Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Hoppon maradt vendégek - Nem üzemel a soproni hotel

A hónap elején bezárt a soproni Saphir Aqua Apartman Hotel. Júliusra és augusztusra mintegy 1800 előfoglalás érkezett, a vendégek hiába is jönnének, nincs, aki fogadja őket.

Tavaly áprilisban nyílt meg Lőverek festői környezetében a Saphir Aqua apartman hotel. A létesítményben harminc appartman, valamint hat kétágyas szoba fogadta a vendégeket. Az üzlet eleinte jól ment, gyakorlatilag alig volt szabad szoba. Ám idén év elején már látszódott, hogy gondok lehetnek. Ennek ellenére, vagy inkább az előremenekülés jegyében a hotel üzemeltetői jelentős árengedménnyel kínálták a szobákat.

A vendégek pedig ki is használták ezt a lehetőséget, sorra jöttek az internetes foglalások. Olyannyira, hogy júliusban, augusztusban is ki lehetne tenni a megtelt táblát. A feltételes mód indokolt, hiszen a hónap eleje óta a hotel nem fogad vendégeket. Az utolsó lakók a VOLT-ra érkező fesztiválozók voltak.

Fotó: Magasi
Fotó: Magasi

A szállásukat előre lefoglaló, és a költségeket megfizető turisták a napokban egy levelet kaptak. Ebben ezt közölték velük, hogy a hotel zárva tart, ám július 20-a után, az egyeztetett időpontban már fogadják őket. Igen ám, de voltak olyan vendégek, akikhez ez az üzenet nem jutott el, és megérkeztek Sopronba. Ők a recepción szembesültek azzal, hogy bizony a nyaralásuk nem éppen örömteli lesz. A hotel tulajdonosa annyiban tudott segíteni, hogy más szállodákban oldották meg az elhelyezést. Persze azoknak, akik ezt vállalták. Kedden a recepción már senki sem dolgozott, csupán egy papír hívta fel a figyelmet, hogy bizony itt egyelőre nem lesz vakáció.

Fotó: Magasi
Fotó: Magasi

Szerkesztőségünket többen is megkeresték ez ügyben. Köztük volt a győri Nagy házaspár: a belvárosban sokak által ismert fotószaküzlet-tulajdonos, Nagy Lajos foglalta össze a történetüket ˝A gyerekektől karácsonyra kaptunk egy két éjszakás wellness-pihenést a hotelbe, amelyet elvileg április végéig válthattunk volna be. Amikor márciusban jelentkeztünk, akkor azt mondták, hogy minden hely betelt, de lenne egy kedvezményes ajánlatuk. Ezzel éltünk is, így négy napra fizettünk be, s cserébe biztosan ígérték, hogy az általunk választott időpontra lesz helyünk - ez lett volna a mostani hét, tehát július első napjairól volt szó. Indulásra készen álltunk, amikor az utolsó pillanatban, vasárnap, a recepcióról hívtak, hogy a szálloda zárva van, így az egész nyaralásunk ugrott.

Mit mondhatnék? Három éve nem voltunk szabadságon, a feleségem is vállalkozó, így ahhoz, hogy egyáltalán pihenni tudjunk, mindent el kellett intéznünk előre. Helyettesítőket vettünk fel, őket betanítattuk... Ha össze kellene számolni, hogy anyagilag mennyit veszítettünk - az ajándék két napot is leszámítva -, több tízezer forintra rúgna az összeg. Éppen ezért ügyvédhez fordulunk, s a kárigényünket be fogjuk nyújtani. Egy biztos, ebbe a szállodába nem megyünk.˝

A győri Nagy házaspár már indulásra készen állt, amikor értesítették őket, hogy a szálloda zárva van, az egész nyaralásuk ugrott. Így kénytelenek voltak kicsomagolni. Ügyvédhez fordulnak és benyújtják
 A győri Nagy házaspár már indulásra készen állt, amikor értesítették őket, hogy a szálloda zárva van, az egész nyaralásuk ugrott. Így kénytelenek voltak kicsomagolni. Ügyvédhez fordulnak és benyújtják kárigényüket. Fotó: K. Cs.

- Az üzemeltetővel súlyos szerződés szegés miatt a megállapodást felmondtuk - tudtuk meg a hotel bejáratánál Vámosi Tibortól, a tulajdonos cég egyik vezetőjétől. - A bérlő helyett öt hónapon át mi fizettük a rezsit, valamint a bérleti díjjal is tartozik. Ez utóbbi huszonhatmillió forint. Két felszólítást küldtünk a részükre, ám pénz mégsem érkezett hozzánk. Ilyen feltételek mellett már nem tudtuk tovább együttműködni.

