Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

Lezárják a Baross hidat - Merre közlekedjünk busszal és autóval

Tudjon meg minden fontos közlekedési információt a kisalfold.hu kisokosából itt!

Szerdán hivatalosan is bejelentették:május 5-től, hétfőtől teljes lezárás mellett megkezdődik a Győr közlekedésében, a Budapest-Hegyeshalom vasútvonaltól északra és délre eső városrészek összeköttetésében kulcsszerepet játszó Baross Gábor híd felújítása. A műtárgy állami kezelésben van, ezért a beruházást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. végezteti el.
 
Mázsi Attila vezérigazgató elmondta: a költségek kis híján elérik a bruttó 1,4 milliárd forintot. A kivitelező (Strabag MML Kft. és a Közgép Zrt. alkotta konzorcium) kedden átvette a munkaterületet, így az előkészítő munkák már folynak, s a tervek szerint november 15-ig be is fejeződik a projekt. A közlekedők - autósok, gyalogosok, kerékpárosok - várhatóan már néhány héttel korábban, azaz októberben használhatják majd a műtárgyat.
 

Videó: Cseh Róbert

A csaknem 130 méter hosszú híd 12 nyílása közül a szélső két-két nyílásban lévő felszerkezetet egy-egy pillérrel együtt teljes egészében elbontja a kivitelező. A többi pillért megerősítik, a megmaradó acél főtartók és vasbeton szerkezeti részek teljes rekonstrukciója mellett.

Emellett megújulnak a hídfők, a kő- és klinkertégla burkolatú felületek, valamint lecserélik a teljes járda- és útpályaburkolatot, a korlátrendszert, a dilatációs szerkezeteket és a szigetelést. A híd alatti mindkét utcában, vagyis az Eszperantó és a Révai Miklós utcában egy-egy hídvédő kapupárt is felállítanak. (A híd űrszelvénye egyébként némileg magasabb lesz, azaz nagyobb autók is átférnek majd alatta, mint eddig.)
 
Május 5-én kezdődik a Baross híd felújítása. Fotók: Cseh Róbert

A hídlezárás miatt jelentősen módosul a helyi és a helyközi buszok útvonala, s a közlekedőknek a híd környezetében több helyütt új forgalmi rendre kell felkészülniük május 5-től. A járműforgalom nagy része feltehetőleg a Nádor aluljáróra és a 821-es útra terelődik át, bár sokan biztosan a Fehérvári hídon vagy az Újlak utcai vasúti átjárón próbálnak meg majd átjutni. A kerékpárosok és a gyalogosok a vasútállomás alatti aluljárót és a Nádor aluljárót használhatják, a kerekes székesek viszont csak a Nádor aluljárón tudnak majd átmenni.
 
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. kommunikációs osztályvezetője szerint az első-egy két napban - amíg az autósok nem tapasztalják ki az új forgalmi rendet - valószínűleg torlódások lesznek. Kérdésünkre, hogy a hídlezárással nem lehetett-e volna megvárni az írásbeli érettségi vizsgák végét, azt válaszolta:nem, mert az uniós támogatást még az idén el kell költeni, s a beruházás így is csak rendkívül feszített ütemtervvel fejezhető be november közepére.
 
Nem véletlenül kért Simon Róbert Balázs alpolgármester, országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP) a lakosságtól türelmet és megértést a következő fél évre a sajtótájékoztatón. Szerinte a felújítás ,,mindannyiunk érdekében" történik, mert a híd vasbeton szerkezete, szigetelése tönkrement, a lépcsőfeljárókat pedig korábban többször le kellett zárni biztonsági okokból. A politikus rövid történeti áttekintést is adott. Szavaiból kiderült, hogy a híd 1893-ban épült, majd a második világháború végén, 1945-ben lebombázták. Az újjáépítés 1948-ban történt meg. 1957-ben kiszélesítették és megerősítették, 1980-ban pedig részlegesen felújították és kétoldali gyalogjárdát építettek hozzá.

A Baross híd lezárása nemcsak a helyközi tömegközlekedést érinti, hanem a helyit is. A járatok menetideje a legtöbb érintett vonalon nőni fog néhány perccel, a Baross híd körzetében pedig néhány megállóhely kimarad.

További részletek és a fontos változások, járatokra lebontva itt találhatók >>

A híd bontása, építése a vasúti forgalmat is érinteni fogja, időnként feszültségmentesítés és vágányzár módosíthatja a vonatok érkezési, indulási helyét.

Napi közel 17 ezer járműnek kell a Baross híd helyett kerülő utat találnia.

Forgalmi változások

• Egyirányú lesz az Eszperantó utca a Vasutas utca és a Zrínyi utca között a buszpályaudvar irányába.

• Az Eszperantó utca párjaként a Hunyadi utca (Zrínyi és Kálvária utca között) iránya a Kálvária utca irányába fordul át.

• Azért, hogy a napi 200 busz be tudjon fordulni az Eszperantó utcáról a Zrínyi utca felé, a Zrínyi utca is egyirányú lesz a Hunyadi utca irányába. 

•  Több járat a Bartók Béla úton keresztül fogja megközelíteni, illetve elhagyni a buszpályaudvart és környékét, ezért a Baross hídi felhajtó, azaz a Hunyadi utca Bartók Béla út és Baross híd közötti szakasza kétirányú lesz és csak az autóbuszok, taxik használhatják majd.

