Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Tömött buszok: két esetben kér menetrend módosítást a Kisalföld Volán

"A tizenöt beérkezett reklamáció közül azonnali beavatkozást igénylő eset nem volt" - közölte a Kisalföld Volán a "heringjáratok" kapcsán indított kisalfold.hu fórum apropóján. Szavazás.

A kisalfold.hu egy buszon készült Olvasói fotó apropóján fórumot kezdeményezett a helyközi járatokon utazók és a Kisalföld Volán között.

Látván az egymás mellett tömörülő utasokat a Tudósítói felvételen, arra kértük Olvasóinkat, írják meg konkrét indulási időponttal, mikor, melyik vonalon "nyomorognak" a zsúfolt buszokon.

Portálunk egy hónappal ezelőtt számolt be arról is, hogy Győr és Bábolna között annak ellenére is tömött buszok közlekednek, hogy a busztársaság több járat esetében nagyobb buszt vet be az utaspanaszok hatására.

Összesen tizenöt felvetést továbbítottunk szerkesztve a Kisalföld Volánnak: a válaszokat múlt pénteken kaptuk meg.


Alakul a sor a győri vidéki buszpályaudvaron - fotóillusztráció: Bertleff András
Alakul a sor a győri vidéki buszpályaudvaron - fotóillusztráció: Bertleff András


"A jelzett járatokat több napon át ellenőriztük, utasszámlálásokat végeztünk"

"Az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. – mint a Kisalföld Volán Zrt. többségi tulajdonosa – azonnali vizsgálatot rendelt el a kisalfold.hu-hoz érkezett utaspanaszok miatt.

A beérkezett reklamációk többsége a csúcsidőben közlekedő járatokat érinti, s a zsúfoltságra, valamint az ülőhelyek hiányára hivatkozik.

A jelzett járatokat több napon át ellenőriztük, utasszámlálásokat végeztünk. A válaszainkat ezekre az adatokra alapozzuk" - kezdte Szabó Zoltán, az ÉNYKK Zrt. koordinációs vezetője.

"Általánosságban azt tapasztaltuk, hogy csúcsidőben a központi buszpályaudvarokról álló utasokkal indulnak az autóbuszok, de utas lemaradás sehol nem történt.

Az autóbuszok az érvényben lévő szabályok szerint – a forgalmi engedélybe rögzített adatok mértékéig – álló utasokat is szállíthatnak.

Sajnos, gyakran nehezíti az utazási körülményeket, hogy az utasok felszállás után nem húzódnak hátra, s így zsúfoltságot okoznak a jármű elülső részében" - tette hozzá Szabó Zoltán.

Hat buszmegállóban újabb utasszámlálásokat tervez a Kisalföld Volán

"A tizenöt beérkezett észrevétel közül azonnali beavatkozást igénylő eset nem volt, igaz, két esetben a Kisalföld Volán Zrt. menetrend módosítást kezdeményez a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál.

Emellett újabb utasszámlálásokat tervezünk Győrben az Eötvös parki és a Kakas vendéglő előtti, a nagyszentpáli, a kópházai, a fertődi, a csornai kórház közeli buszmegállóhelyeken.

A kapott észrevételeket köszönjük, az ennek kapcsán indított vizsgálatok tapasztalatait is felhasználjuk arra, hogy a rendelkezésre álló járműpark biztonságos üzemeltetése mellett folyamatosan javítani tudjuk az ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. tulajdonában álló Volán társaságok – köztük a Kisalföld Volán Zrt. – szolgáltatásának minőségét" - zárta szavait Szabó Zoltán.

"Sopron-Lövő-Kőszeg-Szombathely járattal van a probléma"

Most pedig nézzük a konkrét eseteket. Először az Olvasói panaszt közöljük, majd a Volán válaszát az utasszámlálási adatokkal együtt.

