Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 9°C Még több cikk.

Kitiltják a kamionokat a 81-esről

Győr-Moson-Sopron - Még az idén kitiltják a 12 tonna megengedett össztömeg feletti kamionokat a 81-es főút Kisbér és Győr közötti szakaszáról. A helyiek ezért korábban tüntettek is.
A megye talán legrosszabb állapotban lévő főútszakaszaival szembesülhet az, aki a Győrt és Székesfehérvárt összekötő 81-esen autózik. Pér–Mindszentpuszta és a megyehatár között 40 kilométer per órás sebességkorlátozást is bevezettek.

A péri Gyenge Vencelné, Tóth Kálmánné és Ács Gyuláné rendkívül balesetveszélyesnek tartja a községen áthaladó nagy kamionforgalmat. Fotó: Krizsán Csaba
A péri Gyenge Vencelné, Tóth Kálmánné és Ács Gyuláné rendkívül balesetveszélyesnek tartja a községen áthaladó nagy kamionforgalmat. Fotó: Krizsán Csaba


A terület országgyűlési képviselője, Medgyasszay László (KDNP) emiatt május elején írásbeli kérdést tett fel Szabó Pál közlekedési miniszternek. Többek között azt írta: a burkolat annyira rossz, hogy már veszélyes az ott közlekedők életére és a gépjárművekre egyaránt, ennek ellenére a kátyúk betömködésén kívül fejlesztés nem történt az elmúlt években. „Elfogadható-e, hogy az európai úthálózat részét képező főúton ilyen állapotok uralkodjanak?" – tette fel a kérdést a politikus, aki arra is kíváncsi volt, mikor lesz lehetőség arra, hogy a teljes szakaszán biztonságosan járhatóvá váljon a főút.

Szabó Pál válasza nemrégiben született meg. Ebben az szerepel, hogy a szaktárca forgalombiztonsági intézkedésként a 81-es főút Győr és Kisbér közötti szakaszáról a tranzit (12 tonna megengedett össztömeg feletti) tehergépjármű-forgalmat területi teherforgalmi korlátozással még idén a 13-as főútra és az M1-es autópályára tereli.

