Kisalföld logö

2018. 02. 19. hétfő - Zsuzsanna -5°C | 4°C Még több cikk.

Rőzsével, kővel védik a folyópartot

Néhol kővel, néhol rőzsével erősítik meg a Mosoni-Duna partját a 6,5 milliárd forintos beruházást elnyert kivitelező cég munkatársai.

Mosonmagyaróváron a lecsupaszított Mosoni-Duna-part több pontján is találtunk ottjártunkkor munkagépeket: többségük éppen a medret kotorta.

Amint arról többször is beszámoltunk: a folyó mentén 124 kilométeren, 16 település érintésével végeznek rehabilitációs munkálatokat a vízügyi igazgatóság egy 6,5 milliárd forintos beruházása által. A Mosonmagyaróvárt és környékét érintő fejlesztésekről érdeklődtünk a vízügynél.

Megkezdődtek a mosonmagyaróvári Mosoni-Duna-duzzasztómű térségét érintő vízépítési munkák is.
Megkezdődtek a mosonmagyaróvári Mosoni-Duna-duzzasztómű térségét érintő vízépítési munkák is.


– Jelenleg munkagépekkel Mosonmagyaróváron és Kimlén találkozhatunk. Az elkövetkezendő egy hónapban – Rajka és Mecsér közötti szakaszon – tizenegy helyszínen kezdődnek meg a vízépítési munkák, elsősorban a folyó mellékágain. Például a Kálnokszeg-, Bordacs, Mogyoróskerti-szigeteknél – tájékoztatta a Kisalföldet Németh József vízügyi igazgató.

 Fakivágások
Olvasóink részéről több panasz is érkezett a fakivágásokról.



Rákérdeztünk és a következő tájékoztatást kaptuk: „Igazgatóságunk a fakitermeléshez minden esetben megszerezte a szükséges tulajdonosi, illetve hatósági engedélyeket, melyek birtokában a kivitelező több helyszínen végez munkálatokat."


A szakember a már befejezett munkákat is összefoglalta. A Mosoni-Duna rajkai szakaszán, a folyó vízpótlását biztosító Vígh-zsilip felett és alatt, valamint a Gáncsomi-Duna torkolatánál 150 folyóméteren elkészültek a partrendezéssel. A feketeerdői összekötő csatornát és az azon létesített átereszt is befejezték.

Folyamatban van a Mosoni-Duna Feketeerdői-holtágának kotrása és a feketeerdői közúti híd alatt található folyószabályozási mű helyreállítása. A kis Kálnoki híd melletti szakaszon a mederben átvezetett közmű süllyesztése és a mederlapos partburkolat szintén elkészült, akárcsak az itt tervezett öt szabályozó mű.

A Kálnoki híd és Partos utca közötti szakaszon a kivitelező munkagépei épp a meder feliszapolódásának megszüntetéséért kotorják a partot.
A Kálnoki híd és Partos utca közötti szakaszon a kivitelező munkagépei épp a meder feliszapolódásának megszüntetéséért kotorják a partot.


A folyó mosonmagyaróvári szakaszán, a Kálnoki híd és Partos utca között kotorják a medret a feliszapolódást megszüntetve. Ez a szakember szerint a folyó hordalék-, árvíz- és jéglevezetési viszonyait is javítani fogja. Amint arról magunk is megbizonyosodhattunk, megkezdődtek a mosonmagyaróvári Mosoni-Duna duzzasztómű térségét érintő vízépítési munkái is. Az aranyosszigeti mellékág és a szivárgócsatorna rehabilitációja a vezetőművek és műtárgyak építésével valósul meg.

Kimlén, a Mosoni-Duna jobb partján – a közúti híd feletti szakaszon – az 520 méteres vezetőmű elkészült, a híd alatt pedig egy 635 méteres vezetőművet építenek. Németh József hozzátette: a faluban még helyreállítják a folyó bal partján az erózióval érintett 91 folyómétert vízépítési terméskő beépítésével. 50, illetve 635 méter hosszon pedig egységes vonalvezetésű partot alakítanak ki.

Mivel a beruházás a Lajtát is érinti, erről a szakaszról megtudtuk: Mosonmagyaróvár belterületén (Lajta-duzzasztómű–Lajta-torkolat) helyreállították a folyó körülbelül 3250 méteres medererózióval érintett
szakaszát, terméskő beépítésével.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csapatverseny Fekete Istvánról

A mosonmagyaróvári Fekete István Általános Iskola névadójának születésnapján minden évben megrendezi… Tovább olvasom