1."Törzs utasa vagyok a 22:35 kor induló Sopron - Fertőd - Agyagosszergény járatnak. Minden nap annyira sokan vannak, hogy már a buszpályaudvaron nincs ülőhely. A Tescónál gyakorlatilag álló háború alakul ki, mert nem férnek fel a buszra. És az egészbe az a legdühítőbb hogy ugyanebben az időpontban indul egy járat Kapuvárra Fertőszentmiklóson keresztül (mondanom sem kell üres), amit be lehetne fordítani a Fertő partra, ha nem is végig de legalább egy darabig. Szükség lenne egy mentesítő járatra, mert az utolsó Fertő parti járaton kaotikus állapotok vannak. Szombaton ugyanez a járat és ugyanez a helyzet."

Kisalföld Volán válasza: az autóbuszjáraton egy hetes utasszámlálást végeztünk. Február 21-én iskolai szalagavató miatt az autóbuszjáraton zsúfoltság volt, de utas lemaradás nem történt. Egyéb hétköznapokon az utasszámlálás adatai alapján, a járaton a csúcs utasszám Sopron Vízmű telep megállóhelynél 45-69 fő volt. A járatot végző autóbuszjárat befogadóképessége 81, melyből 50 ülőhely. Az autóbuszjáratról Kópházától folyamatosan szállnak le az utasok, Hidegségtől már biztosított az ülőhely.

2. "Sopron-Lövő-Kőszeg-Szombathely járattal van a probléma. Bár tudom, hogy ez az útvonal átmegy Vas megyébe, de a Sopronból induló 17.10-es busz Kisalföld Volán. Sajnos elég ritkán jár, ugyanis előtte 15.15-kor indul, a következő pedig a 17.10-es. A kritikus útvonal ezen a járaton a Soprontól Lövőig tartó. Addig szinte mindig van álló utas. Zsiráig utazom, de a járatok mennyiségével (ritka) és tempójával (lassú) sajnos nem vagyok megelégedve."

Kisalföld Volán válasza: munkanapokon Zsiráig 15 autóbusz járatpár közlekedik. A Zsirára utazók száma naponta összesen 66 fő. Megítélésünk szerint a község kellő számú autóbuszjárattal ellátott.

3. "Egyrészt a Mosonmagyaróvárról reggel, körülbelül, 6.30-kor induló busz rendkívül tömött, ami Lébényben megáll és jön Győrbe. Már a lébényi utolsó fordulónál tele van, de Miklóson már tuti. Ez azt jelenti, hogy állóhely sincs, még a lépcsőn se. Visszafele a Győrből 15.50-kor induló járat kritikus, ami Lébényen keresztül megy Csornára. Az Eötvös parknál sokszor csak fél lábbal az egyik lépcsőfokra férünk fel!"

Kisalföld Volán válasza: az Eötvös parknál március 5-én tartott utasszámlálás alapján a táblázatban szereplő utasszámokat jegyeztük fel.




Az értékekből látható, hogy a Győrbe érkező járatok közül két autóbusz álló utasok nélkül közlekedett. A Győrből 15.50 órakor Lébényen át Csornára közlekedő járaton valóban sokan utaznak, de utas lemaradás nem történt.

Vizsgálják a 16 órakor Fertőszentmiklósra közlekedő járatot

4. "Nyúlon a 82-es főúton közlekedő buszok, az összes hétköznapi reggeli (4-8-ig) járaton tömeg van. Volt úgy, hogy a nyúli templomnál már fel sem tudtak szállni az utasok! Ezek mindennapi problémák, nem értem, hogy a reggeli órákban miért nem indul Nyúlról óránként egy busz, igény lenne rá, miért csak a Bakonyból érkező, teli buszokra szállhatunk fel."

Kisalföld Volán válasza: február 27-28-án 5.00-7.20 között valamennyi érkező járatot ellenőriztük, melynek adatait az alábbi táblázat tartalmazza.



A táblázatból kitűnik, hogy utas lemaradásról, zsúfoltságról nincs szó. Az adatokból az is kiderül, hogy ennyi autóbuszjárat közlekedtetése mellett, kizárólag Nyúl-Győr között közlekedő autóbuszjáratokra szakmailag sincs szükség.