Vámosi Tibor kifejtette, korántsem biztos, hogy július 20-án kinyit a hotel. A céljuk mindenesetre az, hogy üzemeljen a létesítmény. Az új bérlőt azonban szeretnék alaposan leinformálni, kikötés lesz, hogy az legyen tőkeerős és tartsa be az etikai szabályokat.

- Amennyiben nem sikerül bérlőt találnunk, akkor életbe lép az eredeti tervünk - folytatta Vámosi Tibor. - Amennyiben nem sikerül bérlőt találnunk, akkor életbe lép az eredeti tervünk, értékesítjük az appartmann szobákat. Mivel nem vagyunk szakmabeliek a saját üzemeltetés szóba sem jöhet – zárta Vámosi Tibor.

Hétfőn és kedden is kerestük a hotel egykori bérlőjét, valamint a hoteligazgatót. Ám nem járunk sikerrel. A telefon kicsengett, de senki sem vette fel.


Hogyan juthat a pénzéhez a károsult?

Nincs egyszerű helyzetben az a vendég, aki előre lefoglalta és ki is fizette a szállását. Mint azt az egyik turizmusban jártas szakembertől megtudtuk, amennyiben nem tudják a vendéget fogadni, akkor valamilyen csere lehetőséget kell felajánlani. Természetesen ezt a vendég nem köteles elfogadni, visszakérheti a pénzt. Abban az esetben, ha másodlagos kárai keletkeztek, mint például kivett szabadság, kiesett idő, útiköltség, akkor ezeket is követelheti. A probléma jelen esetben az, hogy az üzemeltető hétfő óta nem érhető el, így nincs hová fordulni a kárigénnyel.


 

Olvasóink írták

73 hozzászólás
  • 73. Pálma-Panzió 2011. szeptember 14. 19:04
    „moderálva reklám”
  • 72. arearea 2011. július 26. 19:53
    „Sziasztok!

    Eszter és én megtettük, amit eddig megtudtunk tenni. Létrehoztunk egy facebookoldalt a károsultaknak, ahol könnyebben kapcsolatba léphetünk egymással. Csatlakozzatok az alábbi linken. Ott kommentelhettek, információt cserélhettek, és mi is felrakunk minden infót, ami a tudomásunkra jut.

    http://www.facebook.com/pages/Saphir-Aqua-K%C3%A1rosultak/152243561516465”
  • 71. darwin01 2011. július 26. 00:00
    „http://www.ingatlantajolo.hu/en/real-estate/magyarorszag/gyor-moson-sopron-megye/sopron/commercial-industrial-real-estat/hotel-inn/for-sale-offer/895742
    Ezen az oldalon már július 11 dátummal árulták a "szállodánkat"
    Akkor meg mit hitegetnek???
    Mindössze 490 000 000 forintért .
    Emberek vegyük meg oszt megoldódik a gondunk :-(”
  • 70. Sunyiló 2011. július 25. 21:32
    „Kedves Sorstársak!

    Emlékeztek Kaya Ibrahimra, Josip Totra? Népünk Vezére megtanította ezt a lenyúláési trükköt, csak közbe kell iktatni egy céget, a lóvénk ugrik. Az építőiparban évek óta működik, lásd példáúl a "Nagy Átbaszás Hídját" Újpest és Megyer között. Egy egyszerű nyolc általánost (4 első, 4 második) végzett rendőr is átlátja a helyzetet, mégse történik semmi. Azaz dehogynem. jól megkaszálnak Minket a biztonsági öv miatt, ránk vadásznak a traffipaxxal, lejárt a jogosítvány ( ez külön röhejes ), stb... JÓL MEGVÉDENEK, MEG SZOLGÁLNAK a zsarugyerekek minket.
    Milyen érdekes, az "üzemeltetőt" védik a személyiségi jogai? Ki áll mögötte? Jaj, csak nem véletlenűl offshore cég?

    Kedves Elvtársak! Hogy jobban felhúzzalak Benneteket, közlöm, Én már voltam egy hétvégén tavasszal a Saphírban, és minden szuper volt. Ettől estetek el. Én ökör meg 4 vouchertől szabadúltam meg.
    Részemről feljelentek, ügyvéd, stb..., de csak plussz költségek lesznek, racionalítása nincs.

