Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Vasút a megoldás a csornai dugókra

Csorna - A GYSEV Zrt. kommunikációs munkatársa szerint a társaság mindent megtett annak érdekében, hogy a vasúti műveletek a legkevésbé zavarják a 86-os főút forgalmát. Biztonságosabbá tették a csornai átjárót és nem ott tolatnak.
Hétfőn számoltunk be arról, hogy mennyi gondot okoz az autósoknak Csornán a 86-os főúti vasúti átjáró. A sorompót gyakran zárják le, emiatt hosszú perceket kell várakozással tölteni. Az autósok türelmetlenek, a főút mellett élők dühösek. A GYSEV Zrt. a cikkre reagálva közleményt juttatott el szerkesztőségünkbe.

Stöckert Dávid, a társaság kommunikációs munkatársa leírja: a Közlekedéstudományi Intézet 2006-os adatai szerint a 86-os főút Csornán átvezető szakasza a külföldi gépjárművek számát tekintve Magyarország egyik legforgalmasabb útszakasza. Egyes számítások szerint a főúton közlekedő tehergépjárművek száma meghaladja a napi kétezret a további hét-nyolcezer egyéb jármű mellett. A számok jól tükrözik a főút leterheltségét, ez okozza elsődlegesen a mindennapossá váló dugókat az eddig elkészült tanulmányok és elemzések szerint.

„A GYSEV Zrt. és a MÁV vonalán Csorna belterületén naponta átlagosan 52 személyvonat, 35 tehervonat és körülbelül 10 mozdonymenet halad át a 86-os főút átjáróján. Ez óránként négy lezárást indokol. A GYSEV Zrt. – miután a Csorna–Pápa vonalon szünetel a személyszállítás – valamennyi tolatási műveletét a csornai vasútállomás keleti oldalára helyezte át, tehát nem a 86-os számú főút átjáróját zavarják ezek a tevékenységek. A GYSEV Zrt. az elmúlt években

jelentős anyagi ráfordítással tette biztonságosabbá az átjárót. Kiszélesítette az utat, kicserélte a fényjelzők optikáit, azok jobban láthatóvá váltak. A vasúttársaság 2007. június 22-én pedig együttműködési megállapodást kötött a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitánysággal, amely- nek fontos pontja a közlekedésbiztonság javítása" – fogalmazott Stöckert Dávid.

A GYSEV-nél úgy vélik: a valódi megoldás az évek óta napirenden lévő csornai elkerülőút megépítése lehet. Ennek terve tartalmazta a vasúti felüljáró építésével kapcsolatos teendőket is.

„Ugyancsak megoldást jelentene a közúti áruszállítás vasútra terelése. A GYSEV Zrt. jelenleg közlekedő tehervonatainak átlagos tömege 1020 tonna, ami 35 tehervonat esetében napi 35.700 tonnát tesz ki. Ez a napi 35 tehervonat több mint ezer kamiontól mentesíti az utat. A GYSEV Zrt. célja, hogy a környezetet kevésbé terhelő vasúti közlekedési móddal a közutak zsúfoltsága csökkenjen, a forgalombiztonság javuljon. Ehhez mindig készen áll a problémákra vonatkozó megoldási javaslatok kidolgozásában" – tette hozzá a vasúttársaság kommunikációs munkatársa.

