Kisalföld logö

2017. 04. 23. vasárnap - Béla 4°C | 13°C Még több cikk.

Közösen az uniós forrásokért

Kapuvár–Nagymarton - A nagymartoni (Mattersburg) és a Kapuvári Térségi Általános Iskola (KTI) közösen pályázna uniós forrásokra. A két intézmény már felvette egymással a kapcsolatot.
Johanna Schwarz igazgatónő vezetésével, három tanár kíséretében huszonnégy nagymartoni (Mattersburg, Ausztria) tanuló érkezett a minap a Kapuvári Térségi Általános Iskola (KTI) Pátzay-tag- iskolájába. Az intézmény német nyelv tagozatos diákjai fogadták az osztrák vendégeket, akiknek bemutatkozó műsort adtak a zeneiskolában. A nagymartoniak megismerkedtek a rábaközi kisváros látnivalóival, ezt követően pedig a Kapuvár Néptáncegyüttes által szervezett táncházon ismerkedtek a magyar tánclépésekkel.

– A legfontosabb, hogy a gyermekek megismerkedjenek kortársaikkal, ám ezenfelül fontos az is, hogy egymás nyelvét is gyakorolják – mondta az osztrák intézmény igazgatónője. Johanna Schwarz hozzátette: az első ismerkedő lépések megtételét követően szó lehet szorosabb együttműködésről is, hiszen a nagymartoni intézmény idegen nyelvi oktatásába a magyart is szeretnék felvenni. A KTI igazgatója, Harmat Lajos kijelentette, az unió támogatja a határon átnyúló kapcsolatokat, így vélhetően uniós pályázatokon is indulnak az osztrák testvérváros intézményével közösen.

Magyar és osztrák diákok ismerkedtek Kapuváron.
Magyar és osztrák diákok ismerkedtek Kapuváron.

Olvasóink írták

  • 2. Barti 2008. november 12. 14:40
    „Jó, akkor most menjenek a kis magyar gyerekek is Mattersburgba. Fő a jó kapcsolatépítés. Nah, hol a busz? Mikor indulnak a kicsik?”
  • 1. ccc 2008. november 11. 07:53
    „Gratulálunk, jó kezdeményezés! A Széchenyibe is menjenek! Egy iskola!
    Sok sikert!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kisközségek nem tudnak pénzt előteremteni

Cakóháza - Sikeres pályázatokkal fejleszt a cakóházi önkormányzat: a ravatalozójukat újítják fel,… Tovább olvasom