Kisalföld logö

2018. 06. 18. hétfő - Arnold, Levente 18°C | 26°C Még több cikk.

Két sáv is vezet a készülő áruházhoz

Győr - Sajátos közlekedési helyzet alakult ki a városban, a majdani Duna Center mellett: az áruházat csak október végén adják át, de a már júniusban beüzemelt közlekedési lámpák feltételezik létezését a négysávosra szélesített szakaszon. A forgalmas főúton egy rövid ideig feleslegesen állnak az autók.

Eddig is volt rendőrlámpa a hajdani Gardénia mellett, de az átutazók, főként, ha nincs helyismeretük, aligha értik, hogy miért kell megtorpanni a forgalmas 1-es főúton, ahol négy sávból kettő még nem létező áruház felé engedi az autósokat. Ezt a tábla is egyértelművé teszi: ˝a bevásárlóközpont˝ feliratot áthúzták. Kérdéses viszont, hogy miért ad 16–17 másodpercig zöld utat a lámpa két sávon is ˝nulla˝ autósnak, ahelyett, hogy az egyenesen haladók megállás nélkül mehetnének tovább a belváros felé.

Wallinger Tibor szerint túl hosszú a besorolósáv, mindenki előzésre használja. A csomópont négy hónappal előbb készült el, mint a bevásárlóközpont. Fotó: Bertleff András
Wallinger Tibor szerint túl hosszú a besorolósáv, mindenki előzésre használja. A csomópont négy hónappal előbb készült el, mint a bevásárlóközpont. Fotó: Bertleff András

Az egyik olvasónk által feltett kérdéssel megkerestük Németh Zoltánt, Győr alpolgármesterét, mert bár a főutat az állam kezeli, a kereszteződést a várossal közös beruházásban alakították ki. Ez része volt a bevásárlóközpont és az önkormányzat közötti megállapodásnak, a fejlesztési költségek nagy részét a Duna Center állta. Németh Zoltán szerint még mindig ez a jó sorrend.

– Azért az sokkal rosszabb lenne, ha előbb készült volna el az épület és utóbb a csomópont. Az időmúlásnak nyilván praktikus oka van: feltételezem, hogy júniusban volt erre kapacitása az építőnek. Az más kérdés – tette hozzá az alpolgármester –, hogy a csomópont és a bevásárlóközpont átadása közti négy hónapban az állami közútkezelő valóban igazíthatta volna a lámpák ütemezését az aktuális igényekhez – kommentálja az észrevételt Németh Zoltán.

Wallinger Tibor
Wallinger Tibor

Az itteni mellékutcában működik egyébként Győr legismertebb rutinpályája, ezért megkérdeztük az itt dolgozó gépjárműoktatókat is a kérdésről. Wallinger Tibor szerint az átalakítás nagy változást nem jelent ugyan, hiszen korábban is feltorlódott reggel ez a sor, viszont a még egyébként is görcsösen vezető tanulók helyzetét megnehezíti, hogy a majdani Duna Centeren jóval túlhúzódó, új kapaszkodósávokat előzésre használják a nyolcvannal-kilencvennel száguldozók.

 

