Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 14°C Még több cikk.

Lamborghini-motor a győri gyárból

Ingolstadt - Az Audi a Volkswagen, a Skoda és a Seat márkák után a méregdrága luxuskategóriába tartozó Lamborghini Gallardo az ötödik olyan autótípus, amelynek motorját a győri Audi Motor Hungaria szakemberei készítik – tudta meg a Kisalföld kedden Ingolstadtban az Audi AG éves sajtótájékoztatóján.
Az Olaszországban készült sportkocsiba szerelt motor tízhengeres, 560 LE-s, és Forma–1-es végsebességre képes a maga 330-as teljesítményével. Az RS6-os motorja után tehát egy újabb hatalmas teljesítményű motor készítése fűződik Győr nevéhez.

A Lamborghini 150 ezer euróba, azaz 40 millió forintba kerül és tavaly 2405 darabot adtak el az Audi érdekeltségébe tartozó olasz sportkocsiból.
Nemcsak a motor számít csúcsnak, hanem az Audi tavalyi éve is. Az Audi AG éves sajtótájékoztatóján Ruppert Stadler, az igazgatótanács elnöke azt közölte, hogy az ingolstadti cég 12. rekordévét hagyta maga mögött. Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója pedig a 14. rekordévről adott számot. Az anyavállalat 33,6 milliárd eurós forgalom mellett 3 milliárd eurós adózás előtti eredményt produkált. Mindehhez 964 ezer Audit kellett értékesíteni a világ több mint 50 országában.

A jövőben a Lamborghini Gallardo-t győri motorral szerelik az olaszországi St. Agata-ban. A motor tízhengeres, 560 LE-s, és Forma–1-es végsebességre képes a maga 330-as teljesítményével.

Az Audi egyedül hazai pályán, Németországban adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban, a mínusz 1,5 százalék 254 ezer autót jelent. Minden más ország azonban rekordokat hozott. Oroszország 50 százalékos növekedéssel a csúcstartó, de a kínai 25 százalékos növekedés is figyelemre méltó. Nagy-Britanniában valamivel több mint százezer autó kelt el, ez 17 százalékos növekedés. Négy százalékkal több Audi fogyott az USA-ban is, 93 és fél ezer.

Stadler bejelentette, hogy a Volkswagennel közösen vizsgálják egy amerikai autógyár létesítésének tervét, ennél több konkrétumot azonban egyelőre nem mondott.

Az Audi 25 millió euró helyiadót fizet Győrben. Kérdésünkre, hogy mire költené Faustmann ezt az összeget, ha ő lenne a város polgármestere, az ügyvezető azt mondta, infrastruktúrára és oktatásra.
Az anyavállalat rekordjaitól a győri Audi sem maradt el. Kis híján 2 millió motor készült Győrben és közel 57 ezer személygépkocsi gördült le a gyártószalagról, a TT új generációjának számító Coupe és Roadster, ill. az Audi A3 cabriolet. A győri Audi árbevétele 5 milliárd volt 2007-ben, 16,7 százalékkal több, mint 1 évvel korábban. Adózás előtti eredménye pedig 532 millió euró. Thomas Faustmann ismét megerősítette, hogy az Audi idén számol a helyiadó-fizetéssel, s ahogy azt korábban a Kisalföld közölte, ennek összege 25 millió euró, azaz árfolyamtól függően 7 milliárd forint közeli.  Kérdésünkre, hogy mire költené Faustmann ezt az összeget, ha ő lenne Győr polgármestere, az ügyvezető igazgató azt mondta, infrastruktúrára és oktatásra.

Az ingolstadti sajtótájékoztató előestéjén a világból meghívott 300 újságíró előtt Hans-Dietrich Genscher egykori német külügyminiszter beszélt történelmi élményeiről, a német újraegyesítésről s nem hagyta ki az autókat sem. Egyebek mellett elmondta, egyszer szenvedett balesetet autózás közben, a karosszéria azonban megvédte a sérüléstől, ezzel érzékeltette azt, hogy számára a vezetés élményén túl az egyik legfontosabb a biztonság, amit egy autótól elvár.

Végezetül arról kérdeztük Thomas Faustmannt, hogy ha elkészül az ETO-stadion, akkor az Audi segítségével a Bayern München után láthatunk-e nagy csapatot Győrött. Faustmann azt mondta, még nem tudják, de minden tőlük telhetőt megtesznek.

