Kisalföld logö

2017. 02. 24. péntek - Mátyás 7°C | 10°C Még több cikk.

A hosszú várakozás miatt panaszkodnak

Sopronban legtöbbször a rosszul értelmezett sürgősségi betegellátás miatt keresik fel dr. Gerbert Ottóné betegjogi képviselőt, aki a nehézségek ellenére idén sem találkozik több panaszossal.

A soproni Erzsébet oktató kórházban – és a Sopron–Fertőd kistérségben – fél évtizede tölti be a betegjogi képviselő posztját dr. Gerbert Ottóné. Hozzá tartoznak a háziorvosi, a fogászati, továbbá a járó- és a fekvőbeteg-ellátással kapcsolatos megkeresések is. Nemcsak az OEP által finanszírozott ellátásban, hanem a magánszolgáltatónál keletkezett panasz ügyében is fordulhat hozzá bárki. A státus független a gyógyintézményektől és teljesen önálló.

Az elmúlt esztendőben Sopronból és a kistérségből 130 észrevétellel vagy kérdéssel keresték fel telefonon, személyesen vagy levélben a képviselőt. Sokan az egyes ellátásokhoz kötődő utazási utalvány vagy költségtérítés, illetve rokkantosítás ügyében érdeklődtek nála.

Halálesetek kapcsán is fordultak hozzá: voltak hozzátartozók, akik úgy érezték, a kórház nem tett meg mindent családtagjuk megmentéséért. Ilyenkor egy tisztázó beszélgetés sokat segít.

Dr. Gerbert Ottóné elmondta, idén eddig nagyjából annyi páciens vagy hozzátartozó kereste fel, mint az elmúlt évek azonos időszakában.

A betegjogi képviselő az intézmény vezetőjéhez fordulva kérhet panaszkivizsgálási eljárást. Amennyiben a kapott válasszal nem elégedett az érintett, további fórumokon – az ÁNTSZ-nél, az Országos Szakfelügyeleti és Módszertani Központnál vagy az Egészségbiztosítási Felügyeletnél – keresheti igazát. Adott esetben minden eddigit kihagyva fordulhat az ombudsmanhoz is, továbbá peres eljárást kezdeményezhet a bíróságon.

Dr. Gerbert Ottóné betegjogi képviselő
Dr. Gerbert Ottóné betegjogi képviselő

– Az orvosi ellátással kapcsolatos észrevételekkel felkereső embereknek mindig hangsúlyozom, nem vagyok hatóság vagy bíróság, közvetítőként járok el, figyelembe véve a beteg érdekeit és a kórház vagy más állami gyógyintézmény lehetőségeit – nyilatkozta dr. Gerbert Ottóné. – Ma már az orvosok nagy gondot fordítanak arra, hogy megértessék a páciensekkel, adott esetben mi miért történik. A panaszok zöme így szerencsére könnyen tisztázható egyszerű félreértés vagy épp a várakozási idővel kapcsolatos. Ugyanakkor munkám legnagyobb részét a lakosság részéről rosszul értelmezett sürgősségi betegellátás adja. Sokan nem értik vagy nem akarják érteni, hogy a sürgősségi betegellátás nem a beteg sürgős ellátását, hanem a sürgős esetek mielőbbi kezelését jelenti.

Ezért van az, hogy nem érkezési sorrendben, hanem egy pontrendszer alapján meghatározott elv alapján veszik sorra a betegeket.


Fogadóóra

A betegjogi képviselő csütörtökönként 10–11-ig az Állami Szanatóriumban, ezt követően 13 óráig a kórház 3. emeletén, az ápolási igazgatóhelyettesi irodában tartja fogadóóráját.


Olvasóink írták

  • 8. ungi 2010. április 15. 09:22
    „Ha a szomszed is közeli hozzatartozonak szamit, akkor oke.Mert szerintem közeli hozzatartozo a közvetlen csaladtag, tehat gyerek ,ferj, feleseg. De ne hogy mar a nagyneni, nagybacsi, meg meg a harmad unokatestver is annak szamitson. Különben nem volt kiirva!”
  • 7. egysoproni_ 2010. április 14. 19:29
    „6. ungi !
    A szakrendelőknél nem tudom ki van e írva, de régebben kint volt azt tudom! A KÓRHÁZI DOLGOZÓKAT ÉS A KÖZEÉLI HOZZÁTARTOZÓIKAT SORON KÍVŰL ELLÁTJUK. A betegellátás nem érkezési sorrendben történik!”
  • 6. ungi 2010. április 14. 11:09
    „Nekem nem a sürgössegivel van problemam, hanem a vizsgalatra visszahivott betegek ellatasaval. Az ambulans ellatas ugyanis egy vicc Sopronban. Törtent vala, hogy gyerekemet baleset erte, hetente jartunk ambulans felülvizsgalatra. Reggel fel 8-kor elsökent jelentkeztünk be a kartonzoba, del körül mar rank is került a sor. Közben jött sogor, koma , jobarat, .......ök mind elöttünk lettek megvizsgalva. Rajöttem, puszilkodni kell feher köpenyes egyenekkel ott, es nyilik az ajto. Ez van!”
  • 5. Vita-Max 2010. április 13. 07:19
    „Sürgősségi Ellátás....
    Benne van a nevében.Persze mindenki azt szeretné,hogy vele foglalkozzanak amikor oda bemegy,de hát sajnos nem mindig igy van!!!!!

