Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Kötelező az ünneplés?

Hegykő - Olvasói sms-Milyen jogon teszik kötelezővé a hegykői iskolában az október 23-án tartandó megemlékezésen a részvételt? Esetlegesen a szülők máshol szeretnének megemlékezni...
Hegykőn valóban kötelező az ünnep, de nem mindenáron. – Természetesen, ha a család utazna vagy máshol ünnepelne, a szülő kikérheti a gyermeket, semmi gond – reagált az olvasói SMS-re Zambóné Piacsek Erzsébet iskolaigazgató. Az intézményvezető elmondta, az önkormányzattal együtt ünneplik az évfordulót, ahogy illik, a nemzeti ünnep napján, 23-án. A nyolcadikosok műsorát követően Eperjes Károly színművész – a falu szülöttje – édesapjának emléktábláját koszorúzzák meg, ő volt ugyanis 1956-ban a hegykői forradalmi bizottmány elnöke.

– Október 23. a pedagógusok számára az őszi szünet első napja, a szünet hivatalosan tanítás nélküli munkanap, tehát nem a szabadságok terhére megy. Amennyiben valakinek a családi programja vagy más elfoglaltsága indokolttá teszi, természetesen felmentést kérhet az ünnepségen való részvétel alól, és cserébe bejön ügyelni az iskolába egy másik napon a szünet ideje alatt – tette még hozzá az iskolaigazgató.

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. obi 2008. október 26. 20:48
    „Pontosan! Én 1989-ben, 20 éves egyetemistaként éppen attól tartottam, hogy az új "pirosbetűs" ünnepeink is a régiek sorsára jutnak, pedig hát micsoda különbség! Akkor április 4., ma március 15.! Akkor november 7.-e, ma október 23.-a! 2 ragyogó nap a magyar történelemben, de az ünnepekkel kapcsolatos régi, rossz reflexek mit sem változtak...SAJNOS!”
  • 30. 56. 2008. október 26. 18:26
    „a "nagy.okt.forr."-at is igy kezdték "ünnepeltettni" KÖTELEZÖ”
  • 29. obi 2008. október 26. 01:22
    „Jó...hát én feladtam!
    "Egy volt diákod", meg "szomorúság" nem akarja megérteni, hogy itt nem arról van szó, amiről ők írtak!
    Én magamat jobboldali érzelműnek tartom, de ilyenkor kissé megrettenek, hogy miféle fura figurák vannak köztünk (is)...és nem értem, hogy ha valaki egy törvénytelen döntést megkérdőjelez, akkor mi a jó fenéért kell mindjárt "nemzethalálról" vízionálni???
    Ehhh!”
  • 28. Fiat Lux 2008. október 25. 20:22
    „Picur nyafis - sajnás lény vagy Sajna, de a lényeg, hogy a látóköröd széles!
    Neked elhiszünk mindent!”
  • 27. Sajna 2008. október 25. 10:36
    „Kedves j23!

    Sajna létezik és létezni is fog, de sajna Hegykő buta népség marad SAJNA.”
  • 26. bentham 2008. október 25. 09:14
    „"Aki nem tud egy órát szakítani a Nemzet Ünnepére az nem való egyik községbe sem."
    Aki pedig választáskor nem a megfelelő helyre húzza az X-et az nem igazi Magyar. És ezt a csökevényes bornírt logikát még lehetne folytatni, példa van bőven.
    23-ra a szabadsághoz hozzátartozik az is hogy szabadon eldönthetem , milyen rendezvényen veszek részt. DE ha már a szabadságnál tartunk nyilván fel sem merül benned ,hogy az egész
    szabadságot melyet nevezehtünk demokráciának az olyan sokat szidott és átkozott liberalizmus hívta életre a Francia forradalommal. E nélkül még mindig a hűbérurak jobbágyai lehetnének sokan. Bár ahogyan a hozzászólásokat olvasom a jobbágyi szolgasorbol a gondolkodásmódjukat illetően nem igazán sikerült elmozdulni. Ez a nagyon nagy probléma .”
  • 25. j23 2008. október 24. 22:23
    „Kedves sajna!

