Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Pályázat a Győr keleti elkerülő útra

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot Győr keleti elkerülő út (M1 autópálya - 14. számú főút között) fejlesztéséhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány és környezeti hatásvizsgálat elkészítésére és engedélyeztetésére.
Az új megközelítőleg 13 km hosszú, külön szintű kereszteződésekkel tervezett elkerülő út, melynek kiinduló pontja az M1 autópálya csomópontjának térségében lévő 81. számú főút vagy a 8136. számú összekötő út lenne. Ezen döntést is a Megvalósíthatósági tanulmánynak kell alátámasztania.

Az új út északi irányba haladna Győr Ipari parkja mellett, majd külön szinten keresztezné a Hegyeshalom - Budapest vasútvonalat és érné el Győrszentiván településrész nyugati széléig húzódó Iparterületeket. Az útszakasz északi irányban tovább haladva először M19 gyorsforgalmi úttal biztosítana kapcsolatot, majd az 1. számú főutat és Mosoni Dunát keresztezné.

A nyomvonal ezután nyugati irányba fordul és Győr-Bácsa településrész - Kisbajcstelepülés között elhaladva érné el Vámosszabadi területén a 14. számú főutat.

A tervezett út 2x1 vagy 2x2 sávos kialakítását, további előkészítését a Megvalósíthatósági tanulmány alapozza meg.

A Tervező további feladata a szakasz környezetvédelmi hatásvizsgálati dokumentációjának elkészítése a Natura 2000 előzetes hatásbecsléshez szükséges dokumentációval együtt, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzése is.

Olvasóink írták

  • 19. fegyveres 2011. augusztus 11. 16:50
    „Kedves Valaki!
    13-as kommenteddel egyet tudok érteni, de az 5-ös hsz.-odban nem azt írtad, hogy a 19-es úttól a 14-esig jó, a többi felesleges, hanem az egész beruházást feleslegesnek nevezted. De azért köszi. :-)”
  • 18. urbaniastapista 2011. augusztus 11. 16:03
    „Amúgy a térképen is jól látszik, hogy az igazi megoldás az M19 folytatása lenne Győrújfalut elkerülő úttal együtt, Kisbácsa valamelyik végén. A nagyobb kerülő plusz költségéből biztos be lehetne temetni a problémásabb szakaszokat, mint ahogyan a Schwechati S1 elkerülőnél a sógorok csinálták. A többség érdeke ez lenne.”
  • 17. urbaniastapista 2011. augusztus 11. 15:53
    „Kár, hogy ez csak a tranzit kamionoknak és napi néhány száz észak-déli távutazónak lesz ez jó. A város közlekedésében, ahol ezen a környéken napi szinten akár tízezer autós is közlekedik, alig lesz segítség ez az út. Ugyanaz a helyzet, mint az M1 építésekor: Körgyűrűként alig működik, mert messze van, így a napi forgalom egyáltalán nem használja, az továbbra is a város belső útjain fog zajlani. Ha akkor az M1 északról kerüli el a várost, akkor nagyon gyorsan kellett volna egy déli gyűrűt is építeni, ami nyilván a városhoz közelebb épült volna, a napi forgalmat sokkal jobban segítve.
    Vezetőink nem tanultak semmit a múltból.
    Nem látszik a térképen a nemrég nagy melldöngetéssel meglengetett 82. út új bevezető szakasza. Hova lett?”
  • 16. Valaki 2011. augusztus 11. 12:57
    „15. ortadon 2011.08.11. 09:37

    12! Tanulj meg számolni! Vének-Gönyü 31 Km, ...

