Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Útmunkák Győrben: Ön szerint van értelmük? - Szavazzon!

Győr - A megyeszékhelyen az utóbbi hónapokban szinte minden városrészben zajlottak útmunkák, s jelenleg is több helyütt folyik felújítás. Ön elégedett ezekkel?

A három legfontosabb nyári útmunkálatokról már írtunk, most dióhéjban rövid összegzés ezekről.

A Nagy Imre út Lajta út és Mónus Illés utca közötti szakaszát 4-5 hétre egyirányúsították. Az ok: szóban forgó szakaszon gázvezeték-rekonstrukciót hajtanak végre.

Nyár végéig komoly korlátozásokra számíthatnak a győriek az Aradi vértanúk útján is: parkolásra egyáltalán nincs lehetőség, s egy hétre még tilos lesz a járműforgalom is. A kényszerű korlátozást azért volt szükségszerű meglépni, mert a Győrhő vezetékcserét végez a Richter Terem és a volt Arrabona áruház között.

Július 24-én elkezdődött a Kodály Zoltán út felújítása a Földes Gábor út és Ifjúság körút közötti szakaszon.

Itt 12 méter szélességű és 450 méter hosszú útszakasz kap új "aszfalttakarót".





Szavazzanak!



Ami kisebb munka, de még hátravan

Lezárt úttal találkozhat a közlekedő a Táncsics Mihály utcában a Bem tér és a Szigethy Attila út között, mint ahogy a szomszédos Jósika utcában is zajlik egy vezetékcsere.

A Bajcsy-Zsilinszky út járdájának felújítása ugyan még nem 100 százalékos, de itt hamarosan befejezik a munkákat.

A júniusi árhullám miatt megnövekvő talajvíz tönkretette a csatornavezetéket a Rónay Jácint utcában, az utat le kellett zárni a forgalom elől. Mivel itt sokáig várható magas talajvízszint, így a vezeték cseréje is elhúzódhat hónapokig.

Ami a belvárosi forgalmat érinti: a Bástya utcának az Újvilág és Kiss János utca közötti szakaszán közmű-rekonstrukciót végez a Pannon-Víz zrt., s ennek során kicseréli a régi ivóvíz- és csatornavezetéket. Július végére mindez valószínűleg megtörténik, s utána felújítja az útburkolatot a Győri Útkezelő.

Már átadott utakról

Július 2-án adták át a felújított Auróra utcát, s a Szent Imre út páros oldalán 520 méter hosszon elkészült járdát. A Győri Útkezelő Szervezet beruházása 33 millió forintba került.

Június közepén összesen 260 millió forint értékű felújított útszakaszt adott át a közlekedőknek a győri önkormányzat, a város útkezelő szervezete és a "Győr 3 év konzorcium". A munkálatok az Andrásvári, Búzavirág, Felüljáró, Lehár és Lőtér utcákat, illetve a Déryné utat érintették. A Déryné utca teljes hosszában megújult a szakasz közvilágítási hálózata is, valamint 62 parkolóhelyet is kialakítottak a szakemberek.

Tavasz végére 20 elkészült lakóutcát vagy útszakaszt adtak át a városi útkezelő munkatársai. A lakóutcaprogram útfelújításai Nádorváros, Győrszentiván, Ménfőcsanak, Gyirmót, Kisbácsa, Bácsa, Marcalváros II. és a Belváros területét érintették.

Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. Korrekt5 2009. október 27. 11:16
    „....a pocsékúl elvégzett munka eredménye az egész, na meg a csalás-lopás stb.

    Arról már nem is beszélve, hogy a legtöbb ut-járda keresztözödés egy kész rémálom, ákom-bákom labirintus.
    Az illetékes felelösök se nem értenek a fent emlitett nyomtávak szerkesztéséhez, és föleg nem a közlekedés összehangolásához.
    Garantálom, hogy egy nyugati utmérnök-városrendezö, vagy nevetö görcsöt kapna, vagy feldobbná a bakancsát ettöl a sok szürnyüséges látványtól”
  • 20. him007 2009. július 31. 09:22
    „Nem vagyok elégedett ezen témával. Tapasztalatok sora teszi ezt. Nem értem, és megint csak nem értem...
    Miért van, hogy minden egyes felújítást követően pár hét, vagy hónap és fel kell bontani azt ami elkészült???

    Mert, mint felelőség ( anyagi felelőség ) nincsen, azon "szakemberek" felé akik vezetik, átveszik a késznek vélt munkálatokat.

    Ja és olyan, mint munka védelem és baleset megelőzés , hogy gondolni kellene a gyalogosora gyerekekre is??? ááá, olyat, minek...

