Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Változások a győri buszmenetrendben: a 2A autóbuszvonal megszűnik

Hétfőtől több változás is életbe lép a győri buszközlekedésben: az összes fontos infót megtalálják cikkünkben.

"2011. november 21-től – hétfőtől – kezdődően Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának döntése értelmében, az érvényes Közszolgáltatási Szerződés alapján a következő módosításokra kerül sor Győr helyi autóbusz-közlekedésében" - olvasható a Kisalföld Volán honlapján.

A 2-es autóbuszok a Korányi Frigyes tér helyett a Révai Miklós utcából indulnak a Zöld utca felé, és oda is érkeznek. Ezért nem érintik az Aradi vértanúk útja, Megyeháza – Zechmeister utca, Klastrom szálló – Híd utca, Rába Quelle fürdő – Töltésszer – Stromfeld utca – Erkel Ferenc utca – Petőfi tér, zsinagóga – Honvéd liget megállóhelyeket sem, helyettük a Belváros felé a Baross Gábor híd és a Gárdonyi Géza utca megállóhelyen, a Zöld utca felé pedig a Városháza megállóhelyen (a 22-es autóbuszok megállójában) állnak meg.

A 23-as autóbuszra történő egyszerűbb átszállás érdekében a 2-es járatok a Bartók Béla út, munkaügyi központ megállóhelyen is megállnak. Az indulási időpontok az esti időszakban változnak, ennek kivételével viszont a megszokott időpontokban közlekednek a járatok a 2-es vonal fennmaradó szakaszán. Tanítási napokon új, rásegítő járat indul a Révai Miklós utcából 7.20 órakor, a Zöld utcából 7.38 órakor. A 2A autóbuszvonal megszűnik.

A 2, 2A vonalakra váltott egyvonalas bérleteket érvényességük végéig az 1, 6, 7, 8, 11, 14, 17, 17A, 17B, 23, 23A, 23AB, 23B vonalak Révai Miklós utca és Stromfeld utca közötti szakaszán elfogadjuk.

Az első 6-os autóbuszjárat munkanapokon 7 perccel korábban, 4.55 óra helyett 4.48 órakor indul Sárásról.

A 23, 23A autóbuszjáratok mindkét irányban a Vasvári Pál utcában közlekednek. Emiatt nem érintik a Nádorvárosi köztemető – Szauter Ferenc utca, Praktiker áruház – Tihanyi Árpád út, adyvárosi tó – Tihanyi Árpád út, Ifjúság körút megállóhelyeket, helyettük a Vasvári Pál utca, kórház, főbejárat megállóhelyen állnak meg.

A Nádorvárosi köztemető kiszolgálása érdekében a 23, 23A járatok egy része 23B, 23AB jelzéssel, a Nagy Imre út – Szauter Ferenc utca – Szent Imre út útvonalon tér be a temetőhöz, munkanapokon a délelőtti időszakban, valamint hétvégén napközben.

Az autóbuszok a Szent Imre út, Nádas Ernő utca megállóhelyen is megállnak, majd a 23, 23A járatokhoz hasonlóan érintik a kórház főbejáratát.

Olvasóink írták

39 hozzászólás
12
  • 39. Dover 2011. november 19. 08:05
    „Kedves Goldmund!

