Kisalföld logö

2017. 02. 20. hétfő - Aladár, Álmos 0°C | 9°C Még több cikk.

Miért?

Ne intézzük el annyival a dolgot, hogy rejtélyes és drága hobbit talált magának a kormány.

Hivatalos és érdemi magyarázat híján továbbra is csak találgatni lehet, vajon miért venné meg az állam a Rábát. S mivel nem nagyon van olyan család Győrben, amelynek legalább egy hozzátartozója ne dolgozna (vagy dolgozott volna) a járműipari cégnél; és szintén százasával meríthetünk azon megyei családok között is, akik beszállítóként így vagy úgy dolgoznak a Rábának; ezért ne intézzük el annyival a dolgot, hogy rejtélyes és drága hobbit talált magának a kormány.

Hivatalos és érdemi magyarázat híján azonban sajnos azt tehetjük, amit a Véleményvezér blog szerzői is tettek: találgatunk. Ők két lehetséges okot vetettek fel, majd zártak is ki ugyanezzel a lendülettel. Igaz, a józan eszükre hagyatkoztak.

Szóval szerintük akár spekulálhat is a politika úgy, hogy egy jó céget vesz meg jó áron, s a befektetett tízmilliárd még kamatostul visszajöhet. Ennek azonban ellentmond az a tény, hogy a felkínált vételár a
piaci ár fölött 30–40 százalékkal van. Azt a lehetséges okot sem volt nehéz sutba vágni, hogy az állam kezében jobb céggé válhat a Rába.

Ugyanis – s ezzel a kijelentéssel nehéz vitatkozni – sem ez a kormányzat, sem pedig az elmúlt húsz év bármely másik magyar kormánya nem adott semmilyen okot arra, hogy elhiggyük: a magyar állam jobb, okosabb és előrelátóbb tulajdonos lesz, mint a jelenlegiek.

Persze, vannak a világon olyan, a Rábához hasonló cégek, amelyek a piaci versenyből jobban jöttek ki azután, hogy az állammal kéz a kézben (értsd: állami vállalatként) indultak el tárgyalni. Csakhogy őket a ritka kivételként szokták emlegetni.

Mi marad még? Nem sok, akár még az is elképzelhető, hogy valóban összevonnák a Rábát az Ikarusszal. De azt se tekintsük érdemi, legfeljebb hivatalos válasznak, amellyel a szaktárca kedden késő délután ezzel kapcsolatban megtisztelte a Kisalföldet: „A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóértesüléseket nem kommentál." Tisztelettel jegyzem meg: a sajtóértesülések sajátja pedig éppen az, hogy azokat vagy cáfolni, vagy megerősíteni szokás – lehetőleg még azelőtt, mint hogy bebizonyosodna az igazuk.

Hivatalos és érdemi magyarázatból mostanáig csupán annyi jutott, hogy a Rába ezentúl jeleskedhet majd a tűzoltóautók gyártásában. De mit kell annyira oltani?
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A védjegy

Úton-útfélen tapasztalhatja az ember, hogy a béka feneke alatt van a közlekedési morál… Tovább olvasom