Kisalföld logö

2017. 02. 19. vasárnap - Zsuzsanna -3°C | 7°C Még több cikk.

Élhetőbb Sopront, kevesebb mérgelődést? Üljön biciklire!

Gondolta volna, hogy a bicikli gyorsabb, mint az autó? Kerékpáros és autós ügyintézésre indultunk Sopronban idő-összehasonlítással. Eredményként kijelenthetjük: több mint hét perccel nyert a kerékpár. Ön megint nem talált parkolót? Bedugult a Csengery? Önről nevezik el a legközelebb átadott bicikliutat?

Járt már úgy a belvárosban, hogy nem talált parkolót és hosszú percekig körözött a Széchenyi téren? Hogy éppen azért késett el valahonnan, mert a Mátyás király utcától a Kőszegi úti körforgalomig állt a sor vége? Eszébe jutott már, hogy biciklivel előbb elérte volna úticélját? Ne gondolja, hogy kerékpárbolt-lobbik demagóg PR-cikkét olvassa, a kisalfold.hu stopperrel a kezében utánajárt annak, hogy milyen előnyökkel (és hátrányokkal) jár, ha autó helyett néha a biciklit választjuk.

Tipikus ügyintéző körutat tettünk, mégpedig két egymást követő hétköznapon, közlekedést tekintve "főműsoridőben". Az útvonal is ugyanaz volt, a szerkesztőségből indulva a kórházba, onnan a postára, majd egy várkerületi bankba, végül az okmányirodába. Félretettük szabálytalankodó énünket, mindehol a bicikli- vagy ennek híján az autóúton tekertünk és kocsival is a szabályoknak megfelelően közlekedtünk.

A Frankenburg úti szerkesztőségből a Deák téri bicikliúton (tudja, azon amit járdának is használnak) 4 perc 40 másodperc alatt értünk az Erzsébet-kórházba. Autóval a Csengery utcán át (itt szerencsések voltunk, épp nem volt dugó) 4 perc 17 alatt. Ez volt az egyetlen etap, melyben az autó nyert. A kórháznál szabad kerékpártárolót rögtön találtunk, szabad parkolót csak távolabb, a régi hátsó bejárat közelében.

Innen az Ötvös utcán keresztül, a Széchenyi téren körbe biciklizve 5.40 alatt értünk a postára, ahol szintén gondoltak a kerekezőkre. Autóval ugyanez a szakasz 7.29 volt, amiből több mint két percet az Ötvös utcai kétszeres pirosnál kényszerű várakozás tett ki. (Önnek sikerült már itt azonnal zöldet kapnia?) Parkolót rögtön találtunk, 150 forintunk bánta.

Tovább a Várkerületre, az OTP-hez 1.45 kontra 3.48 arányban nyert a bicikli, amit - jobb híján - egy fához láncoltunk. (Ezen a szakaszon kerékpározva felmerült lelki szemeink előtt néhány évvel ezelőtti - szerencsés kimenetelű - elgázoltatásunk is. Tehát ha időt nyerünk is vele, a biztonságot tekintve nem feltétlenül a bicikli nyeri az összecsapást.)

Az okmányirodáig 1.35 alatt értünk bicajjal, enyhe lábremegéssel. A kocsit viszont a bank előtt kellett hagynunk és ezért még fizettünk is. A legszűkebb belvárosba nem hajthatunk be, így ötperces sétával jutottunk el ugyanoda.

Összegzés: kényelemben nem, de minden másban győzött a bicikli. Ön a szomszédig is kocsival jár és élvezi? Lemérte és más eredményre jutott? Vagy sose ülne kocsiba ha biciklivel is mehet? Ön a legnagyobb kerékpáros jogvédő aktivista a városban és önről nevezik el a legközelebb átadott bicikliutat? Kommenteljen!