    Nagyon sok lehetőséget végigzongoráztam. Eddig sem gyalogoltam keveset (a sok sétától izmos lesz a vádlim és más választásom sem nagyon volt :)), de valahogy szeretném kizárni annak lehetőségét, hogy a Baross hídig/tól kelljen sétálnom ahhoz, hogy buszra tudjak ülni, vagy arról leszállni, onnan pedig még egy távot megtenni. Ebben az esetben már érdemes lenne besétálnom a munkahelyemre. Nem érzelmi kötődés, csupán praktikum, ami miatt hiányozni fog a 2-es. Szimpatikus megoldás lenne, ha a Citybusz nem 6.30-kor indulna először a Révai utcából, hanem kicsit korábban. Azzal viszonylag rövid idő alatt el lehetne jutni a Révai utcába, az pedig már maga a Kánaán. :)”
  • 38. kurbli 2011. november 19. 08:04
    „Nem értem, sokan itt azt írják, megszűnik a 2-es.
    Nem szűnik meg, csak nem a Korányi térre, hanem a Révai utcába megy.
    Ha valaki nem csupán az egyéni érdekét nézi, beláthatja, hogy tényleg gazdaságtalan volt. Én nem emlékszek olyanra, hogy háromnál több utast vittem volna ki a Korányi térre. Vagy talán csak úgy, amikor a szökőkútnál, vagy a Klastromnál felszálltak többen, és elégedetlenkedtek, hogy le kellett szállni a Korányin, mert ők nádorvárosba készültek. Azt hitték, körjárat.
    Legtöbben úgyis a szökőkútnál szálltak le, és mentek a Baross útra. Most a híd lábától is kb annyi a távolság. Aki ragaszkodik a szökőkúthoz, az nyugodtan átszállhat a régi Kisdunánál a 23-asra.
    Remélem mindenki egyetért azzal, hogy a tömegközlekedés nem igazán az "időtöltés miatt buszozók"-ra épül, hanem a dolgozókra, és a diákokra.
    Emlékszem mekkora port kavart a 2-es, és a 19-es összevonása, sőt a 40-es a 22-essel, mekkora viták volták itt a kommentekben.
    Mégis megszokta mindenki. elégedetlenkők pedig mindig lesznek, nekik nem lehet jól csinálni, "ha van sapka, ha nincs."”
  • 37. Goldmund 2011. november 18. 22:57
    „36. Dover 2011.11.18. 21:58

    Érzelmileg én is kötődöm régi 2-es vonalához, mert annak a vonalán laktam gyerekkoromban Nádorvárosban, és onnan jártam uszodába, strandra a 2-essel.

    De neked azt mondhatom: nem jársz rosszul. Ha én a helyedben lennék, a Gerence utcánál a 14-es helyett fölszállnék a 22-esre (vagy 22A-ra) és a Baross híd lábánál leszállnék. Onnan gyalogolnék. Ha Révfaluba a révfalusi hídon át akarunk eljutni, akkor a Baross híd lábától csupán 350 méterrel kell többet gyalogolni, mintha a Klastrom szállótól mennénk ugyanoda. (Vagyis: a Klastrom szállótól a Király utcán át a révfalusi híd belvárosi oldala 450 m, a Baross híd lábától a Czuczor G. utcán végigmenve ugyanaddig 800 m.) Ez kb. 5 perccel több gyaloglást jelent, ami bőven megtérül a 14-es menetidejéhez képest, de még a régi 2-eshez viszonyítva is versenyképes, az ui. több idő alatt ér be a belvárosba, mint a 22-es.

    Persze tudom, egyesek szemében megint én leszek a gonosz, mert magamból indulok ki, és az ő 99 éves dédöreganyjuk nem bír 10 perc helyett 15-öt gyalogolni.”
  • 36. Dover 2011. november 18. 21:58
    „Ma felültem a 14-es buszra a Gerence utcában (a környéken dolgozom, Révfaluban lakom) és hopp, röpke 30 perc alatt elértem a Klastrom megállóig. Főpróba volt, hiszen hétfőtől nem jár a kettes. Szomorú vagyok, mert elfelejthetem az egyvonalas bérletet, és szomorú vagyok, mert olyan járatokra "kényszerítenek", amiknek a menetideje jóval több, mint a jó öreg kettes volt. Nem csak én vagyok szomorú ... sokan vagyunk szomorúak.”
  • 35. humer 2011. november 18. 14:30
    „Volt valamikor egy koncepció, hogy a buszvégállomásokat kitelepítik valahova szentiván felé. Várom mikor kerül újra napirendre....

