Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Hol a legbosszantóbb a közlekedés Győrben? - szavazással

Szakértő segítségével összegyűjtöttük Győrben és környékén az öt legkritikusabb kereszteződést. A problémák többségére már született vagy tervben van a megoldás. Addig is közlekedjünk fokozott figyelemmel.


Győrben a legnagyobb mumusnak a két "lámpás körforgalom˝ számít. A kevésbé tapasztalt vezetők vagy a frissjogsisok rendszerint hajmeresztő dolgokat produkálnak ezekben a csomópontokban. Ennek ellenére itt kevés baleset és koccanás történik - nyilatkozta portálunknak Balogh Csaba, közlekedési szakértő.

Többen inkább elkerülik a kritikus helyeket, de ez sem a legjobb megoldás. Hiszen ebben az esetben sosem tanuljuk ki rendesen az adott kereszteződést, és sosem lehet tudni, mikor kényszerülünk rá mégis egy elterelés vagy útlezárás miatt - érvelt a szakértő.


Szakértők szerint a lámpás körcsmópontok jól kezelik a legintenzívebb forgalmat is. Fotók: T.Zs.
Szakértők szerint a lámpás körcsmópontok jól kezelik a legintenzívebb forgalmat is. Fotók: T.Zs.


"Győr város közlekedése alapjaiban előnyös, hiszen több olyan forgalmi rendszer is megtalálható, amelyek más városban nem. Nyugati országokban ezek már megszokottak, ám nálunk még újdonságnak számítanak˝- tudtuk meg.

A legutóbbi változások például a kerékpárosokat és az autósokat érintették egy úgynevezett kerékpáros nyomsáv kialakításával. Erről már korábban is írt portálunk.

A problémát nem feltétlenül a nagyon forgalmas utak jelentik, hanem a szűkös, olykor nehezen belátható kereszteződések is. Sokan azt is elfelejtik, hogy gyalogos és biciklis egyszerre kaphat zöld lámpát. Ebből korábban a Tihanyi Árpád út- Szigethy Attila út kereszteződésében adódott sok probléma.

A Tihanyi és a Szigethy utak kereszteződésében a jobbra kanyarodásnál kell résen lennünk.
A Tihanyi és a Szigethy utak kereszteződésében a jobbra kanyarodásnál kell résen lennünk.


Nem telik el úgy év, hogy ne történne baleset a Pápai úton. A szakasz elég forgalmas. A városból kivezető része pedig keskeny, melyen biciklisek is közlekednek. Ide egyébként nemrég egy jelzőlámpát is elhelyeztek a biztonságos közlekedés érdekében.

A Pápai úton sok gyalogosgázolás történt. Mostanra lámpával biztosított zebrán kelhetnek át a gyalogosok.
A Pápai úton sok gyalogosgázolás történt. Mostanra lámpával biztosított zebrán kelhetünk át a túloldalra.

Aki az Újlak utcában közlekedik, bizonyára tudja, hogy nagy szerencse kell ahhoz, hogy ne kapjunk pirosat a vasúti átjáróban. Vonatsűrűség szempontjából ez városunk legforgalmasabb vasúti kereszteződése. Szerencsés esetben csupán pár percig kell vesztegelnünk a sorompónál. Rosszabb esetben a türelemjáték hosszabb ideig tart.

Életkép az Újlak utcában, a vasúti átjárónál.
Életkép az Újlak utcában, a vasúti átjárónál.


Külterületen a legnagyobb fejfájást talán a hírhedt "Metro-csomópont" okozza. Ezen belül is, az autópályáról Bécs felől érkezőknek, ha Győr felé szeretnének kanyarodni. A sok baleset rég indokolta, hogy megoldás szülessen a problémára. A 83-as főút felújításának keretein belül, egy biztonságos körforgalmat fognak építeni a csomópontba.



Olvasóink írták

77 hozzászólás
  • 77. antikomcsi 2010. október 28. 11:57
    „A vidéki buszpályaudvarnál a személyautó "parkoló" tankcsapdákkal, Győr szégyene!!!!!”
  • 76. tinka 2010. október 27. 23:22
    „Nem tudom volt-e már, de én a Földes Gábor - Kodály Zoltánra szavaznék.”
  • 75. humer 2010. október 27. 23:13
    „kisokoska: nem jól tudod, nem kell leszállni a kerékpárról ha áthalad a túloldali kerékpárútra, vagy folytatásra városon belül, de ott a kerékpárosnak nincs elsőbbsége (csak lakott területen kívül van közvetett balkanyar, vagy áthaladás)
    A zebrán keresztülhaladásról az útkezelőt kérdezd, hogy miért kell egy kerékpársávnak 50 méterenként 4x kereszteznie a gyalogos forgalmat.

