Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

Hat teherautó ütközött Kapuváron - Egy ember meghalt

Négy kamion és két kisteherautó ütközött Kapuváron kedd reggel negyed nyolckor. A baleset az egykori vagongyár közelében, a 85-ös főúton történt. 13 óra után állt helyre a közlekedés.


Kedd reggel negyed nyolckor kamion sor haladt Sopronból Győr irányába Kapuvár belterületén a 85-ös főúton.

Az előzetes felmérések szerint a sort vezető szlovén kamion - egyelőre ismeretlen okból - az ipartelepi kereszteződésnél hirtelen fékezett, aztán a fékezést követően elhajtott a helyszínről.

A szlovén kamion mögött közlekedő nyerges vontató ráfékezett, a fékezés erejétől elhagyta sávját, s frontálisan ütközött a Győr felől érkező, szabályosan közlekedő kisteherautóval. Az ütközésnek akkora ereje volt, hogy a kisteherautó az árokba csapódott, sofőrje pedig a helyszínen életét vesztette.

Fotók: Turbók Attila


A kisteherautó mögött közlekedő teherszállító jármű a főúton keresztbe forduló kamionba hajtott.

A Sopron felől közlekedő kamion mögött egy harmadik kamion haladt, amely a fékezéstől a buszmegállóba hajtott, a mögötte közlekedő tehergépjármű pedig az előtte haladóba hajtott.

A balesetben egy ember meghalt, hárman könnyebben sérültek.

A forgalmat az Ipartelepi útra és a Bercsényi utcába terelték. A forgalom délután egy óra körül indulhatott meg újra a 85-ös fpúton.


Halálos baleset Kapuváron nagyobb térképen való megjelenítése



Ha kicsi a követési távolság

A baleset okozásáért sokan a féktávolságot be nem tartó kamion vezetőjét, mások az előtte haladó, ám még nem tisztázott, milyen okból fékező szlovén kamionost hibáztatták. Laikus véleménynek tartja a találgatók álláspontját Kovács Kázmér ügyvéd. – Az biztos, hogy a hátul haladó kamion vezetője felelős a balesetért. Természetesen, ha az elöl haladó azért fékezett, mert idegesítette, hogy túl közel ment hozzá a mögötte lévő, felelős a szándékos veszélyeztetésért, még súlyos büntetést is kaphat. Ez az ő felelősségét megalapozza, de nem menti a mögötte lévőt a felelősség alól, nem hivatkozhat arra, hogy ő nem hibás. Váratlan fékezés több okból lehet, például útra kiguruló labda, elkóborolt állat miatt. De lehet olyan pocsolya, ami ütőkátyús, azért fékez az elöl haladó – magyarázta Kovács Kázmér.


Korábban

Négy kamion és két kisteherautó ütközött Kapuváron kedd reggel negyed nyolckor. A baleset az egykori vagongyár közelében, a 85-ös főúton történt.

A kisalfold.hu információi szerint a 85-ös főúton teljes az útzár, a forgalmat a közeli mellékutakra terelik.

