Kisalföld logö

2017. 01. 22. vasárnap - Vince, Artúr -9°C | 2°C Még több cikk.

Porszívó okozta a londoni vitorlástüzet

London - Egy bekapcsolva maradt ipari porszívó miatt égett le tavaly Londonban a város egyik legnépszerűbb látványosságának számító Cutty Sark nevű vitorlás - közölte a brit rendőrség kedden. A 19 században készült hajón éppen felújítási munkákat végeztek.
Az egyetlen máig fennmaradt eredeti teaklipperben tízmillió fontos (3 milliárd forint) kár keletkezett a tűz miatt.Az 1870-ben vízre bocsájtott Cutty Sark vitorláson kitört tüzet egy ipari pórszívó indította el, amely a hétvégére bekapcsolva hagytak a felújítás alatt állt hajón - ismertette a brit rendőrség a tűz körülményeit vizsgáló nyomozás eredményeit.

A rendőrség szerint nem gyújtogatás történt, de a hajó felújításán dolgozók több tűzvédelmi szabályt is megszegtek. A tragédia estéjén őrt álló emberek nem végezték el a tűzvédelmi tervben meghatározott ellenőrzéseket, amellyel megelőzhették volna a tüzet - közölte a rendőrség. A londoni tűzoltóság egyik nyomozója a CNN amerikai hírtelevíziónak nyilatkozva elmondta, hogy a kérdéses porszívóval korábban is voltak gondok: többször túlmelegedett, javítani kellett, és egy héttel a tűz előtt is bekapcsolva hagyták ott a fedélzeten a napi munka befejezése után.

A klipperen éppen felújítási munkákat végeztek, amikor 2007 május 21-én kora reggel szinte teljesen leégett. A lángok azonban a hajó eredeti farészeinek mindössze két százalékát pusztították el, mivel a klipper nagy részét a felújítás miatt elszállították. Az eredeti tervek szerint 2009-ben készültek volna el az 25 millió fontosra tervezett (kilenc milliárd forint) felújítási munkákkal. A tűz miatt a felújítással csak 2010 nyarán végeznek majd, és tíz millió fonttal (3 milliárd forint) többe kerül.

Az 1870-ben készült Cutty Sark egyik a világ utolsó klipperjeinek, és az egyetlen máig fennmaradt ilyen vitorlás. A teaklipperek koruk leggyorsabb hajói voltak, nevük onnan származik, hogy ilyen hajókkal szállították a tea növényeket Kínából, kihasználva átlagosan 6-7 csomós sebesességüket, ami kedvező körülmények között felmehetett akár húsz csomóra is. A klippereket a gőzhajók és Szuezi csatorna megnyitása szorította ki a tengeri teaszállításból.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Amerikai hadihajók figyelik a fogságába esett fegyverszállít

USA - Az amerikai haditengerészet hajói és helikopterei szoros megfigyelés alatt tartották kedden a… Tovább olvasom