Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

Kövesse bárhol, bármikor térképen a győri, soproni buszokat!

Megyénk két legnagyobb városának, Győrnek és Sopronnak helyi buszközlekedése online követhető a Kisalföld Volán hivatalos portálján. Tesztelje a rendszert Ön is!

A győri és soproni utasoknak eddig kizárólag az online utastájékoztató térképeken nyílt lehetősége az "okosbuszok" követésére.

Újabb fejlesztés eredményeként mostantól a Kisalföld Volán hivatalos oldalán az eredeti térképes segédlet is alkalmassá vált valós idejű, dinamikus adatok mutatására megyénk két legnagyobb városában, Győrben és Sopronban.

(Mosonmagyaróvár dinamikus adatok megjelenítésére alkalmas térképe szintén "bevetésre kész" a világhálón, de a Lajta-parti városban egyelőre még nem épült ki az "okosbuszok" rendszere, így a térkép is csak a statikus információkat jeleníti meg.)  

A használati útmutatót ide kattintva tekinthetik meg!

Forrás: Kisalföld Volán.
Forrás: Kisalföld Volán.


"A megállókat jelölő ikonok információs ablakában, minden vonal-irány mellett található busz ikonra kattintva indítható a dinamikus adatkérés.

Amennyiben a vonal-irányon van közlekedő, vagy várakozó busz, hasonló ikonnal jelzi a helyét a térképen. A helyzetüket 15 másodpercenként frissíti.

A busz információs ablaka mutatja, hogy melyik viszonylaton közlekedik. Az információs ablak az okostelefonokon kattintásra jelenik meg" - olvasható a Kisalföld Volán honlapján.

Az okostelefonok egyre gyorsuló terjedése kapcsán Pócza Mihályt, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatóját arról kérdeztük, hányan látogatják a társaság honlapját, vagyis dörömböl-e már e téren is a digitális forradalom?

"Az utóbbi három hónapban - június, július, augusztus - az online utastájékoztató rendszerünket 40 682 alkalommal kattintották, míg a Kisalföld Volán honlapját 393 960 alkalommal látogatta meg 169 817 különböző személy.

Megjegyzem, ezek az adatok tájékoztató jellegűek, mivel a mérési technológia jellegéből fakadóan nem lehet minden kétséget kizáróan megmondani, hogy ezek a látogatások teljesen pontosan hány látogatót jelentenek, de arányaiban jók a számok" - közölte Pócza Mihály.

A Kisalföld Volán honlapján elérhető információs szolgáltatások folyamatosan bővülnek, a későbbiekben még visszatérünk a témára.
 