    Ha hallgattál volna...!
    A 10 kilcsi a 81-estől a tervezett leágazásig szólt, a 19-es úton keresztül. :)))”
  • 15. ortadon 2011. augusztus 11. 09:37
    „12! Tanulj meg számolni! Vének-Gönyü 31 Km, Szőgye-Gönyü 26,7 Km, Nagybajcs-Gönyü 26,8 Km, Kisbajcs-Gönyü 24,2 Km, Vámosszabadi-Gönyü 24 Km, Bácsa-Gönyü 22,2 Km! Ezeknek a távolsága köszönőviszonyban sincs az általad hangoztatott 10 Km-el!!!
    14! Számoljuk meg, hogy az országban mennyi Duna híd van és Budapestnek mennyi jutot?! A teljesség igénye és térkép nélkül a Dunán tudtommal: Vámosszabadi, Komárom, Esztergom, Dunaújváros, Dunaföldvár, Szekszárd, Baja.
    Tudom ez "csak a Mosoni Duna"...

    Egyébként közúthálózat fejlesztésre szükség van, éppúgy a nyugati, mint a keleti országrészben. Ti, akik "nyugat"-on éltek el sem tudjátok képzelni mekkora fejlődést hozott a délkeleti országrésznek az M5 megnyújtása, M43 megépítése...”
  • 14. bélanéni 2011. augusztus 10. 22:59
    „11 "Egyébként várom már, hogy nem csak Budapesten lesz híd a Dunán!!!"
    Nem csak Budapesten van hída Dunán.”
  • 13. Valaki 2011. augusztus 10. 21:59
    „7. fegyveres 2011.08.10. 16:52

    5. Valaki 2011.08.10. 16:31
    Légy szíves magyarázd már el, hogy a 19-es út hogyan segít a Bácsaiaknak, Kisbajcsiaknak, Vénekieknek, Vámosszabadiaknak ...stb elkerülni Győrt, ha mondjuk az M1-re akarunk menni!
    Előre is köszi.

    Kedves fegyveres!

    Mivel Duna hidat is terveztek ehhez az úthoz, amely Nagybácsa és Kisbajcs között a Vámosszabadinál törkollik be a határátkelőhöz. Ha a 19-es útróllenne leagazás a hídhoz, gondolom könnyedén eljutnátok az M1-hez. :)”
  • 12. mstummer 2011. augusztus 10. 21:22
    „11. majd ha a lakhelyed mellett vezet az autópálya...

    Amúgy 10km kerülő.

    Az ötlet alapjában véve nem rossz, de:
    Vannak nehezebben megközelíthető helyek, bár a Duna híd mindenképpen kellene. Jóval olcsóbb lenne az általam vázolt megoldás. Szvsz kellene a 2x2 sáv.
    Szerintem sokkal fontosabb lenne az észak-déli közlekedési útvonalak fejlesztése,de nem Győrön belül,hanem országos szinten. Vicc hogy nem lehet eljutni normálisan autópályán se Szombathelyre, se a Balaton északi partjára. A Hedon által említett Győr-Sopron autópálya se lenne rossz. Helyettük keleten épülnek az autópályák...a semmiért.”
  • 11. ortadon 2011. augusztus 10. 20:51
    „9.! Majd, ha 1 Km-re lévő célodhoz kerülnöd kell 35 Km-t, akkor gondolj erre a kijelentésedre!
    5.! Ha hallgattál volna...

    Egyébként a Szigetköz lakosságának igen nagy segítséget jelentene az ipari park, Gönyü, autópálya eléréséhez. Mellesleg a Vámosszabadi felől érkező kamionforgalom is hamarabb elhagyhatja a régiót ezáltal kevesebb kipufogógázt eregetve ide.

    A 2x1 sávnak semmi értelme, főleg nem hídon!
    2x2 sávot nekünk!