Olvasóink írták

64 hozzászólás
  • 64. bősárkányi 2010. október 26. 12:44
    „A 17-es hozzászólás valóban az igazsághoz vezet.”
  • 63. bősárkányi 2010. október 26. 12:41
    „Mikor lesz már végre gyorsfogalmi út?!
    Ott is megtörténhet bármi, de mennyi rizikófaktor ki lenne zárva! Pl a jelen esetben az iparitelepi kereszteződés.
    Persze, az út most is gyorsfogalmú! De mikor lesz gyorsfogalmi?!”
  • 62. tber 2010. október 20. 16:52
    „Kedves westminster! A hozzászólásom lényege nem a KRESZ szabályok értelmezésében keresendő, mert a nem a szabályok miatt történt tragédia. Egyébként nem tudom eldönteni a hozzászólásodból, hogy akkor mi is volt a hiba? Vagy fogalmazzam úgy ki hibázott? Vagy azt akarod sugallni minden és mindenki frankón cselekedett csak ....... Egyébként nem mondhatok előre ítéletet, mert nem tisztem és nem is jogom de én a képek és az információk alapján el tudom dönteni ki hibázott. Ettől függetlenül az első tehergépjármű vezetője nem vétkes abban, hogy mindent lesz..va továbbhajtott. Ezt már nem a KRESZ szabályozza úgy gondolom. Egyébként a mindenkiben Te is benne vagy vagy nem? Ezektől föggetlenül olvass a sorok között mert a mondanivalóm ott rejtőzik.”
  • 61. westminster 2010. október 20. 14:06
    „60. tber 2010.10.20. 09:14
    Elmondom neked, aki ekkora járművet vezet, azok zöme tart kisebbet is, tehát sűrűn ül át.
    A bajok fordítva vannak, akinek csak az "úrvezetői" van meg, az nincs tisztában ezeknek a gyorsulásával ill. lassulásával. Plusz még a nyerges, akkor satufék esetén becsuklik, mint itt is.
    A KRESZ legfontosabb szabálya:
    " A jármű sebességét mindig úgy kell helyesen megválasztani, hogy a vezető a járművével meg tudjon állni a belátott távolságon belül, vagyis féktávolsága ne legyen hosszabb, mint a belátható útszakasz hossza.
    Meg tudjon állni minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítani kell.
    A jármű vezetőjének a sebesség helyes megválasztásánál figyelembe kell venni az út vonalvezetését, az út minőségét, az időjárási viszonyokat, és a forgalom sűrűségét. Különösen a látási viszonyok fontosak, valamint az, hogy az adott helyzetben milyen akadályokkal kell reálisan számolni."
    A követési távolságról:
    "Járművel másik járművet, csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött -annak hirtelen fékezése esetén is- meg lehessen állni.
    A féktávolság és a követési távolság nem azonos fogalmak."
    Ezt mindenki addig alkalmazza, míg a vizsgabiztos alá nem írja a vizsgalapot.
    Az eredmény...”
  • 60. tber 2010. október 20. 09:14
