Kisalföld logö

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 0°C | 13°C Még több cikk.

Halálos balesetek Sopronban – javul a statisztika

Három halálos baleset történt az év első kilenc hónapjában, míg tavaly 15.

A 85-ösön a pinnyei elágazásnál egy Opel Astra és egy motoros ütközött, Vejkénél egy német mazdás elaludt és egy kamionnak hajtott, Fertődnél szintén elaludt és lerepült az útról egy autós – ez a három halálos baleset történt idén az év első kilenc hónapjában.

A fokozott rendőri jelenlétnek köszönhetően tavalyhoz képest 80 százalékkal csökkent az év első kilenc hónapjára eső halálos közúti balesetek száma Sopronban és környékén. Farkas Gábor rendőrkapitány a javuló statisztikával kapcsolatban portálunknak elmondta, az ittas vezetők és a gyorshajtók kiszűrésére fektettek nagy hangsúlyt a közúti ellenőrzések során.

Galéria a júniusi, Vejkénél történt halálos balesetről!

– A sérülés nélküli balesetek száma 2008-ban 544 volt, 2009-ben 567, a súlyosak száma 49-ről 52-re változott – elemezte a statisztikát a kapitány. – A könnyű sérüléses balesetek száma tavaly 103 volt, idén 109, a halálos balesetek terén azonban nagy a visszaesés: a tavalyi 15-tel szemben idén 3 ilyen történt.

A kapitány szerint a fokozott rendőri jelenlét és intézkedések járultak hozzá ahhoz, hogy ilyen mértékben, azaz 80 százalékkal csökkent a tragikus balesetek száma. – Egyre gyakrabban használjuk a traffipaxot nemcsak a városon belül, de a 84-es és 85-ös főutakon tartott ellenőrzések során is. Szigorúbban lépünk fel a vezetés közben mobilozókkal és az ittas vezetőkkel szemben. Új alkoholszondákat használunk, ami pontosabban mutatja ki azt alkoholfogyasztást. A soproni kapitányság intenzív munkáját mutatja az a szám is, hogy míg az egész megyében harmincezer, Sopronban 11 ezer alkalommal kerül sor szondáztatásra, pedig a megye lakosságának csak a negyede lakik a kapitányság illetékességi területén.

Az ittas vezetők közül tavaly 366 idén eddig 200 került kiszűrésre. Szeptember végéig a megyében összesen 7600 járművezetőt bírságoltak meg szabálysértés miatt, ebből 2900-at Sopronban. – Ha valaki eltiltás hatálya alatt vezet, azt őrizetbe vesszük, 100 ezer forintos bírságra és elzárásra számíthat. Emiatt idén öt embert vettünk őrizetbe, míg az egész megyében 11-et.

Farkas Gábor kitért arra is, hogy tavaly a határőrség intergrációjának köszönhetően megnövekedett az állomány létszáma, emiatt intenzívebbé vált a közterületi jelenlét. A közúti ellenőrzések mellett idén is folytatódott az iskolarendőr-akció, melynek keretében felvilágosítást tartanak az iskolásoknak a biztonságos közlekedésről. Emellett kerékpáros fejvédő és sárga mellény osztására is sor került, illetve megtartották az alma-citrom-kampányt is, a szabályos autósok almát kaptak, a szabálytalankodók citromot.

Még néhány adat – az év eslő 9 hónapjából

Szeptember végéig tizenhét esetben került sor feljelentésre tiltott kéjelgés miatt, tulajdon elleni szabálysértési feljelentést 174 esetben tettek. Kényszerítő eszköz alkalmazására 855 esetben került sor, ebből testi kényszerről 305, bilincsről 550 esetnél beszélhetünk. Tiltott határátlépés és útiokmánnyal kapcsolatos szabálysértés 4 esetben történt.

Olvasóink írták

  • 6. sila 2009. november 06. 22:30
    „Tök jó ez a propaganda beszámoló!
    Ha újságíró volnék és egy kicsit is átlátnám a helyzetet, meg sem írnék egy ilyen cikket.
    T. Kapitány Úr arról nyilatkozott volna, hány járőre teljesít szolgálatot átlag egy napon, mennyi pénzt kell beszedniük ,,mondvacsinált" büntetésekkel, tudnak -e mozdulni autóval havonta 20.-a után(van -e benzinpénz) ...stb.
    Meg arról, hány embere lesz majd épkézláb 2010.01.01-től.”
  • 5. atika61 2009. november 04. 06:48
    „Pedig lehetett volna a gyorshajtás miatt is.
    Alapjában véve a gyorshajtás nem idézhet elő balesetet, ha megfelelő képzettségű és gyakorlattal, valamint felelősséggel rendelkező egyén követi azt el. Tehát tudni kell azt, hogy mikor és mennyire nyomom a gázpedált. Ahol lehet, ott menni kell. Viszont aholszükséges, ott be kell tartani a megfelelő sebességet.
    Ezut viszont nagyon kevesen alkalmazzák, és a reakció ideje sem mindenkinek egyforma.

    3-nak pedig igaza van. A be nem következett balesetek "résztvevői közül " az egyik félnek mindig mindig hálát kéne adni, hiszen kivédett egy balesetet, aminek a következményei bármik is lehettek volna.
    Sajnos erre sem mindenki képes.”
  • 4. Csetneky 2009. november 03. 13:41
    „2. Az nagyon helyes, hogy nem lehet kibújni a felelősség alól, az volt a baromság, hogy addig lehetett. Azonban ettől függetlenül igaz, amit írtam, egyetlen halálos balaeset sem volt az agyonszidott "gyorshajtás" miatt. Akkor meg?”
  • 3. realistapista 2009. november 03. 10:37
    „Megletne köszönni a söröskamionosnak is,hogy javította a statisztikát azzal, hogy megmentette a bóbiskolós astrást szentmiklósnál! Azt még azt hiszem senki nem tette meg neki.....”
  • 2. Lobbo71 2009. november 03. 10:35
    „1: lehet, hogy Sopronban épp nem a gyorshajtás miatt haltak meg, de nézd meg az országos statisztikát, mióta nem lehet kibújni a büntetés alól, azóta kevesebb, mint felére csökkent a halálos balesetek száma.”
  • 1. Csetneky 2009. november 03. 10:05
    „A 3 halálos balesetből kettő elalvás, egy pedig elsőbbség meg nem adása miatt történt. Akkor miért a "gyorshajtók"?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pál utcai fiúk - színházi előadás

Október 30-án ismét láthatta a közönség a Soproni Ifjúsági és Egyetemi Társulat előadását. Tovább olvasom