Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

A pénz beszél

Hónapok óta egyik központi téma a közoktatás átszervezése. Gyanítható, hogy a szakemberek mindezzel – a tudás átadásának hatékonysága tervezett növelésével – konkrét eredményeket szeretnének elérni. Tömören fogalmazva a célokat: érettebb, kiműveltebb, még kreatívabb ifjúság nevelődjön, akik aztán idővel kiváló és törvénytisztelő állampolgárok lesznek.

Osztom azok véleményét, akik szerint az oktatás-nevelés akkor válik igazán élővé, s akkor töltené be hathatós szerepét, ha a különböző elméleti és gyakorlati tantárgyak mellett – fogékony korban – a hétköznapok világával is mélyebben megismertetnék a gyerekeket.

Ilyen például a pénzügy. Igaz, léteznek pénzügyi szakközépiskolák, de miért ne lehetne az alapokat már 8–10 éves korban megismertetni a diákokkal? Talán nem döngetünk nyitott kapukat, amikor felvetjük: ha – koruknak megfelelő stílusban és tárgykörben – a nebulók fejébe tantervszerűen ültetnék el a pénzügyek elméleti és gyakorlati tudnivalóit, valószínűleg később egészen másképp állnának ehhez a témakörhöz. Ha már az általános iskola harmadik-negyedik osztályától kezdve az iskolapadban arról hallanának a diákok, hogyan is alakult ki és mi is az a pénz, no meg hogy a pénz pénzbe kerül, s ha csak száz forintod van, nem költhetsz százötvenet, vagy ha igen, utána még többet kell fizetned, akkor valószínűleg egy idő után a „vérükben" lesz, hogy érettebben viszonyuljanak e kérdéshez.
Tisztában lennének az alapokkal, amit aztán nemcsak gyerekkorban, hanem felnőttként is hasznosíthatnának. Ennek aztán az lenne a legkézenfekvőbb hozadéka, hogy nem félországnyi embert sújtana majd a hitelválság, mint napjainkban.

Mert ne feledjük, a pénz beszél. Miért ne hallhatná szavát a kisdiák is?
„...arról hallanának a diákok, hogyan is alakult ki és mi is az a pénz, no meg hogy a pénz pénzbe kerül...

Olvasóink írták

  • 3. szekelyse50 2012. november 16. 20:35
    „sok mindent meg kellene valósítani,viszont ilyen gondtalan generációval nehéz ,bármivel pluszba terhelni őket.”
  • 2. Koko04 2012. november 16. 11:36
    „Nem akarom elkeseríteni a cikk íróját, de megint jól összekevert mindent. A közoktatás átszervezése egy dolog. A pénz kialakulását, okait, szerepét, stb. oktatják az általános iskolákban történelem tantárgy keretében. Sőt akár olyat is, hogy pl. Nagy Károly frank császár fellépett az olyasfajta "pénzhamisítás" ellen, hogy törvénybe foglalta egy ezüstpénz ezüsttartalmának súlyát. Így nem lehetett kevésbé értékes fémekkel "trükközni" (igen már akkor is volt ilyen). A bonyolúltabb közgazdasági összefüggések pedig (bárki lebecsülése nélkül) sok ember számára teljesen érthetelenek, teljesen mindegy hány éves korukban akarják "beléjük verni".
    A hitelválság kialakulása ellen pedig semmilyen oktatás nem védett volna. A bankok jól jártak. Az akkori kormány pedig meghamisította az ország pénzügyi helyzetét leíró jelentéseket és még sok mindent más ehhez kapcsolódó dolgot. Egy szűk rétegen kívül így senki nem rendelkezhetett még csak hozzávetőleges információval sem, hogy milyen is lenne a tényleges forintárfolyam, a banki alapkamat valós mértéke, az ország eladosódottsága, stb.”
  • 1. tradermike 2012. november 15. 21:40
    „Abszolúte támogatom, hogy minden diák kapja meg időben a "pénzügyi nevelést". Ugyanakkor általános iskolában még nem látom túl sok értelmét. Továbbá félek, hogy ha megjelenne az alaptantervben a kötelező pénzügyi oktatás, akkor ezzel párhuzamosan hamar megjelenne az "okosan finanszírozott pedagógus" is, az oktatás pedig ezzel átcsaphatna marketingbe. Részemről középiskolásoknak tanítanám a pénzügyi ismereteket, és véletlenül sem a tankönyvi rizsát...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cirkuszcsarnok

Tovább olvasom