    Skip: a kérdező a belvárost mondta ami kb a Klastromnál lehet. mert a Révai utca az már nem belváros, max a déli széle.
    Szóval ez a 2-es koncepció elég nagy öngól a volánnak, mert 4 nagyobb városrészt járt be, ezután nem nagyon lesz rá szükség, ez kb a ´68-as menetrend...”
  • 34. Skip 2011. november 18. 13:33
    „farvik. a 2-es a belvárosból megy a kórházhoz. Nem kell gyalogolni a nénikédnek. JÓ REGGELT!”
  • 33. farvik 2011. november 18. 13:13
    „32. Goldmund 2011.11.18. 12:56

    JÓ REGGELT! A cikket nem olvastad? Ez szűnik meg hétfőtől!!! És 78 éves nénikém talán ne gyalogoljon másfél kilométert! Gondolkodj, mielőtt írsz, és ne mindig magadból indulj ki! Vannak a világon 20-30 évesnél idősebb emberek is!”
  • 32. Goldmund 2011. november 18. 12:56
    „30. farvik 2011.11.18. 11:52
    "Vajon a Belvárosból a Zrínyxi utcai kórházhoz mivel lehet eljutni? A jelenlegi menetrend nem jelöl semmit azon az útvonalon átszállási lehetőségként."

    A 2-essel.
    De ha 15 percet bír valaki gyalogolni, akkor buszra ülnie se kell.”
  • 31. pemozsu 2011. november 18. 12:46
    „Freehill nem titulálok senkit őrültnek, távol áll tőlem, azt azonban elismételném: a Zöld utcában a város felé közlekedő oldalról beszéltem, ha lehetne a 7.38as hoz hasonlóan kérünk egy kisegítő járatot a 7.13as után is mert az Erfurti úton már nem tudnak felszállni az utasok s naná ilyenkor jön szimpla busz, lásd a héten kedden vagy szerdán, szegény sofőr meg hallgatja a kiabálást és hogy figyeljen az útra meg a forgalomra amikor azért kiabálnak a felszállók a fennlévőkkel, mert szeretnének időben beérni?, ha már egyszer 7.10 óta kinn állnak a megállóban.
    Egyébként meg mit ragozom: megkérem Freehillt, hogy tegyen próbát ezen a két járaton iskolai munkanapokon, mert a 7.03as ehhez képest sétabuszozás.(tudom, hogy ezen a vonalon buszozik)”
  • 30. farvik 2011. november 18. 11:52
    „Vajon a Belvárosból a Zrínyxi utcai kórházhoz mivel lehet eljutni? A jelenlegi menetrend nem jelöl semmit azon az útvonalon átszállási lehetőségként.”
  • 29. Dover 2011. november 18. 10:41
    „Köszönöm, Freehill! :)”
  • 28. kurbli 2011. november 18. 10:31
    „27-nek
    Nem egészen, mert a 19-es végig a Tihanyin ment, a 2-es pedig a Zrínyin.”
  • 27. sabika 2011. november 18. 10:24
    „...és akkor most visszajutottunk oda, hogy a 2-es a régi 19-es útvonalán jár.
    Javaslom, hogy január 1-től a 2-es helyett újra legyen 19-es!!”
  • 26. Freehill 2011. november 18. 10:12
    „Dover: tegnap óta fent vannak:
    http://www.kvrt.hu/data/files/gyor/gyor_menetrend_mod_20111121.pdf

    humer: egyetértek az észrevételeiddel, de a cikk tetején olvasható, hogy ezt az új koncepciót hol találták ki, oda kellene címezni a kérdéseket...”
  • 25. kurbli 2011. november 18. 10:04
    „11. humer!

    ""Én inkább átvittem volna a Jedlik hídra, majd a Szövetség utca - Széchenyi hídon visszakanyarítottam volna az aluljáró felé. Így pl a bácsai átszálló forgalmat is vihette volna Adyváros felé.""

