Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Megy a gőzös: védetté nyilvánítják a Győr-Veszprém vasútvonalat

Nosztalgiavonattal és kis ünnepséggel emlékezett meg ma a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség a Győr-Veszprém vasútvonal megmentéséről, a műemléki védettség eléréseről.
Nosztalgiavonattal és kis ünnepséggel emlékezett meg ma a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség a Győr-Veszprém vasútvonal megmentéséről., a műemléki védettség eléréseről.

A gőzvontatású különvonatra sokan jegyet váltottak, megteltek a kocsik, ami Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint bizonyítja, hogy a vonal megtartása, működtetése "nem vállalati, sokkal inkább nemzeti, érzelmi kérdés".

Nosztalgiavonat Zircen és Bakonyszentlászlón - Fotók: Mészáros Mátyás

Zircre volt meghirdetve a megemlékezés, végül Bakonyszentlászlón tartották meg az ünnepséget, a gőzmozdony ugyanis nem tudott felkapaszkodni a hegybe. A tecnikai hiba mégsem szegte senki kedvét, a segítségre várva örömmel fedezték fel gyerekek és felnőttek
a környéket.

Ma ünnepelte a Cuha - völgyi Bakonyvasút Szövetség a Győr-Veszprém vasútvonalat, volt idő ugyanis, amikor a bezárása ellen kellett küzdeni. A vonalat 2002 és 2010 között haromszor akarták megszüntetni csekély forgalmára hivatkozva.

A vonatkedvelők, környekbeliek és a Szövetség összefogásával sikerült mindig megmenteni a vonalat, sőt, 2011-ben a Vinye-Veszprém szakaszt műemlékké nyilváníttatni.  Így majövője biztosnak látszik, bár
fejleszteni kell - emlékezett vissza az elmúlt étizedre Bödecs Barnabás, a szövetség elnöke. Hozzatette: "Hiszünk abban, hogy a jövő a fejlődésről fog szólni". Ennek érdekében a szövetség készített egy javaslatcsomagot, amelyet a mai ünnepségen nyújtott át az államtitkárnak és Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettesnek. A javaslatok között szerepel a Győr-Balaton összeköttetés helyreállítása és a Porva-Csesznek - Veszprém szakasz rekonstrukciója.

Az eseményen Navracsics Tibor nemcsak miniszterelnök-helyettesként volt jelen -kislányával ő maga is kirándulni érkezett, Bakonyszentlaszlóról a gőzössel indult tovább szülővárosába, Veszprémbe. Személyes kötődés is fűzi tehát a vonalhoz, gyermekként - mint mondta - maga is gyakran vonatozott a Bakonyban. Az ünnepségen bejelentette: Fónagy
államtitkárral épp tegnap adtak le egy törvénymódosító javaslatot annak érdekében, hogy védett állami vagyon legyen a vasútvonal amely úgy véli: "mindannyiunk kincse".

Az ünnepség után nem sokkal megérkezett a "segítség" is és a gőzös másfél órás késéssel ugyan, de folytatta útját "fedélzetén" sok-sok vasútkedvelővel, nosztalgiázóval, köztük Navracsics Tiborral.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. Valaki 2013. április 30. 08:45
    „Nagyon helyes hogy védik! :)
    A komonisták ezt is le akarták rombolni.”
  • 21. háté 2013. április 29. 08:40
    „Az ünnepségen bejelentette: Fónagy
    államtitkárral épp tegnap adtak le egy törvénymódosító javaslatot annak érdekében, hogy védett állami vagyon legyen a vasútvonal amely úgy véli: "mindannyiunk kincse". - és egyből törvénymódosítást, hogy csak addig, míg a ti érdeketek kívánja!
    Van rá példa:
    Borkai: Mentsük, ami még menthető
    Borkai Zsolt nyilvánosan kezdeményezte a Műemléki Tervtanács összehívását.
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/borkai_mentsuk_ami_meg_mentheto/1178408/

