tagjának visszahívásáról, valamint az új tag megválasztásáról.

Igrecz Katalin a képviselő-testület előtt tette le az esküt.

A város képviselő-testülete hétfő délután öt órai kezdettel tartja az év első rendkívüli közgyűlését.

Korábban

A testület szavaz a kulturális, oktatási és sportbizottság és a jogi és ügyrendi bizottság nem képviselő tagjainak visszahívásáról, valamint az új tag megválasztásáról.

Emellett döntenek majd elismerések adományozásáról is.

Téma lesz még az Alfa gyógyszertár nyitvatartási rendje is.

A képviselők szavaznak arról is, hogy a város csatlakozzon az M9 Térségi Fejlesztési Tanácshoz, valamint döntenek a fekvőbeteg-szakellátás fejlesztését támogató pályázaton való részvételről.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. pulci 2010. január 27. 22:47
    „Kíváncsi leszek fidesz majd , hogy cselekszik evvel kapcsolatban hisz nagyon reklámozzák hogy emnnyire fonstos nekik a vidék de kormányzásuk alatt nem éppen gyorsforgalmi utak építéséról voltak híresek. Természetesen ez nem mindig baj hisz így megspóroltak évente kb. 200 mrd. forintot kérdés hogy ezt most is megteszik-e?
    Utóbbi hozzászólóval egyetértek inkább Balatonig kéne mennie az autópályának vagy legalább valamilyen elágazásnak, hogy a turizmust fellendítse ill. elterleje a forgalmat a túlterhelt 84-esről.”
  • 20. roberta 2010. január 27. 16:48
    „NEM ÉRTEM!
    A város vezetése bizonyára a tenger parton nyaral, a magyarok többsége és aki rendszeresen utazik a BALATONRA vagy HÉVÍZRE azt látja ,hogy Sopronnál mennyi külföldi jön át és úti célja a BALATON , akkor miért kell nekünk SOPRONBÓL SZOMBATHELYRE AUTÓPÁLYA ?????? MIÉRT KELLENE KERÜLNI Szombathely felé , KI VESZI IGÉNYBE SOPRONBÓL -SZOMBATHELYIG AZ AUTÓPÁLYÁT ? SZERINTEM KEVESEN , TÁMOGATNÁM A SOPRON -SÁRVÁR -SÜMEG .BALATON ,(- mert igy legegyszerübb lejutni ) 84-es út 4 sávra szélesítését! vagy erre egy gyorsforgalmi útat.
    SZAVAZZUNK! Írjanak ki szavazást ,mérjék fel az igényeket!
    Javasolnám a GYSEV -nek hogy Szombathelyi várakozás nélkül több vonatot inditson a Balaton felé, mert a soproni embereknek körülményes vasuton utazni ,ugyanis sok az átszállás és a várakozási idő Szombathelyen és Győrben is , mig az ország más területén élők csatlakozás nélkül és 40perces várakozások nélkül bárhova eljuthatnak a vasuttal , mi nem, sem a Balatonra, sem Veszprémbe stb...- Pécsre ugyan újból van IC de nagyon késön indul ,így aki orvosi vizsgálkatra menne , nem tudja 1 nap alatt elintézni, miért nem indulhat az IC reggel 6-kor ,mint Budapestre is? Sajnos válasz nincs !”
  • 19. mindigatutit 2010. január 27. 09:56
    „az a gond,hogy ebben az országban a vezető politkusok csak budapestben tudnak gondolkodni.az a lényeg,hogy a pösti mindenhova autópályán tudjon menni,legyen az balaton,horvátország,bécs stb.azzal senki nem foglakozik ,ami számomra érthetetlen,hogy miért nem jutunk már el oda ,hogy ez az ország nem csak budapestből áll.”
  • 18. józanparaszt 2010. január 27. 08:12
    „hát igen az a bazi nagy globalizáció!! mitöl lenne jobb a német vagy lengyel tej a kisalföldinél ??? fizettessék meg a tényleges árat, beleértve a többezer km-es út összes (környezetterhelés beleszámítva) költségét, és máris helyrebillen a világ. nem azt mondom, hogy ne legyen banán, meg narancs, holland sajt, de akinek ínyére válik az egzotikum, perkáljon !”
  • 17. pistika 2010. január 26. 21:57
    „Az utakban okozott kár a tengelysúly ötödik hatványával arányos. Az átmenő kamionforgalom hatására romló utak költségeit az állampolgárok adófizető része állja. Úthasználattal arányos díjat kell kivetni és lehetőséget kell adni a rola szállításra. Mindjárt kevesebb kamion fog átrobogni, aztán lehet, hogy a meglévő utakon is biztonsággal el lehet menni a Balatonra, Győrbe, stb.