Olvasóink írták

  • 13. Freehill 2012. szeptember 14. 15:24
    „Gőcze_László: valóban szomorú, hogy a Google Maps ennyire lassan követi a változásokat :( De ennek a rendszernek NEM az a lényege, hogy melyik utca egyirányú, de még csak nem is az, hogy megépült -e a Jedlik híd (függetlenül attól, hogy az én szememet is bántják ezek a hibák, és még sok száz kisebbet is fel tudnék sorolni, pl. az utcanevek is rettentően pontatlanok!)... hanem az, hogy hol vannak a buszok. Ezt a feladatát viszont tökéletesen teljesíti! Úgyhogy ezt lehúzni teljesen indokolatlan. Bizony nagyon hasznos dolog, ha az ember látja, hogy késik vagy siet -e a busz: mennyire kell sietni a megállóba, meddig kell még várakozni...
    Más: aki figyelemmel követi a Volán fejlesztéseit, tudhatja, hogy a fent tárgyalt "térképes segédlet" a Volán régi, saját fejlesztése, tehát ennek a továbbfejlesztése csak egy plusz figyelmesség, amelyet az alapbérükért végeznek el a dolgozók (nem is biztos, hogy kötelező lenne).”
  • 12. -upho- 2012. szeptember 13. 21:08
    „A teljes beruházás uniós forrásból készült, csak erre lehetett felhasználni. Idővel kiforrja magát a rendszer. Igenis szükség van rá: pl. egy hosszú járatnál nagyon jól nyomon követhető hogy a menetidőhöz képest mennyit késik, felesleges kimenni a megállóba percekkel előbb esőben hóban. Vaskalapos kesergők, nyavajgók persze soha semminek nem látják értelmét.”
  • 11. Gőcze_László 2012. szeptember 13. 07:19
    „Jól van, Karcsika, ügyes a válasz!
    Tételezzük fel, hogy megint az a bizonyos másik követte el a hibát. S bár ugyan tudunk annak, mármint a hiba létezéséről, de azért mi csak megpróbálunk a sz..ból várat építeni, kötőanyagként belekeverve a könnyen jött pénzt.
    Megvárjuk míg a Google-nél is "megépül" a Jedlik-híd, megnyílnak az új útvonalak, addig meg 15 másodpercenként átugráltatjuk a virtuális buszokat a folyón, épületeken keresztül, esetenként szembe a forgalmi iránnyal.
    Csa a lényeg nem fogtad fel Karcsika: mi szüksége van erre az utazóközönségnek? Mi értelme volt erre pénzt költeni, ráadásul rossz bázisra építve?”
  • 10. Karcsika 2012. szeptember 12. 22:38
    „Re:8
    A térkép a Google tulajdona.
    A hibákkal együtt.
    Náluk lehet reklamálni.”
  • 9. Karcsika 2012. szeptember 12. 22:36
    „Nekem működik.
    A busz ikonra is klikk.
    15 mp-ként odébb ugrik.
    Le van írva, hogy kell használni.
    Ráadásul magyarul.”
  • 8. Gőcze_László 2012. szeptember 12. 21:02
    „Süllyedjen szégyenében a fejlesztő, da a megrendelő is!
    Nem csak nevetséges, inkább felháborító, hogy egy közlekedési cég arra hivatott munkatársai még azt a fáradságot sem veszik, hogy legalább a cégük által használt útvonalak jelenleg érvényes forgalmi viszonyait (egyirányúsítások) hűen tükröző, a napi változásokat rendszeresen, nem évek múlva követő térképet válasszanak egy információs rendszer alapjaként. A Belvárosi forgalmi rendje egészen más, mint a térképen, meg közben még egy jelentős körforgalmi csomópontot is kiépítettek (nem tegnap) a Pálffy utcában.
    Ugyan mit ér az egész (nyilván nem három húszért megvalósítva), ha már a bázis is hamis?”
  • 7. Gőcze_László 2012. szeptember 12. 20:44
    „Így van amikor a szükségestől elvonjuk, a csicsára meg elköltjük a forrásokat, azon a jogcímen, hogy az elnyert források csak a csicsára szolgál(hatnak) fedezetként. De az isten szerelmére, mi szükség van erre? Az utasok közül kit érdekel, a 14-es vagy 7-es buszra várva, hogy éppen merre csalingázik mondjuk a 2-es vagy a 37-es? A menetirányítót talán, de a reménybeli utast biztosan nem.”
  • 6. Mankapunka 2012. szeptember 12. 15:53
    „Mit kéne még látni? Hát,a sok parlagfüvet,ami a város területén belül is burjánzik.”
  • 5. Tündenéne 2012. szeptember 12. 12:58
    „Ebből az úgynevezett "használati útmutató"-ból egyáltalán nem derül ki, hogy hogy kéne használni ezt a rendszert.
    Megnéztem, rákattintottam az egyik buszvonalra, elhelyezte a térképen, ennyi. Mit kéne még látni??”
  • 4. bn 2012. szeptember 12. 12:48
    „amennyire én tudom, ez a rendszer már fél éve legalább működik....”
  • 3. Mankapunka 2012. szeptember 12. 11:16
    „Látom,mindig megvan a 2 heti adagra jutó 1 volános cikk.”
  • 2. klotzild 2012. szeptember 12. 08:39
    „Valószínű működni fog a rendszer, amikor a buszmagállóban lévők sem üzemelnek normálisan....”
  • 1. orion1 2012. szeptember 12. 04:12
    „A 14-es Balfi buszról elmondható nagy általánosságban, hogy nem működik ez a rendszer, a térképen nem jelenik meg a busz, a totemoszlopon felkiáltójel van az érkezési idő mellett, mikor elhaladunk mellette. A totemoszlopok néha lefagynak, mindíg figyelni kell, hogy az idő megegyezik-e a miénkkel, mert párszor már megszívatott. A Lackner-i bérletkiadó automata is sokszor bedöglik”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tizenkilencedik győri Akadémiai Nap

A tiszteletbeli doktor, a doktorok avatása után habilitációs okleveleket adnak át. Tovább olvasom