Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Újabb Győr-Kisalföld Volán vita: a Városháza elutasította a Volán ajánlatát a jövő évre

A Kisalföld Volán kilenc új buszt szerezne be Győrben 2014-ben, de a város ezúttal is sokallja az ellentételezés tervezett jövő évi összegét.

Nem először, s vélhetően nem utoljára fordul(t) elő, hogy a Kisalföld Volán olyan ajánlatot tett le a győri önkormányzat asztalára, melyet nem találnak megfelelőnek a győri városvezetők.

2011 decemberében a Kisalföld Volán három tarifajavaslat-változatot készített, de egyik sem nyerte el a város tetszését.

Az év utolsó közgyűlése két esztendeje ennek megfelelően "ünnepi hangulatban" telt: akkor még arról is szó esett, hogy a Kisalföld Volán perre mehet az önkormányzattal a ki nem fizetett hátralék miatt.

A több százmilliós adósságot végül sikerült rendezni Győr és a Kisalföld Volán között: az állam magára vállalta a tetemes összeg rendezését.

Igaz, a kisalfold.hu információi szerint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. - mely a Volán-társaságok tulajdonosa - kissé ellentmondásos módon sokkal inkább képviselte Győr érdekeit a tárgyalások során, mintsem saját cégét, a Kisalföld Volánt.



A helyi buszközlekedés időről időre nézeteltérést okoz Győrben - fotó forrása: www.gyoribuszok .hu
A helyi buszközlekedés időről időre nézeteltérést okoz Győrben - fotó forrása: www.gyoribuszok .hu


2023-ig ötven új buszt vásárolna a Kisalföld Volán Győrben 

A tavalyi decemberi szerződés aláírást bizakodó hangok kísérték. Papp László, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója külön kiemelte: "a közszolgálati szerződés – mely nélkül felelős üzleti döntéseket nem lehet meghozni – aláírása számukra azt jelenti, hogy jól vizsgázott a társaság, a város bizalommal fordul hozzánk. Azért dolgozunk, hogy a győri szolgáltatás színvonala tovább emelkedjen".

Nos, a Kisalföld Volán a pénteki közgyűlési előterjesztés szerint szerette volna emelni a szolgáltatás szintjét - erről tanúskodik, hogy a társaság 2023-ig kereken ötven új buszt állítana csatasorba a kisalföldi megyeszékhelyen -, de a tervezett költségeken újra vita alakult ki.

A város éves szinten legfeljebb 700 millió forintot fizetne a Volánnak

A győri önkormányzat ugyanis ezúttal is sokallja az ellentételezés tervezett jövő évi összegét, egészen pontosan 1.297.170.000 forintot.

A dokumentum leszögezi: a Városháza legfeljebb 700 millió forintot hajlandó elfogadni éves szinten, de jobban "örülne" bruttó 420 millió forint arányosított összegnek, mivel a májusi közgyűlés döntése értelmében 534 ezer kilométert kivontak a helyi tömegközlekedésből és ennek következtében augusztus elsejétől sok vitára okot adó, új menetrend lépett életbe Győrben.  

"Amennyiben nem számolunk a 2014. évre tervezett 9 darab buszbeszerzés költségével (305,58 millió forint), akkor is 991,58 millió forint lenne a pályázat szerinti ellentételezés összege" - olvasható a közgyűlési előterjesztésben.

Az, hogy a pénteki ülésen közelebb kerülnek-e egymáshoz az álláspontok, kiderül: portálunk délelőtt 10 órától online tudósít a szeptemberi ülésről.

Olvasóink írták

34 hozzászólás
12
  • 34. Goldmund 2013. szeptember 27. 08:30
    „22. Freehill 2013.09.25. 16:12
    "....... Gondolom, egy független, külső szakértő véleményére volt kíváncsi a város, hátha majd az csodát tud tenni: kevesebb busszal jobb szolgáltatást. Nos, csodát tenni nem tudott, de mivel a helyi sajátosságokat sem ismerte, alapvető problémák is felmerültek, ezért kellett átdolgozni..."