Olvasóink írták

49 hozzászólás
  • 49. Collynsa 2008. december 14. 12:11
    „Helló.Én ugygomdolom kötelezővé kellene tenni a bicigliseknek egy érvényes kreszvizsgát.!!!!!Mert sajnos A VÁROSBAN sok helytelenül közlekedő vagy ittas biciglis elég gyakori.És külföldön már bevezették!”
  • 48. dova 2008. október 23. 20:06
    „#20 joco1 a hamis

    Telitalálat. Ott a pont! :)
    A példamutatás az egyik legfontosabb tényezője a népszerűsítésnek.
    Sajnos, erre a hazai elit(?) nem igen jött még rá, vagy nem akar rájönni, mert az kényelmetlenebb, mint milliós céges autókkal suhanva lesajnálmi mindenki mást.
    Ez van.”
  • 47. dova 2008. október 23. 20:03
    „Kedves BICIKLISTA!
    Gratulálok a cikkhez! Nagyon ütős, meglehetősen provokatív és objektíven szemlélteti a kerékpározás egyik előnyét.
    Csak így tovább!
    Hajrás Sopron!

    A nagy testvér (CM.hu) is figyel. :)

    Üdv
    Dova
    A testvér-média (DM) napsütötte városából, Szegedről.”
  • 46. aghla 2008. október 23. 08:29
    „Szóljon hozzá, szóljon bele!

    A Magyar Kerékpárosklub civil szervezetként, önkormányzati kapcsolatokkal, szakember gárdával segít érvényesíteni a kerékpárosok érdekeit.
    Lépjetek be, hajrá Sopron!

    http://kerekparosklub.hu/teruleti-szervezet-megbeszeles-gyorben”
  • 45. KLaci 2008. október 14. 10:49
    „Szerintem a közterület mindenkié, és ha ott valaki az autójával parkol, akkor neki azt a köz kölcsönzi erre az időre. Ha pedig többen szeretnének adott helyen parkolni, mint amennyi lehetőség van, akkor a parkolóhelynek értéke is van, be lehet árazni. Ha ingyen lenne a belvárosi parkolás, sosem találnánk helyet. Az már más kérdés, hogy az ebből származó nyereséget érdemes lenne a parkolási helyzet javítására költeni.”
  • 44. Lárika 2008. október 12. 21:49
    „Tudod, Sógor, az a baj, hogy mindeki úgy gondolja, elég, ha a másik bringázik, ő felül áll az ilyesmin. Neki telik b? (Hangsúlyozom: van kocsim és jogosítványom, mégis bicajjal járok, ha nem kell nagy cuccot (építőanyag) cipelnem....”
  • 43. Sógor 2008. október 12. 00:48
    „41. más!
    Ha minél többen bringázunk akkor kevesebb lesz az autó és nem kell megfulladni!”
  • 42. más 2008. október 11. 22:22
    „Azt is felvetném, hogy pl. bankok és posták előtt is lehetne kerékpárletámasztó hely”
  • 41. más 2008. október 11. 22:19
    „Csupán az a probléma, hogy olyan szmog van a városban,hogy mire bringával a munkahelyemre érek megfulladok.”
  • 40. Sógor 2008. október 11. 16:14
    „39. KLaci!
    "...Lásd a Petőfi téri mélygarázstól pár méterre lévő másikat, melynek kihasználtsága a nullához közelített.
    Ez így van, de... amíg ingyenes volt addig full tele volt és mihelyst fizetni kellett érte azon nyomban 95% kiürült! Ingyen jó volt mindenkinek aki ot tparkolt, pénzért már nem kellett!
    "...Ha megnyitják a mélygarázst, és szeretnék, hogy használják, kénytelenek lesznek sok felszíni parkolóhelynek más funkciót (pl. kerékpársáv v. kerékpárút) keresni..."
    A 37. hozzászólásomban én is valami ilyesmit írtam!

    38. Pistike!
    No comment! Nincs minden kocsiban klíma... Amúgy hygjuk a témát, ugysem gyúzzük meg egymást ezzel a gyerekes győzködésekkel.