• A Belváros felől nem lehet majd balra kanyarodni a Mészáros Lőrinc utca irányába, de jobbra be lehet kanyarodni a Csaba utca felé. A Mészáros Lőrinc utcáról viszont dupla jobbra sávokból lehet az aluljáróba kanyarodni, növelve az aluljáróba haladó utak kapacitását.

• A 82–83-as főutak irányába – az autóbuszok városból kifelé haladását segítendő – átprogramozzák a Szigethy A. út–Tihanyi Árpád út jelzőlámpás irányítást, hogy a Szigethy A. útról jobbra a Tihanyi Árpád útra a kórház felé közlekedő járművekkel a gyalogosok, kerékpárosok ne kapjanak egyszerre zöldet.

A nagyobb méretért kattintson a képre!
A nagyobb méretért kattintson a képre!



 


• Tihanyi Árpád út - Mészáros Lőrinc út - Csaba út csomópontja:
Az aluljáró felől érkezőknek a jobbra kisíves mozgás tilalma feloldásra kerül és lehetségessé válik a Csaba utcába történő közvetlen bekanyarodás, természetesen az aluljáró felhajtó szakasza mellett húzódó nyugati oldali szervizút zsákutcásítása mellett. A Nádorváros vasút melletti területeiről a belvárosba jutást segíti a Mészáros Lőrinc útnak a Tihanyi Árpád út és az Eszperantó út közötti szakaszát érintő egyirányúsítás, így a Mészáros Lőrinc útról, a belváros irányába két jobbra kanyarodó sáv kialakítása segíti a megnövekvő járműforgalom levezetését. Így az aluljáró felől érkezők, a Mészáros Lőrinc út felé balra nagyívben nem hajthatnak be, ők az úti céljukat csak a Mester utcai kerülővel érhetik el.

• 821-es főút - Kálvária úti csomópont:
A várostól nyugatra fekvő településekről bejövő autóbuszjáratok a 821-es főúton keresztezhetik a vasútvonalat, és a Kálvária úton keresztül érik el a pályaudvart, így ezen irány számára rendelkezésre álló egyenes-balra forgalmi sáv kizárólag a balra nagyíves kanyarodók számára kerül kialakításra. A felüljáró felől egyenes irányban közlekedőket érintő kapacitáskorlátozás ellensúlyozására a Pápai út felé vezető jobbra kisíves forgalmi sáv egyenes-jobbra sávvá kerül átalakításra.

• Szigethy Attila út - Tihanyi Árpád út csomópontja:
Az autóbusz-közlekedést segítő lépésként tilos lesz a Szigethy Attila úton az Ipar út felől érkezőknek a Tihanyi Árpád útra történő balra nagyíves kanyarodása, amely beavatkozást az indokolja, hogy az autóbuszok elterelésével jelentősen megnövekvő Szigethy Attila út - Tihanyi Árpád út jobbra kisíves kanyarodó mozgás – a forgalombiztonság növelése érdekében – elválasztható legyen a Tihanyi Árpád utat keresztező gyalogosok szabadjelzésétől.

A parkolni szándékozóknak a Corvin utcában, a Csaba utca csatlakozásában, valamint a nádorvárosi oldalon a Baross híd alatti területet érintően szükséges figyelniük, mert 2014. május 5-én éjféltől e területeket érintően járműelszállítással járó megállási tilalmat rendelnek el.

A Szent István úton a Baross Gábor híd csomópontjában, mindkét irányból a hídra felvezető két kanyarodó sáv közül csak egy-egy kerül megtartásra, azonban azokat kizárólag az építési forgalom veheti igénybe. A csomópont forgalomirányítása a híd lezárása idején is változatlanul működik.

A gépjárműveken túl a kerékpáros forgalomban is lesznek korlátozások, ők sem használhatják a hidat és csak az állomási aluljáró igénybevételével, az amúgy is megnövekvő gyalogosforgalom mellett közlekedhetnek majd. A kerékpárok lépcsőn történő le és feltolását vezetősín felhelyezése segíti.


Olvasóink véleménye

Szép, de 1 hetet (míg az írásbeli érettségi le nem megy) várhatak volna.

Rendkívül jól oldották meg. Mivel az érettségi napján kezdik el a felújítást is, ezért esély sincs utána nézni vagy kitapasztalni mégis mennyi időt vesz igénybe nem csak a vidéki, hanem a városi buszok új útvonala, valamint mennyibe befolyásolja az autósokat és az ebből adódó dugókat.

Próbálja mindenki rugalmasan kezelni! Ez csak jót fog tenni Győrnek ha végre felújítják. Peac

Eötvös park helyett Dunacenter? Gratulálok. Szigetből fantasztikus lesz akár a vidékibe akár a Dunacenterhez sétálni. Nem lehetne Eötvös parkhoz közelebbi helyre lebökni egy táblát? Mint amikor a Radnóti utca felújításakor is tették...

Én majd a vasúti átjáró megoldására leszek kíváncsi az Ítélőszéknél. Azzal mi lesz?

Még több vélemény itt >> Írja meg Ön is!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nézzék, milyen gyönyörű! Jaguár született a győri állatkertben - videó, fotók

A kislány túl van az orvosi vizsgálaton: fél kilós és egészséges. Tovább olvasom