Mindez egészen addig lesz érvényben, amíg nem történik meg a 81-es rekonstrukciója, beleértve a Kisbért elkerülő szakasz megépítését is. A korlátozás bevezetésével egy időben a minisztérium áttekinti a főút sebességszabályozását is. A levélben az is szerepel, hogy a teljes felújításra 2009–2011-ben találhatnak fedezetet.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. blablabla 2008. június 16. 17:40
    „Ha már eltelt az a harmincegy-két év, talán ideje lenne, ha felújítanák, hogy megfeleljen a jelen követelményeknek. Szerintem.”
  • 21. mtt 2008. június 16. 16:47
    „Spannak, csak annyit reagálnék a kérdésére, "az út volt előbb, vagy a ház" - biztosan az út, de azt gondolom Ön is tudja, hogy mikor építették újjá a 81.-est,( kb: 1977 felé) azóta talán megnövekedett a forgalom, talán az autók is megszaporodtak, az út meg azóta is csak van, hagyták leamortizálódni, 30-egy két év alatt csak használva volt, ráköltve aligha. Ennyi.A házak meg, amik szintén akkor tájt, vagy merész módon később épültek, lassan tönkre mennek.”
  • 20. BBeus 2008. június 15. 19:08
    „Végre!!!Most talán kicsit biztonságosabban kerékpározhatunk a sashegyi kiskertek felé ahol megjegyzem,rengeteg ember kint lakik és dolgozik a szomszédos MÉH telepen.Természetesen csak az árok szélén lehet közlekedni,nem kis balesetveszély!!!De sajnos nincs sem kerékpárút sem gyalogút,pedig biztosan elég lenne egy keskeny út amit használhat gyalogos és kerékpáros egyaránt.Ezen biztos nem lenne vita.De mikor lesz ebből valami”
  • 19. Hun 2008. június 14. 10:01
    „Egyébként a fuvarozóknak kifizerik a kerülő árát,úgyhogy nekik nem tettek keresztbe.Hol vannak azok,akik a környezetvédelemről szoktak papolni? Több km, több üzemanyag, több füst, több CO2, ésatöbii ésatöbbi.Ezeket nem kéne a tisztelt aktakukacoknak figyelembe venni?”
  • 18. Hun 2008. június 14. 09:58
    „d. ha nem tudsz reagálni arra amit írtam, akkor hagyd is abba.”
  • 17. SPAN 2008. június 14. 08:18
    „Szóval azzal remélem mindenki 1 et ért hogy utakat kellene építteni és a terelésekkel nem oldódik meg semmi.
    A tereléseket nem az utadóból finanszírozzák hanem a fuvarosokra hárítsák.
    Majd a 13 as is szépen leamortizálódik és akkor merre?
    Megy mindenki Pestnek?
    Soha de soha nem érjük el azt a szintet utakban mint a sógorék most vannak.!”
  • 16. d. 2008. június 14. 04:28
    „hun!
    értőolvasásbol te is megbuktál!
    az osztrák autopályát nem példának mondtam, hanem alternativának
    és ezzel be is fejezném :)”
  • 15. Hun 2008. június 13. 12:31
    „Figyelj d.!
    Talán olvasd végig mit írtam, aztán utána oszd az észt okés?
    1: nem vagyok kamionos, ha hiszed ha nem!De érdekel a téma, ezért foglalkozom vele.
    2:Bocsáss meg, de hol látsz TE a 86-os mellett autópályát?Karikázd be a térképen.
    3:Hogyan akarod összehasonlítani az osztrák úthálózatot a magyarral? Ott minden jelentős útvonalon autópálya van, mellette főúttal.
    4:Ha jól látom,az írtam, hogy ott fenn (hogy te is értsd: a minisztériumban)HÜLYÉK dolgoznak! Értőolvasás egyes!
    Nincs igazam? Ezt nem nekik kéne rendezni? Csakhát nehéz úgy döntéseket hozni valamiről, hogy nem értenek hozzá.
    Volt már terv,miszerint km-alapú lessz az útdíjfizetés, 2009-re!
    Gondolom dec31-re meglessz. Éljen a kormány! Éljen a párt!
    És akkor itt is úgy lenne, mint sógoroknál a Go-Box.De kiírtak egy pályázatot, és már ott el lett baszarintva az egész.

    Amúgy ne mindig Ausztriát mondjátok példának! Nézzetek körül Szlovéniában! Tátva maradna a szátok! Ahol nincs pálya,ott többszöröse tranzitforgalom van a 86-hoz képest.És ott tényleg egymást érik a kamionok.ÉS a házak közt mennek!!!!Helyenként 1M-re a házaktól!! És ott tudnak élni.De ők tudják az, hogy épül az autópálya(nem is akármilyen tempóban). Teszem hozzá NINCS útdíj azokon a főutakon. DE ismétlem épül a pálya. Ott reggel kitalálják,hogy legyen itt meg ott autópálya, este meg átadják. Nem úgy mint nálunk, hogy még elkerülő sincs a láthatáron!
    És ezért ki a hibás?
    Egyébként már a magyar fuvarozó képviseletek is többször jelezték a "szakembereknek",akik ott fenn(tudod minisztérium) tologatják a papírokat, hogy amíg a magyar fuvarozók rengeteg adót fizetnek, addig a külföldiek egy sz@ros pályamatricával végigmennek az országon.”
  • 14. d. 2008. június 13. 02:47
    „Hun, gondolom te kamionos vagy.És ugygondolom , hogy kamionosként is lehetne emberként, reálisan gondolkodni.
    A vasuti szállitáson kivül van még más alternativa. Ott az osztrák autopálya. Semmivel sem hoszabb a menetidő , sőt, gyorsabb és biztonságosabb.Ja hogy sokkal drágább??????
    Ilyen dijakat kellene bevezetni a 86-oson is!
    Gondolj bele, ami a 86-ososn megy, felér egy népirtással.
    És nem a magyar kamionok ellen tiltakozunk főképp, ők itt élnek itt fizetnek adot , stb.
    De mit fizet at a rengeteg külföldi, akik tönreteszik az utakat, és az emberek idegeit házait, értékeit.
    Nem beszélve arrol ahogy közlekednek
    ÉLETVESZÉLYES a 86-os főuton közlekedni,átmenni a tuloldalra.
    Levegő helyett kipufogogázt lélegzünk.
    Gondolkodj el ezeken a dolgokon, mielőtt bárkit is lehülyézel a 86-os forgalma kapcsán”
  • 13. Hun 2008. június 13. 01:09
    „@Putyilov: Nem volt valami kielégítő a válasz.Csak nem azért,mert belül te is tudod, hogy ez van. Gondolom csornai vagy. Nos. Én hallottam már a vasútról,ezek szerint többet,mint te. Amire gondolsz, az a RoRo szállítás.És Európában SEM működik.Szervezettebb,mint nálunk, de ott se úgy van,hogy csorna nagy utca 5.szám alatt megáll a tehervonat, legurul a kamion, aztán becsenget, hogy megérkeztem. A RoRo-t nem véletlenül nem részesíti a többség előnyben, hidd el, vagy járj utána.
    Előrejelzések szerint az európai közúti áruszállítás 2015-ig 20% fog nőni!! Kezdhetünk hozzászokni!
    Kösz a linket,amivel engem igazolsz, miszerint ott fenn HÜLYÉK "dolgoznak". Mert ugye nem a kamionoknak kell megépíteni a csornai elkerülőt. De az illetékesek nem látom,hogy nagyon kapkodnának.Ha lenne elkerülő,szerinted hány kamion menne be a városba, akinek nincs ott dolga?