    Veled csak az a probléma, hogy létezel. Sajna!”
  • 24. 13. István 2008. október 24. 19:19
    „Aki nem tud egy órát szakítani a Nemzet Ünnepére az nem való egyik községbe sem. Az Igazgatónő szerint a műsort a nyolcadkos tanulók adták.Igaza van a 22. ik hozzászólónak, de az Igazgató-
    nőnek is .
    Mert ahol sötét van ott nem a sötetet kell szidni,ott gyertyát
    kell gyújtani !!!

    Elnézést a pontatlanságért!”
  • 23. szomorúság 2008. október 24. 19:14
    „Egyesek az életüket a vérüket áldozták a hazáért a szabadságért
    Sajnálsz egy napot,csak egy órácskát?
    A Te szabadságodért,a gyermeked szabadságáért....
    Mások kínzásokat,börtönéveket,munkatábort vállaltak a szabadásgért!
    Sajnálsz egy napot,csak egy órácskát?
    A Te szabadságodért,a gyermeked szabadságáért....
    Mások az egzisztenciájukat,a megélhetésüket,sok tíz év megvetést,kiközösítést és nélkülözést vállaltak a szabadásgért!
    Sajnálsz egy napot,csak egy órácskát?
    A Te szabadságodért,a gyermeked szabadságáért....
    Megint mások idegen hazába kényszerültek,idegenek közé,hontalanságba,pereméletbe,és örök honvágyban éltek a szabadságért!
    Sajnálsz egy napot,csak egy órácskát?
    A Te szabadságodért,a gyermeked szabadságáért....
    56-ért és semmi másért már,de tisztel minket a világ,Tiszteld Te is 56 hőseit,56 vérét és emlékezetét.
    S utóljára kérdezem:
    Sajnálsz egy napot,csak egy órácskát?
    A Te szabadságodért,a gyermeked szabadságáért....”
  • 22. egy volt diákod 2008. október 24. 18:24
    „Tisztelt Hegykőiek!

    Az Igazgatónő iránit tiszteletemből álljon itt egy számára oly kedves tanítómester idézete:

    Olyan kevesen vagyunk, hogy a műveletlenség luxusát nem engedhetjük meg magunknak.
    Kodály Zoltán

    Egyébként kedves Igazgató Nő!A mai magyar nemzet nem méltó sem 56,sem 1848,sem a Rákócziak örökségéhez!
    Szívből sajnálok minden energiát melyet arra fordítassz,hogy lángot gyújts a sötétségben!
    Sajnos késő,innen már nincs visszaút...Tudom,most sokan felhörkennek,hogy de van!Nincs!!!Az egyházmegye gyöngyszeme romikban,a liberalizmus,a nihilizmus,a nárcizmus ördöge tarol,s elhiszi mindenki,hogy ez jó.
    Kár!Minden energiádért amit elfecsérelsz kár!!!!”
  • 21. obi 2008. október 24. 16:45
    „Mit kell itt mindenféle sületlenséget írogatni? Az igazgatónő törvényt sértett, ennyi... Nagy kár, hogy mindezt október 23.-a kapcsán tette, így akarva, akaratlanul ő maga járult hozzá ahhoz, hogy ennek a nagyszerű napnak az emlékét is csak nyűgnek érezze az ifjúság. Hihetetlen, hogy erre nem gondolt...”
  • 20. Fiat Lux 2008. október 24. 12:15
    „Zavarba ejtő, hogy milyen kifinomult jogi és morális érvelést képesk a kedves hozzászólók felvonulatni amikor valami ellen kell megnyillatkozni!
    Nem tetszik a " kötelező " szó, de kéne a 3,50-es kenyér meg a szot üdülés!
    Aki ezt így képzeli annak további mézédes törvényértelmezést & állampolgári jogokat kívánok a kufárok hiteleiből!”
  • 19. kilenc kugli 2008. október 24. 11:52
    „Az olvasói SMS-ből kivehető, hogy a beküldőt reflexszerűen csak a " fizetettség " érdekli, eszébe ssincs máshol megemlékezni, az ünnep üzenetét fel sem éri. Az igazgatónőtől a helyes választ megkapta. Nagyszerű válasz!
    Azonban, még a gondolata is rémítő, hogy az SMS küldője maga is pedagógus!”
  • 18. Sajna 2008. október 24. 10:44
    „Sajna Hegykőn mindig is furcsa népség lakta és azóta sem változott. Ne probálja senki sem megérteni őket nem lehet ez sajnos tapasztalatból mondom. Azt kell mondanom buta egy népség.”
  • 17. Tancs Kaszabell 2008. október 23. 18:48
    „Régen jártam Hegykőn.Kedves falu.Szorgalmas emberek laknak benne!
    Kíváncsi lettem,vajon ki állíttatta az emléktáblát?
    Mit csinált az 1956-os forradalmi bizottmány elnöke és természetesen a bizottmány?”
  • 16. Zen 2008. október 23. 13:55
    „Tisztelt Igazgatónő!