Olvasóink írták

  • 16. urbaniastapista 2009. szeptember 23. 10:42
    „15. folytatom:
    Van egy járda a Rába-hídon, melyen a "fejlesztés" előtt végig lehetett menni biciklivel és babkocsival is a töltésig, de lehet, hogy a Gardéniáig is, nem emlékszem pontosan.
    Ez a járda a híd után elenyészik, murvás hepehupa, korlátok és oszlopok közé szorul, majd egy lépcsővel levezet a bevásárlóközpont rakodóudvarába.”
  • 15. Hedon 2009. szeptember 20. 18:36
    „Ez a közérdekű fejlesztés rész szerintem nagyon el lett szúrva.
    Az "Audis" körforgalom kiválóan üzemel még csúcsidőben is,
    míg a Gardéniás lámpa már most képes kocsisorokat összehozni
    még vasárnap délutánonként is. Az oda épített 2+4 sávos aszfalttengerről annak
    áttekinthetetlenségéről nem is beszélve.
    Építettek 2+4 sávot melyből a két szélsőt csak a 150 LE feletti autók előzésre
    vagy helyismeret nélküli - főleg külföldiek - használják, akiket aztán szinte senki
    nem enged besorolni.
    Fejlesztésről beszélnek, miközben nyilvánvaló, hogy tavalyi állapotokra (reggelente állandósuló kocsisor) emlékeztet a reggeli araszolás, előrelépésnek a nagyobb áteresztő képességnek nyoma sincs.
    Gyakorlatilag csak le kellett volna másolni az "Audis" körforgalmat a külön jobbra kis ívével együtt (üzletközpontból ki a város felé)
    Egyébként anno ez a csomópont is körforgalomra volt tervezve, ( lásd a beruházó web oldalán a műszaki leírást )de a "lámpás lobbi" - egyetemen oktató tervezők, a Baross út téli díszkivilágítást ingyen végző villamos cég és az üzemeltető csoport - megfúrta ezt az elképzelést.
    Vajon mennyibe kerül évente pl. csak a Dunacenteres csomópont jelzőlámpa üzemeltetés költsége ? (áramfogyasztás, vezeték szakadások, túlméretes járművek miatti bontás majd ismételt szerelés, éjszakai sárga villogó üzemmód ).
    Ugyancsak érdekes lesz majd télen 6 sávról úgy letolni a havat, hogy az út két széle kiemelt szegéllyel van ellátva.
    Tervező, közútkezelő és az engedélyező hatóság sikerült egy halom pénzből egy legalább akkora xart építtetni.”
  • 14. Zso-ka 2009. szeptember 19. 22:29
    „Az útburkolatba épített érzékelők ellenére,minden este végig kell néznem,ahogy megállitja a forgalmas főutat,
    és elengedjük mindkét irányból,a nagy semmit,a nulla forgalmat,majd két perc várakozás után,indulhat a
    gyorsulási verseny,meg a nagy helyezkedések.Ilyenkor remélem "csuklik" a kedves anyukája annak ,aki ezt a
    csomópontot kitalálta,meg azé is,aki jóváhagyta.”
  • 13. 13.István 2009. szeptember 19. 21:14
    „Még mindíg nem esett le a KÉP Mosonmagyaróvár irányába mutatja szitut !! A VÁROSBÓL KIVEZETŐ IRÁNYBA !!
    A Második sávban a kék autópálya irány fölött Mosonmagyaróvár olvasható !!!
    T. Szerkesző Urak !! Még mindíg a BELVÁROS FELÉ !?? RÓMA FELÉ ?? Mert minden út Rómába vezet !!”
  • 12. humer 2009. szeptember 18. 17:09
    „Ez a lámpahangolgatós dolog már egyszer szóba került, amikor az ipar út lámpáit állították át: a fehérvéri úti felújítások alatt. Akkor úgy sikerült belőni a munkálatok kezdete előtt hetekkel, hogy reggelente a Tarcsay utcától a fehérvári körfogalomig visszatorlódott a sor ... Míg a többi irányból max 3-4 autó várakozott.
    Persze elfelejtettek egy csatornafedelet visszatenni, meg efféle apróságok is fűszerezték a szitut.
    Aztán eltelt egy-két hónap és csak-csak behangolták azt a lámpasort.
    Türelem, jövőre majd jó lesz, vagy ha Abdánál lesz a sor vége, akkor talán behangolják.”
  • 11. urbaniastapista 2009. szeptember 18. 16:30
    „Ezt a bevezető úti lámpázást úgy hívják, hogy tervezett kapacitásszűkítés. Ami egyébként egy létező, de nem különösebben jónak tartott forgalomcsillapítási mód a városokban. Végre útfelelőseink belátták, hogy a várost védeni kell az agglomerációs forgalomtól. :)
    Csak azt nem értem, hogy ehhez miért kellett kétszer akkora területet lebetonozni.”
  • 10. Zsoltika 2009. szeptember 18. 15:59