    Borkai a műemlékrombolást elősegítő törvény beadványának tulajdonosa!
    Megszűnik a KÖH, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal.
    Borkai Zsolt Győr(Fidesz), Habis László Eger és Michl József Tata (KDNP.
    Győz a buldózer
    Befektetők kontra örökségvédelem http://www.figyelo.hu/cikk_print.php?cid=378700_gyoz_a_buldozer”
  • 20. bazsifekete 2013. április 29. 08:23
    „12. ilaci 2013.04.28. 16:25
    Anno volt ilyen vonat, azt hiszem 06:12-kor indult Zánka-Köveskálra,
    s délután 16 körül indult vissza.”
  • 19. AnnaMeri 2013. április 28. 23:39
    „Bravo!”
  • 18. BudaiKr 2013. április 28. 21:21
    „16. Beretta84 2013.04.28. 20:10

    Oki gondolhatod hogy nem kelett parkoló helyet keresnem veszprémbe-”
  • 17. gonzo 2013. április 28. 20:18
    „14.vera,ha virágot szeretnél szedni,ahhoz minek a vonat?:)
    Indulj el a sínpár mellett-bármikor-és szedegess!:)

    A fapad a lényeg?Szerinted lehet.

    ilaci felvetése nem rossz,tényleg nem lenne kihasználatlan szerintem sem egy Győr-Balaton vonat,bár valószínű a második alkalommal már nem a bakonyi tájban gyönyörködnétek,hanem azon bosszankodnátok,hogy mikor érünk már oda ill.haza.”
  • 16. Beretta84 2013. április 28. 20:10
    „15. BudaiKr 2013.04.28. 18:09 Van jogsid kislány? Hány pálcán volt a búcsúban?? A VIP --eseket vinni szokták.....”
  • 15. BudaiKr 2013. április 28. 18:09
    „inkáb egy normális utat csinánának veszprémbe! szombaton is majdnem letóltam a mazsolákat csak foglalták a utat mikor meccsre mentem.”
  • 14. oxana 2013. április 28. 17:29
    „12. ilaci