    Egy húszforintosért elárultam volna a városvezetésnek, hogyha valaki nem ismeri egy adott város közlekedését, akkor csak rosszabb menetrendet tud csinálni annál, mint aki ismeri....
    Gondolom azok a "külső szakértők" nem 20 forintért csinálták a tanulmányt....”
  • 33. Goldmund 2013. szeptember 27. 08:14
    „Csak a cikkre reagálva:
    10 év alatt 50 busz - ezzel még csak nem is emelkedik a szolgáltatás színvonala, hiszen a gépjárművek amortizálódnak és 10-20 évente le kell (kéne) cserélni őket.
    Nem tudom, pontosan hány győri busz van, de ha pl. 100 db, akkor 10 év alatt 50 busz azt jelenti, hogy átalgosan 20 év után cserélnék le a buszokat. Úgy gondolom, ez az elfogadhatóság alsó határa.
    Ha a városvezetésnek ez is sok, akkor nyilvánvaló: ŐK A TÖMEGKÖZLEKEDÉST MEG AKARJÁK SZÜNTETNI GYŐRBEN!!!

    Gondoljon erre minden narancsillatba bódult szavazó jövőre!”
  • 32. Tündenéne 2013. szeptember 26. 08:32
    „Szerintem az a legfontosabb, hogy mind a városházán, mind a KV-nél továbbra is működhessenek a felső kategóriás gépjárművek (elvégre ők nem közlekedhetnek busszal), valamint a fizetések, bónuszok, prémiumok, jutalmak, sikerdíjak, stb. ne csökkenjenek. A végkielégítésekről nem is beszélve. Ezekre kell a pénz elsősorban, minden más csak utána jön.”
  • 31. soppet 2013. szeptember 26. 08:10
    „Papp László, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója: ...."Azért dolgozunk, hogy a győri szolgáltatás színvonala tovább emelkedjen".
    A gond csak az, hogy vannak akik ez ellen dolgoznak. Ez látszik az előterjesztett javaslatukban.”
  • 30. megmondó 2013. szeptember 25. 21:04
    „Jobb is, hogy nem lesznek új buszok, legalább maradnak még pár évig a jó öreg és egyben megbízható Ikarusok Győrben.”
  • 29. Morpheus 2013. szeptember 25. 20:27
    „Csak sejtés, de: Természetesen a holnapi vita is eredménytelen lesz, a két fél nem fog közeledni egymáshoz, a két fél elképzelése közötti különbség "levét" meg majd megisszák az utasok. Új buszokról pedig az elkövetkező években ne is álmodjunk...”
  • 28. zakarias3 2013. szeptember 25. 19:59
    „Nyugalom uraim! Az illetékesek,nem busszal utaznak!A pórnép pedig, aki nem teheti meg,hogy autózzon,az jó magasról le van ....va!Ebből is látszik,hogy ezt a kormányt a szegényemberek abszolút nem érdeklik!A lényeg,hogy a módosabbaknak épűl a belvárosban a mélygarázs!”
  • 27. Freehill 2013. szeptember 25. 18:06
    „igazgyőri: látom, te sajátosan értelmezed a nevedben is szereplő "igaz" szót. Mindegy, attól még a tények nem változnak, bárki utánuk tud nézni, aki veszi a fáradságot!
    ATX: valóban nem az egymásra mutogatás lenne a cél, attól nem oldódik meg semmi. A probléma országos szinten van: az állam boldog-boldogtalannak kedvezményeket ad, ugyanakkor nem téríti meg sem a Volánnak, sem az Önkormányzatnak, így azok kénytelenek egymással harcolni. Az utasok is őket szidják, holott ők is csak áldozatai ennek az egészségtelen szabályozási környezetnek.”
  • 26. igazgyőri 2013. szeptember 25. 17:29
    „19. Mankapunka