    „nem azzal van a baj, hogy lámpát raktam, mert az eddig is volt. Hanem azzal, hogy valamit nagyon elszurtak, mert reggelente nem lehet ugy bejutni Győrbe, hogy ne torldódna fel az 1es. Minden reggel az olajgyár vonalában áll a sorvége. Eddig is volt lámpa miért nem volt eddig gond. Ja és miért kellett a rutinpályához még egy lámpa? nem lehetett volna megoldani az uttal párhuzamosan a közlekedést a duna center keresztetződésével?”
  • 9. a.h.a. 2009. szeptember 18. 07:30
    „...biztos a Óvári belváros felé.:))))”
  • 8. humer 2009. szeptember 17. 23:18
    „Igen maga a főcím egy nagy félreértés: eddig is volt ott kanyarodó sáv lámpával pláza nélkül is. Ugyanis arra is vannak utcák...”
  • 7. 13.István 2009. szeptember 17. 22:02
    „Rossz a kép vagy a szöveg. Szerintem a fotó Mosonmagyaróvár irányába készült a szélső sávból !
    A két szélső sáv az egyenes a jobboldali kiegészítve a jobbra kanyarodás lehetőségét engedélyező
    kiégészítő zölddel. A két belső sáv az X el áthúzott tábla alatt a balra kanyarodó ! megfelelően elő
    kell jelezni a két belsőben a kötelező haladási irányt ( BALRA ) és már nem is előznek mert nincs értelme !
    Aki a szabályt betartja az balra kanyarodik, ugyanis az elfogyó sávból nincs lehetősége egyenesen tovább haladni !!!!
    Azt nem értem ,hogy az" egyenesen haladók megállás nélkül mehetnének tovább a belváros felé" a kép Mosonmagyaróvár irányába készült!!!???”
  • 6. igazmondó 2009. szeptember 17. 14:21
    „a kapszkodó sávot itt inkább gyorsítósávként kell érteni. Oda meg nem kell jobbratartsolni.”
  • 5. Gabesz01 2009. szeptember 17. 13:20
    „Lakott területen belül is van jobbra tarts. Az autós iskola is így tanítja. Pl: fehérvári felüljáró előtt ha a benzinkút felől jössz ki kell sorolnod jobbra, és csak akkor térhetsz vissza ha a lámpás körforgalomba akarsz helyezkedni uticél szerint”
  • 4. humer 2009. szeptember 17. 11:34
    „Ez hülyeség, már ne haragudj. A legtöbb autós így gondolja, mert a képeket nézve úgy néz ki.
    A Kresz alapszabályként a jobbra tartást veszi alapul, a 25§ 2 szerint: "Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
    Párhuzamos közlekedésnél tovább finomítja a 36§, de az is így kezdődik: "Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni."
    És így tovább...
    A másik elég vicce állítás a kapaszkodósáv fogalmának használata egy olyan városban, ahol a legmagasabb pont az árvízvédelmi töltés, meg a szeméttelep. :) Nem is tudtam, hogy hegyvidéken vagyunk..”
  • 3. urbaniastapista 2009. szeptember 17. 11:21
    „Lakott területen nincs jobbra tarts.
    Aki ide lámpát tervezett, azzal fizettetném a fenntartását, és a felesleges várakozások miatt kiesett időt.
    Este, hajnalban, hétvégén ugyanazokkal a ciklusokkal működnek, mint csúcsidőben. Eltelik egy két perc, másik irányokban elmegy egy-két autó. A lámpák acsak a villamos haveroknak meg az építőknek jók, a közlekedőknek meg a környezetnek legkevésbé.
    Miért nem körforgalom épült?”
  • 2. humer 2009. szeptember 17. 10:59
    „Nálunk fejlettebb közlekedéskultúrájú országokban még sehol sem láttam, hogy a párhuzamos közlekedés úgy szűkül egysávossá, hogy a belső (előzésre használható) sáv halad folyamatosan, és a külső sáv megszűnne.
    Persze Győrben és a környékén, ahol Dunát lehet rekeszteni közlekedésmérnökből, mindenhol a külső sávot szüntetik meg. Itt is és máshol is. No aztán csodálkoznak hogy a nép áll sorban az előző sávban, a külső sáv kilométreken át üres, és páran, akik próbálnak szabályosan jobbra tartva haladni elhaladnak a sor mellett.”
  • 1. latakacs 2009. szeptember 17. 08:33
    „Lehet, hogy én emlékszem rosszul, de Mo-on jobbra tarts van, ezért, ha két sávos az út, akkor a jobb oldaliban kell közlekedni, ha 200, ha 20000 m, akkor is.Nem lehet azt mondani, hogy kapaszkodó sáv, ezért bosszantó, hogy azt előzésre használják azt. Ugyanez vonatkozik a Nádorvárosi-temető melletti útszakaszra is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Visszafogott pánikot okozott az elővigyázatosság

A szülők előbb otthon fogják gyermeküket, a tanárok hamarabb hazaküldik a diákot az iskolából, ha úgy látják, nem egészséges. A portálunk által megkérdezett orvosok szerint határozottan emelkedik a felső légúti panaszokkal hozzájuk fordulók száma, aminek több oka lehet.
Tovább olvasom