Kisalföld logö

2018. 04. 26. csütörtök - Ervin 13°C | 24°C Még több cikk.

Halálos balesetek okait keresték

Az 1-es főút Mosonmagyaróvár környéki szakaszain történt halálos balesetek helyszíneit járták végig a rendőrség és a közútkezelő munkatársai tegnap. A szakemberek a legutóbbi kettős tragédia helyszínén tartanak indokoltnak változtatásokat.
Alig két hete két fiatal életét követelte az a közlekedési baleset, ami az 1-es főúton történt Mosonmagyaróvár határában. Amint arról lapunkban beszámoltunk (Kisalföld, 2012. június 8.), előző nap késő este egy Mercedes taxi haladt Kimle felől Mosonmagyaróvár irányába, amikor előtte a város határában egy Audi próbált megfordulni az úton. A taxi vezetője vélhetően észlelte az úton keresztben álló autót, megpróbálta elkerülni az ütközést, ezért a kormányt jobbra rántotta.

A rendőrség és a közútkezelő szakemberei bejárták az elmúlt időszak halálos baleseteinek helyszíneit.
A rendőrség és a közútkezelő szakemberei bejárták az elmúlt időszak halálos baleseteinek helyszíneit.


A taxi érintőlegesen ütközött az Audival, majd az út menti fának csapódott. A balesetben a kocsi sofőrje és a mellette ülő utasa is olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életüket vesztették. A rendőrség még vizsgálja a kettős tragédia pontos okait. Ezzel együtt úgy döntöttek, a szakemberekkel közösen végigjárják a környéken az 1-es főúton az elmúlt időszakban történt halálos balesetek helyszíneit. Arra keresték a választ, hogy szükséges-e valamilyen forgalomtechnikai beavatkozás a további balesetek megelőzése érdekében.

A főút alig hét kilométeres szakaszán – a 152-es és a 159-es kilométerszelvények között – ugyanis négy tragédia is történt egy év alatt, ebből kettő idén. A megyei rendőr-főkapitányság, a Mosonmagyaróvári Rendőrkapitányság és a Magyar Közút Zrt. munkatársai tegnap járták végig ezeket a helyszíneket. A vizsgálat alapján a szakemberek úgy vélik, csupán a legutóbbi kettős tragédia helyszínén szükséges néhány beavatkozás. Így az útszakasz jobb beláthatósága érdekében néhány fa lombkoronáját kell megritkítani, illetve egy táblát előbbre helyezni. Emellett a mezőgazdasági út főúthoz csatlakozását szűkítik.

A további három helyszínen, ahol a vizsgálat adatai szerint relatív gyorshajtás vagy a sofőr ittassága miatt történt korábban tragédia, a szakemberek egyelőre nem tartanak szükségesnek forgalomtechnikai beavatkozásokat. Azonban tervezik figyelemfelhívó táblák kihelyezését ezeken a helyszíneken.

Ismét ütköztek. A múltkori kettős tragédia helyszínén ismét történt egy baleset a minap. Egy férfi tolta át kerékpárját az 1-es főúton a mezőgazdasági bekötőútról a rádióállomás irányába. Egy Győr felől érkező motoros azonban már nem tudta elkerülni az ütközést, amikor észlelte a férfit. A bicikli elejének ütközött és elsodorta őt, a kerékpáros a baleset következtében súlyos sérüléseket szenvedett, míg a motoros könnyebben sérült.