    Peti85 : ha egyszer publikálnák az illetékesek a baleseti statisztikákat, akkor mindenki látná, hogy a körforgalmaknál vezetett kerékpárutak a legbalesetveszélyesebbek. Sokkal több a veszély, mintha a sávban haladna egy kerékpár az autósok között.”
  • 74. Liv66 2010. október 27. 22:39
    „barathtamas....Mát ki is találták. :)
    http://www.nyugatmagyar.hu/gyori_hirek/korforgalmat_terveznek_a_metrohoz/2121021/”
  • 73. barathtamas 2010. október 27. 21:36
    „A legbosszantóbb a Metro-nál lévő kereszteződés.
    Ide is kitalálhatnának valamit az okosok. Rengeteg balesetet megelőzhetnének egy egyszerű, de nagyszerű körforgalommal.”
  • 72. kisokoska 2010. október 27. 21:04
    „Én általában nagyon jónak tartom valamennyi körforgalmat, természetesen figyelni kell a bemenetre, hogy merre kívánok kijönni. Ha valamit elrontottam még akkor is van korrigálási lehetőség csak akkor mint minden közúti forgalomban meg kell várnom az adott sáv szabad lehetőségét. Nekem a gyalogátkelőhelyen történő kerékpárosokkal van gondom, akik menet közben szinte átszáguldanak a zebrán . A zebra csak a gyalogosoké, és a kerékpárról le kell szállni én úgy tudom. Más a helyzet ahol kerékpár sáv is van a zebra mellett, de ott általában jelzőlámpa van. A lámpás körforgalmak szerintem ott szükségesek ahol több sávos utak mennek bele a körforgalomba. Nagyon kicsi lenne az áteresztő képessége például az ipar úton,ahol szűkíteni kellene egy sávra az utat. Ez szerintem nem járható . A METRÓ-nál már az is nagy segítséget jelentett, hogy villanylámpákat helyeztek el.”
  • 71. Tasi 2010. október 27. 20:56
    „Továbbá minek a jelzőlámpa a szeméttelep mellett a Baumax oldalánál? Illetve ha már szigetet építünk a szeméttelep felé, miért nem sikerül olyant, ahol van kanyarodó sáv a balra nagyívben lekanyarodóknak középen? Már ott a sziget!!!!! Így ugyanúgy megáll a forgalom, ha valaki be akar fordulni balra nagyívbe! Jaaaa! Nincs a városban olyan egyetem, ahol közlekedésmérnököt képeznének! Ezeket mind óvodások rajzolták! :)”
  • 70. peet2 2010. október 27. 20:52
    „ott ahol felelőtlen emberek közlekednek, tulajdoképpen mindenüt.
    a Baross uton a biciklisek majdnem fellökik a sétáló rendőrjárőrt szotlanul
    városszerte szabálytalanul parkoló autótömeg büntetlenül
    kerékpárutjain állapota néhol életveszélyes
    és még sorolhatnám ...
    ez mind a korszerüsitett győri közlekedés ez a bosszantó”
  • 69. Tasi 2010. október 27. 20:51
    „Mankapunka!
    Igaz, sima egyszerű kereszteződések, de valamilyen oknál fogva nem megengedett, illetve szigettel akadályozott a befordulás! Pedig semmi oka nincs!

