Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Lefújták a győri vasútállomás akadálymentesítését

A tervek szerint május 31-re kellett volna befejeznie a munkát, de az egyszer már kiírt közbeszerzési pályázatot visszavonták.

A győri vasútállomás akadálymentesítésére január közepén írt ki közbeszerzést a MÁV Zrt.

Ha megvalósult volna a beruházás, akkor többek közt személyfelvonók, automatikusan nyíló bejárati ajtók és bejárati rámpák segítették volna a mozgáskorlátozottak közlekedését a győri központi állomáson.

A kivitelezésre a pályázóknak február 7-ig kellett benyújtaniuk ajánlataikat, s elméletileg a tervek szerint május 31-én befejezték volna a munkát. Nos, mindez egészen biztosan nem így fog történni.


A mozgáskorlátozottaknak kicsit bonyolultabb eljutni a peronig. Fotó: kisalfold.hu-archívum.
A mozgáskorlátozottaknak kicsit bonyolultabb eljutni a peronig. Fotó: kisalfold.hu-archívum.


A kivitelezést el sem kezdték a győri vasútállomáson, s mint azt a MÁV sajtóosztályától megtudtuk: "egyelőre nem is fogják, a közbeszerzési pályázatot ugyanis visszavonták".

A MÁV sajtóosztályától annyi információt sikerült még kicsikarnunk, hogy "a vasútállomás akadálymentesítésére valószínűleg akkor kerülhet sor, amikor az állomás teljes körű felújításához rendelkezésre állnak az anyagi források".

Ezen a ponton igazán nem szeretnénk cinikusak lenni, de a győri vasútállomás felújítása legalább olyan "végtelen történetnek" tűnik, mint a Baross hídé - holott a munkálatok kezdetét évek óta közel-távol nem látni.

Olvasóink írták

  • 13. Stive 2011. április 15. 08:53
    „Ez egy tökéletes állami cég! Egész európában,legalábra is nyugatabra,nincs állomás,buszmegálló ahol probléma lenne a mozgáskorlátozottak közlekedése,mert alap emberi jog. Elméletben nálunk is,csak az államra és cégeire nem vonatkozik. Ez szégyen,ha csak egy kicsit kevesebb tanácsadót alkalmaznának talán jutna rá...mert abból annyi van!!”
  • 12. ndf 2011. április 15. 01:54
    „mondjuk azt én sem értem, hogy ez a vágánykövezés ez most mi volt. becsusszant még a biztosító berendezés korszerűsítő eu-s, nfü-s csomagba, de 2 vágány mínusszal, meg EU-s irányelveket szegve, mozgáskorlátozottakat kizárva kb. az igénybe vehető utazások nagy részéből?

    viszont a pu. felújítása immáron halaszthatatlan, Győr már nem az ilyen fokú szutyok szintjén áll, úgyhogy kedves Hedon, és más hárító kormánypártiak, nem hátramutogatni, megmutatni inkább, hogy hogyan is kéne megcsinálni. a 4-es metró nem indok, az az ország költségvetésében bolhaf***, ahogy a pu. felújítása is, ha már a MÁV úgyis költségvetési injekciókból él, Győr város pedig Bp.-hez hasonlóan bő tizenöt éve ki van forgatva a vagyonából (helyben befizetett és visszaosztott személyi jövedelemadók - bizony nem minden térség egyenlően fejlődik, ez van, a szegény régiókban finanszírozott nagy büdös, reménytelen semmi nem éri meg a prosperáló városok gáncsolását - hiszen ki szívná fel az elszegényedett régiók munkaerejét)”
  • 11. farvik 2011. április 14. 22:30
    „A peronok felújításakor elmaradt a 6-os 7-es vágány peronjának felújítása is. Úgy látszik, a Pápa-Celldömölk-Sárvár-Szombathely, illetve a Pannonhalma-Veszprém felé utazók másodosztályú állampolgárok, nekik jó az a koszlott régi is... És már ennek is vagy 3 éve, azt hiszem, azóta se jutott rá erő, akarat.”
  • 10. peet2 2011. április 14. 20:41
    „1 az akadálymentesités a MÁV -nak lenne a törvényben előirt kötelessége.
    2 nem a városnak kell kifizetnie a költségeket hanem a máv -nak.
    3 a város csak kötelezhetné a máv-ot a törvények betartatására/ha lenne annyi "erkölcsi tartása"a példamutatásaival.”
  • 9. klotzild 2011. április 14. 20:08
    „7. SPS egy kicsit draszdikusabb dologra gondoltam ....”
  • 8. Pofátlan 2011. április 14. 18:25
    „A debreceni új stadionra van pénz. Igaz az ottani polgármester Orbán főembere.”
  • 7. SPS 2011. április 14. 17:00
    „4. klotzild 2011.04.14. 15:02

    Gondolom iker-babakocsira gondoltál.”
  • 6. Hedon 2011. április 14. 16:30
    „#5
    ,,kell a pénz mélygarázsra..."

    Inkább négyes metró vagy BKV konszolidációjára.
    Ez ugyanis nem "önkoris" beruházás.
    Ehhez Győr városának semmi köze.
    Ahogy a Baross híd is a Magyar Közút Zrt-hez
    (82-es főút átvezetése) tartozik nem pedig a városhoz.

    Érdekes hogy Molnár csacsi fémjelezte időkben
    állítólag 11 Mrd lett költve a győri állomás (peronok)
    felújítására biztosító berendezések cseréjére.
    Néhány rámpa kialakítása már nem fért bele.
    Abból lehetett lopni ami úgysem látszik ha van ha nincs.”
  • 5. oPTiKa 2011. április 14. 16:08
    „ne siránkozzatok.
    nem értitek?
    kell a pénz mélygarázsra...”
  • 4. klotzild 2011. április 14. 15:02
    „aki ezt így intézte, remélem egyszer szüksége lenne az akadálymentesített dolgokra....”
  • 3. Madarász 2011. április 14. 09:14
    „Azt tényleg nem írták melyik májusról van szó...”
  • 2. arrabonem 2011. április 14. 09:00
    „1. danigabi77
    addigra kész lehet, 2073 még eléggé messze van...”
  • 1. danigabi77 2011. április 14. 07:52
    „"...május 31-én befejezték volna be ...."”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pro Urbe: A civilek nem bújnak álarc mögé

Azt állítja a Fidesz-KDNP sajtóközleményében, hogy "lehullt az álarc, az MSZP jelöltje Bárány István… Tovább olvasom