Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Meglesz a vasút a gönyűi kikötőhöz?

A Közbeszerzési Értesítő számában megjelenik ismét a versenyfelhívás a gönyűi kikötőhöz vezető iparvágány megépítésére.
Kontz András
– A Közbeszerzési Értesítő mai számában megjelenik az ismételt versenyfelhívás a gönyűi kikötőhöz vezető iparvágány megépítésére – értesült a Kisalföld Janák Emiltől, az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság vezetőjétől.

Kontz András, a gönyűi kikötőben biodízelolaj előállítását tervező Tempora Bioenergia Zrt. vezérigazgatója járt előzőleg a szerkesztőségben, és előadta: cége az iparvágány építésének előfinanszírozására is hajlandó lenne, a tervezett üzem gazdaságos működtetésének ugyanis feltétele a vasúti összeköttetés.

– A Duna évente átlagosan 2 hónapig nem hajózható – magyarázta a helyzetet Kontz András. – Társaságunknak tehát szüksége van az iparvágányra, megépülése a kikötő érdeke is – hangoztatta.
Lapunk december 19-i számában Újabb nagyüzem épül Gönyűn? címmel adtuk hírül, hogy a Tempora évi 100 ezer tonna kapacitású biodízelgyárat szándékozik építeni a kikötő területén. A termelést már 2008-ban szeretnék megkezdeni, ehhez 6 hektárnyi területet vennének bérbe 40 évre, további 8 hektárra pedig opciót kérnek. Kontz András értesülései szerint hazánkban idén a tavalyihoz képest csaknem megkétszereződött, 130 ezerről 240 ezer hektárra nőtt a repce vetésterülete. Sok termelő szerződéses háttér nélkül vállalkozott az olajos növény termesztésére, a Tempora most velük próbál megegyezésre jutni.

– Társaságunk évi 400 ezer tonna repce felvásárlását tervezi, ehhez 3 tonnás termésátlaggal számolva önmagában plusz 133 ezer hektárnyi területre lenne szükség. A gödöllői egyetemnek megbízást adtunk a technológia magyarországi adaptálására, a termelést ugyanis integrátorként, a Bayer AG hibridjeire alapozva, teljes vertikumában szeretnénk menedzselni – jelezte a vezérigazgató. Hozzátette: tisztában vannak vele, hogy még az Európai Unió sem szabályozza megfelelően a bioenergia hasznosítását, ettől az évtől azonban változás várható.
Janák Emil, az Édukövízig igazgatója lapunknak elmondta, az új versenykiírásban a vasút megépítésére 2008. július 31. a határidő. A Tempora előfinanszírozásban vállalta a kikötő szélétől a saját telephelyéig vezető további, mintegy 500 méter hosszúságú vasúti szakasz építését.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mi lesz a sorsa a téti kórháznak?

A „Mi a célja a téti kórházzal a megyének, a kórház vezetőségének és Tétnek? Mi lesz a dolgozókkal és a betegekkel? Kíváncsi tétiek” szövegű olvasói SMS-ünkre egyelőre biztos választ senki sem tud mondani. Elképzelhető, hogy a struktúraváltás érinti a pszichiátriai részleget is, de megszüntetéséről nincs szó. Tovább olvasom