    15. Ami létfontosságú termék, az kb. 50 km sugarú körből beszerezhető. Ha az árukra ráterhelnék a közlekedési externáliákat, lehet, hogy nem a szlovák tejet vennénk meg, mert háromszor olyan drága lenne, minta pl. a csornai.”
  • 16. info2009* 2010. január 26. 18:42
    „Az Eszak-Del iranyu Csornan atmeno kamionok kozul egy sem magyar, ami Eszak-Del iranyban kozlekedik. Szlovak, littvan, lengyel, szloven, horvat, olasz stb. Ezek csak a magyar utakat teszik tonkre. A Gyor-Sopron ut eletveszelyes, a Sopron-Balaton ut eletveszelyes. Ha lenne egy biztonsagos es gyors ut a Balatonig, az jot tenne az idegenforgalomnak. A magyar utakon szallito kamionok tobbsegi resze nem magyar es nem magyar arut fuvaroz csak tonkreteszik az utakat - ez teny.

    Ha nem loptak volna el a magyar autopalyakra szant osszeg 2/3-at, mar lennenek autopalyak Nyugat-Magyarorszagon.”
  • 15. Kukac40 2010. január 26. 18:29
    „info2009 bele gondoltál már, hogy kamionok nélkül semmid nincs? Nincs mit enni, inni stb. A kamionosok, áruszállítók nem jókedvükből, kényelemből autóznak. Szükség van a jómínőségű autópályákra. Amikor a jelenlegi utak épültek töredéke autó volt az országba, egyszerűen kevés az útak áteresztő képessége, és a sok majom, még ezt is lassítaná. Sopronban, nem volt jellemző a rossz minőségű levegő. Ma már mindennapos, hála a sok "hozzáértő" szakembernek. A kommunizmusban kapott, vett diplomákkal nem biztos, hogy ilyen munkákat el kellene vállalni.”
  • 14. Mankapunka 2010. január 26. 16:25
    „info Költözz Budapestre,oda a vízfejbe,onnan tudsz pályán menni a Balatonra.
    Én nekem nagyon jó lenne a 82-es főút nyáron.De már 10 éve nem voltam a Balatonon.
    Dolgozni kell,nincsenek ilyen problémáim,hogy nem tudok pályán menni a nyaralóhoz.”
  • 13. info2009* 2010. január 26. 14:02
    „Sopron-Gyor es Sopron-Balaton gyorsforgalmi ut ami a magyar allampolgaroknak kell. A kamionos tarsadalomnak Gyor-Szombatlhely es Gyor-Sopron (talan). Szoval miert nem elsobbseg ami nekunk kell, a kamionosok pedig fizessenek az uj utakert. Miert nem lehet a Balatonra jarni gyorsforgalmi uton (ha mar az autopalya elkepzelhetetlen a jelenlegi kormany szamara)???”
  • 12. miro132 2010. január 26. 12:42
    „Igen sajna az osztrákok azzal hogy elkerülték Sopront az S31-el az M9 es álmokat is széttörték mert minek épitenénk egy új utat a meglévőtől alig 15-30km re attól párhuzamosan csak azért hogy magyarországon fusson nem ?
    Azt viszont érdemes lenne átgondolni hogy a Csorna felé tervezett M86 os pályát nyugatabbra hozni és Kapuvár es Fertőszentmiklós között csatlakoztatni az uj M85 be. Igy kis kerülővel de Sopronból is megérni a pályát választani illetve a Csorna felől tartó kamionoknak sem lenne érdemes a pályáról letérni Szombathely felé. E mellett szerintem érdemes lenne rácsatlakozni az osztrák S31 re és északon is A3 ra is és igy teljes lenne a gyűrű a város körül. Az osztrákok azért nem olyan jó fejek hogy ingyen épitenének nekünk utat gondolom nekünk kellene megfizetni az épitkezést mi osztrák területen folyna... a balaton felé tényleg nem ártana valami utat épiteni..”
  • 11. Je.Ta. 2010. január 26. 11:37
    „Lesz e BALSZEMES összefogloalo a közgyülesröl?”
  • 10. pistika 2010. január 26. 02:31
    „9. Én nem pártolom az ólmodi nyomvonalat, de ez már eldöntött tény. Ők sem örültek neki:

    http://www.nif.hu/hirek/228

    De, ha már így alakul, akkor minek Sopronba vinni még egy pályát, elég, ha onnan jól elérhetővé teszik az S31-es utat. Ha térségi fejlesztésben gondolkodunk, akkor így is jó, ha csak a város fontos, akkor nyilván más a helyzet.”
  • 9. egysoproni_ 2010. január 25. 23:09
    „Ólmodon elég sok erdőt kell akkor emiatt kivágni! Talán itt Sopronban iylen téren előnyösebb lett volna. A világon sokhelyen laknak autópálya mellett. Jó zajvédőfallal minimálisra sökkenthető a zajterhelés. Az elkerülő úton is van forgalom és sorra beépült az elkerülő mindkét oldala ahol csak lehetett. Ólmod zsák falu, nincs ott semmi. Van egy Templom egy kocsma meg egy bolt és kifújt. A faluban ha az út szélén megáll egy autó akkor 1 még elfér mellette, de 2 nem. Tudod, ott mennyi erdőt kell kivágni emiatt?
    Ólmod látnivalója kb ennyi: http://www.koszegikisterseg.hu/keptaralap.php?csp=Olmod&telepulesek=11”
  • 8. józanparaszt 2010. január 25. 22:00
    „előre mondom,hogy gúnynak,szánom,csak nehogy igaz legyen: vezessük át a Muckon GA úr rehab intézete mellett!”
  • 7. pistika 2010. január 25. 20:57
    „6. És hová gondoltad az autópálya útvonalát Sopronban? S vajon laknál-e mellette? Nem véletlenül vitték Ólmodra azt az utat, kevesen voltak, hogy tiltakozzanak ellene. Ott az lakik, aki a csendet és a jó levegő szereti, most kapott egy autópályát.”
  • 6. egysoproni_ 2010. január 25. 20:51
    „4. pistika!
    Ólmod tudod mekkora település? Nem él ott 100 azaz száz ember sem! Az egy zsák falu 2 - 3 szűk utcával. Ott nemigen lehet mit fejleszteni...”
  • 5. xen 2010. január 25. 20:03
    „És mi a helyzet az állomási P+R parkolás megszüntetésével?”
  • 4. pistika 2010. január 25. 19:35
    „Teljesen logikus az útvonal. Az A3-ról leágazó S31-es Ólmodon át fog Kőszegre menni, onnan indulhat az M9. Sopronból csak egy jó csatlakozást kell építeni az S31-hez és kész. A városnál nem is tudom hol lehetne egy nagyforgalmú pályát elvezetni, hiszen gyakorlatilag körbeépült vagy természetvédelmi terület határolja.”
  • 3. habanyag 2010. január 25. 18:42
    „Eröltetni kell az m9-est,fejlődjön ez a régió is ahogy Bp. környéke. Ebben a régióban van spiritusz....!”
  • 2. Mankapunka 2010. január 25. 18:30
    „Mert ha megnéznék a térképet,akkor rájönnének,hogy miért Kőszegről indulna ki az M9.

    Talán párhuzamosságot akarnak vonni a régi 8-sl,mert ugye oda is majd Pálya épül egyszer.

    Sopronnak meg ott van az M85,M84 építése,ha lenne rá pénz.”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy végtelen történet: új másodfokú eljárás kezdődik a Globex-ügyben

Kedden kezdődik az új eljárás a Fővárosi Ítélőtáblán. A több mint 10 éves bűnügyben Sopron 3,3 milliárdja veszett oda. Tovább olvasom