Kisalföld logö

2017. 01. 18. szerda - Piroska -7°C | 0°C

Turizmus: mindenkinek kell a cégér

Rábaköz - Nem mindenki osztja a szanyi polgármester véleményét, miszerint „a jó bornak nem kell cégér". Több rábaközi település vezetője szerint egyre fontosabb „eladni" a városokat, falvakat, e célra félmilliótól hétmillió forintig használnak fel az önkormányzatok.
A rábaközi önkormányzatok jó része egyelőre „adós" a megalapozott településmarketing kialakításával. Abban jobbára mindenki egyetért, hogy a városokat, falvakat valahogy „el kell adni", ám a legfontosabb kérdés nem a „mit" és a „hogyan", hanem a „miből". A megkérdezett önkormányzatok – településnagyságtól (is) függően – félmillió forinttól hétmillióig költenek önmaguk, városuk reklámozására.

A sor egyik végén azok a nagyközségek vannak, melyek nagyságuknál fogva már áldozhatnak a reklámra. Ilyen például Szany, ahol Németh Gergely polgármester némi iróniával jelentette ki: a „jó bornak nem kell cégér". – Természetesen tudom, hogy napjainkban „minden a csomagoláson múlik", ám úgy gondolom, Szany legnagyobb marketingértéke az évente megrendezett vadásznap – hangoztatta a polgármester. Úgy véli, ez a rendezvény önmagában „eladja" a települést, hiszen nemcsak hazánkból, de külföldről is egyre több az érdeklődő. Ettől függetlenül azonban a szanyiak sem ülnek a babérjaikon, 2005-ben, másfél millió forintos pályázati költséggel egy könyvet adtak ki településükről. – Évente, a vadásznapot is beleértve öt-hatszázezer forintot költünk e célra. Szánnánk rá többet is, ha lenne miből – jegyezte meg Németh Gergely.

– Tavaly kétmillió forintot fordítottunk hirdetésre, ennek túlnyomó része az önkormányzat működéséhez köthető, tehát ingatlanokat, álláshelyeket, rendezvényeket hirdettünk – jegyezte meg a csornai alpolgármester. Gyopáros Alpár hozzátette, tavaly egy helyi újságot és honlapot is indított a csornai önkormányzat, összességében öt és fél millió forintos költséggel. Idén a lap kiadása – mivel elérte a közbeszerzési értéket – egyelőre szünetel a közbeszerzési eljárás lefolytatásáig. Az önkormányzat nem egészen százezer forintot adott ki tavaly egy várostérkép és légi fotók elkészítésére. Idén programjainak népszerűsítésére szórólapok, plakátok kiadását tervezi a városháza kevesebb mint százezer forintért, valamint a működéshez kapcsolódó hirdetésekre költöttek nem egészen hétszázezer forintot. – A költségvetés teljesülésének függvényében egy háromnyelvű, befektetőknek szóló anyag kiadását tervezzük még erre az évre – mondta Gyopáros Alpár.

– Egy negatív élmény kellett ahhoz, hogy városunk vezetői rájöjjenek, mennyire fontos egy település életében a reklám – kezdte Németh Csóka Gábor kapuvári alpolgármester. Elmondása szerint egy bécsi beszélgetés alkalmával jegyezte meg valaki: bár többször átjár Kapuváron, sem a termálról, sem az érrehabilitációról nem tudott. – Hiába rendelkezünk jó minőségű gyógyvízzel és az érrehabilitációs programunkkal, ezeket a projekteket el is kell adni a turistáknak és a befektetőknek – jegyezte meg. Első lépésként többnyelvű prospektuskiadást határozott el a városháza, ezt, valamint egy befektetőknek szánt filmet aztán eljuttatták több érdekelthez, külföldi önkormányzatokhoz, gazdasági szervezetekhez. – A város imázsának építésébe, valamint a befektetők csalogatásába olyan tevékenységek is beletartoztak, mint például a hazánkban működő nagykövetek vendégül látása – jegyezte meg Németh Csóka Gábor. A városháza következő lépéseként külföldi, turisztikával foglalkozó szakújságírókat hívna meg Kapuvárra, bemutatandó a város értékeit. Itt kell megjegyezni, hogy a turisztikai imázsépítés napjainkban is folyik, Mészáros Manuéla, a Flóra termál vezetője elmondta, turisztikai konferenciákon, kiállításokon már hirdetik a gyógyfürdőt, véleménye szerint növekvő hatékonysággal.