    Még valami! Szlovákiában megszüntették a föld feletti parkolásért a díbeszedést! Hogy miért? Csak azért mert ott megmondták kerek perec, hogy díjat csak olyan esetben szabad szedni amiért szolgáltatás is jár! Föld feletti parkolásnál Sopronban miylen szolgáltatás van? Az, hogy beállhatok 2 fehér csík közé? Ez szolgáltatás? Egy mélygarázs örzött ami már szolgáltatásnak tekinthető, na azért már lehet és szabad díjat kérni! Nemtudom egy magyar bíróságon megállná e a helyét egy iylen jellegű per...?!
    A parkolók helyére kerékpáruatak kérünk, tisztelt városvezetés!! A kocsik meg menjenek le a füld alá parkolni!”
  • 39. KLaci 2008. október 11. 13:02
    „Az igaz, hogy a 27-ben említett helyeken elég lenne a sárga csík, sőt még több helyen meg lehetne oldani a közlekedést, a Tesco felé talán épp most épül valami, de a belvároson történő áthaladásnál valamelyik közlekedő-csoportot hátrány éri - másikat meg előny. Kérdés, hogy kit. Ehhez kellene némi személetváltás. Ezt célozta az alföldi városok példája, pl. lehetne a Deák téren akár végig a kerékpárosnak elsőbbsége. A forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés is az autósok érdeke ellen van, és mondjuk a kerékpárosok mellett. Ahol elég a sárga csík, ott bátrabban kerékpározik az ember az út mentén is, viszont mondjuk a Várkerület környékén már nagyobb bátorság kell. Ha megnyitják a mélygarázst, és szeretnék, hogy használják, kénytelenek lesznek sok felszíni parkolóhelynek más funkciót (pl. kerékpársáv v. kerékpárút) keresni, ha ezt nem teszik meg, és nem büntetik szigorúan a tilosban parkolást, akkor senki sem fog beállni a mélygarázsba, mondván, hogy csak ott percre ugrok be ide v. oda, azért nem állok be, addig jó a bolt előtt, a mélygarázs kevésbé kényelmes. Lásd a Petőfi téri mélygarázstól pár méterre lévő másikat, melynek kihasználtsága a nullához közelített.”
  • 38. Pistike 2008. október 11. 12:30
    „"meg fog izzadni és a kocsival araszolgatva is"

    Klímával biztos nem. :-)”
  • 37. Sógor 2008. október 11. 10:57
    „34. Pistike!
    Vagy nem, igazad van! Ismerek oylan csalűdokat ahol a férj és a feleség 1 munkahelyen dolgozik vagy a 2 munkahely egymástól nincs messzebb kint 200 m! Ez a férj és feleség naponte külön kocsival jár munkába és mindegyikük du 4-ig dolgozik. A lakásuk és a munkahely közt van alig 2 km távolság! Miért kell kocsival járni? Ez nem lustaság??

    A mélygarázst meg kellene végre nyitni a városvezetésnek és a városban megoldott lenne részben a parkolás ezáltal ami felszabadul földfelszini autós parkoló azokon a helyen is ki lehetne alakítani egy kerékpársávot!

    Aki nagyon izzadós az a sétálásban is meg fog izzadni és a kocsival araszolgatva is. Ahhoz, hogy valaki megizzadjon nem feltétlen kell kerékpár! :-)”
  • 36. Pistike 2008. október 11. 10:26
    „Gyalog gyorsabb mint autóval? Azért ez erős csúsztatás.”
  • 35. hmmm... 2008. október 11. 09:22
    „Pistike.
    Köszönjük az idézeteket, de ez nem irodalom óra! :)) Amúgy Sopronban tényleg nincs távolság,ha lenne bringám biztos inkább azt használnám,de mivel nincs marad a gyaloglás,mert még úgy is gyorsabb,mint autóval.”
  • 34. Pistike 2008. október 11. 08:58
    „25. Sógor
    "vagy le lehet fürödni a munkahelyen"

    Vagy nem lehet.

    27. Sógor
    "A parkolókról meg csak annyit, hogy van egy mélygarázsunk is.."

    Van? Hányszor parkoltál már benne?