    Egyébként várom már, hogy nem csak Budapesten lesz híd a Dunán!!!”
  • 10. Vakegér 2011. augusztus 10. 20:39
    „Itt a kép a tervből:
    http://kepfeltoltes.hu/110810/gyor_kelet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 9. mstummer 2011. augusztus 10. 20:11
    „Ennek az értelme egyszerűen semmi. Egyszerűbb lenne a 19-est 4 sávossá alakítani és az északra kiágazó, a Dunán átvezető új nyomvonalat megépíteni.
    Egyetlen pozitív hatása talán az hogy Szentiván lesz az országban autóúttal legjobban megközelíthető település :)”
  • 8. Jethro_Tull 2011. augusztus 10. 17:53
    „4. Hedon 2011.08.10. 16:04

    Köszi a térképet !”
  • 7. fegyveres 2011. augusztus 10. 16:52
    „5. Valaki 2011.08.10. 16:31
    Légy szíves magyarázd már el, hogy a 19-es út hogyan segít a Bácsaiaknak, Kisbajcsiaknak, Vénekieknek, Vámosszabadiaknak ...stb elkerülni Győrt, ha mondjuk az M1-re akarunk menni!
    Előre is köszi.”
  • 6. Hedon 2011. augusztus 10. 16:47
    „#5

    A Vámosszabadi-Székesfehérvár útvonalon közlekedő
    kamionok számára a 19-es autóút mint elkerülő nem alternatíva.
    győrben Jancsifalu városrész jelenleg is ennek issza a levét.

    Nem mellékesen az megépítése az Audi beruházásnak, a kormány által ígért
    részét képezi.
    Ahogy pl. 8 km vasutat építenek állami pénzen a kecskeméti autógyárhoz is.

    Ne sajnáljuk a saját régiónkra a pénzt másra úgysem csoportosítható át.
    Ráadásul ahogy írtam ez is egy fapados beruházásnak tűnik
    a kelet-magyarországi fejlesztésekhez képest.

    Még nem olvastam olyan (pl. debreceni) hozzászólót aki azt firtatta volna
    hogy a 30 Mrd forintba kerülő debreceni villamos pálya építés és kocsi beszerzés
    helyett miért nem inkább Sopron-Győr autópálya épül.”
  • 5. Valaki 2011. augusztus 10. 16:31
    „Teljesen felesleges beruházás amikor ott van a 19-es autóút, ami kiválóan alkalmas elkerülő útnak és nem tenné tönkre a szenivániakat!”
  • 4. Hedon 2011. augusztus 10. 16:04
    „A teljes nyomvonal tanulmányterve:

    http://kkk.gov.hu/servlet/download?type=doc_field_file&field=file&id=6838

    Ebből a harmadik oldalon található a térképes rajz.
    Nagyítani és fókuszálni kell a győri régióra.
    A kivitelezés ütemezése ugyanitt az 5. oldalon.

    Sajnos itt csak 2x1 sáv van előirányozva egy ugyancsak 2x1 sávos
    új Mosoni Duna híddal. Óriási hiba lenne, ha csak 2x1 sávos híd épülne.

    Láthatóan autópálya megint csak a keleti oldalra van előirányozva.
    Ahol adót is fizetnek oda elég a leállósáv nélküli autóút meg a 2x1 sávos
    útépítés. Nyugat-magyarországi képviselők ébresztő!!

    Az AUDI segítségével talán még lehet változtatni a 2x1 sávos út és hídépítés gondolatán.

    Az Audi gyár mögötti rész részletesen itt:

    http://onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/sztm_2011_026_e._szablyozsi_tervlap.pdf”
  • 3. jszalai 2011. augusztus 10. 15:10
    „És mikorra tervezik ezt megépíteni és kiadni a forgalomnak???
    Egyébként nagyon jó ötlet.”
  • 2. jszalai 2011. augusztus 10. 15:05
    „Nyugati oldalról méghasznosabb lenne...”
  • 1. jszalai 2011. augusztus 10. 15:03
    „Jó lenne valamilyen rajzot skiccet hogy mégis hova képzeljük el...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kovács Margit varázslatos kerámiái - fotók

Kovács Margit varázslatos kerámiái várták az érdeklődőket csütörtök délután a Kreszta-házban. Tovább olvasom