Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Dóra és Szabolcs haláláért elsősorban a tolóhajó mobilozó kormányosa a felelős

Mobiltelefonált és internetezett munka közben a két magyar fiatal halálát okozó tolóhajó kormányosa, a mozgásképtelenné vált turistahajó fedélzeti matróza pedig SMS-ezett a philadelphiai balesetet megelőző percekben - derült ki a szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság(NTSB) kedden, Washingtonban közzétett, végleges jelentéséből.

A 2010. július 7-én, a Delaware folyón történt balesetben, amely során a megbénult "kacsahajó" 35 utasa és kétfőnyi személyzete a vízbe zuhant, a 16 éves S. Dóra és a 20 éves P. Szabolcs életét vesztette. Az NTSB vizsgálata megállapította, hogy az uszályt mozgató tolóhajót irányító Matt Devlin nem a felső, hanem az alsó kormányosi állásban tartózkodott, így az útjába került, és segítséget kérő sétahajót nem is láthatta.

Devlin a műszakja folyamán 21 mobiltelefon-hívást intézett és a vállalati laptopon több mint két órán át szörfözött az interneten. A balesetet megelőző 12 percből 10-et töltött telefonálással. Akkor is a készüléken beszélt, amikor a kacsahajó kapitánya rádión megpróbálta figyelmeztetni. A balesetet megelőzően a kormányos azzal magyarázkodott, hogy 6 éves fiának váratlanul megromlott egészségi állapota.

Az NTSB, amely 16 pontban foglalta össze a balesettel kapcsolatos megállapításait, rámutatott, hogy a tragédiáért elsősorban a tolóhajó kormányosa a felelős. A vizsgálat megerősítette, hogy az utasokon nem volt mentőmellény.

Deborah Hersman, az NTSB elnöke rámutatott, hogy a közlekedésbiztonsági szakembereknek és a parti őrségnek fel kell lépniük az ellen, hogy járművek üzemeltetői munka közben a mobiltelefonjaikat használják.

"A jelenség járványszerű méretek ölt, ideje, hogy odafigyeljünk rá" - jelentette ki Hersman.

Peter Ronai, az áldozatok hozzátartozót képviselő New York-i ügyvéd kedden az MTI-nek telefonon elmondta, hogy a tolóhajó tulajdonosa a K-Sea Transportation belső szabálykönyve tiltja ugyan az alkalmazottak számára a munka közbeni mobiltelefon-használatot, ám a cég nem lépett fel ennek betartása érdekében.

Ronai elmondta, hogy mivel nem sikerült peren kívül megállapodni a K-Sea képviselőivel az áldozatok hozzátartozóinak fizetendő kártérítésről, az illetékes philadelphiai szövetségi bíró a benyújtott kereset alapján előre láthatóan szeptemberben dönti majd el, hogy milyen formában folyjon az eljárás. Ha a bíró - a K-Sea álláspontjával egyetértésben - megállapítja, hogy az esetre vonatkoztatható lehet a hajózási felelősségkorlátozási törvény, akkor a felpereseket kártérítésként legfeljebb a tolóhajó árának megfelelő 1,6 millió dollár ítélhető oda. Amennyiben viszont úgy dönt, hogy a törvény nem releváns, polgári peres eljárásban a családok számára ennél nagyobb összegű fájdalomdíjat lehet elérni.

"Undorító, hogy egy olyan órásvállalat, mint a K-Sea, amelynek hajóit 400 milliárd dollárra biztosították, kicsinyes alkuba bocsátkozik a kártérítésről. A kacsahajók üzemeltetőjének biztosítása ennél kisebb, de milliókban mérhető" - nyilatkozott az MTI-nek az ügyvéd.

Olvasóink írták

  • 5. Griffin 2011. június 22. 13:23
    „3. senkialadár 2011.06.22. 11:04
    Ezerszer el fogják még sütni. Jön az egy éves évforduló, aztán a kétéves, aztán újra meg újra, az ötlettelenség tobzódik. Uborkaszezon, ez kell népnek: bulvár, bulvár, halál, tragédia, felelősök, szenvedés, egy cseppnyi homály, misztikum, titokzatos körülmények, ellentmondó állítások, cáfolatok, nyilatkozatok, azok cáfolatai, mindez egy cseppnyi egzotikummal, a messzi Amerikából, de mégis érint bennünket...csodálatos mesterség az újságírás.”
  • 4. annobon 2011. június 22. 11:17
    „3-hoz: Még jó párszor. Viszont az feltűnt, hogy az egyik cikkben önjáró uszályról, a másikban uszályhajóról, a harmadikban meg tolóhajóról írnak. Talán elő kellene venni egy hajózási szakkönyvet, hogy eltalálják a pontos terminológiát...”
  • 3. senkialadár 2011. június 22. 11:04
    „kiváncsi vagyok ezt a cikket még hányszor fogják elsütni”
  • 2. megyerzsu 2011. június 22. 09:42
    „Amerikában legalább kivizsgálják...vajon a 2010. március 15-i győri vasúti pályaudvaron történt halálos balesetnél mikor vallják be, hogy a tolatásvezető is mobiltelefonált? Vagy hogy a kalauz kapott jelzést, hogy kiesett a szerelvényből valaki, de semmit sem tett, holott intézkednie kellett volna? Miért nem nyilvános, hogy hibás volt a reteszelés? És a vizsgálat többi adata? Terhelő? Valóban. De egyszer ki kell mondani.
    Sajnálom a fiatalokat. Mindegyik esetben.”
  • 1. elemér 2011. június 22. 07:26
    „Ronai nem képviselhet ott senkit, mert neki ott nincs hatásköre. Ronai csak NY államban képviselhet ügyfeleket. Robert Mongeluzzi a képviselö ügyvéd. Nemvolt tüz a kacsahajón, mint ahogy azt eredetileg jelentették. Hiányzott a radiátorrol a kupak és tulforrot a hütö viz és gözölgött. Erre leállitották a motort és a hajózási sávban vártak. Parti rendörséget pedig nem értesitették, pedig azok tudtak volna segitteni.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tömegbaleset Hegyeshalomnál: túl az életveszélyen a sérült

Már nincs életveszélyben a hétfő hajnali, az M15-ös autóúton történt buszbaleset legsúlyosabb… Tovább olvasom