    Tisztelet a kivételeknek.”
  • 19. patriot 2009. július 30. 21:19
    „Nem a vízelvezető csatornákkal van a gond!
    Azokat szintezőműszerrel,arra kitanult szakember végzi. Az a rohadt víz,az folyik mindig másfele.”
  • 18. vanessa 2009. július 30. 21:09
    „nem tudom milyen szakember veszi át a felujitott utakat,amikor a Lajta ut és Répce uti lámpa rendstert csinálták ehhez az utakat is csinálták,de ki volt az a hülye aki ugy átvette hogy nem vette észre,hogy a vizelvezetö csatorna teteje magasabb volt mint az ut szint,igy aztán esőzésban bokáig érő vizben mentünk át a zebrán,de ugyan ezt látom máshol is,milyen szakemberek ezek?csak apénzt veszik fel,de hogy utána járjanak a hibáknak azt már nem ,Maqgyar utfelujitásokban nem az végzi el a munkákat aki elvállalja ,hanem a 20 ik vállalkozo, ezért drága nálunk az utjavitások mert a pénz sokfel megy,ezt nem szabadna megengedi,mert csak rossz minöségi utk készülnek”
  • 17. sára 2009. július 30. 20:27
    „Ez egy értelmetlen munka, de arra jó, hogy mindig legyen munkájuk valakiknek, amit követni, ellenőrizni sem lehet....legyen valakiknek munkahelyük, legyen olyan cég, akik haverok, és jó pénzért todozgatnak, és lehessen a pénzt kimenteni "elkölteni" aztán utat oda a sok lyuk helyett, ahol illetékes lakik....
    Ilyen munkához még ész sem kell, mert ép ésszel fel sem lehet fogni ezt a vezetői gondolkodást Győr város vezetői részéről.....”
  • 16. -upho- 2009. július 30. 20:26
    „mekkora ostoba kerdes ez? az utak talan meggyogyulnak maguktol szeghalmi balazs? van ertelme ennek a cikknek? abszolut nincs, csak egyel noveli a cikkjei szamat.”
  • 15. PaPa 2009. július 30. 15:25
    „Az tény, hogy a harminc éves elmaradást egyik napról a másikra nagyon nehéz rendbe tenni. Tehát ezt nagyon jól csinálják. De az, hogy mint itt már írták a lefolyok, olyan magasan vannak, hogy a víz még véletlenül se tud lefolyni. A lefolyókat a kereszteződésbe úgy teszik, hogy a zebránál ál a víz. A kátyúk meg szerintem ezért van mert valami okos kitalálta a szárazbetont ami még mielőtt ráteszik a bitument már meg van nyomodva ezért alakul ki a kátyú. Meglehetet nézni a Fehérvári útnál készült új körforgalomnál a nagy forgalmat lebonyolító útnál is ezt használták, majd egy vagy két év múlva meg lehet javítani. Nem tudom, hogy azok a szakemberek, akiknek megadatott, hogy ilyen munkát rábíznak, miért nem nézi meg előtte a Sprektumon bemutatót autópályák készítéséről szóló műsort.”
  • 14. miracle 2009. július 30. 15:18
    „Szerintem nem az utakat jav ítják, hanem a lyukakat rakosgatják ide-oda.”
  • 13. walterpista 2009. július 30. 14:44
    „"Csináljátok, csináljátok...."
    A közutat is meg a vasutat is. Amikor elkészül örülhetünk valaminek.
    Hogy meddig tart az örömünk nem tudjuk.
    Autósokra, biciklisekre is gondolnak az építők. Csak a gyalogosokra nem.
    Gyalogosan megközelíteni egy bevásárló központot, életveszélyes.”
  • 12. adamasz1977 2009. július 30. 14:10
    „Majd újra meg kell szavazni a szocikat, oszt elmaradnak a felújítások, na annak lesz érdeme! Bocs, kb . ilyen értelems volt a cikk kérdése!”
  • 11. urbaniastapista 2009. július 30. 13:29
    „7.
    A meglévő, 639 szakaszból álló, véletlenül sem összefüggő kerékpárúthálózaton nem történt felújítás. Nem mostanában, évtizedek óta. A város "bicikliútjai" csak starpabíró hegyibiciklivel használhatók. Ha valami csomópontot építenek, akkor annak a környékén készül néhány 100 méter, egyirányú, táblaerdős akadálypálya, oszt´ biciklisek kipipálva.
    A Gyirmóti bicikliút árából egész Ménfőcsanak összes kerékpáros gondja megoldható lett volna, de terv csak arra volt, hát arra költöttek, eszetlenül sokat. Az Aranyhal étteremig jól el lehet biciklizni az elkerülő út zajában-bűzében, de az út melletti lakóparkokhoz, lakóutcákhoz már nem készült leágazás.
    Béláim! ...”
  • 10. MTT 2009. július 30. 11:21
    „Az értelme majd a használatba vétel után fog megmutatkozni, remélem ez vonatkozik majd a készülő 81-es főútra is. Pályázati pénzből épül, talán lesz aki ellenőrzi majd a minőségét is, nehogy kispórolják belőle, ami abba kell, mert akkor két röpke év és újra tele lesz kátyúkkal........”
