Kisalföld logö

2017. 11. 21. kedd - Olivér 3°C | 9°C Még több cikk.

Helyenként megszokásból vezetnek az autósok

Portálunk felmérése szerint a kereszteződések egy részében megszokásból vezetnek az autósok. A Kapuvári kistérség baleseti statisztikái viszont javultak még a kiemelt kockázatú pontokon is.

A kistérség két kereszteződésében tapasztalataink szerint megszokásból vezetnek az autósok. A Kapuvárt Oslival összekötő út osli leágazójánál, valamint a Kapuvárt Beleddel összekötő 8611-es főút kapuvári, vasúti átkelő szakaszánál figyeltük a forgalmat. Felmérésünk szerint az osli leágazónál tíz autósból kilenc nem használ irányjelzőt Kapuvárról jövet, Osliba kanyarodván. Ugyanennyi vezetőből négyen nem indexelnek a kapuvári vasúti átjáró után, Beled felé kanyarodva. Mindkét kereszteződésben ˝a megszokás irányítja˝ a járműveket, hiszen Oslinál az út vezetése és a burkolat minősége is azt mutatná, hogy a községbe igyekvőknek van elsőbbségük a Szárföld felől érkezőkkel szemben. A közlekedési táblák azonban egyértelműen mutatják, hogy az Osliba kanyarodóknak ki kell(ene) tenniük az indexet. A kapuvári vasúti átjárónál jobb az arány, ám a helyiek még élénken emlékeznek arra, hogy a Babótra vezető út volt alárendelve a 8611-esnek. A szóbeszéd szerint anno egy babóti funkcionárius ˝kérésére˝ változtatták meg a forgalmi rendet.

A Magyar Közút Kht. illetékesétől megtudtuk, a kereszteződések alá- és fölérendeltségi viszonyait elsősorban az út geometriája (az egyenes elsőbbséget élvez, például Oslinál), másodszor a forgalom nagysága (a kapuvári vasúti átjárónál, ahol a kifelé menő irány balra kanyarodói bent ragadnának a vasúti átjáróban), harmadszor pedig a beláthatóság szabályozza.

Kereszteződés: Előfordul, hogy megszokásból vezetnek az autósok, portálunk felmérése szerint, de persze nem mindenki.
Kereszteződés: Előfordul, hogy megszokásból vezetnek az autósok, portálunk felmérése szerint, de persze nem mindenki.

A kiemelt, balesetileg érzékenyebb kereszteződések közé tartoznak a Beled felé vezető 8611-es főút kisfaludi és mihályi kereszteződései, ahol az elmúlt években többször történt baleset. A javuló statisztikák azonban ezen balesetek tapasztalataiból adódnak. A Magyar Közút Kht. szakemberei és a kapuvári rendőrség munkatársai több alkalommal tartottak és tartanak forgalomtechnikai bejárásokat. Ezek eredményeképpen az említett kereszteződésekben (is) csökkent a balesetek száma. Ide közlekedési táblákat tettek ki és útburkolati jeleket festettek fel a közútkezelő munkatársai.

A megyében is kiemelkedő baleseti statisztikával ˝büszkélkedhetett˝ a 86-os főút 121-es kilométerszelvénye. Az ominózus kanyarban (Páli külterületén, Beled felé) az elmúlt év első kilenc hónapjában tizenkét baleset történt. Cikkünk nyomán a közútkezelő munkatársai a kanyar burkolatát és a padkát megjavították, portálunk úgy tudja, azóta nem történt komolyabb baleset a négyszáz méteres szakaszon.


Egy kis statisztika

A Kapuvári Rendőrkapitányság illetékességi területén 2005-ben 149 baleset történt (3 halálos), 2006-ban 134 (2), 2007-ben 148 (3), 2008-ban 110 (4), a tavalyi évben pedig 119 baleset volt, melyek között már nem volt halálos kimenetelű. Az említett 8611-es főúton 2005-ben 18, 2006-ban 14, 2007-ben 14, 2008-ban és tavaly 10–10 balesetet regisztráltak a rendőrök.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A közigazgatás minden területét ismeri

Némethné Hajzer Mariettát választották meg a Kóny–Győrsövényház körjegyzőség új jegyzőjének. Tovább olvasom