5. "A munkanapokon 16.10-kor induló Sopron-Nagylózs járaton a kórház megállónál már nemhogy ülőhely, de nagyon állóhely sincs, két táskával a vállon még kapaszkodni sem lehet. Mire a Tescóhoz érünk, már nem is tud felszállni ember arra a buszra, szerintem ez így nagyon balesetveszélyes. A 16.05-kor induló Sopron-Pereszteg járatot törölték, helyette Fertőszentmiklósra indították ezt a járatot, ezen a buszon viszont alig van utas. Köszönöm, hogy meghallgattak, talán így sikerül visszakapni a Sopron-Pereszteg járatot."

Kisalföld Volán válasza: a Sopronból 16.10 órakor induló autóbuszjáraton utasszámlálást végeztünk január 27-től – február 7-ig. Az adatok alapján Sopron vízmű megállóhelynél a csúcs utasszám 66-83 fő volt. A következő kópházi megállóhelytől már folyamatosan szállnak le az utasok.

A fenti autóbuszjárattal közel egy időben Kópháza, Nagycenk Pereszteg megállóhelyeket érintve 16.00, 16.15 (két járat), 16.30, 16.40 órakor indulnak autóbuszjáratok, a férőhelykínálat a jelentkező utazási igényeket kiszolgálja. Megvizsgáltatjuk, hogy a 16 órakor Fertőszentmiklósra közlekedő járat 10 perccel később való indítása – a jobb utasszám eloszlás révén – mennyiben csökkentené az álló utasok számát.

Íme, az egyik menetrend módosítási kezdeményezés.

"Forgalmi torlódás esetén előfordulhat néhány perc késés"

6. "Lébény-Győr között a 6:40-es iskolabuszon - bár két busz is jön -, főleg akkor vannak sokan, ha kisbuszt küldenek első buszmegállóban, akkor szinte azonnal meg is telik a busz. Még a délutáni járaton van tömegnyomor a 17:10-es buszon Győr-Lébény-Csorna vonalon, főleg ha kimarad a mecséri járat vagy késve jön, de anélkül is rendkívül sokan utaznak ezen a vonalon."

Kisalföld Volán válasza: a Lébényből 6.40 órakor induló járatra csuklós autóbusz írunk elő. Műszaki meghibásodás esetén, csak kisebb befogadóképességű, szóló autóbuszt tud társaságunk biztosítani. Ez okozhat esetenként zsúfoltságot. A 17.10 órakor Lébényen át Csornára induló autóbusz előtt 5 perccel indul a mecséri járat, forgalmi torlódás esetén előfordulhat néhány perc késés.

7. "Tapasztalataim alapján a Győr- Sopron között közlekedő 14.50 perckor induló, 7073/35 járatszámú autóbuszon nap mint nap tömegek nyomorognak fel a buszra. Már a győri autóbusz állomáson állnak az utasok."

Kisalföld Volán válasza: a február 27-én délután végzett utasszámlálás alapján, az autóbuszállomásról 14.50 órakor induló 7073/35 sz. járat álló utas nélkül érkezett Győr, Eötvös parkhoz, a tovább indulás után zsúfoltság nem volt tapasztalható. Kapcsolódó adatokat a 12-es pontnál szereplő táblázatban találnak.

8. "A tömött buszozás kiemelkedő példája a 34-es számú vonal a Győr - Tényő - Sokorópátka - Gic - Bakonytamási viszonylatú helyközi autóbuszjáratok csúcsidőben (reggelente munkába induláskor a településekről Győrbe, illetve 13.30-tól 17 óra közötti buszok Győrből a településekre). Csuklós buszt nem adnak, mondván Sokorópátka közepén van egy domb, ahol nem fér el a busz. Az a vicc, hogy már több alkalommal előfordult évekkel ezelőtt, hogy csuklós busszal pótolták a lerobbant buszt. Akkor most hogy van? Normál üzemmenet esetén nem fér el a csuklós busz, de ha lerobban a szóló busz, akkor elfér a csuklós is?"