    „Úgy látom ismét a "jogászfórum" és a "szegénygépkocsivezetőkvagyunkésmindigbántanakminket" népi kezdeményezésbe sikerült belefutni. Azonban a sok észosztás közepette az elfelejtődik, hogy egy VÉTLEN EMBER AZ ÉLETÉT ELVESZTETTE. Ez valakinek a hibájából következett be, tetszik vagy nem ez így van. Lehet az bámészkodás, gyorshajtás, nyári vagy kopott gumi vagy egyebek. Ez egy család tragédiája lett. Nem hiszem, hogy valaki belegondolt abba, ha a szegény embernek volt családja ezután hogyan él tovább vagy még kardinálisabb kérdés miből. Az is jellemző lehet hogy az első tehergépkocsi meg sem állt, pedig nem hiszem, hogy nem észlelte az ütközést. És ez még nem a felelősség kérdése, hanem mit tudok segíteni elsősorban. Érdekes azt mindenki, tudja ki okozta az iszapkatasztrófát és mindenki nagy bölcs módjára tudja mit kell vagy kellene tenni. Itt is van felelős vétkes vagy késöbbiekben terhelt, de alapvetően itt it megmutatkozik milyenek is vagyunk ma Magyarországon. Nem törődünk senkivel és semmivel lesz..nk minden szabályt és szabályozást de legfőképpen a másik embert. Van aki ezért az élet el is veszti. Sokkal könnyebb a tv fotelből hőbölögni, de amikor kimegyünk az utcára akkor mindent elfelejtünk és csak MI vagyunk senki más, se gyalogos, se kerékpáros se kisautós se senki aki a nagyobbbal szemben védtelen. Ezt azért minden ekkora járművet vezetőnek észben kellene tartania, merthát ha máskor nem akkor eszébe jut ha Ő lesz a kisautóban. Mindenekelőtt részvétem a hozzátartozóknak és találják meg a vígasztalást fájdalmukban.”
  • 59. kicsirigo 2010. október 20. 09:06
    „szia muskátli!
    igazad van ,csak ne álltalánosítsunk.”
  • 58. muskátli 2010. október 20. 07:45
    „az igazság a 17-es hsz-ban található!”
  • 57. kicsirigo 2010. október 20. 07:43
    „Lobbo71!
    a kresz előirja,hogy tilos a hirtelen fékezés indokolatlanul.mivel a szlovén továbbment ezért nem tudhatod pontossa mi késztette rá a hirtelen fékezésre,"lehet csak egy kávét akkart a kuton meginni".ebben az esetben tehát nem volt veszélyben sem emberi élet sem vagyontárgy ezért őt lehet elsősorban felelősségre vonni.
    de ez nem a mi hatáskörünk eldönteni arra megvannak az illetékesek.sok összefüggő tényező játszik szerepet egy balesetnél amit ki kell vizsgálni.mig a szakértői vizsgálat nem készül el addig senkit nem lehet felelősségre vonni pláne nem olyanoknak akik nem tudják pontosan mi és hogyan volt.én sem tudom a részleteket ezét nem hozok döntés és nem is az én feladatom.pedig mind a két kamion vezetőjét ismerem.itt mindegy ki volt a hibás sajnálatos modon egy ember meghalt akit nem lehet pótolni.a családnak óriási veszteség a sofőrnek pedig egy életen át hordozott lelki teher.
    Részvétem a családnak.”
  • 56. trobert87 2010. október 19. 23:55
    „Mindenek előtt RÉSZVÉTEM a gyázsoló családnak és jobbulást a sérülteknek!