Olvasóink írták

  • 9. itapa 2008. március 20. 11:21
    „Kedves babcsy! Bárcsak kivándoroltam volna! Szidom is magam rendesen. Most már itt a család, a ház, és 40 is elmúltam. Nem hiszem, hogy értem kapkodnának. A munkám szeretem csinálni, de nem ennyiért. Hogy ki mennyit dolgozik, abba azért ne nagyon menjünk bele. Én sem vakarózni járok be! Napi 12 óra, folyamatos műszak, és persze ha valaki szabira megy akkor túlóra, de azt nem nagyon szereti a cég kifizetni, mondván: csúsztassam le! De ezzel megint ott vagyok, hogy nem tudom csekken feladni!! Dolgoztam kint, az anyacégnél fél évig, tehát látom a különbséget. Ott nem divat fikázni a gyárat, a főnököt. Szerinted miért?? Segítek kitalálni: mert annyit keres a melós is, hogy nem kell a hónap utolsó hetében azon gondolkodnia, miből vegyen a kölyköknek buszbérletet stb. Tehát meg van becsülve!!! Ha az AUDI-ban dolgozol biztosan hallottad már: minőséget gyártunk! Na, ja. De hol marad a minőségi bér?? Nem Borsoddal kell példálózni, mert ott ugye nem sok Audi készül!”
  • 8. babcsy 2008. március 17. 19:02
    „Az Audi fizet a környéken a legjobban. A férjem szintén Audis, Én a logistikán dolgozom, de mi "nem audisok" ugyan azért (vagy keményebb melóért) a fele bért sem kapjuk. Ha esetleg nem lesz a cég, drága itapa, mit csinálsz? ki vándorolsz az osztrákokhoz? Miért nem teszed most? Ha ilyen rossz cég az Audi. Én azt mondom örüljünk hogy egyáltalán dolgozhatunk!!! Szerintem az a havi 170.000 nettó nem is annyira rossz pénz. Ugye? Vagy próbáljatok meg napi 8 órában pl: borsodban ennyi pénzt keresni. Nem fog menni! Pedig az is magyarország! Mindenkinek kellemes, szép hetet kívánok!!!”
  • 7. Jobbos 2008. március 13. 17:33
    „Szerintem az Audi már nem sokáig marad itt, most hogy már adót kell fizetnie. Akármit is nyilatkozik szeintem pár éven belül simán lelép.
    Egy ilyen gyorsszerkezetű csarnok gyorsan leamortizálódik és relatíve nem képvisel olyan nagy értéket, a gépek meg mobilak.”
  • 6. itapa 2008. március 13. 17:14
    „Keve! Abban igazad van, hogy ebből a kb. 5000 emberből 50-et sem tudnék összeszedni egy jó kis munkabeszüntetésre. Viszont: a csekkeket minden hónapban fel kell adni, a boltban sem mondhatom, hogy bocsika de majd a jövő héten fizetek, most éppen sztrájkolok! Magyar embernek erre nincs tartaléka. A szakszervezetet inkább meg sem említem, mert tőlük is megkaptuk már: örüljünk, hogy itt lehetünk! Én nem azt mondom, hogy német fizetést adjanak, (hiszen nem azért vannak itt) de a bruttó 7000-Ft egy kicsit vérlázító! Pláne ha minden évben rekordév van.”
  • 5. Keve 2008. március 13. 15:35
    „Mindenki csak sir, mindenki csak jajgat. Teny, ami teny. hogy az Audi Hungaria nem a legkedveltebb munkaadok koze tartozik Magyarorszagon, de vajon mit dolgoznanak azok az emberek, akiknek most az Audi ad es fog adni munkat? Elgondolkozott mar rajta valaki is, hogy nem nyivakolassal es onsajnalattal kene megprobalni elerni, hogy magasabb bereket fizessenek? Miert nem fognak ossze? Miert nem jelentik ki egyutt (az osszes dolgozo), hogy felmondanak, ha nem kapnak tobb fizetest? Megmondjam?! Mert mindenki felti a munkajat. Ha egy kicsit jobban magukba neznek radobbennek, hogy igazam van es a magyar termeszetbol fakadoan jobban orulnek a munkanak keves penzert, mint a semminek semmiert.”
  • 4. édlkhcvk 2008. március 13. 09:39
    „Az audi egy kizsákmányoló cég...”
  • 3. ferike3 2008. március 12. 16:31
    „Ezt a "túl vagy fizetve"- t tanítják valahol a cégvezetőknek? Mert nagy iparkamarai elnökünk volt cégétől is ezért jött el sok nem rokon?”
  • 2. itapa 2008. március 12. 15:34
    „Csak azt nem értem, ha minde nagyon szép, minden nagyon jó az AUDI-nál ( Győrben ), akkor ezt mi , melósok miért nem érezzük?? Nagy az elvándorlás, gyengécske a fizu, és már azt is megkaptuk, hogy túl vagyunk fizetve es idén már ne is számítsunk egy fillérre sem. Magyarán: pofa be és dolgozz! ( lehetőleg sokat, gyorsan,szépen de a markod ne tartsd!!)”
  • 1. Sunyi 2008. március 12. 11:24
    „Nekem is adhatna az audi egy A,3 autót az egyesületemnek jól esne de a képen ami van az sem lesz rossz:)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tandíj helyett lesz ösztönzőrendszer?

Magyarország - Kikerül a felsőoktatási törvényből a képzési hozzájárulásról szóló rész, így az egyetemeken és a főiskolákon szeptembertől nem kell tandíjat fizetni – jelentette be kedden Hiller István az Országházban. Tovább olvasom