  • 9. 49. 2009. július 30. 10:49
    „Az utak karbantartása elkerülhetetlen, új parkolási helyek kialakítása a növekvő gépjárműpark miatt szükséges.
    Ezeknek a munkáknak csak akkor látom értelmét, ha az összes szolgáltató, előtte elvégzi az ásatásait, de ha nem, akkor az egész csak kidobott pénz.”
  • 8. blise 2009. július 30. 10:38
    „A már elkészült utakról nem is beszélve...
    A majdnem egy évig huzodó Bajcsy-Zs. u. felújítása után pl. egy kis eső után áll rajt a víz, mert a csatorna nem tudja elvezetni... Nem arra gondolok, amikor szakadt az eső, hanem egy csendes, de hosszú eső után. Ezt is az útfelújítás szégyenének tartom.
    Arról nem ebszélve, hogy megcsinálnak egy utcát majd fogadásokat kötünk rá, hogy mikor fognak valami miatt kivágni belőle darabokat, majd újra foltozni. Állt 3 hét--2 hónap az eltelt idő... Én pl. előírnám, hogy akinek a hibája miatt van, az az egész utcát újra aszfaltoztassa, de ez persze utopia.”
  • 7. kikelet_ 2009. július 30. 10:38
    „#6: nemrég adták át a Gyirmótra vezető bicikliutat, legutóbb meg a Graboplastnál csináltak egy szakaszt tudtommal. A buszöblöket igazából a volánnak kellene megcsinálnia, őket viszont nem érdekli a téma. Aki tényleg szív, az a gyalogos, csoda hogy még nem okoztak balesetet ezek a 6mp-es átkelők.”
  • 6. Goldmund 2009. július 30. 10:09
    „Ahol vezetékcsere volt, ott nyilván fel kellett bontani és akkor már tényleg érdemes új burkolatot rakni rá. Ezeknek tehát van értelme. Aztán több más építésnek, pl. a Szent Imre úti járdának szintén.
    Viszont a kertvárosi kis utcákban, ahol minimális a forgalom, több helyen a burkolat cseréje után a lakók tépték a szájukat, hogy száguldoznak az ucájukban, ezért rögtön fekvő rendőrt is kértek. Ott pl. nem sok értelme volt a felújításnak. (Aztán volt, ahol a kihelyezett fekvő rendőrt meg fölszedték ismeretlenek, hogy gyorsabban hajthassanak.)
    Aminek szintén nincs értelme: amikor utcasaroknál a járdát le akarják süllyeszteni az úttest szintjére, hogy akadálymentes legyen. Ez persze jó lenne, csak legtöbb helyen nem süllyesztik le rendesen, hanem hagynak kb. 5 cm szintkülönbséget. A pénzt elköltötték, az akadálymentesítés nem valósult meg. Itt tényleg arra gondolok, hogy a haveri körnek bevételt akart a városvezetés csinálni.
    Egyébként amennyi útfelújítás zajlott, nem mindig a legfontosabb helyekre koncentráltak. Pl. a buszöblök akármilyen állapotúak, ahhoz nem nyúlnak, a járdákkal, bicikliutakkal sem törődnek. Nyilván a város urai kizárólag autóval járnak és mások érdekeire magasról tesznek.”
  • 5. g.konig 2009. július 30. 09:30
    „A gyomrom összeszorul amikor egy útfelújítást látok! A minap eső után mentem egy 3 hete felújított útszakaszon. Öles pocsolyák voltak, a vízelvezetők magasan stb. El nem tudom képzelni, hogy ki képes átvenni egy ilyen szart. Ez sajnos minden Győrben felújított útra vonatkozik.
    1 év után sajnos foltozgatni kell őket. Tényleg jó volna, ha tartós megoldás lenne.”
  • 4. Roly 2009. július 30. 08:50
    „Útmunkák Győrben: Ön szerint van értelmük? Értelme éppenséggel van, az már másik kérdés hogy milyen minőségben végzik el a felújítást. Ha nem spórolják ki a szükséges anyagokat, akkor talán tartósan közlekedhetünk egy szépen felújított útszakaszon, ha kispórolják az anyagot a felújításkor, akkor nincs értelme, mert fél év múlva jön a toldozás-foltozás.”
  • 3. patriot 2009. július 30. 07:33
    „Naná,sőt lehet fokozni!
    Nem azért vásárolunk több millás autókat,hogy széthulljanak a szántóföld minőségű utakon.”
  • 2. colomano 2009. július 30. 07:29
    „Útmunkák Győrben: Ön szerint van értelmük? - enyhén szólva is süt a fóbia, a provokáció a kérdésből!
    Miért ne lenne értelme egy útfelújításnak? Már a nevében is benne van, hogy ami rossz, azt felújítják...”
21 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vadkacsákra lövöldözött

Győr - A Radó-szigeten légpuskával vadkacsára lövöldöző fiatalkorút állítottak elő a rendőrök… Tovább olvasom