    Jó egészséget kíván Nektek egy pesszimista kollégátok: nekamukerozz@gmail.com / Szabó Imre”
  • 69. darwin01 2011. július 25. 13:33
    „Mi csak ma tudtunk meg mindent, vasárnap kellene indulnunk..nem tudom, hogy sírjak, vagy ordítsak, de erre vártam egész évben .
    Imádjuk Sopront,kerékpározni,kirándulni, úszni átmenni az osztrák hegyekbe,Fertő-tó.....annyi de annyi tervünk volt, kerékpárutak, térképek.. amit most ezek a sz...t emberek elvettek tőlünk . egyenlőre próbálom felfogni..de nem megy. Csak azt tudom hogy Budapesti pedagógusként ez lett volna a feltöltődés a pihenés hete- Egyszerűen nem tudom felfogni hogy nem lesz semmi,semmi semmi
    A férjemmel tavaly nyáron egy gyönyörű hetet töltöttünk a szállodában. Problémamentesen, csodálatos élményekkel tértünk haza Budapestre.Tavaly üdülési csekkel fizettünk a nyaralás végén. Az idén már márciusban lefoglaltuk az idei nyaralásunkat a szállodában, akkor még semmi nem utalt a problémára, ---talán meg kellett volna szólalni a vészcsengőnek, mert most előre kérték a pénzt ?????
    Azt mondták tegyünk feljelentést a soproni rendőrségen..meg volt..és most hogyan tovább???”
  • 68. sagica22 2011. július 25. 12:03
    „Csatlakozom a károsultak táborához! :( Gulliveren vásárolt voucher, felelősség persze hárítva, és még időpontot sem volt alakalmam egyeztetni a szállodával...augusztusi szabadság csak emiatt lesz,de így már minek!
    Várom én is a fejleményeket, és minden közös megmozdulásban részt veszek!
    sagica22@gmail.com”
  • 67. zoeszesz 2011. július 24. 00:49
    „Sziasztok!

    Egyik károsult Társunkkal Zsuzsával intéztük a TV2-nél hogy lemenjen a híradóba, persze rögtön rákaptak, arra kérek mindenkit tegyen bejelentést a rendőségen lakhely szerint, ha még nem tette, vagy küldjön levelet a soproni rendőrségre. Az adott internetes oldallal, ahol vette az utalványát szintén vegye fel levélben a kapcsolatot, mert felelősek az ügyben!! Még több médiánál szeretnénk megjelenést, hogy minél nagyobb visszhangja legyen,nyugodtan írhatunk minél többen az országos tévéknek rádióknak újságoknak!!!! A perközösséget pedig azt tanácsolom kezdjük el szervezni.
    Aki szeretne perközösséget alkotni keressen: kismalna@gmail.com
    06205899429
    Eszter”
  • 66. zoeszesz 2011. július 24. 00:24
    „Sziasztok én voltam akit láthattatok a Tényekben, nem vagyunk ötvenen ezt rosszul kommunikálta a felkonfban a szerkesztő, helyesbítek kb. ennyien kerestek meg hogy segítsek mit tegyenek, és hogy jó lenne perközösséget alkotni, én magam már fogadtam ügyvédet 2 hete. Azért intéztük egy károsult társammal a riportot, hogy országos nyilvánosságot kapjon, hogy összefogás történjen, és sikerüljön közösen, tömegesen fellépni.
    Gyűjtjük az email címeket, írjatok hívjatok.

    Eszter
    06205899429”
  • 65. Jhoony 2011. július 23. 22:12
    „Sziasztok!!! Tegnap benne volt a híradóban a szálloda és volt benne egy hölgy aki azt mondta már ötvenen vannak akik együtt perelnek.Szeretnék én is beszállni meg gondolom még vannak mások is így!! Ha olvassa a hölgy akkor a jhoony@freemail.hu címen üzenjen!! A szálloda oldalán új felirat jelent meg az alábbi szöveggel: Értesítést foglalásokkal és az esetleges kártérítésekkel kapcsolatban július 25 és augusztus 5. között küldeni fog a Hotel. Kíváncsian várom(juk) !!!!”
  • 64. ika72 2011. július 23. 21:10
    „Sziasztok!

    Én ezt ma kaptam....Ti is kaptatok esetleg ilyen levelet??? Most akkor ki játszik velünk??? Ha van vezetőség, akkor a pénzünk is nála van, vagy nem???? ELEGEM van Sopronból egy életre! És bocsi az általánosításért, de sajnos nem csak ebben a szállodában van gond, ahogy tájékozódom....Akinek nem inge , ne vegye magára!

    Tisztelt Vendégeink !