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. bakter 2008. április 06. 08:42
    „George várunk a forgalmiban , hogy megértsd a dolgokat.
    Szerintem megfogsz lepődni”
  • 29. csornai arc 2008. április 04. 13:29
    „Nagyon úgy tűnik - ezt bizonyítják a házaink előtt elrobogó kamionok is - hogy a közlekedési kormányzat, ha létezik egyáltalán ilyen, valóban a közutat preferálja. Csak elfelejtkeznek az utak mentén előkről, és azokról is, akik mondjuk a tömegközlekedést használják, vagy inkább használnák. Hála a közútpártiságnak, mind nehezebb helyzetbe kerülnek azok, akiknek nincs autójuk, vagy nem akarnak azzal közlekedni. Márpedig vannak ők is millióan.”
  • 28. korn 2008. április 04. 12:16
    „Igazad van, a célok fontosak, tényleg mintául szolgál a német példa. De amikor még az elektronkus útdíj sincs bevezetve - évek óta csúszik-, lukakat kerülgetsz, és ömlenek a kamionok, hiába tüntetsz, írsz róla, akár a fejed tetejére is állhatsz, akkor azért nagyon távolinak tűnik. Most őszintén, mi olyat tehet egy átlagpolgár demokratikusan, amitől gyorsan javulna a helyzet. Még egészpályás tüntetést sem engedélyeztek Hegyfalun! De amíg a felső körök érdekeit szolgálja a közúti árufuvarozás, addig GYORS, érdemi változás nem lesz. Lásd Kóka és a Waberer´s...+tavalyi nyári kamionstop feloldása a meleg miatt...”
  • 27. Egy kis olvasnivaló 2008. április 04. 12:01
    „De a cél adott. Nem akarlak bántani Korn, mert igazad van valahol! De miért ne lehetne kitűzni a németországi állapotokat célul? Ja mert ahhoz tenni és dolgozni kéne? Így egyszerűbb legyinte, hogy az Németország. Ott sem hullott az ölükbe semmi, tettek érte. Mi meg arra várunk, hogy majd valaki tesz érte.”
  • 26. korn 2008. április 04. 11:51
    „Egy kis olvasnivaló!
    Németország, Magyarország=ég és föld
    Sajnos ez csak egy álom itt.”
  • 25. Egy kis olvasnivaló 2008. április 04. 10:42
    „Ajánlom mindenkinek a figyelmébe!

    http://www.mfor.hu/cikkek/A_vasut_kepes_atvenni_a_kozut_szerepet_az_arufuvarozasban.html”
  • 24. d. 2008. április 04. 05:28
    „George!
    te hol lax?
    ezek fizetnek?
    barátom :D
    és a dugo nagysága miért nem függ össze azzal h hány kamion van?
    persze ha ez az örült forgalom neked jo akkor csak sajnálni tudlak
    de lagalább okos vagy
    ugynézem tulságosan is”
  • 23. támogató 2008. április 03. 23:24
    „hellboy:
    ott a pont

    george:
    ha ennyire okos vagy, akkor kérlek, nézz utána, hogy hogyan működnek a biztosítóberendezések! szakirodalom van bőven, olvass és okulj! vagy menj be a forgalmiba, stöckert úr biztos el tudja intézni neked, hogy megmutassák mi miért van úgy, ahogy. csinálj végig egy szolgálatot (megfigyelőként), aztán még egyet, meg még sokat. és rá fogsz jönni, hogy hülyeségeket mondtál...”
  • 22. Hellboy 2008. április 03. 23:03
    „Ha már itt mindenki olyan okos! Akkor mi lenne a megoldás, ha a felüljáró és az elkerülő nem? Az a válasz elfogadhatatlan kedves Georg, Putyilov és társaik, hogy az nem a mi/ti dolgunk/dolgotok. Így könnyű beszélni... Kamionokat a vasútra, és akkor legalább nem a közúton csinálnák a dugót, meg az állandó elalvásokkal a baleseteket. És még az elkerülő építésére szánt pénzt is megspórolnánk.”
  • 21. Antivasút 2008. április 03. 22:49
    „Ez az Georg! Tényleg az a megoldás, ha felszántjuk a vasutat! Csakhogy te és a hozzád hasonló, egyedül autókázó urak nyugodtan furikázhassanak. De akkor autót azoknak is, akik vonattal járnak dolgozni, iskolába stb. Vagy ha nem kapnak, ültessék be hozzád őket!”
  • 20. csornai arc 2008. április 03. 22:44
    „Persze,ha nem lenne vasút, akkor a kamionok folyamatosan vágtatnának keresztül a városon. Tényleg mennyivel jobb lenne. De kinek is? Nekünk ugyan nem.

    Kedves Georg! Ahogy elnézem a házam előtt elhaladó, vagy éppen a körforgalom miatt araszoló kamionok számát, az általad említett útdíj nem éppen tűnik túl nagy megoldásnak. A megoldás a jelenleg regnáló (?) kormány által állandóan megígért elkerülő lenne. Igaz Titeket autósokat, ez nem zavar, nektek az a bajotok hogy nem záguldozhattok egyedül keresztül a városon.