Kisalföld Volán válasza: a Győr - Tényő - Pápateszér autóbuszvonalon a járatokon zsúfoltság nem volt tapasztalható. Győr-Tényő autóbuszforduló viszonylatában jelenleg is közlekedik csuklós autóbusz, Sokorópátkára autóbuszforduló hiányában csuklós autóbusz nem közlekedtethető, azonban előfordult, hogy rendkívüli esetben – a járatkimaradást elkerülendő, a dolgozók hazaszállítása érdekében – kényszerűségből csuklós autóbusz közlekedett.

"Tényő-Sokorópátka között, a semmi közepén senki sem szívesen sétálgat"

9. "Győr-Sokorópátka között a busz hétfőtől péntekig 11:15-kor és 13.30-kor közlekedik, ami nagyon jó, de 12 óra körül nincsen járat. 12.05-kor Győrből indul egy busz Tényőbe (ez a település pár km-re van Sokorópátka előtt, s az összes sokorópátkai busz Tényőn halad keresztül), de ezt a buszt a Kisalföld Volán nem akarja elhozni Sokorópátkáig, holott lenne rá igény. Már az is nagy segítség lenne, ha a tényői 12.05-kor Győrből induló busz a sokorópátkai polgármesteri hivatalig jönne csak (Sokorópátka eléggé hosszú település, 8 km), hiszen ott meg tudna fordulni, a lakosok onnét már pár km-t haza tudnak gyalogolni, de Tényő-Sokorópátka között, a semmi közepén senki sem szívesen sétálgat."

Kisalföld Volán válasza: a Győrből 12.05 órakor Tényőre induló járatot csuklós autóbusz végzi, amely Tényő autóbusz fordulóhoz történő érkezése után 12.45 órakor "munkásjáratot" végez Győrbe. Tényőtől Sokorópátka 9 km–re található, a rendelkezésre álló 9 perc alatt ezt a távolságot oda-vissza, megtenni nem lehet. A kérés teljesítésének két akadálya van: 1. a járatot 11.35 órakor kellene indítani – vagyis 20 perccel egy meglévő járat után – ami hátrányosan érintené a 12.05 órakor utazókat. 2. A sokorópátkai forduló hiánya miatt csuklós autóbusz helyett szóló autóbuszt kellene küldeni, ami nem elegendő a munkásszállítás lebonyolításához.

10. "Mindennapos ingázóként igénybe veszem a Kisalföld Volán szolgáltatásait Fertőd-Süttör-Sopron viszonylatban. Tanítási munkanapokon 13.30 Sopron-Fertőd-Kapuvár viszonylatban közlekedő járaton Fertőd váróteremig mindennap kényelmesen lehet utazni, de ott felszáll naponta 30-40 általános iskolás és középiskolás diák, akik épphogy csak szorosan egymáshoz préselődve férnek fel a buszra. És még akkor a sofőr - ha olyan kedvében van - elüvölti magát, hogy mindenki menjen hátrébb, mert ő addig bizony el nem indul, amíg nem látja a tükröket. Egyébiránt ez az `akció´ mindennap 5-6 percet vesz el a menetidőből. Javaslataim: 1. rásegítő járat Fertőd-Kapuvár viszonylatban. 2. egy hosszabb, tágasabb busz indítása. Végezetül: azzal, hogy a dunaújvárosi járatot megszüntették hétvégenként, a Fertő-parton szinte lehetetlenné tették a szombati és a vasárnapi buszos közlekedést a Fertőd-Sopron viszonylatban. Ami azt jelenti, hogy szombaton 17:36 és 20:15 között, ami majdnem három óra, egyetlen autóbusz sem közlekedik, holott lenne rá igény például a bulizni indulók körében."

