Kisalföld logö

2017. 03. 23. csütörtök - Emőke 5°C | 19°C Még több cikk.

Csorna az egyik legforgalmasabb magyar város

A csornai forgalomnál nagyobb csak Budapest bevezető szakaszain, illetve a nagyvárosokban tapasztalható. A Közlekedés kft. munkatársai szerint naponta 25.572 járműegység érinti a belvárost egy átlagos hétköznapon.

A Csorna belvárosán áthaladó forgalom az országban a legnagyobbak között van. Naponta 19.858 jármű érinti a települést. Kirívóan magas - jóval az országos átlag fölött van - a külföldiek, ezen belül is a teherautók száma. Ezt állapította meg a Közlekedés kft. forgalomszámlálása.
A munkát a megyei Területfejlesztési Tanács rendelte meg a cégtől, melynek ügyvezető igazgatója Várady Tamás és Antal István tudományos főtanácsadó, irodavezető a napokban készítették el jelentésüket. Munkatársaik a 85-ös és 86-os főutak közös szakaszán számolták a forgalmat Csornán. Hétköznap, reggel hat órától este hatig. A tanulmányból kiderül: 19.858 jármű használja a belvárost naponta. Ebbe valamennyi kategória beletartozik.

Átszámolva ez a szám 25.572 személyautónak, azaz járműegységnek felel meg.  A tehergépkocsik aránya magas, naponta átlagosan 4548, ami 10.063 járműegység. A járművek 66 százalékát a személygépkocsik teszik ki, de kiemelkedően magas a teherautó száma. Az országos átlag 14 százalék, míg Csornán ez 23 százalékos arányt mutat. Az áthaladó járművek tíz százaléka külföldi.

A számlálás kitér arra is, hogy forgalom lefolyása egyenletes. Reggel hét és nyolc óra között, illetve délután két és négy óra között magasabb valamivel az átlagosnál. Teherjármű például már reggel hat órakor ugyanannyi van, mint a későbbi órákban.

Fotó: Kisalföld-archivum
Fotó: Kisalföld-archívum


A Közlekedés kft. szakemberei megállapították: a Csornát érintő forgalomnagyság az országban a legnagyobbak között van. Hasonló útkategóriában ennél sűrűbb forgalom csak Budapest bevezető szakaszain, illetve a nagyvárosokban, például Miskolcon, Debrecenben vagy Szegeden mérhető.

– A fenti adatok újfent igazolják azokat a sokat és régóta hangoztatott mondatokat, miszerint napjainkra élhetetlenné vált a csornai belváros és közvetlen környéke - jegyezte meg a Kisalföldnek Turi György polgármester. Keserűen tette hozzá, azon kívül, hogy egyre erőteljesebben hangsúlyozták és hangsúlyozzák az elkerülő szükségességét, a csornai önkormányzatnak nincsenek komolyabb lehetőségei a kezelhetetlen állapot csökkentésére vagy akár megszűntetésére. – Ami az egészben a legszomorúbb az, hogy hiába ismerjük már most ezeket a riasztó forgalmi adatokat, 2013-ig biztosan nem lesz elkerülő Csornán - mondta a polgármester. Kijelentette, más lehetőség híján pályáztak például sebességjelző táblára - máig sikertelenül. – Olyan ötletek is voltak, hogy a leginkább érintett útszakaszokon valamilyen sebesség korlátozó megoldást alkalmazzunk, ám azt hozzá kell tenni, ezek az utak nem önkormányzati tulajdonban vannak, így akár táblák, akár más megoldások alkalmazása a közútkezelő feladata - mondta Turi György.

Azt még hozzátette, nem csak a zajártalommal van probléma a városban, hiszen a kiemelkedően magas forgalom és a zaj elértékteleníti több csornai utca ingatlanjait is. A Bartók Béla és a Thököly utcák lakói már több alkalommal jelezték a városházán ebbéli aggodalmaikat. Az is komoly problémát okoz, hogy például a vasárnap éjjeli kamionstop után a nehéz járművek konvojban haladva mennek át Csornán, a végletekig leterhelve az amúgy sem jó minőségű úthálózatot.