    És még mindig komolyan nem értem, miért szívatná a várost az a vasút, amelyik itt él, és dolgozik? Mi érdeke lenne? Látszik, hogy soha életetekben nem tömegközlekedtetek...:-D”
  • 19. Putyilov 2008. április 03. 21:37
    „Én naponta többször áthaladok az átjárón,és be van izzítva a telefon,de a biztonság kedvéért nálam van mindig a digitális fényképezőgép is.
    A mai nap szerencsés volt számomra,mert csak egyszer voltam a sorompónál és akkor is csak egy személyvonat volt.
    Ma csak 3,5 percet várakoztam. Így kellene lenni mindig.”
  • 18. George 2008. április 03. 21:23
    „d.:
    1, a dugó nem attól függ, hogy mennyi autó áll sorban...Attól a sorompó sorompó marad.
    Mennyi haszna van az országnak? Minden kamion (3,5t felett) az eltelt napok számával arányosan útdíjat fizet. Idáig hol laktál barátom?
    Nem a kamionos szemetel! Vagy gondolod, hogy Jobaháza netán Dör felé a nemzetközis kamionsofőrök szórják el a szemetet? Nem. Jobban vigyáznak a környezetre mint gondolnád, mert tudják, hogy büntethetik őket. Az, hogy nincsenek kultúrált parkírozók és egyáltalán nem lehet mibe tenni a szemetet az tudom, hogy az állam és a társadalom hibája. Közlekedési kultúránk -(mínusz)1.

    2,Attól mi még ezen az átjárón kell, hogy átmenjünk a városközpontból te érthetetlen! Most komolyan...hol éltél te idáig? a marson?

    putyilov: ha még nem küldtél fényképet akkor majd én ahányszor csak arra járok mindig felírom az időt és a tolató mozdony számát, majd kedves szóvivő úrnak elküldöm.”
  • 17. d. 2008. április 03. 21:05
    „Gondoljunk csak bele, mennyivel kisebb lenne a dugó, és mennyivel tisztább lenne a levegő, ha nem lennének a kamionok! És ezt lehetne a legegyszerübben és a leggyorsabban megoldani.
    Mi haszna van az országnak abbol hogy az a töménytelen külföldi kamion keresztülszáguld rajtunk?
    Legfeljebb a szemeteiket szorják szét a parkolokban, és az utak mentén.Amit aztán az adófizetők pénzéből kell eltakaritani.
    Ha mindenáron erre akarnak menni, menjenek vonattal, legalább a csödközeli állapotban lévő vasut is profitálhatna valamicskét, persze ha le nem nyulják tőle!”
  • 16. George 2008. április 03. 21:03
    „Elmentetek már megint a lényegtől. Érdekes módon tegnap és ma aránylag simán ment minden a vaúti átjáróban. Nekem aztán írhatnak itt komoly munkahelyi disszertációt a különböző négy percekről meg egyebekről, de az egy fals duma.
    Tessék megnézni a döri átjárót! Piros lámpa után eltelik fél perc és elhalad a szerelvény ami után kb tíz másodoerc és megint szabad az átjáró. Akkor miről beszélünk vasútaspárti (támogató) barátom ha nem szivatásról és trehányságról?
    Hiszen a szavaidbók kítűnik, hogy kézi vezérlés van amit a forgalmista kénye- kedve szeriint kapcsol be.
    Ha nem bírják megoldani a forgalmiban és a technika is csődöt mond talán egyszerűbb lenne megoldani a kérdést mint Pápán.
    BAKTERT AKAROK!!!!! és nem mellébeszélést.”
  • 15. lenmag 2008. április 03. 09:50
    „A Borsiknak ehez nincs köze!
    Lerágott csontot feszegetnek már megint.Álljatok a sinekre és bénitsátok meg a vasutat, ha nem tesztszik, de van egy másik lehetöség bénitsátok meg a közutat teljes szélességében nem csak félpályásan és a kamionok menjenek amerre akarnak.
    Lehetöség lenne arra is hogy minnél elöbb csináljanak elkerülö utat,mert pénz van csak nincs aki kiharcolja hogy hova kerüljön.
    M6 autópálya ma reggeli adásban csupán 312 milliárdért.Ha arra van akkor kéne erre is, még nincs kész a 4 metró de 350millióért tevezik az 5 metrot.Ugyhogy gondolkodjatokés tépjétek a szátokat.”
  • 14. csornai arc 2008. április 03. 09:38
    „Kedves sziszifuszi!

