Kisalföld logö

2017. 03. 24. péntek - Gábor, Karina 5°C | 16°C Még több cikk.

Újra hosszú a sor: hetekig elhúzódhat az autók honosítása Győrben

A megyei Közlekedési Felügyelőség győri állomásán három hétig is elhúzódhat egy alvázszám beütés, miközben az egyik épületben nem folyik munka. Rákérdeztünk az okokra, plusz szavazás a leglassúbb hivatal kétes értékű címéért.

Mint arról portálunk július elején beszámolt, az ETO Parkban található kormányablaknál a várakozási idő akár 3-5 órát is igénybe vehet. A cikkünk megjelenése után pár nappal a megyei kormányhivatal úgy döntött: egy órával meghosszabbítja ügyfélfogadását a szóban forgó kormányablak.

Nos, úgy tűnik, hogy várakozási idő, előjegyzési lista nem csak az ETO Parkban hosszú, hanem a Közlekedési Felügyelőség győri központjában is. Tudomásunk szerint egy-egy külföldről behozott autó forgalomba helyezése, vagy alvázszám beütése akár két héten keresztül is elhúzódhat.

1-2 hétig is eltarthat a külföldről behozott autók honosítása

"Havonta 5-6000 ügyet intézünk, ebből 1000-1100 a járművek vizsgáztatásával kapcsolatos. A külföldről behozott járművek tekintetében a várakozási idő a forgalomba helyezésre váró autók nagy száma miatt 1-2 hétig is elhúzódhat" - válaszolta kérdésünkre Markotányos Tivadar.

"Ennél hosszabb várakozási idő a már forgalomban lévő járműveknél fordulhat elő, erre viszont 2009 óta van érvényben az a rendelet, hogy külső vizsgáló állomáson is lehet minősíteni a gépjárműveket. Felügyelőségünkön az országos átlaggal megegyező, illetve inkább az alatti a várakozási idő" - tette hozzá a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének igazgatója.


Szalai József műszaki vizsgáztató nézi át az egyik autót - fotók: Mészáros Mátyás
Szalai József műszaki vizsgáztató nézi át az egyik autót - fotók: Mészáros Mátyás


"Az alvázszám beütés esetében valóban 2-3 hét a várakozási idő"


"Naponta átlagosan 40-45 autó átvizsgálását végezzük el. A hazánkba érkező járművek egy része alacsony futásteljesítményű fiatal, korszerű jármű, másik része idős, elhasznált - a magyar jármű átlagéletkorhoz képest idősebb- , esetenként hiányos okmányokkal, gyenge műszaki állapotban lévő autó.

A forgalomba helyezés engedélyezése során körültekintő alapossággal kell eljárni, különösen igaz ez a regisztrációs adó alapját befolyásoló műszaki paraméterek megállapítására, illetve a különböző, külföldön végrehajtott átalakítások megítélésére.

Az alvázszám beütés esetében valóban 2-3 hét a várakozási idő, mivel a beütést előzetes engedélyezési eljárás előzi meg. Ennek során megvizsgáljuk, hogy a jármű alvázszámát bűncselekményhez kapcsolódóan változtatták-e meg, vagy az a természetes elhasználódás (korrózió), illetve közlekedési baleset következtében vált olvashatatlanná" - magyarázta Markotányos Tivadar.


Naponta átlagosan 40-45 autó átvizsgálását végzik el a győri központban
Naponta átlagosan 40-45 autó átvizsgálását végzik el a győri központban


Miért csak egy sor dolgozik a vizsgaállomáson?


Arra a felvetésünkre, hogy az előjegyzési lista olyan hosszú, miszerint sok esetben az aktuális hónap közepén már csak a következő hónapra adnak időpontot, a következő választ kaptuk: "az előjegyzési lista hosszúsága, vagyis a várakozási idő a vizsgáztatási igényekhez alkalmazkodva változik.

A vizsgáztatás liberalizálása után, 2009 óta már a Közlekedési Felügyelőségen kívül, kijelölt vizsgálóállomások hálózata is rendelkezésre áll az autósok számára. Megyénkben jelenleg 74 kijelölt vizsgálóállomás üzemel".

A teljes képhez meg kell jegyezni, hogy a Közlekedési Felügyelőség győri központjában anno egy új vizsgálósort is kialakítottak több millió forintból, ez azonban a mai napig nem üzemel. Miért? - kérdeztük.

Nem gazdaságos az állam számára, ha két épületben zajlik a munka

"A Közlekedési Felügyelőség győri központjában összesen két vizsgaállomás található. A kombinált vizsgálóállomás a Tatai úton történő nyitása óta üzemel, az új személygépkocsi vizsgabázis építése 1998-ban történt, ahol egy vizsgálósor található.

Az új személygépkocsi vizsgabázis 2011 októberéig használatban volt. A műszaki vizsgáztatás 2009 óta eltolódott a civil szféra, a vizsgáztatási tevékenységben részt vállaló vállalkozások irányába. A vizsgaesemények 87-89 százaléka ma nem a Közlekedési Felügyelőségek telephelyein zajlik le.

Csak Győrben 24 vizsgálóállomáson lehet 3,5 tonna össztömeg alatti járműveket vizsgáztatni, gyakorlatilag várakozási idő nélkül. Így ennek a vizsgaállomásnak az üzemeltetése nem tartható fenn gazdaságosan az állam számára.

A vizsgáló állomás három évvel ezelőtti megszüntetése óta a vizsgáztatott gépjárművek darabszáma nem csökkent, tehát egy állomáson is el tudjuk végezni ugyanazt a munkát, amit előtte a két épületben. Ebből következik, hogy a két épület működtetése nem gazdaságos és nem indokolt.

Győrben 24 vizsgálóállomáson lehet 3,5 tonna össztömeg alatti járműveket vizsgáztatni
Győrben 24 vizsgálóállomáson lehet 3,5 tonna össztömeg alatti járműveket vizsgáztatni

Sikeres pályázat esetén magánkézben újra indulhat a vizsgáztatás

Csupán az extra igények kielégítése végett nem lehet havi milliós nagyságrendű többletkiadást vállalni" - tájékoztatottMarkotányos Tivadar. Majd hozzátette: "a személygépkocsi vizsgabázis hasznosítására pályázatot írtunk ki, annak sikere esetén vizsgabázisként fog üzemelni".




hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A busz padlójára zuhant két utas Győrben - Fékezni kellett egy autós miatt

Az autó sofőrje elhajtott a helyszínről, keresi a rendőrség. Tovább olvasom