    Nap, mint nap közlekedünk, egymással egy elvileg tisztességes társasjátékot űzve, hagy úgy tetszik egymás cinkosai vagyunk az utakon...
    Ma reggel Budapestre kellett utaznom és láttam a balesetet. A rendőri karjelzéseket mindenki nézze meg az interneten, nagyon sok rajz látható erről, nos ez a szabályossság nem volt elmondható a forgalmat irányító rendőrökről, ha valaki kéri szívesen bemutatom.
    Egy baleset 0,7 azaz 7 tized másodperc alatt következik be. Persze igazatok van a követési távolsággal és a többivel kapcsolatban. De ahogy előttem is írták, mi van ha csak belenézett a visszapillanató tükörbe?!?! Ezért nevezzük ki gyilkosnak? Soha senki nem nézett bele a tükörbe, hogy ki jön mögötte? Vagy: Húúúú de jó nő....
    Az, hogy vészfékezett előtte egy másik kamion über.... dolog. Az ember ilyen helyzetben (tudom, átéltem), a másodperc tört része alatt hozza meg a "legjobb" döntést. Én szerintem teljesen emberi reakció, hogy félre rántotta a kormányt, anno én is ezt tettem.
    Szerintem nem a kamionosokkal van a legnagyobb gond, tapasztalatból mondom sokat vezetek.
    Mai érdekes szituáció: M1 autópálya, belső sávban haladok, kamion sort előzök.... A tempomat 145-re volt beállítva, két autó húzott el melletem a jobb oldali foglami sávan... Mondanom sem kell a márkákat ugye?! Aztán Budapest: Kiscelli út és Bécsi út kereszteződése, tele zöld van a szemből jövőkenk (akik a Bécsi utat keresztezik), kedves audi q7-es barátom indexel balra én meg sehova ergo egyenesen megyek, de azért csak rámhúza a kormányt és vészfékezek....
    Ezeken kellene elgondolkodni és autóba ülni...”
  • 55. Ginus78 2010. október 19. 23:14
    „Részvétem a családnak!!!!Holnap az én férjem megy helyette........para van......
    A kamionosok állandóan ledudálják a kisteherautókat,tépnek ezerrel....Nem tudom,nekik nincs korongjuk????!!”
  • 54. Mátyásfeketeserege 2010. október 19. 20:28
    „Azért aki ott volt és látta az láthatta volna hogy a keresztbe fordult kamionnak milyen volt a gumija, az ha akart sem tudott volna megálni és nemhiába is bicskázott be.
    A szlovén kamionnak meg semmi köze az egészhez kresz 7§ 1 bek.”
  • 53. p.né 2010. október 19. 19:50
    „Én csak annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy eszméletlen ami itt van Csornán.
    Nem lehet normálisan közlekedni, a körforgalomba állok , 5 percet mire kijutok? Mert be van dugulva?
    A kamionosok, amit művelnek az eszméletlen, az utobbi 2hétben, kettő baleset is volt, a rendőr lámpánál PEDIG KAMERA IS VAN!!!!!
    Ezek az útvonalak nem erre valók, nem erre lettek tervezve, hogy napi több ezer kamion, mennjen át "rajtunk"!!!
    Jó lenne ha nem csak ígéretek lennének hanem tettek is!!!!
    Nagyon sajnálom a kisteherautó sofőrjét!
    Részvétem a családnak!!”
  • 52. spot 2010. október 19. 19:36
    „48.gjozsi
    Sajna rosszul tudod. A követési távolság fogalma:"Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni"
    Tehát ha valaki előtt frontális ütközés történik és nem tud megállni azért nem ő a hibás. Ahhoz, hogy BIZTONSÁGOSAN meg tudj állni 90-ről 0-ra, kellene vagy 80-100m követési távolság. Ennyit még az autós iskolákban sem oktatnak. Ezenkívül be sem tudod tartani egy forgalmas úton, ha megszakadsz akkor sem. Az 50 m talán tartható.”
  • 51. sanci78 2010. október 19. 19:17
    „Énsem vagyok okosabb meg jobb gkv másoknál,de nefelejtsük el Magyarországon nincs közlekedési morál.Azoknak mind igaza van aki a sebesség és követési távolság benemtartásáról papol. Kérdezem én, ha betartom az 50 kmh és 40-50m kovetési távolságot,A 12-15-18 méteres szerelvénnyel 10-40 tonnámmal. Biztosan azonnal bevág elém dudálva mutogatva fékreugrálva 5-8 személykocsi ,hogy menj any..ba bunkó neitt cammogj. Akkor a tanult folyamatos továbképzéseken résztvevő úrvezetők miért nincsenek felelősségrevonva? Mert a nyerges az becsuklikám! Meg keresztbe is áll. Nemkell sok ész belátni,hogy tragédia mindenkivel megtörténhet és legkönnyeb köpködni mocskolni,meg felelőst keresni, akasztani .De kérnék mindenkit egymást segitve próbáljunk meg közlekedni. engedjük ki a monstrumot menjen a dolgára meg a buszoksem szórakozásbol mennek sok-sok emberért feleünk. MINDENKIT VÁRNAK HAZA.”
