Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Majd kétmilliárdért újul meg a 81-es jövőre

Győr-Moson-Sopron - A legolcsóbb érvényes ajánlat nyert a Győrt Székesfehérvárral összekötő főút megyei szakaszának felújítására kiírt tenderen. A munkagépek a nyár első felében kezdenek.

Másfél éven belül a megye egyik legjobb állapotú főútjává válik a Győrt Székesfehérvárral összekötő 81-es, amelynek nagy részén a burkolat katasztrofális állapota miatt jelenleg sebességkorlátozás van érvényben. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) pénteken kihirdette a felújításra kiírt közbeszerzési eljárás eredményét.

A tenderre hét pályázat érkezett, közülük hat volt érvényes. A bírálat során csak az ár számított, így a legolcsóbb ajánlatot tevő Magyar Aszfalt Kft. nyert. A kivitelezés 1 milliárd 419 millió forint plusz áfába, azaz csaknem 1,8 milliárd forintba kerül – tájékoztatta a kisalfold.hu-t a NIF. A munkálatokat várhatóan a nyár első felében kezdi el a cég. A befejezési határidő 2010 ősze.

A rekonstrukció a főút Győr és megyehatár közötti, 22 kilométeres szakaszát érinti, 10,5 kilométeren a burkolat szélesítésére is sor kerül.

A beruházás részeként két új buszöblöt építenek, hármat áthelyeznek, valamint biztonságosabbá teszik a Töltéstavánál, valamint a mindszentpusztai és a kerékteleki elágazónál lévő csomópontot. Péren és Mezőörsön kisebb nyomvonal-korrekciót végeznek, illetve mindkét községnél forgalomcsillapítást szolgáló településkapu épül. Emellett Mezőörsnél újjáépítik a Bakony-ér hídját.

A fejlesztést az Európai Unió támogatja, de nem a 2007 és 2013 közötti költségvetési időszak kasszájának terhére. Magyarországnak még az uniós integráció előtt biztosított előcsatlakozási alapban a tervezettnél olcsóbb útépítések miatt maradt pénz, így a fedezetet ez jelenti.

Olvasóink írták

  • 9. VargaP 2009. május 11. 12:19
    „T. adalfold!

    Teljesen tisztában vagyok a dolgokkal, mert az általam említett aszfaltkeverőtelep ponotsan az Egri Útépítő tulajdona, vagyis a Colas csoporté. Ugyanakkor a döntéshozókat nem érdekelte, hogy az ajánlat mögött Győr Város úthálózata mennyire megy tönkre, és arra megint pénzt kell fordítani....., de nem rágjuk a csontot, mert mindketten látjuk a lényeget.”
  • 8. adalfold 2009. május 10. 13:54
    „Kedves Varga P!

    Tudhatnád,hogy nem így megy ez. A legolcsóbb ajánlatot mindig a legnagyobb cégek tudják adni, nekik van olyan infrastruktúrájuk, nekik van olyan tőkéjük, munkaerejük és gépeik, amivel olcsóbban vagy egyenesen dömpingáron dolgozhatnak.

    Mivel Magyarország legerősebb építőipari válalata a STRABAG, amely egyébként a Magyar Útépítő jogutódja, és az Egri Útépítő kivételével minden alágazati területi útépítőt felvásárolt..( a magyar aszfalt is az övé), igen sejthető,hogy miért nyerte meg a tendert.
    Azon érdemes elgondolkodni, amikor nem a STRABAG nyer, akár útépítésen akár magasépítésen.

    A metro-t is gyakorlatilag a Strabag építi, egy két állomás kivételével mindegyiket és az alagutat is (BAMCO... Vichy+Strabag+Hídépítő).

    A Strabag eredetileg nem más egyébként mint az osztrák útépítő, mely mára Európa második-harmadik legnagyobb építőipari mogulja.”
  • 7. Domestic 2009. május 09. 18:45
    „Csak 22 km? ...és a többi, ami Székesfehérvárig még továbbra is egy katasztrófa, azzal mi lesz?
    Vagy ha valaki a 81-re ráhajt, gondolják, hogy csak a megyehatár táblát akarja közelebbről megnézni?
    Az nem zavar senkit, hogy ez az útvonal mekkora átmenő forgalmat jelent Győr és Szfv. között?
    Én két éve járok rendszeresen arra, ez egy "halál út"!
    Helyenként olyan állapotban, hogy az már minősíthetetlen, de persze ezért megint nem felelős senki! (kirakunk még 10-15 db 40-es táblát és kész...)
    Most rendberaknak 22 km-t, azon a sok balkáni versenyautós majd felbuzdul, kedvet kap a száguldáshoz és az árokparton további keresztek fognak megjelenni...”
  • 6. VargaP 2009. május 09. 07:02
    „Nem érdekes ez? Töltéstaván a 81-es út mellett van a Colas aszfaltkeverő telepe. A Magyar Aszfalt-é, pedig Győrújfalun a város másik felén, és a Magyar Aszfalt nyer. Csak Győr nem nyer, ha tényleg Győrújfaluról viszik az aszfaltot, mert az a nagy autókkal nem lesz semmi a fehérvári úton. De ha a Colastól veszik majd, akkor pedig kilátszik a lóláb. Vagy nem így van?”
  • 5. Krucifixturmix 2009. május 09. 06:50
    „Az út minősége gyászos, aki arra jár tapasztalhatja. Bízom benne, hogy egy picit szigorúbb lesz az ellenőrzése a minőségnek. Az országot járva azt tapasztalom, hogy felújítások után 3-4 évre elkezdődnek a kátyúk kialakulni és 5 év után kezdhetik elölről. Hány év garanciát (szavatosságot) kell vállalni az elkészült utakra, nem tudja valaki?”
  • 4. MTT 2009. május 08. 20:00
    „Nekem mindegy, hogy ki nyert, csak már végre lássam azokat az útépítőket! Hiszem, ha látom, - ezzel én is így vagyok. Több helyen be van szakadva az úttest, lesz mit csinálniuk, mindenesetre, jó lenne, ha nem csak amolyan jó magyar szokás szerint afféle "toldozás-foldozás" lesz!”
  • 3. Poncius_01 2009. május 08. 17:18
    „#2 részben megelőztél.

    Aki ugyanis esetleg nem tudná a Magyar Aszfalt Kft. nem más mint Strabagék átmenekítése az eddig
    szunnyadó saját leányvállalatukba. Köztudott, a Strabagnak esze ágában nincs kifizetni az autópályás
    kartell bírságokat.
    A zsíros megrendelésekre azonban igényt tart így aztán ha pályázni kell akkor "mi már Magyar Aszfalt" vagyunk, ha pedig fizetni akkor "az a Strabag volt" ami persze időközben már le lett nullázva pénzügyileg)
    Az Mszp-Szdsz-nek pedig kifejezetten érdeke, hogy amig lehet még tömni kell a pénzt a haveroknak.
    Akik aztán persze rendesen visszaosztanak, úgy mint eddig is tették.
    legolcsóbb ajánlat ? Igen, és addig hányszor volt boríték bontás ??”
  • 2. kikelet_ 2009. május 08. 17:06
    „ki gondolta volna, hogy a strabag aszfalt fog nyerni?”
  • 1. fortuna54 2009. május 08. 16:59
    „Ugye milyen rosz dolog az unio,kérdezem pampus-tol.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Utasriasztó bizonytalanság

A pénteki német érettségiknél a vasúti sztrájk miatt semmiféle fennakadás nem volt –… Tovább olvasom