Mészáros Manuéla, a Flóra termál vezetője szerint az idegen nyelvű prospektusok hatása máris érzékelhető a város és a fürdő idegenforgalmában.
Mészáros Manuéla, a Flóra termál vezetője szerint az idegen nyelvű prospektusok hatása máris érzékelhető a város és a fürdő idegenforgalmában.

– Komplex marketingstratégiánk szükségességéről sikerült a képviselő-testületet is meggyőzni, így évről évre egyre nagyobb költségvetést biztosítanak e célokra – mondta az alpolgármester. Míg tavaly öt-hat millió forintot, idén hétmilliót szánnak erre Kapuváron, ám az alpolgármester hozzátette, terveik szerint jövőre ezt az összeget nyolc-tíz millió forintra emelnék. – Apró lépésekkel, menet közben tanulva próbáljuk bevezetni Kapuvár értékeit a turisztikai piacra, reményeink szerint pár éven belül erőfeszítéseink meghozzák gyümölcsüket – mondta Németh Csóka Gábor.

Olvasóink írták

  • 5. Kapuvári II. 2008. július 28. 11:15
    „Kedves Marketingesek!

    Az idegennyelvű prospektusokat lektoráltatni illenék megjelenés előtt, akkor talán nem lenne telis-tele nyelvtani, nyelvhelyességi hibákkal, ill. olyan forditási szarvashibákkal, amiből kiderül, hogy a forditónak fogalma sincs a témáról. Nem vet jó fényt a városra! Több ez eddigieknél, de hamár egyszer....
    A Flóra a mostani állapotában jobb a régi fürdőnél, de nagyon elmarad a mai európai szinvonaltól (kiégett égők az öltözőkben, vizköves csapok az eldugult zuhanyzóban, 30 cm ötözőszekrény egy olyan helyiségben, ahol a hátsófelem a szomszédét súrolja, stb.) Európa és a világ nem itt tart!”
  • 4. kapuvári 2008. július 26. 08:14
    „A Kapuvári Flóra Gyógyfürdő vezetője M.M. alpszolút lenézi a helyi vendégeket.Az osztrákok a sztárok nála mert ők többet fizetnek,és nem teszik neki szóvá hogy a szinvonalhoz magasak az árak.De azt nem akarja észre venni h mennyi törzsvendég nem jár már ki.GRATULÁLOK!”
  • 3. Csornai olvasó 2008. július 24. 15:25
    „Emberek!

    Az Úr malmai lassan őrölnek.

    Lessetek már kicsit ki a szatyorból!
    Annak kell örülni, ami van.
    Lássuk a fürdőtöket: sokkal előrébb vagytok vele, mint mi, itt Csornán.
    Úgy alakul a kórházatok, hogy a végén még gyógyhotel is lehet belőle...
    Pozitívan!
    Csak az visz előre.

    Vagy negatívak vagytok? Akkor tegyetek ellene!
    Ajánlom a munkát, vagy a csendet!
    Mindkettő jót tesz.

    Üdv.:
    Csornai.”
  • 2. Kapuvári 2008. július 23. 17:55
    „A ncsg már volt a bp szárnysegédje is a múlt évezredben,amikor is semmit nem tettek a termál érdekében, csak dumáltak!Akkor most,hogy van pofája okoskodni?”
  • 1. kapuváros 2008. július 23. 06:04
    „vicc, főleg a kapuvári turizmus, 20 éve küzdenek ezzel a szóval, kampányokat építenek rá (mgyyarul ígérnek fűtfát) és egy normális szálloda nincs a városban, odáig sikerült jutni, hogy több nyelven készítettek egy szórólapot? - gratulálok, biztos kemény háttérmunkát igénylet

    ha városimázs építés abból áll, hogy nagyköveteket hívunk meg, akkor németh csóka úr vehetne néhány marketing órát (a többivel együtt)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Emlékművet szenteltek Himod születésnapján

Himod - Himod neve 1408-ban Hymod írásmóddal bukkant fel először a forrásokban. Ez alkalomból… Tovább olvasom