  • 50. KISCSILLAG 2010. október 19. 19:07
    „ÖSZINTE RÉSZVÉTEM A CSALÁDNAK!!!!!
    EZ FELHÁBORITÓ AMI MA TÖRTÉNT!!LÁTTAM MÁR SOK BALESETETT DE EZ MÉG ENGEM IS MEGRÁZOTT.NEM TUDOM MIÉRT NEM TUDJÁK BEKAMERÁZNI A VÁROST VAGY AZOKAT A RÉSZEKET AHOL PONT ILYEN DOLGOK ESEMÉNYEK TÖRTÉNNEK!!
    PONT OTT NINCS ILYEN KAMERA AHOL TÉNYLEG NAGYON SOK KAMION MEG FORDUL MIVEL OTT AZ AWIA KUT!
    MÉGEGYSZER RÉSZVÉTEM A CSALÁDNAK ÉS MIELÖBBI HAZATÉRÉST A SÉRÜLTEKNEK!!!
    KISCSILLAG”
  • 49. mókus82 2010. október 19. 19:00
    „Nem csak a követési távolságra lennék kiváncsi..hanem arra is mennyivel mentek!”
  • 48. gjozsi88 2010. október 19. 18:58
    „spot!
    A követési távolság betartására vonatkozó törvény, minden egyes járművezetőt arra kötelez, hogy olyan követési távolságot tartson, hogy BÁRMI történik,hirtelen fékezés is megtudjon állni!
    Olyan lehet, hogy egy konvojban a középső autó rendesen megáll és a mögötte lévő nem tud már!
    Akkor itt aki nem tud megállni az követi el a szabálytalanságot!
    Ez kizárólag egy irányban történő haladásra érvényes, a szembe jövő járművekkel történő ütközés természetesen nem lehet e szabály megszegésére levezetni és nem tudom elképzelni ,hogy ellentétes irányű ütközés, azaz a szembejövővel ütközés lecsökkentse az elöttem haladóval szemben betartott követési távolságot!”
  • 47. spot 2010. október 19. 17:36
    „20.
    "ennyi sofőr EGYSZERRE nem tartotta be a köv.táv-ot?"
    Általánosságban egyetértek veled, de lehet, hogy csak 1 sofőr nem tartotta be a köv.távot. A frontális ütközés átírja a történetet alaposan. Nem mindegy ugyanis, hogy az előtted fékező, lassító autó mögött kell lassulnod, vagy az elől haladó sebessége egyszer csak hirtelen 0km/h lesz(frontális ütk.). Ebben az esetben hiába tartod be az útviszonyoknak megfelelő táv.-ot-(90nél mondjuk a 45métert-kevesen tartanak ennyit), ha az előtted haladó ütközik nem tudsz megállni. 90-nél egy jó kocsi fékútja úgy 40m száraz úton +reakcióidő kb15m. Kész is a baleset. És akkor még még nem is babrált semmivel vez. közben. Arról nem is szólva, hogy ha valaki meglát egy felgyulladó féklámpát, attól még nem kezd teljes erővel fékezni, csak amikor látja a hirtelen csökkenő távolságot, vagy a balesetet, vagy hallja a csattanást. Egy túlzottan nagynak tűnő ,abszolut biztonságos köv.táv. az előttünk történő frontális ütk. esetén kevés lehet.Nem egyszerű ez annyira, hogy csak annyit mondjunk követési távolság.”
  • 46. turtle 2010. október 19. 17:01
    „Az nem jutott valakinek eszébe , hogy ilyen nagy forgalomhoz megfelelően kiépített utat készítsen.
    (elkerülő út, lehajtó sáv stb.) A cikk is említi, hogy az út nyomvályús ,ez érdekel valakit ? Senkit.
    A mostani 85-ös nem kamioncsordák számára készült az biztos. Enesén már történt valami ,de ha ilyen csigatempóban halad az M85 építése a mai csecsemők is megöregednek mire elkészül.Nem is beszélve a 86-os főútról.”
  • 45. gabika86 2010. október 19. 15:40
    „Kicsit más téma: Kapuváron miért nincs még mindig rohammentő vagy esetkocsi?
    Szerencsére 7.30 előtt még ott volt az ügyeletes háziorvos. Még nagyobb szerencse, hogy senki nem volt ott még olyan sérüléssel, amit 10-15 percen belül el kellett látnia orvosnak...no comment...”
64 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szakértő tolvajok a csornai oszlopokon

Szakértő kezek szereltek le hétfőre virradóra egy transzformátorállomást Csornán. Az áramszolgáltatónak közel hárommillió forintos kárt okoztak. Tovább olvasom