Fejlesztés

2023.08.17. 08:50

Épül az északnyugati elkerülő - Az új út az Ágfalvi utat köti majd össze az M85-össel Sopronnál

Az M85-ös gyorsforgalmi út beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a közlekedés gyorsabb és biztonságosabb lett Sopron és Győr között, valamint a város térségében. A munka azonban még nem ért véget, épül az alagút, valamint az északnyugati elkerülő út is.

Bódvai Ildikó

Az elkerülő út felüljáróval keresztezi a bécsújhelyi vasútvonalat. Fotók: Máthé Daniella

A most épülő, mintegy négy kilométer hosszú, 8647 jelű északnyugati elkerülő útnak fontos szerepe lesz a város belső úthálózatának tehermentesítésében. Az új út kétszer egy sávon épül meg, 7,5 méteres burkolatszélességgel. Az M85-öst köti össze az Ágfalvi úttal, így a gyorsforgalmin Ausztriából vagy Győr felől érkezőknek nem kell a belvároson keresztülhajtaniuk, gyorsabban elérhetik a nyugati városrész ipari üzemeit, valamint Bánfalvát, a Lővereket és Ágfalvát.

A nyomvonalon körforgalmú csomópont épül a 84-es főút csatlakozásánál, a Nyugati majornál, valamint a Somfalvi és az Ágfalvi utak csomópontjánál. A bécsújhelyi vasútvonalat, a Sós-, az Ikva és a Liget-patakot hídon át keresztezi az elkerülő út.

A kivitelező SDD Konzorcium az elkerülő út és az Ágfalvi út csatlakozásának építését a nyári szünetre ütemezte, hogy minél kevesebb fennakadást okozzon. A munkavégzés és a forgalomterelés itt két ütemben zajlik. Napközben jelzőlámpa, illetve jelzőőr irányítja a forgalmat – tájékoztatott a konzorcium. Az Öntöde utcai buszmegálló Ágfalva irányában az ideiglenesen kiépített helyre került, a másik irányban pedig a Berkenye utcai megálló helyettesíti. Kerülő útként az Ágfalvi út és a Bánfalvi út között a Kertvárosi út használata javasolt.

 

Az északnyugati elkerülő út építése az M85-öshöz kapcsolódó fontos beruházás, aminek eredményeként a jövőben csillapítható a városon áthaladó forgalom. Átadásának tervezett határideje a jövő esztendő július 1-je.

Közben jó ütemben épül a Bécsi-dombi alagút is. Az SDD Konzorcium a bányászati módszerrel való fejtést február végével befejezte. A végleges szerkezet építését járatonként 64–64 blokkra osztották, az ellenbolt és a boltozat is 12,5 méteres blokkonként halad előre. A konzorcium ütemterve alapján várhatóan augusztus végével befejeződik a déli járatban a végleges szerkezet építése, és szeptember elejével elkezdődik az északi járatban is a munkavégzés.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában