Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Jobbik: Vissza a pesti buszokat!

Takács Krisztián, a Jobbik megyei képviselője tartott csütörtökön sajtótájékoztatót, ahol kifejtette: "Úgy gondoljuk, hogy ezzel a döntéssel a kormány ismét a fiatalokat bünteti. S ez nemcsak Győr-Moson-Sopron megyét, de az egész Nyugat-Dunántúlt is érinti."


A témáról, előzményekről itt és itt olvashatnak >>
Elmondta, hogy "aki diákként akart már feljutni vasárnap délután Budapestre vagy pénteken vissza Győrbe az tudhatja, hogy ilyenkor szinte az összes vonat túlzsúfolt és gyakori, hogy a másfél órás menetidőt csomagokkal a kézben kénytelen végigállni az utazó. A buszjáratok törlése tovább rontja ezt a helyzetet. Ebből is látszik, hogy a döntést Budapestről, úgy hozták meg, hogy nem kérték ki a helyiek véleményét. Külön álságosnak tartjuk azt , hogy miközben a buszokat törlik addig közel 10 százalékkal emelik a vonatjegyek árát és van képük azt mondani, hogy nem történt áremelés.

Úgy gondoljuk, hogy ez az emberek ismételt arculcsapása, tökéletes folytatása annak a centralizáló, a helyi érdekeket semmibe vevő politikának amit a Fidesz három éve folytat."

A Jobbik ifjúsági tagozata szerint szükség van a budapesti buszjáratokra, legalább a vasárnap odafelé, illetve pénteken, visszafelé amikor a legtöbb diák utazik.

Olvasóink írták

  • 20. Humanista 2013. május 17. 17:06
    „Számoljunk ! Én eddig mindig tömött buszon utaztam Győrtől Pestig is, meg vissza is. Negyven emberrel számolva az odaút 100000 Ft bevétel. A gázolaj+amortizáció+munkabér+járulékok < 50000 Ft. Profit = 50000 Ft
    1., eset: Elkoptak a buszok és nincs pénz újat venni, nem tartalékoltak ?
    2., eset: Csak diákok utaznak félárú jegyen, és az állam nem teszi mellé a másik felét a busztársaságnak ?
    3., eset: Tévedés történt,nem ezt a buszjáratot akarták megszüntetni ?
    Én azt tippelem, hogy ez a vonal elsősorban iskolabusz volt, az állam nem fizet a diákok után. Ez ugyan az a kategória, mint a tandíjas felsőoktatás.”
  • 19. ibz05y6 2013. május 17. 14:47
    „17: Amikor elkezdtem itthon tanulni (vagyis az egyetemet, 2007-ben) akkor még egészen más volt a helyzet ;) Legalábbis nem ennyire reménytelen.... És ha megtehettem volna, akkor a helyzet romlása után ki is mentem volna külföldre, ott folytatni a tanulmányaimat.
    A többi véleményedre nem reagálnék, nem relevánsak, és túl előítéletesek, alaptalanul.
    Tanultam. Hogy jó, számomra megfelelő életem legyen. Itthon.
    Most befejezem itthoni tanulmányaimat, hogy elmehessek ebből a kilátástalan, számomra már jövőtlen országból. Ez nem beképzeltség, vagy agyoniskolázottság. Ez a túlélésért folyó küzdelem. Nem irreális törvényekkel, rendeletekkel, vagy a közlekedés ellehetetlenítésével kell itt tartani a fiatalságot, hanem lehetőségekkel. Azok nincsenek. Sőt.... Lehetne még önfeláldozni, forradalmat szítani, vagy csak simán magamba fojtani a bánatom, dühöm, aztán megkeseredni (mint lehetséges alternatívák). De én nem vagyok hajlandó szenvedni mások hülyeségei miatt. Pont.”
  • 18. Humanista 2013. május 17. 09:47
    „Remélem a vasutat nem szedeti fel a fityesz, pedig sok fém van ám benne ! De inkább nem adok ötletet.”
  • 17. Mankapunka 2013. május 17. 00:26
    „Igen Ibi, erre van eszed, itt tanulj, hogy aztán kimenj. Akkor miért nem vagy már kint, és tanulsz ott?
    Hol vannak a szüleid ilyenkor? Mennyit is tesznek bele a közösbe? Így ítélj meg más embert a neten.