Olvasóink írták

  • 10. MSangel 2012. június 28. 09:15
    „Levél és Hegyeshalom közti "nagy kereszteződés"-nél naponta lehetne baleset, mert képtelenek elsőbbséget adni, akár 1 percet is várni a sok türelmetlen! Sok "okosnak" begörcsöl a lába a gázpedálon, azt hiszik ettől nagyon okosan vezetnek. Hát hajtani szerintem mindenki tudna.. a KRESZ-hez viszont ész kell.. :)”
  • 9. Csiripiszli 2012. június 25. 10:47
    „A megoldás az lenne, ha mindenki betartaná a KRESZ előírásait, szabályait!
    Tudja valaki, hogy a Hotel Corvinánál lévő jelzőlámpás csomópontban miért gondolják sokan úgy, hogy az egyenesen haladónak nem adják meg az elsőbbséget a szemből felkanyarodó autósok?????
    Nagyon merész áthajtások vannak, ma reggel velem is megtörtént! De a másik sávban várakozó rendőrautóból még csak intés sem érkezett a szabálytalankodónak!
    Lehet össze kellett volna ütköznünk, hogy észre vegyék a szabálytalankodó vezetőt!?
    Nevetségesen és fájdalmasan rossz a közlekedési morál itt Mosonmagyaróváron!”
  • 8. Szeszósztris 2012. június 22. 16:37
    „A megoldás szerintem a Magyyeróvár-Győr 1 főút szakaszára a kanyarok elé és mögé egy-egy fekvőrendőr kihelyezése, valamint a helységnévtáblákhoz is :))”
  • 7. Griffin 2012. június 20. 16:03
    „igen, erről van szó - nem kell jelentős sebességtúllépéssel menőzni!
    vagy: vágjatok ki minden fát, egyenesítsetek ki minden utat, és akkor lesz itt rend!”
  • 6. Flamo 2012. június 20. 12:09
    „A fix trafi nem agyonszabályozás! Többségében nem a száguldozók szoktak az áldozatok lenni, hanem az olyanok, mint pl Te is "nagyjancsi" akik betartják a szabályokat!
    Fix, MŰKÖDŐ! trafi jó megoldás lenne akár több helyen is!”
  • 5. nagyjancsi 2012. június 20. 09:28
    „Fantasztikus. Igazi magyar megoldás! Agyonszabályozunk mindent. Már megint! Kijjebb tesszük a táblát, hogy még 1 km-eren csak ötvennel lehessen menni.. Nem jönnek rá soha, hogy a szabályokat be nem tartókkal szemben tök mindegy milyen szabályokat hoznak??!! Ha valaki a főúton 130-cal nekimegy egy háznak akkor kiraknak mindenhova 30-as táblát? Be kéne tartani a szabályokat -ennyi. Aki száguldozik az számoljon a következményekkel. Úgy akarnak minket szabályozni mint a birkákat.. Érdekes, azt a kanyart 90-el röhögve be lehet venni úgy hogy még az Óvár tábla előtt vissza lehet lassítani 50-re.. Tegnap az 1-esen mentem, Győrig és vissza kb mindenki megelőzött aki mögém került, mindenki, pedig végig óra szerinti 90-95-tel mentem...”
  • 4. sicc 2012. június 20. 08:18
    „Hát igen ,nem számít, hogy 160-nal megyek, nem én vagyok a hibás, hanem az a <moderálva> fa mért volt ott, miért lóg be az ága !!!!! Ez a mai világ ! De gyerekek csak egy a baj az életetekkel játszotok, meg persze a másokéval !!! Ja, hogy veletek ez nem történhet meg ? Gondolom ők is ezt hitték ! De már késő, visszacsinálni ! Rendőrség mérjen,ellenőrizzen ! Akkor szidhatjátok őket, de legalább több esély lenne a balesetek elkerülésére,mert akkor lenne bennetek egy kis félsz,vissatartó erő.”
  • 3. Flamo 2012. június 20. 08:17
    „Egyszerű a megoldás, mint ahogy Almika is írja!
    Fix trafi, táblával jelezve, mint az M1-en, ehhez milyen "szakember" kell, hogy ezt kitalálja?
    Szerintem egy hónapon belül megtérülne......”
  • 2. Almika 2012. június 20. 08:08
    „A mérésnek talán annyi haszna van, hogy a mérés ideje alatt lassítanak. Legyen kint fix trafi, akkor talán jobban figyelnek.”
  • 1. ladarevolution 2012. június 19. 23:11
    „Mindenki 100 felett megy az 1-esen. Talán mérni kellene... bár akkor meg villognak, az se ér semmit.

    Ha ilyen "szakértői" beszélgetés helyett egy civil járőrautóval mentek volna egy Óvár-Kimle távot 90-el, és az összes előző autó után kitették volna a kék villogót, majd megvágták volna 30e-re, akkor annak lett volna értelme.
    Ennek hogy egy délelőttöt elbeszélgettek, hogy vágjunk le két ágat, aminek annyi értelme lesz hogy a beláthatóság miatt aki eddig 110-el ment az bevállalja 120-al is, annak nem sok...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ki lesz a fenntartója az eddigi kistérségi intézményeknek?

Az év végével megszűnnek a többcélú kistérségi társulások. A mosonmagyaróvári társulás két nagy… Tovább olvasom