Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

GySEV: egyeztetnek a vonalról

Nem kerülhet a Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Rt. tulajdonába a Szombathely–Szentgotthárd vonal.
Mint kiderült, nem kerülhet a GySEV tulajdonába a Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal, mivel ehhez Magyarország európai uniós csatlakozási szerződését kellene módosítani.
– A szakaszt az unió felé állami tulajdonként jelentettük le és része az európai törzshálózatnak, így csak a csatlakozási szerződés módosításával lehetne ezen változtatni – mondta el a Kisalföldnek Pákozdi István, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium vasúti közlekedési osztályának főosztályvezetője.

Vagyonkezelés

– Másrészről előnyös lenne, ha állami tulajdonban maradna a pálya, mivel az uniós kohéziós alapokból 80–85 százalékos támogatást lehet kapni ezek modernizálásához, miközben ez az arány a nem állami tulajdonú vonalak esetében 30–35 százalék – folytatta Pákozdi István. – A tárca ezért most egy olyan javaslaton dolgozik, amely szerint a Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal a GySEV hosszú távú vagyonkezelésébe kerülne. Ez a fejlesztések mértékétől függően minimum 30 év.

Pozitív áttörést hozna

Ezt a megoldást várhatóan Ausztria is elfogadhatónak tartja. Korábban az osztrák állam csak abban az esetben támogatta volna a vonal fejlesztését, ha az a GySEV tulajdonába kerül.

– Ha a két állam meg tudna egyezni, akkor az pozitív áttörést hozna a kérdésben és elkezdődhetnének a fejlesztések – mondta el dr. Székely Csaba, a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt. pályavasúti igazgatóhelyettese. – Jelenleg egyeztetéseket folytatunk a két állammal, november 21-én pedig a vagyonkezelői szerződés vázlatáról folytatnak tárgyalásokat a szakemberek.

Sopronon át mehet az elkerülő szakasz

Mint arról korábban már beszámoltunk (Kisalföld, július 21. Nőhet a Sopronon áthaladó vasúti teherforgalom), Ausztria számára egyre fontosabb a Szombathely– Graz vonal villamosítása. A Bécs és Graz közötti vonal ugyanis elavult, ám annak felújítása a világörökség részét képző semmeringi pálya miatt rendkívül költséges. Ezt a szakaszt szeretnék kiváltani a Bécs–Sopron– Szombathely–Graz vonal fejlesztésével, amely elkerülőútként szolgálna.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lopják a kései szüretelésű szőlőt

Becslések szerint 150 ezer forint értékű kései szüretelésre szánt szőlőt loptak a Spern… Tovább olvasom