    @Liver: Ha tényleg 90-el mész, elárulom: 0,azaz nulla!
    Ha csal 15%-ot az órád,akkor esetleg. Ha személyautóval voltam, engem még kamion nem előzött meg.Pedig nem száguldozom.De 100-at nyugodtan lehet menni a 85-ösön is.Nem büntetnek meg érte, és ha tudsz vezetni,akkor még csak nem is veszélyesebb,mint a 90.A helyzet az, hogy nem kéne akadályozni a forgalmat.Miért nem lehet tartós 90-et menni? Miért kell egy személyautóval 70-75-el vakaródni? Az ilyen miért nem megy busszal? Akinek nem biztonságos nappal száraz úton a 85-ösön akár a 100km/h , az adja le a jogosítványát a legközelebbi tokmányirodában!Nagy szívességet tesz vele. Nem rólad van szó, de az olyanok kiakasztanak.”
  • 12. Putyilov 2008. június 12. 22:30
    „http://index.hu/gazdasag/magyar/frg080611/”
  • 11. Putyilov 2008. június 12. 21:55
    „HUN!

    "@Putyilov: Gondolkodj! Azért van többek közt a fejed. Szerinted gondolom az egész országból ki kéne tiltani a kamionokat. Tíccsuk ki!Tíccsuk ki! Akkor mondd már meg légyszíves, hogy TE melyik autópályánkon vezetnéd a Szombathely,vagy Rédics felé közlekedőket??? Kielégítő válaszod előre is köszönöm!"

    A válasz:
    Nekem tökmindegy,csak a te házad előtt dübörögjenek egész nap,és te ne tudjál tőlük kijárni a műhelyből.
    Vasútról még nem hallottál? Arra fel lehet őket rakni és a célállomás közelében lerakni. Európában működik.”
  • 10. Liver 2008. június 12. 21:31
    „"A kamionok tényleg leszabályoznak 89 km/h nál mert az követelmény."