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. Gery83 2009. május 22. 21:48
    „Ide is megjegyezném,hogy munkámból kifolyólag,napi 9-10 órát töltök Csorna belvárosában és a helyzet tényleg katasztrófális.Már-már elviselhetetlen.Egy megváltás falura hazajönnöm...Drukkolok a kezdeményezőknek,a mielőbbi siker eléréséhez...”
  • 31. Daniella86 2009. május 21. 21:22
    „Felül- vagy aluljáróról volt szó, de az vicc lenne kétsávos úton, még négysávoson is. Vajon lenne- e, aki használja? Budapesten a Móriczon pl. van aluljáró, de 4 év alatt összesen pár embert láttam lemenni, a tömeg a zebráknál várja a zöldet (vagy átmegy a piroson, de mindegy). Vagy a Budaörsi út - na oda tényleg kellenek a felüljárók.
    A gyakori sebességméréssel egyetértek.”
  • 30. Nooormális? 2009. május 21. 20:32
    „1. Gyakrabban kell sebességet mérni, és szigorúan büntetni.
    2. Az állomás mellett lévő zebránál tökéletesen elég lenne egy gyalogos felüljáró, akkor részeg emberek nem rohangálnának kamionok elé...”
  • 29. Daniella86 2009. május 21. 19:37
    „Noormálisnak üzenem, hogy nem összehasonlítgatni kellene a meglevő, az épülő, meg a nem létező elkerülőket, hanem ahol nincs, ott az illetékeseknek cselekedni! Nem pedig politikai játszmákat kreálni.
    S még két "költői" kérdés:
    1. Csornán is 1000- rel hajtanak át az autók és a kamionok, mint Enesén? - nem, mivel vannak lámpák, meg körforgalmak...
    2. Csornán hány ember halt meg a 85-ösön? Mert Enesén sajnos többen is.”
  • 28. ktmrider 2009. május 20. 23:51
    „a csornai termál állítólag ma nyitott meg, de ez én is csak úgy hallottam és nem láttam!”
  • 27. fortuna54 2009. május 19. 19:23
    „Mondgya már meg valaki,üzemel már a csornai termálfürdö?Erröl nem hallani semmit.”
  • 26. tettes 2009. május 19. 18:07
    „Csornának van elkerülője!!!Meg kell nézni a külföldi nagybefektetőket,ők azt használlják és sikeresen elkerülik csornát.Ez persze már régi téma,van is,volt is rá megoldás,csak ki ne mondd,hogy ki a hunyó az ügyben,mert jön a nagy fekete autó.Mert bizony ott tartunk!!!”
  • 25. Komissar 2009. május 19. 17:40
    „GabeszI 2009.05.18. 21:04
    Nem vagyok vak, és nem fröcsögök.
    Az elkerülő utat a város vezetőinek, + Áder elvtársnak a közös összefogásával meg lehetett volna oldani. Ahogy ezt megtették Pápán, pedig ott tényleg nincs akkora tranzitforgalom, mint Csornán, vagy éppen Márkón. A sok késés ellenére nyáron Márkót is elkerüli a 8-as út.
    Vajon kinek az érdeke, hogy a tranzitút Csorna belső útjain megy és nem az elkerülő utat erőlteti?”
  • 24. lelkiismeret 2009. május 19. 11:51
    „A csornai városon átmenő forgalom elviselhetetlen. A várost évek óta nyomasztó forgalomról manapság sok szó esik. Szeretném felhívni a város, ország vezetését egy nem nagyon emlegetett tényre. A főútvonal mellett van a város egyik óvodája és iskolája. Az óvoda ablakai méterekre vannak a pöfögő kamionoktól, a szilárd burkolatú udvar -ahová a piciket leviszik levegőzni- a főúttól kb 3 három! méterre van. Itt van még az általános iskola és természetesen a gyermekek szilárd burkolatú pályálya hol van ? hát szintén pár méterre.... ez nem természetes és nem normális! A futkosó gyermekek jó nagy dózisú kipufogó gázt vesznek magukhoz! Felháborító! Az udvart még egy zárt kerítés sem védi nem egy palánk.. Budapesten és akár Győrben is a forgalmas utak mentén ami a lakókat védi sok helyütt látni a fából (v.másból) készült fonott kerítést palánkot. Csornán ez nem jutott eszébe senkinek sem? Átgondoltam,hogy a nyugat-dunántúli iskolák-óvodák közül van-e még ilyen mostoha helyen lévő....
    Ebben az iskolában óvodában a város hagyja mérgezni az idegenek által a gyermekek egészségét.
    FOGJUNK ÖSSZE ÉS TEGYÜNK ELLENE!
    Város-iskola-egyház T.Vezetői ne hagyják a gyermekek egészségét veszélyeztetni!”
  • 23. tgkv 2009. május 19. 10:28
    „21.Melyik autópályára? M1-M7? Ön szerint ez hány km. kerülő?Az az üzemanyag is magyarország levegőjébe kerül amit feleslegesen égetnek el.Vagy az osztrák autópályára gondol?”
  • 22. akinemfél 2009. május 19. 08:40
    „2014-ig az Europai Unio támogatja az ilyen projecteket : minden tizedik forintot kellene belole a magyar államnak fizetni. Egy feltétel van : áttekintheto versenytárgyalással lehet elnyerni a kivitelezést és annak minden lépését az EU ellenorizheti. Ez az MSZP számára elfogadhatatlan. Nemrég mentem kocsival Lengyelországba. A helyzet úgy áll,hogy a Lengyelek egy éve álltak neki és két év múlva reális,hogy kész lesz az autopálya a déli határtol Gdanskig,a Balti-tenger partjáig. Ez kb.700 km. Csornának mennyi kellene ?
    Ja persze,a Lengyelek jol megszedték magukat nálunk amikor errefelé lengyel piacoztak,ugye ? 2007-tol
    2014-ig van ez a lehetoség.”
  • 21. Kabóca 2009. május 19. 07:56
    „Ha akkor számolták volna a forgalmat, amikor még nem volt válság, kb. 2x ennyi kamion volt.
    4 órakor totál bedugult a város.
    Egyszer már javasoltam:
    A tranzitkamionokat valamilyen adminisztratív megoldással az autópályákra kell terelni a 86-osról.
    (M1, M7, A2)”
  • 20. asdII 2009. május 19. 06:34
    „Milyen érdekes, hogy Pápán is van elkerülő pedig az ottani átmeni forgalom töredéke a csornainak . Nekik sikerült megépíteni ?”
  • 19. asdII 2009. május 19. 06:27
    „Erről még csak most jelenik meg cíkk ??? Már jó ideje megy ^^ ez : Az útak 2 hónap alatt szétgyúrva /persze inkább nem minősíttem a kpm munkáját/ levegőt nem lehet kapni mindenki megy mind a vadállat persze ha nincs bedugulva a város . Szörnyű !!!”
  • 18. tgkv 2009. május 18. 21:58
    „17.Igen az jó lenne csak nagyon drága.Új vasuti pálya,új vasuti kocsik,fel és leszálló terminálok új logisztikai szemlélet.2004-előtt ausztriában probálták:sopron-wels(240km) menetidő 8-10 óra,max.24 kamion egy szerelvényen,87000ft-ért/db..Ugyanez "lábon":3 óra menetidő és 100 liter üzemenyag.”
  • 17. Mátyásfeketeserege 2009. május 18. 21:44
    „a legjobb az lenne ha vonazta tennének mindent hegyeshalomnál és rajkánál és ugy vinnék szentgothárdig vagy rédicsig. ez mindenkiken jólenne. kiméljük az utakat, kimélkük a teherautókat, nincs túlvezetése a kamionsofőrnek, és bevétel a mávnak.