    2011. július 04. napján a SAPHIR AQUA APARTHOTEL-t az ingatlan tulajdonosa egyoldalú döntésével, azonnali hatállyal lezárta, a bérleti szerződést felmondta és a szállodába történő bejutásunkat megakadályozta.

    A szállodában lévő adatállományunkhoz és a vendégek címlistájához nem jutottunk hozzá, így nem tudtuk a vendégeket tájékoztatni arról, hogy a szálloda nem tudja fogadni a vendégeket.



    Jelenleg üzemeltető és tulajdonos változási tárgyalások zajlanak.



    A HOTEL CARDOS Kft. mindent elkövet annak érdekében, hogy a vendégek által lefoglalt szolgáltatásokat teljesíteni tudja.

    Az erre vonatkozó tárgyalásokról T. Vendégeink a szálloda weblapjáról tájékozódhatnak.



    Türelmüket és megértésüket megköszönve.





    SAPHIR AQUA APARTHOTEL vezetősége”
  • 63. irenfrang 2011. július 22. 23:24
    „Sziasztok!
    Sajnos, mi is károsultjai vagyunk az ügynek. Mi nem foglaltunk, mivel mikor szerettünk volna, már azt közölték, hogy nincs szabad hely. De felajánlották, hogy novemberben beválthatjuk a kupont. Mi a <moderálva> oldalon vettük a kupont és június végéig lett volna érvényes. A novemberi leutazást nem fogadtam el, kértem, fizessék vissza a pénzemet. Amit persze nem tettek meg. Mi is csatlakozunk bármilyen kollektív fellépéshez a szálloda ellen! Értesítsetek: irenfrang@yahoo.com”
  • 62. enyezd 2011. július 22. 14:21
    „Sziasztok!
    Sajnos mi is a károsultak táborát gyarapítjuk! Elképesztő, hogy ezt meg merik tenni ennyi emberrel. Nekünk az ezüstlakodalmi nászutunk lett volna augusztus 6.-tól. Azt gondoltam naív módon, majd addigra talán rendeződni fog az ügy, de azt hiszem, ez már elúszott. Olvastam a hozzászólásokat, és én is csatlakoznék ahhoz az ötlethez, hogy együtt, közösen indítsuk el ezt az ügyet, mert több esélyünk lenne a pénzünk visszanyeréséhez. Sajnos nem vagyunk abban a helyzetben, hogy önállóan ügyvéddel intézzük a dolgokat, nem is igazán vagyunk tisztában ezekkel a jogi dolgokkal, mert eddig még ilyen pofátlan dologgal nem is találkoztunk! Szerintem is valaki olyant kellene keresnünk, aki kicsit közelebb lakik Sopronhoz, mi pécsiek vagyunk. A <moderálva> intéztük a foglalást, ők úgy látom, mossák kezeiket, pedig szerintem is van felelősségük abban, hogy az a bizonyos megrendelés nem teljesült. Jelen esetben az, hogy ŐK ajánlották és közvetítették. Az engem egyáltalán nem érdekel, hogy milyen számlára ment a pénz, mivel ŐK adták meg ezt a számlaszámot. Jól gondolom, hogy ha a "termék" az a nyaralást jelenti, és azzal probléma adódik akkor azért a <moderálva> vállal garanciát? Kérlek, ha valaki tud erről valami pontosabb jogi megoldást, írjon! Csatlakoznék a közös megoldáshoz, de nem tudom, hol, melyik szervnél (rendőrség? fogyasztóvédelem? ), ki/vagy kik ellen és milyen módon tegyük ezt meg. A <moderálva> "vigaszágát" pedig teljességgel visszautasítottam, mert ha most valamit elfogadunk, akkor a kártérítés biztos ugrott! Bár nagyon fel vagyok háborodva, de mégis bízom a csodában, hátha augusztusig történik valami. A fogalási időpontunkat mindenképpen megvárom, de ha nem lesz semmi, én a tévé ügyvédje-Juszt Lászlót is megkeresem! Apropo-Nincs köztünk egy jogász? mert úgy látom, ahányan vagyunk, annyiféle variáció van.
    Ha tud valaki valami konkrétumot, kérem értesítsen az e-mail címemen: enyez@freemail.hu”
  • 61. kissmoni 2011. július 22. 10:16
    „<moderálva>”
  • 60. takicsili 2011. július 21. 21:34
    „Sziasztok!