Kisalföld Volán válasza: a tanítási napokon Sopronból 13.30 órakor induló autóbuszjáratra Fertődön az általános iskola illetve a Porpáczy iskola diákjai szállnak fel. Fertőd, templomnál azonban az utasok jelentős része le is száll, így onnan ülőhelyek állnak rendelkezésre. A reggeli diákszállításban tanítási napokon a Kapuvár– Fertőd–Sopron útvonalon az olvasó által jelzett 3 autóbusszal szemben 7 autóbuszjárat szállítja az utasokat. Tanítási munkanapokon: 6:25-kor Kapuvár-Fertőd-Sopron, 6:30 Kapuvár-Fertőd-Sopron, 6:39 Agyagosszergény-Fertőd- Sopron viszonylatban közlekedő autóbusz járatokon szintén észlelhető, hogy még a 3 busz is kevés a 8 órára Sopronba igyekvő diák seregnek, ami itt is szintén tumultusokat okoz. Csuklós autóbusszal és/vagy rásegítő járatokkal lehetne orvosolni a problémán.



A hétvégenként "bulizni indulók" részére, hiányolt járat indítása nem képezi a személyszállítási törvényben foglalt személyszállítási kötelezettséget. Társaságunk ilyen jellegű járat indítását, jelenleg nem tervezi.

A tervek szerint a 14 órakor Győrből indul járat meg fog állni az enesei KACO-nál

11. "Minden hétköznap 13:50-kor indul Győrből, a végállomásról három busz egy időpontban: Győr-Kóny-Csorna, Győr-Enese-Csorna, Győr-Csorna-Dör-Rábapordány vonalakon. Mindhárom járat érinti Enesén a KACO Kft. megállót. A KACO-ban dolgozóknak a műszakja 14:00-kor jár le, ők ekkor tudnak csak kimenni átöltözni, majd elhagyni a gyárat. Pontosan tudom, több ismerősöm is dolgozik ott. Ezek a buszok átlagosan 14:09-14:12 között érnek a gyárhoz. Rengetegszer előfordul, hogy a munkások ezeket a buszokat nem érik el, mert nem tudnak időre kiérni a megállóba! Ezek után a buszok után indul egy járat 14:00-kor Győr végállomásról, ami nem áll meg a gyárnál. Tehát ha a dolgozók nem érik el az előbb említett buszok egyikét, fél órát kell várni a következőre, ami megáll a munkahelyüknél. Bölcsdöntés lenne, ha a 14:00-kor induló járat megállói közé a KACO Kft. is bekerülne. Továbbá a buszokkal az a baj, hogy kettő célirányosan Csornára megy, illetve a harmadik is érinti, tehát a csornaiaknak három lehetősége van hazajutni, a buszok fele mégis mindig üres!"

Kisalföld Volán válasza: a tapasztalatok szerint az Enese, KACO Kft-nél dolgozók 14.00 óra után néhány perccel már az autóbuszmegállóban várják a Győr felől 14.09 és 14.12 órakor érkező autóbuszokat. A jelzett kérésnek megfelelően, a tanítási napokon Győrből 14.00 órakor Csornán át Kapuvárra induló járatot Kaco Kft. megállóhelynél való megállítását tervezzük.

Íme, a másik menetrend módosítási "kérés".

12. "A következő probléma a 14:00-kor induló járattal van Győr-Csorna-Kapuvár között. A járattal az az óriási gond, hogy már a végállomáson zsúfolásig tele van. Ez komolyan nem vicc, rengetegszer van olyan, hogy nem tudnak az emberek felszállni, méghozzá azok, akik Kapuvárra mennének. (...) Az ember rengeteg, a busz mégis kicsi. A busz, ahogy Csornára ér, rengeteg ember száll le és kétszer ennyi szeretne felszállni, de nem férnek fel. A menetrendváltozás előtt ebben az időpontban két járat ment (14:38-kor indul a busz Csornáról). Mindkettő teli volt, erre a Mosonmagyaróvár-Csorna-Kapuvár járat törlésre került. Az ott maradt embereknek 30 percet kell várni arra, hogy a következő busszal eljuthassanak Kapuvárig. Továbbá nincs rajta annyi leszállásjelző, mint amennyi kellene, összesen van kettő. Az utasoknak úgy kell kiabálni a sofőrnek, hogy legyen szíves a következő megállóban megállni."