    Te most is alszol, de van, aki a rakományra vár, hogy ne dögölj éhen a 2 tanítási óra között. Kicsit beképzeltek vagytok, mert az agyoniskolázottak képzőjébe jártok.”
  • 16. Truder 2013. május 16. 22:33
    „Akik ezeket a rendeleteket hozzák, sem busszal, sem vonattal nem utaznak. Mert akkor tudnák, hogy a buszok nem üresen mentek, számtalanszor mentesítő járatot is kellett indítani, annyi volt az utas! A vonatok zsúfoltak, koszosak, nem egyszer fordult elő, hogy indulás előtt már nem lehet hely jegyet venni. Egy okkal több arra, hogy az amúgy is "csóró" egyetemistát megbüntessék.(mert természetesen kénytelen felszállni pótjegy nélkül, ugyanis busz nincs...és valahogy oda kell érnie) De nem is értem, minek a pótjegy, mikor végig áll?”
  • 15. Hyppolit 2013. május 16. 21:30
    „"Ki hogy él, úgy ítél", vagy "Mindenki magából indul ki". Egyetlen tényt nem említ senki: kinek mi köze ahhoz, hogy egy másik embertársa a vonatot, avagy a buszt választja, ha Bp-re utazik. Ismerek olyan személyt, aki a munkája miatt ezt váltva használta. Szóval, hogy kinek mia szimpatikusabb, ne mi döntsük el. Viszont ezek a buszok rendszeresen tele voltak, bőségesen volt rájuk igény!! Az utazók megfizették a jegyeket. Akik ezt a közlekedési eszközt részesítették előnybe, azoktól ez a lehetőség radikálisan el lett véve, és erőből kényszerítve vannak arra, hogy vonattal, és feláras pótjeggyel utazzanak. Nincs ellentmondás. Van, aki busszal, van aki kerékpárral, van aki gyalog, stb. megy a munkahelyére. Van akit visznek. Vicces lenne, ha pl. a Zöldek mindenkit arra kényszerítenének, hogy holnaptól járjon biciklivel...A cikkel kapcsolatos statisztika-halmazoknak pedig évtizedek óta nem hiszek...”
  • 14. westminster 2013. május 16. 21:20
    „12. ibz05y6
    minél előbb tudsz menni, ne gondolkodj.
    eddig csak szurkáltak, a mostani qrmány eltalálta az ütőeret és kivéreztet minden normálisan gondolkodót.

    birkamenetesek! a veszteséges vonatokért óbégattatok 10000rel, miért kussoltok most ennyire?”
  • 13. b.a 2013. május 16. 20:25
    „ilaci: Miért is kellett sok zsebpénz? Az IC drágább volt, mint a busz, amikor én Bp-n tanultam. Arról nem is beszélve, hogy nem kellett se a Keletinél, se Kelenföldön átugrálnom a csöveseken.
    Én személy szerint sokkal jobban szerettem a buszt. Gyorsabb volt, kulturáltabb és nem kellett BKV-t se használni. Budára jobb volt vele közlekedni...”
  • 12. ibz05y6 2013. május 16. 20:23
    „Az előző hozzászólók közül kíváncsi vagyok, ki az, aki ténylegesen, rendszeresen közlekedik ezen a vonalon. Mert olyat írni, hogy nincs szükség a buszokra, kifejezetten az otthon ülő emberek szoktak...
    Diák vagyok. Immár 5 éve ingázom. 1 évvel ezelőttig csak busszal jártam. Mindegyik járat tömve(!) volt. 1 évvel ezelőttig nem volt szükségem (a 0 fizetésemből) BKV bérlet vásárlására... azóta rákényszerültem... Bár gondolom ez továbbra sem hatja meg azokat, akik otthon ülnek, és helyeselnek az ilyen döntések miatt. Tegyék. Én, és sok hasonló kortársam, akik a jelenlegi dolgozó generáció nyugdíját "termelnék", külföldre vágyunk. El innen, messzire, nyugatra, gondolkozni tudó emberek közé. Ahol még van esély, lehetőség az élhető életre. Itt, jelenleg nincs. Az ilyen húzások, és az ezeket támogató emberek miatt...”
  • 11. Pofátlan 2013. május 16. 20:08
    „A busz másfél óra alatt felért Pestre, a sima gyorsvonat 1 óra 50 perc alatt. A buszokra szükség lenne továbbra is, a vonatok tisztasága kritikus. Egy régebbi cikkben azt nyilatkozta a Kisalföld Volán illetékese, hogy a Győr - Budapest vonaluk a legnyereségesebb vonaluk.”
  • 10. állampógár 2013. május 16. 18:54
    „Ezt a <moderálva> bandát agy cseppet sem érdekli zemberek problémája.”
  • 9. mir 2013. május 16. 18:51
    „8. ilaci 2013.05.16. 18:01