    Miért csak a vasutat buzerálod az üggyel? Miért csak ő a hibás? Az meg sem fordul a fejedben, hogy nem lennének legalább a sorompónál dugók, sőt a városban sem, ha már régen megépült volna az a 2002-ben baloldali politikusok által sűrűn, és komoly arccal megígért elkerülő. De nem épült meg. Ilyenkor bezzeg a legkönnyebb elővenni a vasutat, amely a dolgát végi, és igyekszik azt úgy tenni, hogy azzal ne okozzon nagy fennakadást. Vagy szerinted a GySEV arra hajt, hogy megutálják Csornán, meg abban a régióban ahol működik? Ezért direkt lent hagyja a sorompót és szívat mindenkit? Miért lenne ez neki jó? Mi oka lenne rá? Hiszen az itt élőket szolgálja, ha úgy tetszik az általuk megvett jegyekből él. Gondolom ezt te sem gondolod komolyan!”
  • 13. sziszifusz 2008. április 03. 08:08
    „Sokadszor- imádom a sajtót:nehogy má elmenjen a gyesevhez megkérdezni mit tettek- aztán tényszerűen ellenőrizni valamit !
    Nem.A tavalyi mérést - ezért írtam -miért nem mindjárt atavalyi teljes írást- közölték újra!
    A Kisalföld munkája -mint az felüljáró ügye!
    De tölti az oldalakat a nép meg veszi.
    De talán népszavazást kellene tartani a sorompó zárvatartási idejéről.Megint előbbre lépnénk.Mint a másik - az már mávos - írásban:megnéztük a bezárt pápai vonalon mi történt az állomással a bezárás óta?
    Képzeljük nem építették újjá és nem hozták rendbe az épületeket,mert ezt más fejlett országokban így csinálják.
    De ott a sajtó is csak olyan.”
  • 12. támogató 2008. április 03. 07:31
    „t. hölgyeim, uraim,

    mégis inkább kifejteném, hogy ne kelljen túl sokat olvasniuk:
    biztonság = biztosítottság = szerkezeti függés
    azaz egy jelzőt csak úgy állíthatnak szabályosan továbbhaladást engedélyező állásba, ha az azzal szerkezeti függésben lévő másik jelző, sorompó, stb. megfelelően kezelt állapotba, s ezen állapotban rögzítésre is került.
    kézi vezérlésnél az útsorompókat a várható vonatközlekedés előtt 4 perccel kell lezárni. alapesetben. optimálisan.
    gyakorlatilag a technika segítségével ez elvileg csökkenthető. az ún. behatási pontokat úgy helyezik el, hogy azok a vonalra engedélyezett maximális sebességgel való közlekedéskor (ami ugye nem mindig teljesíthető) úgy vezérlik a biztosított sorompót, hogy még a "kiürülési időt" is beleveszik. azaz ad lehetőséget arra, hogy a szabálytalan autós ne maradjon a csapórudak között. vagy ne vigye el azt.
    igen, szabálytalan. ez ugyanis kereszteződés. közút és vasút kereszteződése. márpedig ha valaki utánaolvas az autós szabályokban (kresz), tudhatja, hogy kereszteződésbe csak akkor szabad behaladni, ha az azon való akadálymentes áthaladás, illetve az onnan való kihaladás biztosított. lásd a csapórudak letörését, vagy az utóbbi balesetet rábapatonánál.
    az, hogy "piroska" és "csörgő" miért arra jár ki, meg vissza: ott van a tárolóvágány, ahol a vonatára vár. elég nehéz lenne több, mint 50 tonnát reptetni, nem?
    amúgy a hátul működő mozdonnyal való közlekedést vagy ingavonatnak hívják, vagy tolt vonatnak. természetesen az ezt szabályozó közlekedés is több oldalban van leírva az utasításban, hogy a vasút "szívathassa" a közutat...”
  • 11. támogató 2008. április 03. 07:02
    „t. hölgyeim, uraim,

    a vasúton nincs olyan a szabályzatokban, hogy lehet, talán, esetleg. kell vagy tilos. tessék elolvasni az f2-es utasítás és függelékeinek ide vonatkozó részeit (a konkrét műszaki dolgokról, hogy hol van a behatási pont, miért ott van, stb. még nem is beszélve), és utána osztani az észt kívülről.”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A csornai baba kapuvári is

Győr-Moson-Sopron - A kapuvári kórház bezárásából a szülések számát tekintve Csorna profitálta a… Tovább olvasom