    Nem véletlenül Eperjes úr édesapjának az emléktáblája az oka ennek a fene nagy buzgalomnak? Meg némi politika, gondolom a T. Igazgatónő hosszú időre szeretné bebiztosítani a munkahelyét...:)
    Nem törvénysértéssel kellene ezt megoldani...”
  • 15. Józan 2008. október 23. 13:34
    „Teljesen jogos minden kifakadás: Németh Árpádnak, Kriszkosznak és a többieknek igaza van!!!!

    Tessék mondani: ezek után Hegykőn kötelező lesz a karácsonyi misén való össziskolai részvétel is ?

    Ezen logika alapján....”
  • 14. ped. 2008. október 23. 10:04
    „Nem az ünnepléssel van baj. Azzal, hogy meg kellene érteni, hogy ez állami és nem iskolai ünnep. Tehát a pedagógus állampolgárként -önkéntesen - és nem pedagógusként ünnepel.
    Sajnos, legtöbb helyen az az ünnep, hogy az iskolásokat és a pedagógusokat kivezénylik - esetleg a falu első emberei is megjelennek- és ez az ünnep.
    Ezen a szemléleten kellene változtatni.”
  • 13. Németh Árpád 2008. október 23. 09:08
    „Az iskola igazgatója egy kicsit mellébeszél. Október 23.-a PIROSBETŰS ÜNNEP. Nem tanítás nélküli munkanap. És úgy tudom,hogy ebben az országban már 20 éve nem lehet ünneplésre kötelezni senkit sem. Ha jól emlékszem, még abban a sokat emlegett átkosban is, az utosó tanítási napon volta megemlékezés.
    Nem az ünnepeken. Hegykőn kezdetét vette az 56-os évek önkényuralma?”
  • 12. truthteller 2008. október 23. 09:04
    „Még mindig nem értem, hogy miért baj az, ha egy iskola nem tart külön ünnepséget 22-én, hanem a falu lakóival közösen 23-án ünnepelnek...
    Kötelezném a gyerekeket, pedagógusokat is, hogy vegyenek részt, de ha valaki kéri, akkor elengedném, mivel a bedolgozással 4 munkaszüneti nap keletkezett..
    Ig.nő nézzen utána a dolgoknak, 23-án azért ne akarjon dolgoztatni vagy helyette másik napon ügyeletet tartatni!”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ünnepi menetrend és nyitva tartás

Győr-Moson-Sopron - A holnap kezdődő, négynapos hosszú hétvége miatt változik a tömegközlekedés… Tovább olvasom