Kisalföld Volán válasza: "a Győrből 14.00 órakor induló autóbuszjárat a február 27-i vizsgálat alkalmával, 31 fő utassal indult a pályaudvarról, az Eötvös parktól pedig 42 utassal indult tovább. Teljes terheléssel a járat pénteki napokon közlekedik, amikor a kollégisták utaznak haza, de utas lemaradás ekkor sem volt. Az autóbuszjáratot Intercity járműre terveztük, de annak meghibásodása miatt jelenleg egy IK-256 jármű végzi. Amint az eredetileg tervezett jármű újra rendelkezésre áll, az kényelmesebbé fogja tenni az utazást. Az Eötvös parknál utazók számát ellenőriztük, az adatokat a következő táblázat tartalmazza.



A Csornáról való továbbutazást a menetrend változás után a Kisalföld Volán Zrt. egy rásegítő járattal oldotta meg, de azt rendszeresen 5-7 fő utas vette csak igénybe, így a mentesítés oka fogyottá vált.

"Miért késik a busz?"

13. "Munkanapokon 6:00-kor indul egy járat Sopronból a Sopron-Kapuvár-Csorna-Kóny-Győr vonalon. Ez a busz 7:09-kor van Veszkény, vasútállomás 8 megállónál. A legtöbb Kapuvár és Farád között lakó diák ezzel a busszal jár be Csornára iskolába. Pontosabban járna, ha lenne rajta hely és el lehetne férfi. Álló utassal van tele a busz, de sokszor már Veszkénynél sem lehet felszállni! Tény, hogy az ezután következő busz 7:25-kor van Veszkénynél, de ezzel a járattal akad egy óriási probléma.
Hivatalosan 7:25-kor kellene a veszkényi megállónál lennie, hogy a menetrendben leírtak szerint 7:40-re a csornai kórház elé érjen és az ezzel utazó diákok még időben beérjenek az iskolába, ha éppen Csornára mennek. A probléma az, hogy ez a busz rendszeresen, az esetek 80%-ban késik. A késés átlagos ideje 10 perc, de gyakran előfordul 20-30 perces késés is.

A gond itt abból származik, hogy azok, akik az előzőleg említett Sopronból érkező buszra nem férnek fel a tömegnyomor miatt, kénytelenek a fertődi járattal iskolába menni, ámde a busz sosem jön időbe. Ha a busz alapból 10 percet késik, a kórház elé jobb esetben csak 7:50-kor ér/jobb esetben, például ha hamar megtörténik a le- és felszállás, illetve valaki nem vesz bérletet, vagy nem vesznek sokan jegyet.

Azok, akik a Csukás iskolába mennek, garantáltan elkésnek, ugyanis ott a becsengetés hivatalos ideje 7:55. A diáknak kötelező beérnie 7:45-7:50 között ,hogy megfelelően elő tudjon készülni a kezdődő tanórára. Ha késik a busz, ez máris lehetetlen. Ha fut, akkor odaér 7:55-re az iskolába, de ekkor már későnek számít, ami ha sokszor megismétlődik. Ilyen esetekben a diák hibája nélkül/súlyos következményeket von maga után a tanulóval szemben. A diáknak lehetősége lenne arra, hogy a végállomáson igazolást kérjen a busz késéséről, de a végállomáson lévő személyek szinte soha nem adnak igazolást, őst, gorombán viselkednek. Felmerül egy fontos kérdés, amire nem tudjuk a választ: miért késik a busz?"


Kisalföld Volán válasza: Veszkénynél az alábbi autóbuszjáratok közlekednek, amelyekkel Csornára lehet iskolába utazni:




A Kisalföld Volán Zrt. a 7.09 órai járat helyett egy korábbi járat igénybe vételét javasolja, a pontos iskolába érkezés érdekében.