    persze ezt elérhető áron.
    ezt kéne szorgalmazni a semminél ez is több lenne.”
  • 16. tgkv 2009. május 18. 21:23
    „Üdv.A csornai elkerülőut csak a probléma egy kis részét oldaná meg(szil,szilsárkány,páli,stb.).A megoldás autopálya hegyeshalom rédics között.Miből?Ausztriában, hegyeshalom-német határ (320km) cca.:100 euro az utdíj egy nyergesvontatóra.Csehországban,németországban is hasonló a díj.Magyarországon egy napra 11 euró.A titok:az unió nem engedi feljebb vinni a díjat csak ha km. alapu lesz az elszámolás.”
  • 15. GabeszI 2009. május 18. 21:04
    „Kedves Komissar!
    Tudsz olvasni? Vagy a gyűlölet már vakká tett? Három emberről írtam, ha vennéd a fáradtságot és végigolvasnád az írásomat. Rá is gondoltam, kár fröcsögnöd!
    Más: Leendő kormánypártja és ingatlanadó? Te milyen híreket olvasol? Vagy Te tényleg a szó szoros értelmében még komisszárnak képzeled magad? Lenin fiú nem lenne jobb?”
  • 14. kisspistajozsef 2009. május 18. 20:55
    „TETTES-nek!
    Szeretnék veled beszélni, de nem itt, privát emailben, légyszi adj egy elérhetőséget. Vagy nekem az is jó, ha te irsz nekem! (felhasználónevem)@indamail.hu Köszi előre is!”
  • 13. Primax 2009. május 18. 20:24
    „Hát ezt még Áder János sem bírta elintézni ?
    Ejnye-bejnye...
    Tényleg horror, ami Csornán van.”
32 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az ősök szülőföldszeretete, szorgalma tartotta meg a falut

Rábcakapi - Emlékmű állításával hajtottak fejet a rábcakapiak 800 éves községük és őseik előtt a… Tovább olvasom