    31. Sógor
    "és nem feltétlen izzadnak meg azalatt a 10 - 15 perc alatt amig beérnek bringával a melóhelyre"

    Vagy megizzadnak. Van aki nagyon izzadós, van aki kevésbé.”
  • 33. Sógor 2008. október 10. 22:50
    „Gyalog- és kerékpárútra csak akkor van szükség ha másként nem megoldható a kerékpáros közlekedés! Mint írtam már egy hozzászólásomban nemvagyok híve a gyalogosk közt való lavírozásnak, de talán még mindig jobb mint az autók közt tekerni!”
  • 32. Sógor 2008. október 10. 22:46
    „Minden egyes utcában önálló kerékpárút építésére sem mód, sem szükség nincsen véleményem szerint. Kerékpárral ugyanis mindenütt szabad közlekedni, ahol azt a KRESZ nem tiltja. Mindazonáltal vannak kerékpározásra kevésbé megfelelő, forgalmas útvonalak, melyeknél a kerékpáros érdekében szükséges az infrastruktúrán változtatni. Olyan megoldásokat kellene keresni, amelyek elsősorban nem a forgalom résztvevőinek teljes fizikai elválasztására, hanem a kölcsönös együttműködésre alapoznák a kerékpárosok biztonságos haladását. A gépjárművektől való elválasztás ugyanis mindkét félnek hamis biztonságérzetet kölcsönöz, amely a kereszteződésekben nem ösztönzi a megfelelő körültekintést. Bizonyított tény, hogy a legtöbb baleset a kerékpárút és a közút keresztezésében történik sajnos általában a kerékpárosok figyelmetlensége miatt! :-(
    Olyan forgalomtechnikai beavatkozások kellenének, amelyek csökkentik a jelentős sebességkülönbséget a gépjárművek és a kerékpárosok közt és segítenek a közlekedőknek egymást időben észlelni ezáltal a baleseteket is elkerülni.
    Meglátáésom szerint a nagyforgalmú utaknál azonban a kerékpáros alacsony komfortérzete, a kerékpárost érő levegőszennyezés és a balesetveszély miatt a kerékpárost célszerű kerékpárútra vezetni.
    A meglévő soproni közúthálózat kerékpárosbarát fejlesztésének lépéseit ebben a sorrendben kellene megvalósítani:
    forgalomcsillapítás
    sebességcsökkentés
    konfliktuspontok kezelése, forgalomszervezés
    útpálya újrafelosztása
    önálló kerékpárút építése.
    Ha az adott útszakaszon nem lehetséges a forgalomcsillapítás, ott a sebességcsökkentés eszközeit kell alkalmazni (pl. sebességkorlátozás, sávelhúzás, sebességcsökkentő küszöb, rázókő, burkolati jelek stb.)
    Ja és ha az autók helyett mégtöbben választanák a kerékpáros közlekedést ezzel is csökkenne a város légszennyezése és a zajszint is csökkenne!
    gyalog- és kerékpárútra”
  • 31. Sógor 2008. október 10. 22:20
    „30. fght!
    Szerencsére nem minden ember öltönyös , nyakkendős munkakörben dolgozik! Vannak akik kereskedelemben, egészségügyben, stb... dolgoznak és nem feltétlen izzadnak meg azalatt a 10 - 15 perc alatt amig beérnek bringával a melóhelyre! Véleményem szerint mégtöbben kerékpároznának ha a városban mégtöbb biztonságos kerékpárót lenne! Persze, eshet az eső, télen meg a hó! Én éves szinten a városon belűli közlekedésre/utazásra nem költök többet mintmax. 20 ezer Ft! Télen hóban és az év egyéb szakában szakadó esőben nem kerékpározom, bár ha reggel szép idő van és du már elkezd cseperegni az eső akkor azért még hazatekerek anélkül, hogy esetleg bőrig áznék! A soproni emberek igenis szeretnek kerékpározni és kerékpároznának mégtöbben ha jobb lenne a kerékpárút hálózat! Csak meg kell nézni, hogy egy egy kerékpártúrán mekkora a létszám... Vasvilla kerékpártúrán "csak" 1600 fő volt ebben az évben, de volt még más túra is ahol szintén szépszámmal vettek részt az emberek!”
  • 30. fght 2008. október 10. 22:07
    „A bicilkli teljesen jó arra,hogy lemenj vele a strandra. de munkába?
    Nem mindig van ilyen szép idő, eshet az eső, télen a hó. Akkor ki a fene biciklizne be a munkahelyére? ráadásul,aki irodában dolgozik nem hiszem, hogy a legjobb döntés biciklivel közlekednie.
    Senki sem örülne, ha tárgyalás előtt jönne rá, hogy olajos a nadrágja, vagy "némileg" izzadt...
    Aki építésen dolgozk, vagy a soron, ott azt mondom elmegy, de fehér galléros munkakörbe nem.
    s most ne jöjjön azzal senki, hogy régen más volt. igen, régen más volt, nem volt mobil, színestévé, pc, internet.
    Most meg van, sokkal egyszerűbbé téve az életünket és a mindennapjainkat.
    Szerencsére!”
49 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Biczi: A városvezetés kihátrált az egészségház-biznisz mögül

Sopron - Az ellenzék, a szakma és a lakosság nyomására a városvezetés kihátrált az… Tovább olvasom