    Igazad van az x-el kapcsolatban csak az a baj a KV-nál a Kolóniák beépültek már évek óta és nekik mind1 ki van hatalmon. Amíg nem szaktudás hanem családfa és nyelvméret alapján nevezik ki a szakembereket addig jobb nem lesz.”
  • 25. ATX 2013. szeptember 25. 17:21
    „Megy az egymásra mutogatás, avagy Önkormányzat vs. Kisalföld Volán...”
  • 24. igazgyőri 2013. szeptember 25. 17:17
    „Gondolom a pestiek tervezték a Cyti buszt,nekik kell a Bagoly járat is stb. Ez csak volános félrebeszélés illetve más F@... verni a csalánt szokás ami pár éve ütötte fel a fejét. A pestiek verziója egyenesen a kukába landolt ezután kellett rövid időn belül készíteni egy új verziót!
    Bevallani a nem hozzáértést nem szégyen de ez itt nem működik.
    Nem utolsó sorban az egyetemisták nem jártak jobban,viszont szégyen,hogy több városrészből lehet eljutni egy busszal gyaloglás nélkül az Egyetemre mint a kórházba.
    Ezt megcsináltátok!”
  • 23. Freehill 2013. szeptember 25. 16:14
    „juhi: pozitív, vagy negatív értelemben? Úgy tudom, az elmúlt években ott is drasztikus járatritkítások, vonalösszevonások voltak, és a veszteség nem csökkent, hanem sosem látott magasságba kúszott!”
  • 22. Freehill 2013. szeptember 25. 16:12
    „Jó kérdés, tricse :) Gondolom, egy független, külső szakértő véleményére volt kíváncsi a város, hátha majd az csodát tud tenni: kevesebb busszal jobb szolgáltatást. Nos, csodát tenni nem tudott, de mivel a helyi sajátosságokat sem ismerte, alapvető problémák is felmerültek, ezért kellett átdolgozni...”
  • 21. juhi 2013. szeptember 25. 16:04
    „Meg kell nézni a majd kétszer akkora Debrecen tömegközlekedését /DKV.hu/! Lehetne tanulni belőle.”
  • 20. tricse 2013. szeptember 25. 15:56
    „Na akkor most már végképp nem értem! Tehát pestiek tervezték--gondolom nem ingyen--de a Volán átdolgozhatta és így lett nem annyira rossz? Akkor miért nem eleve ők csinálták,mármint a Volánosok?”
  • 19. Mankapunka 2013. szeptember 25. 15:52
    „igazgyőri

    A melós az országban a legalsó létrán helyezkedik el. Még egy segélyből élő FIATALOK csoportja is több joggal rendelkezik az országban.

    Legalább tudjátok, hogy jövőre hova nem kell X-et tenni a papírra, mert ez a gyermekeiteket is érinti, hogy nincs busz.”
  • 18. Freehill 2013. szeptember 25. 15:46
    „"igazgyőri": az, hogy többféle busz jár az egyetemhez, nem biztos, hogy jobb kiszolgálást jelent. Eddig csúcsidőben 10 percenként ment busz a kollégiumba, majd tovább Marcalvárosba (jellemzően csuklós), most 20-30 percenként megy a kollégiumba (szóló), és 15-20 percenként Marcalvárosba. Úgyhogy nem kellene szítani a feszültséget, az egyetemistáknak sem lett jobb! A spórolás mindenkit érintett. Csak bizonyos gyári járatok száma nőtt (20, 20Y, 38).”
  • 17. Freehill 2013. szeptember 25. 15:45
    „tricse, "igazgyőri": a hálózatot valóban pestiek tervezték, de a menetrendet a Volán átdolgozhatta: különben sokkal rosszabb lett volna (több városrészből nem lett volna közvetlen busz még a belvárosba sem, nem lehetett volna reggel 6-ra bejutni munkába, este haza stb.) Sajnos "abból a bizonyosból" senki sem tud "aranyat csinálni", még a legjobb szándékkal sem. Itt bizony a finanszírozást kellene rendbe tenni: akkor bárki jobb menetrendet tudna csinálni, de nem ennyi km-ből! Így marad a folyamatos csökkentés, átalakítás, ami a Volánnak sem jó, hiszen iszonyatos plusz munka, ráadásul a sok tájékozatlan ember is csak őket szidja. És mint a cikkből kiderül, a pénzügyi probléma sem oldódott meg.”
  • 16. generális 2013. szeptember 25. 15:34
    „A City busz csak az elrontott belvárosi utak vonalvezetések, rakpartnak köszönhető, mint kisegítő megoldás. A menetrendet NEM a KV. csinálta, hanem BP. -i egyetemisták! Győr városa csak a javítgatásokat engedélyezte, ha maradt volna az eredeti pesti megoldás, már most minden összeomlott volna!”
  • 15. Skip 2013. szeptember 25. 15:03
    „11. asvel

    Szerinted most van több autó a város útjain vagy 2-3 éve volt több?”
34 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Száz köbméter zugszeméttől szabadult Újváros - videó

Földdel kevert építési törmelék, elhasznált bútorok, szétszerelt elektronikai cikkek. Tovább olvasom