"A járat minden esetben beérkezett 5.30 órára Sopronba és az átszállás biztosított volt"

14. "Egy busz lenne, amit megemlítenék, reggel 4:32 Fertőd (Templom) - Sopron járat dugig van mindig emberekkel, holott 3 busz jön. Egy Kapuvárról, de 4:28-as érkezése helyett rendszerint 4:38-ra ér oda, pedig Fertőparti sofőrről van szó, már többször kértük, hogy valamit csináljanak, mert nem érünk be a buszvégállomásra, hogy átszálljunk a csatlakozásra! Süket fülekre találunk! Max. 10 emberrel bezötyög a buszvégre, amíg mi a másik buszon nyomorgunk. Akkor rakják át a sofőrt egy másik járatra, vagy indítsák még előbb a buszt, nem tudom, de ez így nem megoldás, hogy 20 ezer forintos bérlet árért a nyakamban is emberek lógnak. A másik busz, ami Fertődnek jön, az meg át megy Petőházára és onnan indul. Ezzel kapcsolatban, csak egy örök megválaszolatlan kérdésem van, az hogy a petőháziakért miért nem tud bemeni a fertőszentmiklósi busz, és milyen bérlettel utaznak, mert hazafelé senki nem megy Petőházára azzal a busszal, pedig visszafelé is közlekedik. Befelé a Fertőparton mennek, hazafelé meg a főúton - milyen bérlet az ami minden vonalra érvényes? Itt már nyernénk egy buszt, ha nem menne át minden reggel Petőházára. Ugyanis a legtöbb felszálló Fertőd Templom és Fertőd Alsó megállóban van, azután már csak pár üres hely marad, azt Fertőszéplakon elfoglalják, utána már áll mindenki. Még azt szeretném megemlíteni, hogy a Kópháza - Balf - Sopron járatnak nincs semmi értelme reggel, mert Balf központnál is 2-3 ember kivételével mindenki hozzánk száll fel. Ezen is lehetne változtatni valamit - például reggel a Tesco felé jön be, utána már mehetne a saját útvonalán - ugyanis Kiskópházán is rengeteg felszálló van és azt is nekünk kell elhozni!"

Kisalföld Volán válasza: Sopronba reggeli műszakra a Fertő parton három autóbuszjárat közlekedik. A három autóbuszjárat által biztosított férőhely elegendő a jelentkező utaslétszámnak, azonban a járatokon az utasszám eloszlás nem egyenletes. A három autóbuszjárat közül, a Kapuvárról induló járat az utasok számára nem elég vonzó, ugyanis a sarródi lakosokért való betérés meghosszabbítja a járat útvonalát. Ezen a járaton azonban van szabad férőhely. A járat késésével kapcsolatos észrevételt folyamatosan vizsgáljuk, eddigi tapasztalataink szerint azonban a járat minden esetben beérkezett 5.30 órára Sopronba és az átszállás biztosított volt.

15. "Győrszemere-Nagyszentpál. Az út 15 km, de csakis a tömött buszok lépcsőjén utazok családommal már 6 éve. Volt már több olyan eset is, hogy egyik járatra se fértünk fel, amikor iskolába és munkahelyre igyekeztünk reggel 8 órára."

Kisalföld Volán válasza: február 27-28-án 4.48 és 7.00 óra között Győrszemere Nagyszentpálnál végeztünk ellenőrzést. Március 4-én pedig 6.00-7.00 óráig Győr, Szentlélek templomnál vizsgáltuk a forgalmat melynek eredményét az alábbi táblázat tartalmazza. Ebből megállapítható, hogy sem a lépcsőn való utazás sem a zsúfoltság nem jellemző.




hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Facebookon a megyei iparkamara - fotók, videó

A Facebook oldal csak az első lépés a tudatos kommunikáció fejlesztésében. Tovább olvasom