Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Majdnem áttolták a Jedlik hidat

A hideg és a hó ellenére gőzerővel dolgoznak a kivitelezők a győri Jedlik hídon, a halászi híd építése viszont hónapok óta szünetel.

Arra kerestük a választ, hogy mi a különbség a két beruházás között.

Aki a Győr két városrészét összekötő, épülő Mosoni-Duna-híd környékén jár, láthatja: a kivitelezők csaknem áttolták a főtartókat a szigeti oldalról Révfaluba. Kovács Ákos, a Közgép Zrt., a Strabag-MML Kft. és a Mahíd 2000 Zrt. alkotta konzorcium projektvezetője elmondta, hogy várhatóan a jövő héten elkezdik az utolsó ütemet, és utána már ˝csak˝ le kell engedni a hidat.

Kovács Ákos, a Jedlik híd építésének projektvezetője elmondta: a március-április feladata az együtt dolgozó pályalemez elkészítése lesz, erre kerül többek között majd az aszfalt is. A szakember hozzátette, hogy tarthatónak látszik az augusztusi átadási határidő. Ez persze függ attól, hogy lesz-e – s ha igen, mekkora – árvíz, ami lassíthatja vagy meg is akaszthatja a munkát. Kovács Ákos megjegyezte, hogy a téli időjárás miatt csupán fél napokra kellett leállni, elsősorban a havazások idején. Szerencsére védőeszközökkel hidegben is lehet hegeszteni, és megfelelő technológiával bizonyos vasbetonmunkálatok is végezhetők.˝

Már csak harminc méter híja van, és a győri Jedlik híd főtartói átérnek Révfaluba. Fotó: Krizsán Csaba
Már csak harminc méter híja van, és a győri Jedlik híd főtartói átérnek Révfaluba. Fotó: Krizsán Csaba

A Jedlik híddal ellentétben a halászi híd építőit hónapok óta pihenésre kényszeríti a hideg. Lukács Zsolt, a kivitelező HH Duna-híd projektvezetője szavaiból kiderült az ok: más munkafázisnál járnak, mint a folyón néhány tíz kilométerrel lejjebb dolgozók.

A szakember elmondta: a híd hőtágulását segítő dilatációk elhelyezéséhez kétkomponensű ragasztóanyagot kell használniuk, amihez azonban az szükséges, hogy a hőmérséklet egész nap fagypont felett legyen. Amint tartósan jobb idő lesz, nekiállnak a munkának. Lukács Zsolt megjegyezte: a szerződés szerint május végéig kell befejezniük a beruházást, és biztosan tartják a határidőt, mert már csak két hónapnyi munka van hátra. A saruk és a dilatációk elhelyezésén kívül némi szerkezet- és útépítés, valamint festés vár rájuk.


Sokmilliós többletköltségek

Széles Sándor máriakálnoki polgármester a Szigetközi Fejlesztési Tanács múlt heti ülésén azt mondta, hogy a halászi híd lezárása miatti kerülő út a Kisalföld Volánnak tavaly novemberig 50 millió forint üzemanyag-többletköltséget jelentett, s májusig ez a 100 milliót is elérheti.

Olvasóink írták

  • 3. urbaniastapista 2010. február 21. 20:57
    „Azért ez a ragasztózott dilatáció kissé maszlagszagú!
    Ha tudták előre, hogy "fagyérzékeny" a dilatáció, akkor miért hagyták, hogy télire legyen ütemezett a ragasztózás?
    Ha pedig meglepetés a fagyérzékenység, az felvet némi beruházói-kivitelezői felelősséget az ügyben.
    Ránézésre úgy tűnik, hogy valaki valamit nagyon elszúrt, nála kellene kopogtatni a kártérítési igénnyel.”
  • 2. SzélesSándor 2010. február 17. 14:45
    „Kedves Tüzecske!
    Első olvasatra teljesen egyet értek Önnel! Ha csak a Volán ügyét vetettem volna fel, sok mindenre méltatlan lennék. De természetesen megemlítettem a lakossági terheket is! Máriakálnokon, a közmeghallgatáson is elmondtam, hogy a lakosság terhei lényegesen magasabbak! Nagyon elnagyolt számítások szerint az üzemanyag többlet költség elérheti a 150milló Ft-ot, és a kalkuláció szerint hasonló mértékű lehet a gépjárművekben keletkezett műszaki kár is, a megnövekedett út és a hihetetlenül rossz útburkolat miatt. Ismétlem, az egy gyors lakossági kalkuláció volt. A Volán viszont november közepéig pontosan kimutatta a megnövekedett üzemanyag igényét, ezért lehetett arra hivatkozni! Sajnos a 2008 évi nagyon gondos előkészítés ellenére semmiféle jogos igényt nem fogadtak be a híd beruházás kapcsán. Ki vették az útburkolat felújítási javaslatokat, a kerékpárút építés támogatását, a Volán igényét, a Mosonmagyaróvári Önkormányzat javaslatait. Ezek jelentős része természetesen a lakosságra terhelődtek, amiért semmi féle kártérítést nem kérhet senki. SAJNOS!! Pedig ha mindezt összeszámolja, s mellé állítja a beruházás nettó értékét nagyon érdekes számokat fog látni!
    Ezért is érzem megalapozottnak azt a lakossági igényt, hogy vizsgáljuk meg mit sikerült elrontani, hogy okulva a tanulságokból ne történjenek ehhez hasonlók szép kis hazánkban.
    Köszönöm, hogy megszólított, fontosnak érzem, hogy ezt a formáját is használjuk a gondolat cserének!
    Üdvözlettel! Széles Sándor”
  • 1. Tüzecske 2010. február 17. 09:11
    „Gratulálok Polgármester Úr! A Volánnak többletköltsége van ugye, mert kerülni kényszerül. A családok, akiknek az üzemanyag szintén többletköltség, az nem számít? Pedig mi bérből és fizetésből élünk, nincs más "nyereségünk" mint a volánnak, aki megfizetteti a távolabb utazókkal a többletköltségét...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szenzációs játékok Nürnbergből

Csúcstechnológia, innováció, hihetetlen látvány! Idén is Nürnbergben mutatkoztak be legújabb… Tovább olvasom