    Az ötlet nem rossz, csak 1 apró hiba csúszott a számításba.
    Ha így lenne, akkor az a buszvezető reggel fél 5-kor beülne a buszba, keringene körbe-körbe a városba, és majd valamikor délután 1 és 2 óra között a műszak végén kiszállhatna, hazamehet, és már otthon elvégezné az olyan teendőit, (wc, tízórai, esetleg 1 kávé stb) amire nem volt lehetőség.”
  • 24. DAC-fan 2011. november 18. 09:34
    „Tisztelt Leris10!
    Köszi észrevételét, de Adyvárosból a 6-os busszal senki nem tud eljutni az egyetemhez. A József A. lakótelepről is szerintem sokkal többen jöttek a 2-el. Az utasok számát mutatja, hogy általában heringek módjára utaztunk reggelente a 2-es buszon. Hogy beérjünk 8 órára biztosan a 6-osnak van reggel 2! járata / 30 percenként jár 7-ig/
    De a lényeg, hogy Adyból enyhén szólva is többen utaztak, mint a József Attiláról. Higgye el, hogy ez durva, meggondolatlan, az utasok ellen hozott változtatás. Mint az utóbbi idők jónéhány változtatása. Biztosan tetszett olvasni, az újságírók tesztelték, hogy a City buszt hányan használják. Ilyenre van pénz, csak arra nincs amit tömegek használnak? Bántó, hogy minden intézkedésükkel egyre rosszab lesz a város közösségi közlekedése. Érdekes módon az utasokat még soha nem kérdezték meg egyik változás előtt sem, hogy mi a véleményünk! Szerintem pedig ami bennünket érint, ahhoz lehetne véleményünk! Tessék szíves megnézni, hogy az illetékesek közül valaki is méltat-e bennünket arra, hogy a többek által ezen a fórumon felvetettekre reagál! Én nagyon csodálkoznék!
    Köszönöm, hogy Ön legalább elolvasta a véleményem, ha ilyen párbeszédek és információcserék alapján hoznának döntéseket azok valószínű nem ilyen következményekkel járnának.
    Kívánok szép napot Önnek és mindenkinek!”
  • 23. Tündenéne 2011. november 18. 09:23
    „Most esik le, hogy mit jelent a Freehill :))))))))”
  • 22. Tündenéne 2011. november 18. 09:22
    „Freehill:

    "De azzal ugye egyetért, hogy ha 7.20-kor szükség van pótjáratra a Zöld utca felé, akkor az nem tud előbb visszajönni? Az más kérdés, hogy kényelmesebb lenne, ha 7.20 körül a másik irányból is lenne több járat..."

    Persze, hát nyilván ha kimegy az a busz, akkor nem ácsoroghat ott órákat :D Én is arra gondoltam, hogy az lenne az ideális, ha az ellenkező irányból IS indulna 7.20-kor valami.”
  • 21. Dover 2011. november 18. 09:17
    „Mikor kerülnek fel a javított menetrendek a Kisalföld Volán Zrt. honlapjára?”
  • 20. humer 2011. november 18. 09:15
    „Freehill: Az a gond, hogy nem látszik az egész mögött semmiféle koncepció: miért kell a járatokat újra centralizálni? Amikor tavaly kitaláltátok a keresztirányú járatokat az előrelépés volt, de most megint lesz két lépés vissza?
    Ezzel csak folyamatosan utasokat vesztetek, ebben a káoszban mindenki inkább kocsival fog elindulni, mert a Volán átmegy káoszba, és jöhetnek újra a dugók, amitől késnek a buszok: háklisak lesznek az utasok.

    Egyik nap arról szól a cikk, hogy megszüntetik az egyetemi buszmegállót kihasználatlanság/érdektelenség miatt, másnap már arra jár három új vonal. utána meg jön az új cikk: az új buszokon kevés az utas...
    Szóval én elhiszem, hogy a város közepe a városházánál van, de az emberek nem akarnak oda utazni. inkább a városrészeket kellene rendesen összekötni, hogy érdemes legyen felszállni a buszokra.
    A napközben 40 percenként járó 6-ossal például hogy gondoltátok az egyetem kiszolgálását a város déli feléből? 2-3 átszállással?”
39 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Borsik Győrben tiltakozott a Munka törvénykönyvének tervezete ellen

Borsik János szerint a kormány a szakszervezeteket ellenségnek tekinti, érdekvédelem nélküli… Tovább olvasom