    Az ilyen vonatoknál a fapadban van a lényeg.... Szerintem mehetne olyan lassan, hogy mellette virágokat szedhetnénk... Az lenne az igazi.”
  • 13. urbaniastapista 2013. április 28. 16:26
    „Másutt azt olvastam, hogy a vonat végére segítségként csatolt Rába-Balaton motorkocsi adta meg magát, nem a gőzös, csak azt nem akarták nagyon meggyötörni, ezért jött a segítség.
    Pannonhalmán is jól kiszúrtak az érdeklődőkkel: a használhatókból a középső vágányon, a peronoknál hagytak egy tartályvonatot, a nosztalgiavonatot így egy tartályparaván takarta az állomástól és a veszprémi személyvonattól is.”
  • 12. ilaci 2013. április 28. 16:25
    „Én nem <moderálva> annyit ezzel a dologgal, hanem nyáron hétvégeken kora hajnalban elindítanék egy nosztalgiavonatot, és lenne rajta néhány büffé kocsi is.
    Reggel már a kávét, és a stampót is ott fogyaszthatnánk el rajra.
    Ha elfogadható az ár, menet közben akár meg is reggelizhetnénk.
    Kit érdekel, hogy kicsit lassabban haladunk, ha a haverokkal, vagy a családdal gyönyörködve a bakonyi tájban, közben sörözgethetünk.
    Megérkezve a Balcsira, indulhat a strandolás és a buli egész nap, aztán vagy maradnánk egész hétvégére, vagy aki nem akar ott aludni, este szépen hazazötyöghet.
    Már az első úton rájönnének sokan, hogy megéri, hiszen nem kell vezetni, és nem kell kocsiban aszalódni a szerpentineken.
    Ha a menetjegyet interneten is meg lehetne előre vásárolni, szerintem garantált lenne a telt ház minden úton.
    Mindent lehet, csak akarni kell, de ne fapadosban gondolkodjunk, az a lényeg.”
  • 11. Morpheus 2013. április 28. 15:56
    „btkjac: A Győri körvasutat keresztülhúzta a Lidl sajnos. Sajnos nem a Celldömölki kiadáson múlik, hogy hány szerelvény jusson erre a vonalra. Szerelvény az lenne most is szerintem, ha mást nem, hát némi átszervezéssel. A gyorsvonatokat nem hinném hogy elvennék a Celli vonalról, annál is inkább mivel 2014 második negyedévében (jelen állás szerint) nekiállnak a Győr-Cell szakasz villamosításának.”
  • 10. Dwatson 2013. április 28. 10:00
    „Sajnos Győrben a korábbiaktól eltérően nem az első vágányra érkezett,de még a negyedik vágányon is osztoznia kellett,így a mozdony már nagyon az állomás végére került,és goromba rendészek terelték a sínek mellől a nézelődőket el,ami végképp nem eredményezett ünnepi hangulatot! Sajnos idén nem állt meg Szabadhegyen,és Győrben sem várta fúvós zenekar,min ha már nem is lenne annyira fontos esemény.”
  • 9. btkjac 2013. április 28. 09:07
    „Teljesen egyetértek az előttem szólókkal. Én is ott voltam Porva-Cseszneken reggel és videóztam a telefonommal. A jövő a pálya gyorsításán múlik Győrszabadhegytől Veszprémvarsányig, a tervek megvannak, csak pénz kell ehhez is. Kb 200 BZ fut még az országban és kb 60 csörgő, ezek évek alatt kopnak ki a pályáról, a Dezső meg eleve nem bírja a Bakony kanyaríveit. 2015-re kész a GYSEV Hegyeshalom-Szombathely villamosított szakasza (Lengyelország-Olaszország tengely), ezek után több szerelvényt kaphat Celldömölkről ez a vonal is. Nem Celldömölk felé viszik a gyorsvonatokat, és így megépíthető a Győri körvasút is. Pestről gondolom megkapjuk a használt posta BHV kocsikat, miután a 42 Stadler ott beáll a sorba...”
  • 8. orbison 2013. április 28. 06:44
    „Az a kár, hogy a kis gőzös önerőből nem tudja húzni a szerelvényt. Vagy csak az állomásról húzzák ki a dízellel? Ha igen, akkor jó. Mert az tuti, hogy ha a linkelt videóhoz hasonló "fílinget" tudnának teremteni, akkor minden járatra elővételben kelnének el a jegyek...
    http://www.youtube.com/watch?v=4P0wgjpoQDw”
  • 7. villebald 2013. április 27. 23:15
    „Abban azért lehet valami sorsszerű, hogy a gőzös nem akart odaérni, ahol politikusok várták.”
  • 6. medwe 2013. április 27. 22:44
    „Most, hogy védett, várható a pálya felújítása is. Azért van egy pár ív a pályán, nem ajánlatos repeszteni. Az M41-esek, a Csörgők szerintem jól mutatnak. Egy piros desiro motorvonat valahogy nem illik a tájba. A BZ, meg lassan kikopnak. Azért remélem erre a vonalra ellátogat egyszer a Kárpát Nohab is.”
  • 5. orbison 2013. április 27. 21:46
    „"Imádom", hogy bármi jó történik, egyből van pár hozzászóló, aki zsigerből negatív....

    Miért is nem lehet ennek a hírnek ÖRÜLNI??!!”
  • 4. Túrabakancs 2013. április 27. 21:31
    „ATX! /2/
    Bárki megjelenhet a Fidesz politikusai közül ilyen, és ehhez hasonló eseményeken civilként, a
    baloldali szimpatizánsok akkor is politikusi szerepkörben állítanák be az adott illetőt, ebben
    biztos vagyok. Így legalább az egyszerűbb népnek valahogy leesik, hogy kik azok, akiket a későbbiekben
    támogatni kell, vagy illik.
    gonzo! /1/
    Hidd el, minden pénz kérdése csupán. Bár ahogy a focistadionok építését is rengetegen ellenzik, Így
    a vasutak fejlesztését is páran felesleges kiadásként értelmeznék.”
  • 3. Madarász 2013. április 27. 21:19
    „Lehet, hogy a gőzössel gyorsabban oda lehet érni, mint a motorvonatokkal. :( Január elején utaztam vele, több, mint 2 óra alatt ért Győrből Veszprémbe. :(”
22 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Villamos elosztószekrény robbant fel egy győri üzemben

Egy embert égési sérülésekkel kórházba szállítottak Győrben, egy Csonkás utcai üzem telephelyéről,… Tovább olvasom