    A buszon is volt net. Sőt a fehérvárin is van egy ideje. Milyen vonat az ami 1 óra alatt ott van pesten? Railjet? Neked biztos, hogy van rá pénzed. Az Intercity másfél óra, a sima gyors közel 2 órás menetidővel közlekedik. Ez nagyon nem indok arra, hogy buszokat számoljanak fel.”
  • 8. ilaci 2013. május 16. 18:01
    „Busszal eddig is csak az közlekedett, akinek az apja ötnullás zsebpénzt tudott biztosítani.
    Most, hogy már van internet is a vonaton, és a menetidő, is közelíti az egy órát, nincs miről beszélni.
    A zsúfoltságot már egy plusz kocsi beállítása is megoldhatja.
    Aki már napokkal előre tudja, hogy mikor fog utazni, az vegye meg a jegyet elővételben, és így a Vasút is könnyebben fel tudja mérni, hogy mennyi utasra számíthat, így felkészülhet rá.
    Csomagokkal a kézben végig állni egy olyan szerelvényt, amire csak helyjegy megváltásával lehet felszállni, badarság.
    Persze a jobbiknak joga van szabadon autóbuszt indítani, csak szervezés kérdése az egész.
    Béreljenek egyet, és hajrá!”
  • 7. ATX 2013. május 16. 17:40
    „Teljesen egyetértek a cikkel, pedig nem is vagyok jobbikos!”
  • 6. háté 2013. május 16. 16:50
    „Nem az a fontos, mi kell az embereknek, az a fontos mi hozza a legtöbb hasznot, - az adónkból!
    Számítógépes döntés, "fzsidesz-szakember" módra! - mint az élet egyéb területén.”
  • 5. embertelen 2013. május 16. 16:20
    „Csak nyugi, jönnek majd a koncesszión elnyert közgépes buszok!”
  • 4. Mankapunka 2013. május 16. 16:03
    „Amúgyis a diákok nem teljes árú jegyet vesznek. Miről beszélünk már megint?”
  • 3. e75 2013. május 16. 15:08
    „Nincs szükség a budapesti buszjáratokra, mert az párhuzamosítaná az amúgy is veszteséges tömegközlekedési alágazatokat, valamint minden diáknak van bérlete Pesten.
    A buszjártok fenntartása csak egy igen szűk utaskör igényeit tudná kielégíteni, miután egy buszra jó, ha 60 ember felfér.
    60 ember= 1x fél vasúti kocsi.
    Szerintem a Volán még örül is, hogy nem kell Pestezni... Ha nem így lenne, nem lennének ennyire csendben. :)”
  • 2. méz-ing 2013. május 16. 14:32
    „Nem nagyon értek hozzá, de mintha az IMF kölcsönben vállaltuk volna a vasuti közlekedés arányának a növelését...”
  • 1. dpista 2013. május 16. 13:15
    „A nyári menetrendtől egyes megszűnő Győr - Sopron személyvonatokért is ír majd közleményt a Jobbik? Tart sajtótájékoztatót? A párhuzamos buszkonvojokba a KV legalább újabb járatokat rak?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SzFeszt fellépő: Road

A ROAD zenekar 2004-től kezdte meg aktív pályafutását. Első album: Nem kell más. Tovább olvasom