Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Azért minőségi a sör, mert soproni

Cikkünk nyomán: A névváltoztatás miatt sok észrevételt kaptak a sörgyáriak.

„Az Ászok név elhagyásával azt szeretnénk tudatosítani, hogy azért minőségi a sör, mert azt Sopronban gyártják" – fogalmazott lapunknak adott interjújában Alle Ypma, a Brau Union Hungária Sopronban járt vezérigazgatója. A Kisalföld február 22-i számában A sör Soproni marad, de az Ászok nélkül címmel megjelent híradása nyomán rengeteg észrevétel érkezett a Soproni Ászok márkanév megszüntetésével kapcsolatban a soproni sörgyárba, illetve a budapesti kereskedelmi központba.

A márkanév megváltoztatásának hátteréről Alle Ypma, a Brau Union Hungária vezérigazgatója exkluzív interjút adott a Kisalföldnek. 

Hogyan fogadták a jelzéseket?

– Az Ászok név elhagyásáról szóló döntést fogyasztói felmérések előzték meg. Kétségtelen, hogy a soproni térségből érkezett észrevételek egy része helytelenítette a Soproni Ászok márkanév megváltoztatását. Az ország más területeiről ugyanakkor pozitív véleményeket kaptunk.

– Mi indokolta ezt a döntést?

– Az olcsó hazai és import dobozos sörök részesedése egy év alatt 25 százalékról 40 százalékra nőtt, s a Soproni Ászok kategóriájába tartozó, jobb minőségű sörök aránya 45 százalékról 35 százalékra csökkent.  Becslésem szerint ez a söripar eredményét mintegy 5–7 milliárd forinttal csökkentette. 

A fogyasztási szokások és a piac is megváltozott az utóbbi időkben, a Soproni Ászok részesedése még a soproni régióban is csökkent.  Ebben a helyzetben döntöttünk a tudatos márkaépítés lépéseiről. 

Milyen üzenetet közvetít az új név?

– A Soproni Ászok Soproni néven is őrzi a tradíciókat és ugyanazt a minőséget képviseli, mint eddig.  Sajnos egy márka múltbéli sikere önmagában nem garantálja a jövőbeli eredményességet.  Ezért szeretnénk tudatosítani a fogyasztókban a Soproni kiváló minőségét. 

A névváltoztatás gyakorlatilag üzenet: azért minőségi a sör, mert azt Sopronban gyártják.  A címke és a csomagolás megújulása is ezt erősíti: a név nagyobb teret kap, a Tűztorony is, ugyanakkor a betű stílusa a régi.  Utóbbival a beltartalom változatlanságára utalunk. 
A hangsúlyosabban szereplő három aranymedál is a minőséget sugallja.

– A korábbi soproni sörnek országos hírű tévéreklámját szívesen fogadták az emberek.  Mi várható a Sopronival kapcsolatban?

– Márciusban indul a Soproni sör országos marketingkampánya.  Reméljük az is sikeres lesz.  Meg vagyok győződve arról, hogy ez az új csomagolás – az elegánsabb üveggel és címkével – azt a minőségi sört mutatja, amit a palack rejt.  A sopronit nemcsak egy vicces sörnek, hanem egy minőségi sörnek kell tekinteni.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Árverseny az utasokért

A Lövér Taxi érdekelt a versenyhelyzet fenntartásában – tudtuk meg Regényi Jánostól, a szövetkezeti formában működő társaság elnökétől. A fix tarifaár esetleges bevezetése Sopronban – szerintük – áremelkedéshez vezetne. Az ideális helyzet, ha ezer lakosra egy taxi jut. Ezzel szemben Sopronban három nagyobb társaság és nyolc szabadúszó mintegy száz kocsija fut a városban. Tovább olvasom