Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Milliárdok a győri vasútállomásra

Nyolc–kilenc milliárd forintból újítják fel idén ősztől a győri vasútállomás peronjait, vágányait.
Korábban beszámoltunk arról, hogy Mándoki Zoltán, a Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. akkori vezérigazgatója a győri városházán kijelentette: a Budapest–Hegyeshalom vasútvonal korszerűsítésének részeként 2004-ben elkezdődik a győri pályaudvar teljes felújítása. Hozzátette: a teljes beruházás 42 milliárd forintba kerül, amiből 15 milliárd jut Győrbe és környékére, és ezen belül több milliárd forint a megyeszékhely vasútállomására.

„A tervek már elkészültek, így nincs akadálya annak, hogy jövőre megkezdődjenek a várhatóan 2006-ig tartó győri munkálatok" – magyarázta, megjegyezve, hogy a beruházás során felújítják a peronokat, az egész épületet, a mozgáskorlátozottak számára akadálymentesítik a létesítményt, kisebb vágánykorrekciókat hajtanak végre és korszerű biztosítórendszert építenek ki. A hangzatos bejelentés óta éppen húsz hónap telt el, de az állomáson még semmi sem történt.

Lapunk ezért megkereste a MÁV Rt.-t és magyarázatot kért a (nem) történtekre. A cég kommunikációs igazgatósága kedvező hírekkel szolgált. Ezek szerint nem vetették el a projektet, csupán csúszásról van szó. Jelenleg az új elektronikus biztosítóberendezés létesítésére vonatkozó tender zajlik, a pályaépítés pályázati eljárását pedig most szeptemberben indítják. A beruházás előkészítési szakasza az építési fázisok véglegesítése miatt tartott ilyen hosszú ideig.

A tájékoztatásból az is kiderül, hogy a munkák 2005 novembere és 2007 decembere között valósulnak meg. Ezek várható költsége mintegy 8–9 milliárd forint lesz. A fejlesztés magában foglalja az új elektronikus biztosítóberendezés telepítését, a személy- és a teherpályaudvar vágányhálózatának és felsővezetékének, valamint peronjainak felújítását is. A munkák a korábbi nyilatkozatokkal ellentétben az állomásépületet érdemben nem, csak az ottani technikát érintik. A peronok rekonstrukciója során a mozgáskorlátozottak érdekeit is szem előtt tartják a tervezők. A beruházáshoz szükséges költségeket részben Brüsszel, részben a magyar állam állja.

Ez a fejlesztés azt jelenti, hogy két év alatt mintegy 22 milliárd forintot költenek a megye vasútjaira. A Kisalföld múlt szerdai számában írtunk arról, hogy a vasút-villamosítási program érinti a megyét. 2006 végéig villamosítják a Csorna és Porpác közötti 55 kilométeres szakaszt, az erre vonatkozó közbeszerzési pályázat szeptemberben jelenik meg a Közbeszerzési Értesítőben. A beruházás összértéke hatmilliárd forint körüli. Ennél is drágább lesz egy-két milliárd forinttal a 72 kilométeres Győr–Pápa–Celldömölk vasútvonal villamosítása. Az ugyancsak 2006 végéig befejeződő projektnél már a kivitelezésre benyújtott ajánlatok értékelése folyik.

Késtek a vonatok

Feszültségkimaradás miatt Budapest térségében több vonalon tegnap 10 óra 32 perctől néhány órára megálltak a MÁV szerelvényei. A hiba az egész Dunántúlra kihatott, és miatta számos vonat egy-két órát késett.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Senki földje a belvárosban?

Több mint egy éve törmelék, gaz és szemét borítja a győri belváros szívében lévő Batthyány tér egyik, már lebontásra ítélt házának maradványait. A győri polgármesteri hivatal vagyongazdálkodási irodájától tegnap azt a tájékoztatást kaptuk, ha a terület a városé, akkor annak rendben tartásáról a Komszol gondoskodna, ha magántulajdon, akkor ez a feladat a gazdára hárul. Tovább olvasom