    Csompi1
    Ott ne jogszabályt keress, hanem villanyoszlopot! Az út a villanyoszlopot kerüli ki, azt már nem sikerült kitervezni az út szélére, így inkább az utat tervezték így! :) Régi fájdalmam! Ezt már le sem akartam írni! De hogy ott miért nem lehet balra fordulni az felüljáró alá??? Ha ezt elárulja nekem valaki... Na meg a Jókai utca végén a körforgalom az egyirányú út végén! bruhaha! Díjat érdemel!”
  • 68. Goldmund 2010. október 27. 20:22
    „Hol bosszantó a közlekedés Győrben?
    Mindenhol, ahol a nagyokosok hozzányúltak és agyonszabályozták!
    Ahol hagyják normálisan menni a forgalmat, ott gyorsabb is és biztonságosabb is a közlekedés.”
  • 67. Dwatson 2010. október 27. 19:16
    „Szerintem a lámpás körforgalmak elhibázottak,az Árkádnál is kétszer annyi lett a lámpa mint előtte volt,a forgalom is lassult még a körforgalom közepében is megfog a lámpa.”
  • 66. kurbli 2010. október 27. 18:28
    „64. hozzászólás Babenko!
    Szerintem az a biciklis, (de akár autós, vagy gyalogos is) ha csak szemellenzővel a zöldet nézi, és elindul, körülnézés nélkül, elöbb-utóbb .....magára(is) vessen!
    Figyelni kell egymásra!”
  • 65. kurbli 2010. október 27. 18:24
    „50. hozzászólás Slowflash!
    ott nem a sávokkal van baj, hanem az emberekkel.
    egyszer jártam pórul (persze idézőjelben), azóta a szélsőben megyek ott.
    Másodiknak álltam, és amikor a nyíl zöld kigyulladt, az elöttem lévő nem indult. Kicsit megpöccintettem a dudát, akkor sem. Megpöccintettem mégegyszer, erre az aranyos kitette balra az indexet....
    Na mondtam magamban "egyél csigát aranyszívem"
    Persze nem csodálkoztam, mert az index manapság nagy luxus, és nem divat...
    Nem is próbálkoztam lehúzni a szélsőbe, elég nagy forgalom volt, na bumm, fél perccel később indulhattam, nem dőlt össze a világ.
    Azóta a szélsőben megyek ott, és sokszor láttam már, hogy sokan ezt a "malőrt" nem ilyen türelmesen tolerálják, nagy dudakoncertek szoktak lenni. A türelem ami hiányzik sok emberből, ha beül az autójába!”
  • 64. Babenko 2010. október 27. 18:23
    „#62! Ennyi erővel az autósok is kérdezhetik, hogy pl. az Ipar úti nagy kereszteződésben, jobbra kanyarodóknak, miért kell tíz méter után megállni, csak mert az ott levő gyalogos és kerékpároslámpa rögtön pirosra vált? Ha meg kell állni, akkor meg kell. És igen, vonatkozzon ez éppen úgy a kerékpárosokra is. Éppen ma tapasztaltam, hogy az előttem induló kék Fiat, úgy áthúzott a piroson mint a költözőmadarak. Na most képzeld el ezt a szitut, úgy hogy éppen akkor ott teker egy kerékpáros. Valaki repült volna!”
  • 63. urbaniastapista 2010. október 27. 18:07
    „#62
    Akkor üljél biciklire és menj végig mondjuk a Szent Imre úton.
    A Praktikeres még rendben, az a város egyik legnagyobb forgalmú kereszteződése, tényleg jobb nem benne biciklizni. A többinél viszont miért kell kétszer - de egy balkanyarnál háromszor - elsőbbséget adni, hátranézve, táblák, gyalogosok és oszlopok között? A kerékpárút visszavezetés torkolatában álló autókról meg nem is beszélve.”
  • 62. Peti85 2010. október 27. 17:44
    „61. urbaniastapista 2010.10.27. 17:38
    Nem biztos hogy jól értem ezt a táblaerdős dolgot, de szerintem például az jó megoldás hogy a körforgalom előtt kivezetik a körforgalomból a kerékpárutat és a zebrák mellett átviszik őket majd a következő ágon visszakerülnek az úttestre... talán így nem bolyong bent a körforgalom közepén, mint ahogy azt sokszor tapasztalom...”
  • 61. urbaniastapista 2010. október 27. 17:38
    „#60
    A körforgalmakból is csak Győrben és környékén űzik táblaerdőbe a kerékpárosokat a biztonságukra hivatkozva. Kerékpárral a városban, na az az igazán bosszantó.”
  • 60. Peti85 2010. október 27. 16:31
    „"26. Hedon 2010.10.27. 10:33
    #16

    ,,A másik amit a győri sávtervezők nem értenek meg, hogy sehol a környező országokban nincs olyan, hogy a külső sáv szűnik meg egy úton, hanem mindig a belső. Nálunk a legtöbb helyen a külső sáv megszűnik, a belső megy tovább."

    Fentiekkel maximálisan egyetértek, legfeljebb kiegészíteném azzal. Hogy Magyarországon belül is vannak
    olyan megyék ahol a 2x2 sávos utaknál a körforgalmak előtt a belső sáv szűnik meg (helyesen)
    Érdekes módon továbbképzéseken (szakmérnöki) oktatják is és az elképzelés oka is egyszerű

    A gyorsabb járművek( szgk. ) fékezéssel mindig könnyebben tudnak a visszasoroláshoz szükséges
    sebességre lassítani mint a lassú járműveknek gyorsítással a besoroláshoz szükséges tempót felvenni."

    Ez nem csak Győrre igaz, hogy a külső szűnik meg, hanem az egész országra. De mellesleg nekünk már tanították főiskolán azt a variációt amit a 16 és 26os hozzászóló írt, hogy a belső szűnjön meg, mivel ténylegesen könnyebben sorolnak be a gyorsabb járművek.”
  • 59. ford2000 2010. október 27. 15:41
    „Az Árkádnál lévő körforgalom egyik nagyon veszélyes pontja, hogy a Tarcsai ut felől érkezők az esetek 90%ban rossz sávot választanak, nem veszik figyelembe hogy a belső sávbol nem lehet csak szabálytalanúl átvágni a körforgalomba bevezető két külső sávba torony iránt, csak sávváltással, de akkor meg elsőbbsége van a külső sávban haladónak.Nem veszik figyelembe hogy a két sávból négy lesz pedig nem ördöngősség pláne ha nap mint nap arra jár valaki. Jó lenne ha nem az erőssebb kutya..... elven menne itt a forgalom ha nem a szabályok betartásával.”
  • 58. Sundance 2010. október 27. 15:41
    „A belvárosban a színház/OTP közti kis körforgalomnál sok rosszabb húzást még nem láttam.....

    Az egész környéket, Teleki utcát, stb, rettentően megfogja.

    Előtte soha nem voltak itt ilyen méretű dugók.
    BÁRMI más jobb lenne oda, még egy lámpás is, így most alig alig halad a forgalom.

    Körforgalom nem illik olyan helyre, ahol az egyik úton hatalmas, a keresztezőn pedig elenyésző forgalom van. Így csak megfogja a fontosabb utat.”
77 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dunaszegi hármas

Méltán lehet büszke hagyományápoló együtteseire Dunaszeg. Tovább olvasom