Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

A kompetenciaalapú nyelvoktatásról

A mosonmagyaróvári Haller-iskola idegen nyelvi munkaközössége szakmai napra invitálta a város és a környező települések iskoláiban tanító németnyelv-tanárokat. A találkozó „A kompetenciaalapú oktatás az idegen nyelv tanításában" téma köré szerveződött.
Az esemény vendégei dr. Morvai Edit és Veres Bernadett, a Goethe Intézet munkatársai voltak, akik bemutató órát tartottak a két tannyelven tanuló 5. osztályban, illetve kiértékelték a látottakat, és ötletekkel, tanácsokkal segítették a jelenlévőket.

A játékos tanulás elkötelezettjeként beszéltek az általuk alkalmazott és fejlesztett, sokcsatornás, témaorientált oktatási módszerről, melyben különböző szociális formában – önállóan, csoportosan, irányítottan – fejlesztik a gyermekek világlátását, receptív és produktív nyelvtudását és együttműködési készségét.

Olvasóink írták

  • 5. Egy szülő 2008. február 20. 18:12
    „Ha jól sejtem kedves Larong, hogy ki Ön, akkor Ön még a régiféle tanárokhoz tartozik, akik valóban jól tanítottak, többek között engem is.”
  • 4. Egy szülő 2008. február 20. 13:52
    „Larong!
    Én nem is veled akartam vitatkozni, csak leírtam a véleményem az iskoláról.
    Egyébként igazad van "jólnevelt" ember nem használ ott idegen szavakat, ahol esetleg valaki nem érti. Ha pedig már a kompetenciánál tartunk, korrepetáltam már olyan másodikat végzett gyereket, aki nem tudott 20-tól visszafelé számolni. A szülő szerint a tanár volt a hibás, a tanár szerint a szülő, szerintem pedig mind a kettő. Nem vagyok tanár, de azt gondolom a mai oktatás olyan felnőtteket fog kitermelni, akik még olvasni sem tudnak (értőn). Nem lehet évet ismételtetni, csak a szülő beleegyezésével?! Melyik szülő fog beleegyezni? Egyik sem, mert az olyan "égő".
    Sőt vannak dolgok, amiket már iskola előtt meg kellene tanulni, és pont az agyfejlődés szempontjából legfogékonyabb évek vesznek el.”
  • 3. larong 2008. február 20. 09:00
    „Én ezt nem is vitattam, és örülök, hogy így van. Csak a szóhasználat, a pedagógusi munka misztifikálása ellen írtam.
    Ha valaki jól megtanít valamit egy tanulónak, az legyen a természetes. De ezt a "kompetencia"-szerű marhaságot hagyjuk meg a dilettánsoknak. Ők kellően el lesznek ettől ájulva.”
  • 2. Egy szülő 2008. február 20. 08:45
    „A Haller-iskolában nem csak az idegennyelv-oktatás jó, hanem a többi tantárgyé is. Itt még olyan tanárok tanítanak, akik mindent megtesznek a gyerekekért, akár a saját szabadidejük rovására is.
    Mi legalábbis sokat köszönhetük nekik.
    Ezek a gyerekek már valóban meg mernek szólalni idegen nyelven, külföldi gyerekekkel leveleznek, tartják a kapcsolatot.”
  • 1. larong 2008. február 20. 08:28
    „Magyarul: oly módon tanították az ötödikeseket, hogy tudjanak beszélni és megérteni mai dolgokat más nyelven.

    Negyven éve vagyok a pályán. Mesélje el már nekem valaki, miért kell ilyen pedagógiai hablatyokat átvennünk, amikor latin szavakkal megspékeljük a tanár - kötelezően elvárható - munkáját?
    Ettől nagyobbak leszünk, Ettől majd hasraesik előttünk bárki is?
    Vagy mi is be fogjuk vezetni az orvosi latint? Netán kifejlesztünk egy középkori "deák"-nyelvet?

    Nos, kedves multiplikátorok, hajrá! Még bőséges tára van e hablatyoknak!

    Közben a kisiskolák szépen tönkremennek, beáznak, megszűnnek, elvándorolnak, összevonódnak, hogy a nagy intézményi csűrben a multiplikátor pedagogoszok kompetencia-alapú munkáz végezhessenek a hetente kétszer használt digitális táblájukon, így elaléltatva az oda betévedő dilettáns újságírókat és nagyközönséget.
    De a szellem, a tanár szelleme a harminc-negyven fős osztályban már idegenül bolyong.
    A kompetencia oltárán elvérződik...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Összehangolt akció a migránsok ellenőrzésére

Mosonmagyaróvár - A külföldiek – elsősorban román állampolgárok – által látogatott… Tovább olvasom