    Elmondták nekem mi a lényege,az ellátásnak,igy továbbadom én is...

    A betegpultnál elmondjuk a panaszunkat,és abból szőrik le,hogy mennyire sürgős a dolog.
    Ha teszem azt elestünk / megütöttük a bokánkat,és mivel bedagadt,nem tudunk rajta járni/ az nem olyan súlyos eset,mint mondjuk egy szivpanasz.Legalább is nekik nem olyan sürgős mint nekünk.

    Egy példa ami velem történt meg.....
    Januárban rosszul lettem,és be kellett mennem a sürgősségire.A pultnál elmondtam,hogy nehezen kapok levegőt,szorit a mellkasom,és a pulzusom 140 közül van.Szivrohamra gyanakodva,mondták,hogy azonnal foglaljak helyet.
    Egy perc sem telt el ott volt egy orvos,egy asszisztens és a főnővér..Nem irom le,hogy mi mindent csináltak velem,a lényege,hogy mire észbe kaptam,már minden féle kütyük rám voltak aggatva,vért vettek, infúziót adtak stb..Szóval rettentő gyorsan elláttak!!!!!!!

    A kint várakozók nyilván nem nézték jó szemmel,hogy csak most érkeztem és már bent is vagyok,de hát ez van....
    Bent tartottak hat órán át,még ebédet is kaptam, szóval csak jót mondhatok róluk.
    Gondolom megoszlanak a vélemények,sajnálom azokat akik nem ilyen bánásmódban részesültek!!!!
    Magam részéről köszönet Orbán főorvosnak és csapatának!!!!!!!Minden jót kivánok nekik....”
  • 4. Zsoké 2010. április 13. 07:17
    „Alaphelyzet,hogy sok hülyeséggel küldik a házidokik a "betegeket" a sürire..
    Rengeteg vizsgálatot el kell végezni,hogy a házidoki által felállított diagnózist megerősítettség,vagy kizárják..
    Arról nem is beszélve,hogy emiatt százezrek mennek ki az ablakon feleslegesen..
    Ha nem küldenének minden kis problémával be őket nem lenne tumultus,és nem kéne ennyit várni..
    B.P. ennél százszor rosszabb..
    Nem védem a sürit mert nem tudom mi folyik ott mostanság,de vegyük ezeket is számításba..”
  • 3. Kiskovács 2010. április 13. 05:06
    „...én úgy gondolom, nem normális dolog 4.5 órát várni egy gyerekkel a sürgősségin...aki erre azt mondja normális dolog...hááááááát....amúgy meg a szavakat lehet, így is úgy is csavarni...”
  • 2. novap 2010. április 12. 19:31
    „Sajnos a protisok eleve soron kívüliek,és ez véleményem szerint felettébb igazságtalan a többi beteggel szemben.Egyébként a hölgy jól beszél: "a sürgősségi betegellátás nem a beteg sürgős ellátását, hanem a sürgős esetek mielőbbi kezelését jelenti."”
  • 1. nane! 2010. április 12. 17:53
    „Hát lenne ,mit mesélnem a sürgősségiről!!!Nem az ellátás,és nem is a sorrend volt a hiba.3 óra elteltével sem kaptunk tájékoztatást a betegről,akit ugyan elláttak és kezeltek,de a hozzátartozó azt sem tudta egyáltalán még az osztályon van-e vagy már áthelyezték.Érdeklődésre a válasz:foglaljon helyet! Még egy óra...,váltás, aztán empátiásabb a személyzet,így bemehettünk.4 órája semmit nem ivott,ült az ágy szélén a 80 éves fulladó ember,akiért kinn nagyon aggódtunk,mert süket,mert fél,mert fáj,mert biztonságot ad neki a család.....Na jó,16 órától voltunk csak ott,éjfélkor már osztályra került ,és 1-kor már ott hagyhattuk biztonságba....Elég elszomorító volt az eset.Sajnos már nem az első,mikor órákat vártunk ott,de mindenki úgy dolgozzon,hogy bármikor kerülhet hasonló helyzetbe (bár ,ha protekciós ,azért több esélye van )”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Műemléki világnap hiányzókkal

Az idei műemléki világnap hazai programsorozatából Fertőd és Sopron sem veszi ki a részét. Ennek… Tovább olvasom