Kisalföld logö

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 33°C Még több cikk.

Fél év a Szédülés tornyában - KÉPGALÉRIÁVAL!

Győr-Eindhoven. Minden emelet egyterű az építészhallgatók eindhoveni egyetemének üvegdobozában, ami hangsúlyozza a hallgatók és a tanárok közti egyenjogúságot. Papp Eszter ösztöndíj révén fél évig tanulhatott ott. Az Erasmus Hollandiába vezette a győri Széchenyi építészhallgatóját.

Műhelyjelleg: egyedülálló együttlét

„Európában egyedülálló lehetőséget nyújt a hallgatóknak az Eindhoveni Műszaki Egyetem campusának kapujaként égbe magasló épület, ami az építész szakosoké. A Vertigo (Szédülés) nevet kapta, mert az ember tényleg belekábul, mire szemével végigméri a hatalmas üvegdobozt. Az egész földszint egy hatalmas műhely, ahol a modellezéshez szükséges anyagok, ragasztók, festékek, eszközök, egyéb kellékek közül szabadon, ingyen válogathatnak a diákok. A tervezési feladatokat így könnyű volt együtt, csapatmunkában végezni más nemzetek fiataljaival. A műhelyjelleg állandó együttlétet biztosít és ez egyedülálló előny." – írta levelében a győri Széchenyi-egyetem hallgatója és hozzátette: a géptermekben számos értékes berendezés, számítógép állt rendelkezésükre.

Az eindhoveni Vertigo (Szédülés). Kattintson a képre a galéria megnyitásához!

Minden szint egyterű a Szédülésben, legfeljebb üvegfalak vannak és mobil bútorok. Átlátható az egész épület. „Bárki bárhova bemehet, nem kell szorongva kopogtatni egyik tanár ajtaján sem, várva a válaszra. Ez a szituáció teljes egyenjogúságot éreztet hallgató, tanár, adminisztrátor, takarító közt."

Dugó csak a biciklisávban

A nyitottság, a közvetlenség egyébként is jellemző a hollandokra Eszter szerint, aki állítja: nyugodtság, kimértség érezhető rajtuk és határtalanul segítőkészek. Ez nagy biztonságot adott neki, mint „idegen" diáknak. Azt tapasztalta, hogy a hollandok türelemmel és alaposan végzik feladataikat, nagy figyelmet fordítanak magukra, társaikra és arra, milyen környezetben élnek.

Papp Eszter a szélmalomnál. Építészeti tapasztalatnak se kutya.
Papp Eszter a szélmalomnál. Építészeti tapasztalatnak se kutya.

„Szinte naponta ért olyan élmény, hogy az utcán szembejövő gyalogos vagy biciklista rám mosolygott, köszönt, még egy-két kedves megjegyzést is tett. Megértettük egymást, mert a hollandok anyanyelvi szinten beszélnek angolul. E téren is sokat tanultam tőlük." – fogalmazta meg olvasónk és megjegyezte: vidámságuk, elégedettségük, kiegyensúlyozottságuk az általános jólétnek és a sportos életvitelnek köszönhető. Az egész ország biciklizik és dugók is többször alakulnak ki a biciklisávokban.

Mesevilágot ismertek meg

Eszter nagyon megszerette az országot, melyet Neverlandnak (never – hihetetlen, soha) neveztek el erasmusos társaival, mert olyannak látták, mint egy mesevilágot, amely csak a képzeletben létezik. Sokfelé jártak, Amszterdamban, Hágában, Rotterdamban, Utrechtben, Bredaban, Maastrichtban, Delftben, Groningenben és az Északi-szigeteken, sőt Belgiumba, Antwerpenbe és Brüsszelbe is átmentek egy-egy napra.

Diákmobilitás Erasmus-ösztöndíjjal. Különböző nemzetek hallgatói ha találkoznak, vidám a hangulat.
Diákmobilitás Erasmus-ösztöndíjjal. Különböző nemzetek hallgatói ha találkoznak, vidám a hangulat.

Így ugyanazokra a „helyzetekre" más-más építészeti megoldásokat láthattak. Eszter szerint egy építésznek muszáj személyesen megtapasztalnia, átélnie, milyen hatással vannak rá a különböző ember alkotta terek, építmények. „Úgy érzem, kitágult a világ, azért is, mert most már Földünk legtöbb országában van egy-két jó barátom, akikkel a világhálón nap mint nap beszélek. Mindannyian úgy érezzük, új irányt vett életünk, melynek kisebb-nagyobb kitérői lesznek a nagyvilágban."

Hollandiai képes beszámoló és több cikk a külföldi tanulásról: www.kulfoldrol.kisalfold.hu

Világ diákjainak olvasztótégelye
Az Eindhoveni Műszaki Egyetem, röviden TU/e Hollandia déli tartományában található. Viszonylag kis létszámú intézmény, 6800 leendő mérnököt, műszaki szakembert oktat. Nagy energiát fektet a cserediákprogramokra. A világ minden országából érkeznek ide fiatalok, csak az építész szakra hatvanan, a holland diákokat pedig arra ösztönzik, hogy a felsőbb évfolyamokat külföldön végezzék. Mindemiatt ezeken az évfolyamokon angol nyelven tanítanak. Egy szemesztert négy blokkokra osztanak, amik végén vizsgázni kell az épp tanult tárgyakból, így a félév végén nincsenek nagyon megterhelve a diákok. Ezáltal Eszter tapasztalata alapján sokkal változatosabb, ugyanakkor valószínűleg felületesebb képzésben részesülnek a hallgatók, ami viszont nem feltétlenül baj, mivel az egyetem feladata szerinte, hogy minél tágabb látókör és gondolkodásmód kialakítására ösztönözze a fiatalokat szakmájukon belül.

 


 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A diákok akarták a külön kukákat

Parma - Nemrég az egyik pármai középiskolában kísérleti jelleggel elkezdték a szelektív… Tovább olvasom