    Ezt ugye csak viccnek szántad? Menj végig egyszer 90-nel a 85ösön és számold meg, hány kamion előz meg.”
  • 9. Hun 2008. június 12. 19:25
    „Elképzeltem, hogy micsoda szakértelem koncentrálódik a közlekedési minisztériumban... Még mindig fáj.”
  • 8. SPAN 2008. június 12. 18:42
    „És azon elgondolkodott már valaki hogy az út volt elöbb vagy a ház?
    Ki fizeti meg a közutkezelő által nem karbantartott út miatt a kényszerkerülőt ami milliókban mérhető csak sok felé osztva?
    Nem kellene inkább autópályát vagy gyorsforgalmú útat építteni
    Győr és a semmibe vezető Dunaúlyvárosi híd közé?
    Amivel ki lehetne kerülni B.Pestet és összekötni az alföldel is és a 6 os úton Pécs felé is lehetne menni nem peddig a falvakon keresztűl.
    dream: A kamionok tényleg leszabályoznak 89 km/h nál mert az követelmény.
    Én személy szerint a személykocsikba is tennék tiltást 140 re.
    Ja bocsi csak ma 3 alkalommal éltem a kötelezetségemmel miszerint segítteni kel azt a vakmerőt aki öngyilkos szándékkal előz.
    Tehát nem a kamionok ellen kellene tiltakozni és nem az úton hanem a megfelelő helyen az utak építtése miatt.
    Mert a kamionok a mi kiszolgálásunk és kényelmünk miatt szállíttanak hogy holnap is legyen munkánk az irodában épp úgy mint az üzemekben.
    Vagy hogy enni inni tudjunk.”
  • 7. Hun 2008. június 12. 18:28
    „Hát én lefosom a bokám b@zzzmeg! Ilyen nincs! Hát kurvára megoldották a problémát!Nem csináljuk meg az utat, de kitiltjuk a kamionokat.BRAVÓ. Ezek szerint az én udvarom is főút lehetne.Rossz az út, de ki vannak tiltva a kamionok.
    Na mondja már meg valamelyikőtök,hogy mióta ilyen ez az út!!!
    És még kérni kell, hogy megcsinálják?! Itt valaki HÜLYE. És még a 2011-et is feltételes módban, tehát AKKORRA SEM. De az ott lakók örülhetnek.Szép új utat kértek, oszt az okosok meg jóóóól megadták. Nesztek, kitilcsuk a kamionokat, osztán nekünk se kő godúkodni,hogy mibül csinájjuk meg a zutat. Aztán hogy az út ugyanolyan szar maradt,az nem zavar senkit?????
    Ti meg megvagytok elégedve?! Hahó! Jó reggelt! Feltűnt valakinek, hogy nem csinálják meg az utat, megint csak ígérgetnek?Ha eddig sz@rtak rá,akkor most miért gondolnák komolyan?
    @Putyilov: Gondolkodj! Azért van többek közt a fejed. Szerinted gondolom az egész országból ki kéne tiltani a kamionokat. Tíccsuk ki!Tíccsuk ki! Akkor mondd már meg légyszíves, hogy TE melyik autópályánkon vezetnéd a Szombathely,vagy Rédics felé közlekedőket??? Kielégítő válaszod előre is köszönöm!”
  • 6. mtt 2008. június 12. 15:06
    „Lehet, hogy nagyobb a forgalom a 86-oson, de biztos nem olyan rossz az út, mint a 81-esen. Mindszentpuszta és a Bársonyosi leágazó közti út tragikus állapotban van. Néhol be van szakadva az úttest. Meg van süllyedve a burkolata, több km hosszan.”
  • 5. Putyilov 2008. június 12. 13:30
    „Bezzeg a 86-osról szó sincs,pedig osztályokkal nagyobb rajta a kamionforgalom.
    Amúgy meg életveszélyes rajta közlekedni.”
  • 4. mn 2008. június 12. 11:36
    „hiába mérik be a külföldit, beszedni a pénzt már képtelenség, ezért nem is foglalkoznak velük”
  • 3. dream 2008. június 12. 09:31
    „csatlakozom az előttem szólókhoz, már rég meg kellett volna lépni ezt, az amúgy is kritikán aluli főutat még jobban leamortizálták a 40tonnás autók. A lassító 30-40-es tábláktól ne várjanak csodát, azokat senki nem tartja be, csak a környéken lakó, aki ismeri az utat, az lassít, ha tudja hogy felni törő kátyú következik... A pénteki nap az csodás, délután indulnak, mint az állatok a yugók, tényleg lehetne a hvége ezen napján rendszeres traffipax. Biztosan állítom, jó pár csekket lehetne kiállítani. Egyszer egy kamionos kioktatott, ne mondjak olyat, hogy ők 100-110-es tempóval száguldanak lakott területen, ugyanis náluk van leszabályzó, ami ezt nem engedi. Én most is kitartok emellett, hogy barom módra mennek rakottan és az életbe sem állnának meg, már csak a súly miatt sem. Tényleg lépni kellett már vmit, én személy szerint üdvözlöm ezt a döntést.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sashegyen hasznosítják a régió hulladékát

Győri régió - Több mint 6,5 milliárd forint uniós támogatással megvalósulhat a Győr nagytérségi… Tovább olvasom