    Nekünk most éppen Sopronba kellene lennünk... Én is mindenbe benne vagyok, hogy visszakapjam a pénzem. Saját ügyvédet nem áll módomban fizetni, de valahogyan el kellene indulni. Nem értem azt sem, hogy nem jelent meg azóta újabb újságcikk. Legalább valaki nyilatkozna az illetékesek közül, dehogy síri csend van, nagyon bosszantó. Nincs semmi felügyeleti szerv sem ahol panasszal lehet élni? Én is felhívtam a lakhelyem szerinti Fogyasztóvédelmet, de ők azt mondták ez nem az ő hatáskörük, feljelentést kell tennem a rendőrségen. Egyébként nekem is a <moderálva> van számlám. Bárki kiderít valamit osszuk meg egymással.
    Címem: csilla1215@freemail.hu”
  • 59. DUMARIKA 2011. július 21. 16:32
    „Sziasztok!
    Sajnos én is csatlakozhatok a csalódottak táborához. Mi négyen utaztunk el Egerből és nem kaptunk semmiféle emailt. Ott álltunk leforrázva, mindenkit a sírás környékezett, hogy a kis spórolt pénzünk elúszott. Aki tud segítsen mi a módi mit kell tenni, hogy aki csalt az megbűnhődjön.
    címem: dumarika@gmail.com”
  • 58. zoeszesz 2011. július 21. 12:13
    „Sziasztok!

    Ma már kaptam a fogyasztóvédelemtől ajánlott levélként választ bejelentésemre, ügyvédemmel elindítottuk a dolgokat. Bárkinek segíthetek keressen.
    kismalna@gmail.com
    06205899429”
  • 57. htimea84@vipmail.hu 2011. július 21. 12:05
    „Sziasztok!
    Mi a mai napon utaztunk volna 4 napra a párommal.
    Én a <moderálva> oldalon keresztül vettem meg az utalványt májusban.
    A fogyasztóvédelem azt ajánlotta, hogy nekik írjak egy levelet "hibás teljesítés" címszóval, hiszen a számlát ők állították ki felém és nekik fizettem ki az összeget.
    Azt, hogy ezt ők továbbutalták-e a szállodának vagy sem, azt én nem tudhatom, nekem tőlük van számlám.
    Kétlem, hogy nekik bármi káruk származott volna ebből, hiszen gondolom, hogy a mi pénzünkből ők már akkor levették a közvetítői díjat.
    És hiába van ügyvédük, azt nem nézték (vagy direkt így akarták), hogy a szálloda ellen végrehajtási eljárás indult már januárban????
    Én velük levelezek, sajnos nem sok sikerrel, mert az, hogy keresnek nekem másik szállást plusz pénzért, számomra nem elfogadható ebben a helyzetben.
    Én is csatlakoznék hozzátok, kérlek szóljatok, ha esetlegesen van vmilyen megoldás (feljelentés, pereskedés).
    E-mail címem: htimea84@vipmail.hu
    Köszönöm!”
  • 56. Skodagaben 2011. július 21. 10:25
    „Mondjuk megjegyzem csak a magyar ember ilyen "nyámnyila"... ha ez a dolog Franciaországban vagy Görögországban történik a szállónak már nem lenne egyetlen ép ajtaja és ablaka sem és talán némi festék és grafiti is diszítené. Talán fel is gyujtották volna. Én láttam ilyet Franciaországban, azok az emberek nem hagyták annyiban hogy kiszúrtak velük.”
  • 55. Skodagaben 2011. július 21. 10:21
    „Sziasztok!
    Sajnos mi is kárusultjai vagyunk az ügynek, Ezt nem szabad ennyiben hagyni, mindenképp bünhődniük kell a bünösöknek. Maximálisan támogatom a minél nagyobb média bevonást is, foglalkozzanak ezzel is ne csak azzal hogy mit mondott a Fekete Pákó vagy a Kiszel Tünde :-(
    Sajnos ügyvédre nincs pénzem (most már nyaralásra sem) igy én is csatlakoznék egy közös per inditásához.
    skodagaben@freemail.hu”
  • 54. bzsuzsi0220 2011. július 20. 21:15
    „Sziasztok mivel semmi újság a szálloda körül .Kinyitni már nem fog ,ezért ha nem teszünk valamit akkor jót fognak rajtunk röhögni. Engem ezért minden kezdeményezés érdekel igen nehezen tűrőm ,hogy hülyére vesznek.
    Elérhetőségem bzsuzsi0220@citromail.hu”
73 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soproni LMP: Szigorú kontroll mellett adnának ˝mentőövet˝

Bebesi József, az LMP helyi képviselője elmondta, tudják, nehéz helyzetben van a város, de vannak… Tovább olvasom